חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 37 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

ברסלב'ר חסיד

משתמש פעיל
לקראת ראש חודש ניסן, זמן התקבצות אנשי שלומינו חסידי ברסלב על ציון רבינו הקדוש בעיר אומן שבאוקראינה, ובצל מלחמת רוסיה אוקראינה, ומרחץ הדמים הנוראי השורה ברחבי אדמתם, נמסר מהרשויות באוקראינה, כי הם מאוד לא ממליצים לבוא לעיר אומן בימים אלו.

"למרות שרוב האש וההפצצות מתרכזות בעיקר מ-צפון מזרח אוקראינה ועד דרום מזרח אוקראינה (המלחמה מתמשכת מהצפון – העיר חרקוב, ועד למערב – סמוך לעיר קייב), נכון להיום מרחפת הסכנה על כל רחבי אדמת מדינת אוקראינה, ובכל רגע נתן עלולה האש להתגלגל אף למערב אוקראינה ולמקומות מרוחקים מזירת האש העכשווית" – נמסר.

"כמו כן הדרכים כולם בחזקת סכנה, ואזור העיר אומן כולו גם הוא בצל הסכנה".

ובכן, למרות שהרשויות באוקראינה שמחים מכך שחסידי ברסלב ממשיכים ומגיעים לעיר אומן ולקבר הרבי גם בזמנים קשים אלו, הם מאוד לא ממליצים לעשות זאת, ואף אם חלילה יגיעו למצב סכנה הם לא יוכלו לעזור.

עוד נמסר כי אלו שכן מגיעים עליהם לשמור את חוקי המלחמה, שנחקקו בכדי להציל חיים ולמנוע אובדן או נזק של רכוש.

נדגיש שבשונה ממה שהתפרסם, כביכול טיל אחד ויחיד פגע באומן, ע"פ המתפרסם ב'Медіахудожник', ברחבי העיר אומן נמצאו לפחות -104 חפצי נפץ (טילים), דבר שהרשויות באוקראינה לא מרשים לעצמם לפרסם בזמן מלחמה. וע"פ 'צו השעה' של החוק האוקראיני (לזמן המלחמה) אסור לפרסם או להפיץ מידע או תיעוד של נזק או של נפץ מרחבי המדינה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

ארה"ב תעביר לאוקראינה טנקים מתוצרת סובייטית​

ממשל ביידן יפעל עם בעלי הברית של ארה"ב כדי להעביר טנקים מתוצרת סובייטית למזרח אוקראינה, כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

לדברי בכיר אמריקני, המהלך נועד לסייע לכוחות ההגנה האוקראינים שיודעים כיצד לתפעל את אותם טנקים ובאה בתגובה לבקשתו של נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי.

הבכיר הוסיף כי העברת הטנקים תתבצע בזמן הקרוב, אבל סירב לומר איך טנקים רבים יישלחו, או מאילו מדינות הם יגיעו. לדבריו, טנקים אלה יאפשרו לאוקראינה לתקוף מטרות של צבא רוסיה בדונבאס.

ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי העברת הטנקים עשויה להוות סימן נוסף בשלב החדש של המלחמה, שנמשכת בחמשת השבועות האחרונים והתאפיינה בדומיננטיות של התקפות צבא רוסיה על ערי אוקראינה.

כך יחגגו היהודים את חג הפסח באוקראינה​

בתקופות הקשות ביותר כאשר אנשיו של סטלין צדו וירו ביהודים שנתפסו כשהם מעבירים שיעורי יהדות לדור הבא, מיליוני יהודים סובייטים, שמחציתם חיו באוקראינה, עדיין קיימו סדר פסח, עכשיו, בתוך מלחמה הרסנית, הם יעשו זאת שוב.

לאור העובדה שרובם לא יוכלו לעזוב את בתיהם, הפדרציה לקהילות יהודיות של חב"ד באוקראינה, בהנהלת הרב מאיר סטמבלר, הכינה למעלה מ-50,000 ערכות סדר, עם מצות שמורה, מיץ ענבים, מרור, הגדות, וכל מה שצריך כדי לחגוג את חג החירות. מצות השמורה בערכות מקורן ממאפיית המצות בדנייפרו, שהמשיכה לתפקד גם כשהעיר הייתה תחת התקפות של טילים רוסיים.

בשבועות האחרונים עבדו במאפייה שעות נוספות לייצור אריזות של מצות מיניאטוריות, שהן הכמות המינימלית הנדרשת לאכילה בפסח כדי לצאת ידי חובה. ה'מיני מצות' יסופקו גם אנשי צבא ואחרים שאינם יכולים לגשת לעריכת ליל סדר מלא, מפני בעיות שונות שגרמה המלחמה. רוב ערכות האספקה לפסח כבר בדרך לשלושת מרכזי ההפצה המרכזיים של הפדרציה, דנייפרו במזרח, אומן במרכז ואוז'גורוד במערב. כך מדווח האתר Chabad org.

עם זאת, קיים מחסור חריף במצות מכונה, שהן זולות יותר מעבודת יד, ומופצת בדרך כלל עד למקומות הרחוקים ביותר של אוקראינה. משלוחים נמצאים כעת בדרך מארצות הברית ומבריטניה; ברגע שהם מגיעים, מאחר ומערכת הדואר של אוקראינה אינה מתפקדת, חב"ד משתמשת ברשת משלה כדי להעביר את החבילות לבתי כנסת ולמרכזים קהילתיים בכל עיר. משם הם יועברו בעבודת יד לבתי מגורים ומקלטים על ידי מתנדבים. "מלבד חבילות הסיוע שאנו מחלקים, אנחנו מכינים גם אוכל למאות אנשים", אומר הרב שלום גוטליב, רב העיר של ניקולייב משנת 1996, שאחראי על מאמצי הסיוע שמגיעים מישראל.

באודסה, מגבלות העוצר הקיימות כיום הופכות את החזרה הביתה לאחר ליל הסדר למסוכנת ולא חוקית. המארגנים אומרים שהם בוחנים מקום שיש בו גם מקומות לינה כדי שהמשתתפים יוכלו להישאר בלילה, וללכת הביתה למחרת בבוקר לאחר הסרת העוצר.

לאלו שברחו לאזורים שקטים יחסית במערב אוקראינה, וכן לאלו שעזבו את אוקראינה ונמצאים בפולין, מולדובה, רומניה ומערב אירופה, מכינים להם סדרים ציבוריים בבתי המלון שהושכרו לפליטים. בנוסף, בהונגריה מכינים אתר נופש שיהיה כולו כשר לפסח, מה שמבטיח שכל הפליטים המעוניינים לחגוג את החג בצורה הטובה ביותר יוכלו לעשות זאת במהלך החג.

חייל רוסי תועד מנפץ אנדרטה אוקראינית​

אנדרטה שהוקמה באוקראינה לזכרו של אחד החיילים שנפל בקרב כשהגן על אדמת המדינה אל מול הפולשים הרוסים, נותצה ונהרסה כליל בפטיש ע"י חייל רוסי​


בשבוע הבא: השר הישראלי יבקר באוקראינה המופגזת​

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, מודיע היום (שישי) כי שר הבריאות ניצן הורוביץ צפוי לבקר בשבוע הבא באוקראינה, זהו ביקור ראשון של שר בממשלת ישראל שיחצה את הגבולות לתוך אוקראינה, מאז פרצה המלחמה לפני למעלה מחודש.

השגריר האוקראיני בישראל כינס היום מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיע כי השר הורוביץ יגיע למדינה המופגזת ביום שני הבא וייפגש בין היתר עם עמיתו האוקראיני.

בנוסף, הורוביץ צפוי לבקר בבית חולים שדה 'כוכב מאיר' שהקימה ישראל בעיר מוסטיסקה במערב אוקראינה, וצוותי הרפואה שבו טיפלו עד כה במאות נפגעים אוקראינים וביום רביעי האחרון אף התרחשה לידה ראשונה בבית החולים הנייד.

יצוין כי עד כה ביקרו ב"גבולות", שר התפוצות נחמן שי ממפלגת 'העבודה', וכן משלחת חברי כנסת מן האופוזיציה ומן הקואליציה שנסעו בשבוע שעבר לגבולות אוקראינה לראות מקרוב את מצב הפליטים. השר הורוביץ שימריא כאמור ביום שני יהיה הראשון שיחצה את הגבול פנימה לתוך המדינה מוכת המלחמה.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית

זלנסקי: “כוחות הצבא הרוסי נסוגים מחלקים מאוקראינה”​

דיווחים על נסיגה של כוחות רוסיים מקייב וסימנים שמתרבים בשטח על שינוי בהיערכות הרוסית באוקראינה – יש מי שחושב שפוטין עומד להפסיד במערכה



נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר אמש כי הוא מזהה שכוחות הצבא הרוסי נסוגים מחלקים מאוקראינה. “זה קורה לאט, אך המגמה ברורה”, זלנסקי קרא לאזרחים באזור להמשיך לגלות ערנות ולהישמר.

“אנו נעים קדימה, לאט ובזהירות, וכל אדם שחוזר לאזורים הללו חייב להיות זהיר. זה עדיין בלתי אפשרי לחזור לחיים נורמליים כפי שהיו לפני המלחמה”. לדבריו במזרח אוקראינה הלחימה נמשכת, והוא צופה שהרוסים ימשיכו לתקוף באזור דונבאס והעיר חארקוב.

בריאיון שהעניק ל”פוקס ניוז” שהסנקציות על רוסיה בהחלט עובדות, אך קרא למערב להחריף אותן ולהטיל סנקציות נוספות.


בתוך כך, עיתונאי נוסף נהרג בלחימה באוקראינה: גופתו של צלם העיתונות האוקראיני מקס לוין נמצאה סמוך לקייב, לאחר שנעדר מאז 13 במרץ.

בניו יורק טיימס דווח אמש כי ארה”ב מקדמת, יחד עם בעלות בריתה, העברת טנקים סובייטים לצבא אוקראינה.
 

חניבעל

משתמש פעיל
במפות הלחימה בויקיפדיה , מופיעה נסיגה מוחלטת מכל השטחים שממערב לקייב עד לגבול הבלארוסי . כולל הוסטמל ברודיאנקה וצ'רנוביל . גם מזרחית לקייב ישנה נסיגה כולל העיירה סלובוטיץ' שנכבשה ממש לאחרונה ע"י הרוסים . לעומת זאת הרוסים כבשו א העיר איזיום דרומית מזרחית לחרקוב
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

סגן השר: "אוקראינה לקחה בחזרה את כל אזור קייב"​

"אוקראינה לקחה בחזרה את כל אזור קייב", כך אמר היום סגן שר ההגנה של המדינה. בנוסף סוכנות הגרעין של אוקראינה אמרה כי הדגל הלאומי הונף מעל המפעל וההמנון של המדינה הושר. לאחר שהרוסים נמלטו מהמקום.

בנוסף כבישים מהירים שהיו בעבר הומים בפאתי קייב, הפכו כעת לבית קברות לעשרות טנקים רוסיים, בעוד האוקראינים ממשיכים בהתקפות הנגד המוצלחות שלהם ברחבי הבירה. טורים של כלי רכב משוריינים רוסיים הפכו לערמות ברזל, כאשר חייליו של הנשיא ולודימיר זלנסקי ממשיכים להדוף את הכוחות הרוסיים, ובמקרים מסוימים לכבוש מחדש כבישים ואזורים ליד קייב.

היחידות האוקראיניות מתקדמות כל הזמן, והן נתקלות בטנקים שרופים ורכבי הובלה של כוח אדם משוריין כבד, המרפדים את הכבישים שפעם היו מאוכלסים בנוסעים שהיו נכנסים או יוצאים מהבירה.

על אף ההצלחה, אמר נשיא אוקראינה: "עדיין לא ניתן לחזור לחיים נורמליים, כפי שהיו פעם, אפילו בשטחים שאנו לקחנו בחזרה לאחר הלחימה, אנחנו צריכים לחכות עד שהאדמה שלנו תהיה חזרה באופן בטוח, חכו עד שנוכל להבטיח שלא יהיו הפגזות חדשות".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

היתכנות ממשית למפגש פסגה בין פוטין לזלנסקי​

צעד משמעותי לסיום המשבר באירופה? כשבוע לאחר שהוצגה הטיוטה המקיפה של אוקראינה לרוסיה בסבב השיחות באיסטנבול, נראה כי לפחות ברמה ההצהרתית יש סימנים לפריצת דרך.

אחד הבכירים שעומדים בראש צוות המו"מ האוקראיני לשיחות עם רוסיה, דויד ארחמיה, הודיע הערב כי מוסקבה ציינה שטיוטות ההסכם להפסקת אש נמצאות בשלב "מתקדם מספיק" כדי לאפשר פגישה בין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ארחמיה הוסיף כי מוסקבה מקבלת את עמדותיה של קייב בשיחות להפסקת אש – למעט מעמד חצי האי קרים, שרוסיה סיפחה מאוקראינה ב-2014 . לשאלת המיקום בו יתקיים מפגש הפסגה בין הנשיאים, ולדימיר זלנסקי וולדימיר פוטין, ענה ארחמיה כי השניים עשויים להיפגש בטורקיה.

"רוסיה נתנה תשובה רשמית לכל העמדות שלנו, והם קיבלו את הכל מלבד סוגיית קרים", אמר ארחמיה. "הרוסים גם אישרו את העמדה שלנו כי מסמכי הטיוטה שגובשו מספיקים כדי לקיים התייעצויות ישירות בין המנהיגים. המטרה שלנו היא להכין את השלב האחרון לדיון על הסוגיות שנגענו בהן ולהיערך לפגישה עתידית של הנשיאים".

לדברי ארחמיה, הרוסים קיבלו את העמדה האוקראינית כי המעבר למעמד של מדינה ניטרלית, שמצריך שינוי של החוקה, יועלה לאישור במשאל עם. כאשר הוא נשאל מה יקרה אם מרבית המצביעים יתנגדו, ענה ארחמיה כי "להסכם השלום לא יהיה תוקף חוקי". "אולי נשוב למצב מלחמה או נחזור למו"מ חדש ונפתור את זה בדרך אחרת כלשהי", הסביר.

האם אנחנו אכן בדרך לסיום המשבר באירופה? ימים יגידו, מה שכן בטוח שברמה העקרונית מפגש שכזה מוכיח על הבנות והסכמים מסויימים שהשיגו הצדדים הלוחמים ורצון לסיים את הסכסוך בין המדינות.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

נחשף: אברמוביץ' מחזיק צי יאכטות במיליארד דולר​

תחקיר של העיתון הכלכלי 'פייננשל טיימס' חושף כי לאוליגרך היהודי-רוסי, המיליארדר רומן אברמוביץ', מחזיק בצי בן חמש יאכטות בשווי מוערך של כמיליארדר דולרים.

עד כה נחשף הציבור לשתי יאכטות בבעלותו של אברמוביץ' - "סולאריס" ו"אקליפס" - ששווין מוערך ב-474 מיליון דולר ו-437 מיליון דולר בהתאמה. שתי היאכטות האלה עזבו את נמל ברצלונה עם תחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה, עוד בטרם הכניס אותו האיחוד האירופי לרשימה השחורה - ולפי דיווחים הן עוגנות עתה באתר התיירות הטורקי מרמריס.

אך לפי 'פייננשל טיימס', האוליגרך הרוסי הוא גם הבעלים של היאכטות "האלו" ו"גארסון", ששווין 38 מיליון דולר ו–20 מיליון דולר, ושעוגנות באנטיגואה. ממשלת אנטיגואה לא ידעה מי הבעלים של היאכטות עד חשיפת העיתון, ושר החוץ של האי הקאריבי, חלק מאיי הבתולה הבריטיים, הודיע לממשלת בריטניה כי "האי יספק לה סיוע מלא" באכיפת הסנקציות אם תבקש. לפי בדיקה של הרשויות בבריטניה, החברה שרשומה כבעלים של שתי הספינות היא וונהאם אוברסיז לימיטד, ששייכת לאברמוביץ'.

נוסף על כך, מקור המעורה בעניינים דיווח ל'פייננשל טיימס' כי אברמוביץ' עדיין מחזיק בבעלות על יאכטה חמישית - "סוסורו", שאותה קנה ב-1998 ולאחר מכן דווח כי העביר את הבעלות עליה לגרושתו.

לאחרונה דווח כי אברמוביץ' ככל הנראה הורעל והתעוור למשך מספר שעות יחד עם מנהלי משא ומתן לשלום באוקראינה, מוקדם יותר החודש, ההרעלה לכאורה גרמה לעור להתקלף מפניהם ולעיוורון זמני, כך אמרו מקורות ל'דיילי מייל'.

נציג של אברמוביץ' אישר מוקדם יותר היום שהאוליגרך סבל מהתסמינים שדווחו, אך סירב למסור פרטים נוספים. הוא הורעל לכאורה לפני שבועות ספורים לאחר פגישה בבירת אוקראינה קייב, בזמן שפעל כ'שומר שלום' במלחמה הרוסית באוקראינה, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

לאחר הפגישה בקייב ב-3 במרץ, אברמוביץ' וכן שני בכירים בצוות האוקראיני פיתחו תסמינים שכללו עיניים אדומות, עיניים דומעות, כואבות וכן קילוף עור על פניהם וידיהם, כך אמרו מקורות לעיתון.

אברמוביץ', שקיבל בקשה אוקראינית לסייע במשא ומתן על סיום הפלישה הרוסית לאוקראינה, 'התעוור לכמה שעות' וטופל בבית חולים בטורקיה, אמר מקור ל"גרדיאן".

אנליסטים באתר חדשות התחקירים Bellingcat אישרו כי שלושה חברי המשלחת - כולל אברמוביץ' - שהשתתפו בשיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה ב-3 במרץ חוו "תסמינים התואמים להרעלה בנשק כימי".

כולם סבלו מכאבים עד למחרת בבוקר. שלושת הגברים אכלו רק שוקולד ושתו ומים בשעות שלפני הופעת התסמינים. למחרת ב-4 במרץ, נסעו אברמוביץ', והאחרים מקייב לעיר לביב שבאוקראינה, בדרכם לפולין עדיין חשו תסמינים. לאחר מכן הם עברו לאיסטנבול, שם הם קיבלו טיפול לפני המשך המשא ומתן.

הקרמלין הודה לראשונה בשבוע שעבר כי אברמוביץ' היה מעורב רשמית במשא ומתן לשלום מוקדם בין רוסיה לאוקראינה, אך הדובר דמיטרי פסקוב אמר ביום חמישי האחרון שהאוליגרך לא לוקח יותר חלק מצוות המשא ומתן. "הוא כן לקח חלק בשלב הראשוני", אמר פסקוב, "עכשיו המשא ומתן הוא בין שתי הקבוצות, הרוסים והאוקראינים".
 

בטחון

משתמש פעיל

רוסיה מאבדת עוד קצין בכיר בקרבות באוקראינה​



קצין רוסי בכיר נהרג באוקראינה, בעוד הכוחות הרוסיים ממשיכים לסבול מכישלונות גדולים ,יותר מחודש לתוך המלחמה.
" Yahoo News " דיווחה כי קולונל (אל"מ) ויטלי סלבצוב, בן 43, מכוח הצנחנים המובחר של החטיבה האווירית 83 שבסיסה באוסורייסק שבמזרח רוסיה, נהרג במהלך הלחימה באוקראינה.
נסיבות מותו המדויקות של סלבצוב לא היו ברורות, אך על פי ההערכות, הגדוד שלו ספג אבדות קשות במהלך קרבות קשים עם כוחות אוקראינים.
האתר גם דיווח כי קולונל דניס קוריו, מפקד חטיבת חי"ר ממוכן 200, נהרג במהלך השבוע בקרב במהלך מתקפה על העיר חרקוב בצפון מזרח אוקראינה.
הוא הוסיף כי קולונל ניקולאי אובצ'רנקו, ראש כוחות המהנדסים בפיקוד הצבאי המערבי, נהרג אף הוא במארב שהותיר 18 רוסים הרוגים ליד גשר פונטונים במזרח אוקראינה.
האתר ציין כי השלטונות הרוסיים ערכו הלוויה רשמית לגנרל סלבצוב, וכן קיבלו עיטורים צבאיים לאחר מותו.
אל"מ סלבצוב הוא הדמות הצבאית הרוסי הבכירה האחרונה שנהרגה באוקראינה, מה שהביא את מספר מפקדי הצבא הרוסי הבכירים שנהרגו מאז תחילת הפלישה לתשעה.
גורמי צבא מערביים מאמינים שרוסיה איבדה בין 7,000 ל-15,000 חיילים מאז החלה הפלישה לאוקראינה.
בימים האחרונים מדווחים כלי תקשורת כי רוסיה ממשיכה להסיג חלק מכוחות הקרקע שלה מאזורים סביב קייב, לאחר שאמרה מוקדם יותר השבוע כי תצמצם את הפעילות הצבאית ליד הבירה האוקראינית והעיר צ'רניהיב שבצפון המדינה.

קרדיט : אלחורה ורשתות חברתיות
 

בטחון

משתמש פעיל

תחקיר רוסי: אונקולוג ביקר אצל פוטין 35 פעמים ב-4 השנים האחרונות​



סוכנות ידיעות רוסית חשפה בתחקיר שעשתה כי צוות של רופאים, מומחים בתחום הסרטן, מבקר לעתים קרובות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביתו או מלווה אותו לטיולים, על רקע השאלות הגוברת והולכת על בריאותו של הנשיא בן ה-69.
תחקיר חדש של פרוקט -"Proekt" העלה כי רופא אונקולוג המתמחה בסרטן בלוטת התריס ביקר בפוטין 35 פעמים במהלך ארבע השנים האחרונות.
מהתחקיר עולה כי יבגני סילבונוב, אונקולוג בלוטת התריס, ביקר את פוטין במעונו בעיר סוצ'י בים השחור 35 פעמים ובילה עמו כ-166 ימים.
כמו כן, שני רופאים מומחים בתחום האף אוזן וגרון, איגור איסקוב ואלכסיי שיגלוב, ביקרו אף הם את הנשיא הרוסי לעתים קרובות.
ד"ר אלכסיי שיגלוב נסע לפגוש את פוטין 59 פעמים ובילה איתו בסך הכל 282 ימים בין 2016 ל-2020, לפי הדיווח.
התחקיר ציטט רופא, שלא חשף את זהותו, שאמר כי מחלות של בלוטת התריס, לרבות סרטן, מאובחנות לרוב על ידי מומחה אף אוזן וגרון, ולאחר מכן מממשיכים האונקולוג והמנתח בטיפול.
על פי האתר " ביזנס אינסיידר " , הגוף שערך את התחקיר הצליח לברר את זהות הרופאים שבילו עם פוטין על ידי בחינת חשבונות הלינה בבתי מלון שפורסמו באתר הרכש הממשלתי.
בדיווח נאמר כי התאריכים שבהם שהו הרופאים במלונות בסוצ'י עולים בקנה אחד עם ביקוריו הרשמיים של פוטין בעיר או לתקופות שבהן הוא נעלם באופן מסתורי מעיני הציבור.
התחקיר העלה כי המספר הממוצע של עובדים רפואיים בסביבתו של פוטין גדל מחמישה ב-2016 וב-2017 לתשעה ב-2019.
חברי הצוות הרפואי של פוטין כללו גם מרדימים, נוירוכירורג, מומחה למחלות זיהומיות ורופא טיפול נמרץ.
התחקיר טען גם כי פוטין הסתמך גם על שיטות רפואה אלטרנטיבית כמו רחצה בדם המופק מקרני צבאים.
בדו"ח נאמר כי פוטין עשה את הטיפול האלטרנטיבי בהמלצת שר ההגנה הרוסי שלו סרגיי שויגו, שכן יש מאמינים כי דם צבי משפר את מערכת הלב וכלי הדם שלו מצעיר את העור.
באתר נכתב שתהליך הפקת הדם מקרני הצבאים נעשה על ידי חיתוך בזמן שהחיה עדיין בחיים, בתהליך שלדברי פעילי זכויות בעלי חיים דומה לתהליך של תלישת ציפורניים של מישהו.
פוטין לא נראה בציבור בספטמבר 2021, כאשר בקהילה הרפואית רווחה האמונה שהוא עבר ניתוח מורכב הקשור למחלת בלוטת התריס, נאמר בתחקיר.
לאחר מכן הופיע פוטין עם פנים נפוחות, מה שגרם לשמועות שהוא לוקח סטרואידים המשמשים לעתים קרובות לטיפול בסרטן בלוטת התריס.
הקרמלין סירב בעבר לענות על שאלות בנוגע לבריאותו של פוטין, ודובר ממשלתי התעקש ב-2020 שבריאותו "מצוינת".
 

בטחון

משתמש פעיל

דיווח: רוסיה מתקשה לחדש מלאי מערכות נשק כי רובם מיוצרים באוקראינה​



בעוד המבצע הצבאי הרוסי נכנס לחודש השני שלו מבלי שמוסקבה הכריזה עדיין על השגת מטרותיו, דיווח מערבי טען כי לכוחות הרוסיים נגמרים הטילים והטנקים, ברקע ההפצצות הכבדות על ערים רבות באוקראינה.
מקורות הגנה בכירים דיווחו כי משבר חידוש מלאי הנשק ישפיע על ייצור טנקי המערכה T-72, אחד מכלי הרכב המשוריינים העיקריים של הצבא הרוסי, שמערכות שיגור הפגזים שלו מיוצרות בעיר איזיום שבמזרח אוקראינה, שכוחות רוסים לא הצליחו עד כה ללכוד.
ערכות מודיעיניות הצביעו על כך שרוסיה כבר איבדה 2,000 טנקים וכלי רכב משוריינים במהלך הקרבות, וזאת על פי דיווח של העיתון הבריטי "טלגרף".

טילי שיוט​

בנוסף, טענו המקורות כי רוסיה גם לא תוכל להצטייד מחדש בטילי שיוט משוגרים מהאוויר מסוג Kh-55 המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים, מכיוון שהם תלויים ברכיבים מיובאים.
המקורות אמרו ל"טלגרף" כי טילי Kh-55 הנמצאים בשרות צבאות רוסיה, סין ואיראן, משתמשים במנוע המיוצר בעיר חרקוב.



כמו כן, העיתון ציין כי כל הטילים הרוסיים המשוגרים ממסוקים ומספינות משתמשים במנועים מתוצרת אוקראינה.
המקורות אמרו כי רמות המלאי הנוכחיות של הצבא הרוסי "נמוכות ביותר", לאחר חוסר יכולתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשיג את מטרותיו באוקראינה במהירות כפי שציפו אנליסטים רבים.

סנקציות מעכבות רכישת נשק​

בנוסף, סנקציות מערביות ימנעו מרוסיה לקנות נשק מצרפת, שסיפקה למוסקבה ציוד בשווי מאות מיליוני דולרים מאז סיפוח קרים ב-2014.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקש ממדינות המערב להמשיך לספק לכוחותיו "נשק קטלני", כולל טילים וכלי נשק אחרים לשימוש נגד כוחות רוסים.
ראוי לציין כי המבצע הצבאי הרוסי עדיין נמשך, וסגן שר ההגנה הרוסי הודיע השבוע כי רוסיה עוברת ל"שלב השני" של המלחמה ותסיג את כוחותיה מקייב ותתמקד באזור מזרח דונבאס.

נשק רוסי איכותי​

ראוי לציין כי הצבא הרוסי מחזיק בטילים בעלי דיוק גבוה, מטוסי קרב מסוג Su-34 ו-Su-35, מפציצי Su-24 , מסוקי "ציידי הלילה" ותמסח, וכן כלי טיס בלתי מאוישים.
בבעלותו גם מערכות טילים מדגם "איסקנדר", שתוכננה בשנות ה-90 ונכנסה לשירות בצבא הרוסי ב-2006.


מומחים זרים מאמינים כי מערכת טילי "איסקנדר" הרוסית, יחד עם מערכות טילי החוף "באסטיון" ומערכות ההגנה האווירית "S-400", ממלאות תפקיד מרכזי בהשגת מה שמכונה – איזור מנוע כניסה " , המונע מיחידות נאט"ו וספינות מלהיכנס אליו מבלי שיגרמו לו אבדות כבדות


קרדיט: אלערביה
 

עימוד נקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
'חדשות JDN' פורס בפניכם את אירועי היומיים החולפים, היום ה-37 ויום ה-38 למלחמת רוסיה-אוקראינה
– כפי שאירע דקה אחרי דקה.

יום שישי

01:01: – זלנסקי: המצב בדרום אוקראינה ובמחוז דונבאס נותר קשה במיוחד. "צפויים לנו קרבות.
עלינו עדיין להמשיך ללכת בדרך קשה כדי להשיג כל מה שאנחנו רוצים", אמר.

03:22 – נשיא ארה"ב ביידן הצהיר: "אמשיך להשתמש בכל כלי כדי להגן על ארה"ב מעליית מחירי
הגז של פוטין".

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-853x1024.jpeg

תיעוד מהמו"מ בוידיאו

00:47 – בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP דווח שהחיילים הרוסים שעזבו את תחנת הכוח הגרעינית
בצ'רנוביל לקחו איתם מספר לא ידוע של חיילים אוקראינים, שהוחזקו כשבויים מאז תחילת הפלישה
ב-24 לפברואר. כך הודיעה סוכנות האנרגיה הלאומית, Energoatom ,בערוץ הטלגרם שלה.

06:39 – המודיעין הבריטי דיווח כי רוסיה מארגנת כוחות צבא בגאורגיה. עוד נמסר כי בין -000,2
200,1 מהחיילים הרוסיים מתארגנים מחדש.

07:04 – רוסיה הודיעה כי לא תבקש מהאיחוד האירופי לסיים את הסנקציות נגדה ויש לה "מרווח
ביטחון" מספק. בכיר רוסי אמר: "האיחוד האירופי אינו מרכז היקום".

07:48 – מתקן לאחסון דלק בעיר בלגורוד שברוסיה הותקף על ידי מסוקים צבאיים של אוקראינה,
כך מסר מושל האזור. לפי המושל ויאצ'סלב גלדקוב, שני מסוקים בצבא אוקראינה הפציצו את המחסן
וכתוצאה מהשריפה נפגעו שני עובדים במחסן.

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-1-1024x768.jpeg

מסוק רוסי שהופל. צילום: הפרלמנט האוקראיני

08:46 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פיטר את ראש האגף הכללי לביטחון פנים וראש מנהלת
הביטחון בחרסון בגלל בגידה. "אין לי זמן עכשיו להתמודד עם כל הבוגדים, אבל בהדרגה כולם
ייענשו" אמר זלנסקי.

09:33 – סבא"א בודקת את הטענות האוקראיניות לפיהן החיילים הרוסים שכבשו את תחנת הכוח
הגרעינית בצ'רנוביל עזבו לאחר שנחשפו ל"מנות משמעותיות" של קרינה – כך דווח בגרדיאן הבריטי.

09:57 – רוסיה מאיימת לקנוס את ויקיפדיה ב-4 מיליון רובל על ערכים לגבי הפלישה: "מדובר במידע
כוזב, על המבצע הצבאי המיוחד שמכוון למשתמשים רוסים".

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-2-1024x576.jpeg

השמדת טנק רוסי. צילום: משרד ההגנה האוקראיני

10:08 – עוזרו של ראש העיר מריופול פטרו אנדריושצ'נקו אמר כי מריופול נהייתה מסוכנת מאוד
ואזרחים לכודים לא יכולים לעזוב. לדבריו, "הכוחות הרוסים מנעו את האספקה ההומניטרית
לתושבים הלכודים והמסדרון ההומנטירי שתוכנן לא נפתח".

10:49 – שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי "רוסיה מעריכה את תגובתה של הודו ביחס למשבר
באוקראינה. הם מתייחסים למצב לפי העובדות ולא בצורה חד צדדית".

11:26 – ראש המינהל האזורי של קייב אמר כי רוסיה ממשיכה להסיג כוחות מצפון הבירה לכיוון
בלארוס.

12:25 – יותר מ-4.2 מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה אל פולין מאז החלה הפלישה הרוסית, כך מסר
משמר הגבול הפולני, לפי רשת BBC האמריקנית. לצד זאת, מספר הפליטים שחצו את הגבול
מאוקראינה לפולין ירד באופן משמעותי. ביום חמישי חצו את הגבול כ-23 אלף פליטים, ירידה של
%5.9 מיום רביעי. מנתונים נוספים עולה כי 406 אלף בני אדם עברו בכיוון ההפוך, מפולין
לאוקראינה, מאז החלה המלחמה. ביום חמישי בד, 15 אלף בני אדם נכנסו לאוקראינה מפולין.

12:29 – שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב אמר כי "שיחות השלום עם אוקראינה צריכות להימשך
ואנו מכינים תגובה להצעותיה של אוקראינה".

12:42 – שר הבריאות ניצן הורוביץ יבקר ביום שני הבא באוקראינה – כך אמר שגריר אוקראינה
בישראל יבגן קורניצ'וק במסיבת עיתונאים. הורוביץ ייפגש עם עמיתו האוקראיני ויבקר בבית החולים
הישראלי שהוקם במדינה.

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-3.jpeg

התורים בגבול. צילום: משמר הגבול האוקראיני

13:05 – לשכת זלנסקי: שיחות השלום עם רוסיה המשיכו היום באופן מקוון.

13:10 – עלה ל-28 מניין ההרוגים מפגיעת הרקטה על בניין הממשל האזורי בעיר מיקולאיב שבדרום
אוקראינה, כך עדכן המושל ויטלי קים.

13:36 – אוקראינה: כ-700,17 חיילים אוקראינים נהרגו מתחילת המלחמה, 143 מטוסים הופלו,
625 טנקים הושמדו.

13:37 – פיצוץ עז נשמע היום בעיר בלגורוד שברוסיה, זאת לאחר שכוחות אוקראינים פגעו במחסן
דלק בעיר. טרם דווח על נפגעים.

14:13 – נשיא טורקיה ארדואן התייחס לשיחה שעתיד לקיים עם פוטין, ואמר שהוא מתכוון לומר כי
על "פוטין וזלנסקי לנקוט בצעדים בנוגע לחצי האי קרים ודונבאס".

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-4.jpeg

אירפין אחרי השחרור. צילום: משרד ההגנה האוקראיני

14:30 – דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר כי "רוסיה לא תסגור את אספקת הגז לאירופה, שכן
התשלומים של חודש אפריל מגיעים במחצית השנייה של החודש".

14:42 – ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג אמר למנהיגים האירופים כי סין דוחפת לשיחות שלום בין
רוסיה לאוקראינה "שייעשו בדרך שלהם". הוא ציין כי סין דוגלת בשמירה על הנורמות והחוקים
הבינלאומיים, ובהם: שמירה על השלמות הטריטוריאלית של כל מדינה.

15:56 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. זלנסקי מסר:
"דנו על ההתמודדות עם התוקפנות הרוסית, בתהליך המשא ומתן ובחשיבות של הערבויות
הביטחוניות". בנוסף, זלנסקי קרא להפעיל את הפעילות במסדרונות ההומניטריים ממריופול.

16:07 – שר האוצר של הודו אמר כי ניו דלהי תמשיך לרכוש נפט גולמי מרוסיה מכיוון ש"אנשיה
זקוקים לנפט בהנחה לאחר העלייה במחירים העולמיים".

16:19 – במריופול מעריכים: כדי לתקן את הנזק שנגרם לעיר יהיה צורך ב-10 מיליארד דולרים – כך
לפי מועצת העיר האוקראינית.

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-5.jpeg

דגל בין ההריסות. צילום: משרד ההגנה האוקראיני

16:39 – ראש המועצה האירופית שארל מישל: ביקשנו מסין לעזור בעצירת המלחמה באוקראינה.
מישל הוסיף: "סין צריכה לא להפריע בהטלת הסנקציות על רוסיה".

16:50 – הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מבקשת לבקר במתקן הגרעיני בזפרוז'ייה.

18:09 – נשיא טורקיה קרא לרוסיה ולאוקראינה לפעול בהיגיון כדי להמשיך בדיאלוג. כך נמסר
מלשכתו של ארדואן.

20:00 – הכתבים הכוחות הרוסיים נסוגו לחלוטין ממחוז קייב – כך מעדכנים בעיתון "קייב
אינדיפנדנט".

20:12 – ראש עיריית בוצ'ה, שנמצאת בפרברי קייב, מאשר כי העיר נמצאת שוב בשליטה
אוקראינית.

21:50 – נציג של האו"ם יגיע למוסקבה ולקייב כדי לדון בהפוגה הומניטרית בקרבות

יום שבת

00:45 – המודיעין הבריטי אמר כי צבא רוסיה איבד חלק ניכר מהדלק והתחמושת שהיו ברשותו
בתקיפת מסוקים אוקראינים על מחסן בעיר בלגורוד. על פי הערכות בריטיות, הדבר עשוי להשפיע
במיוחד על הכוחות הרוסיים המקיפים את חרקוב, הנמצאת במרחק 60 ק"מ בלגורוד.

01:12 – אוקראינה ורוסיה ערכו חילופי שבויים, בהם שוחררו 86 חיילים ונשים אוקראינים – כך הודיע
סגן ראש הסגל בלשכת נשיא אוקראינה, קירילו טימושנקו. כמו כן, טימושנקו לא חשף כמה חיילים
רוסים שוחררו בעסקה, וציין כי מדובר בתוצאה של משא ומתן מתמשך לשלום.

01:24 – חיל האוויר האמריקני אמר כי צבא ארה"ב ביטל ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי מדגם
III Minuteman ,לאחר שבחודש שעבר הפנטגון הודיע על דחייה של הניסוי מחשש למתיחות מול
רוסיה בצל הפלישה לאוקראינה. דוברת חיל האוויר אמרה כי ההחלטה לבטל את הניסוי מקורה
באותה עילה שגרמה לדחיית הניסוי ב-2 במרץ. לפני דחיית הניסוי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה
על העלאת הכוננות הגרעינית במדינתו, ובפנטגון קיבלו אז החלטה על דחיית הניסוי ונמסר כי קיימת
חשיבות לכך שוושינגטון ומוסקבה "יכירו בסיכונים של שיקולים מוטעים וינקטו בצעדים על מנת
להפחית סיכונים אלה".

01:29 – זלנסקי: הכוחות הרוסיים נסוגים מצפון המדינה, לאט אבל באופן ברור.

02:11 – רשות המסחר בממשל האמריקני הוסיפה 120 גופים נוספים ברוסיה ובלארוס לרשימת
הסנקציות.

04:42 – ארצות הברית תעבוד עם מדינות בעלות ברית כדי להעביר טנקים לאוקראינה, כדי לחזק
את הגנתה באזור דונבאס – כך אמר בכיר אמריקאי. הבכיר סירב לציין כמה טנקים יישלחו, או מאילו
מדינות הם יגיעו, ורק אמר כי העברת הטנקים תחל בקרוב.

08:47 – המודיעין הבריטי מסר כי הכוחות ה רוסיים נסוגים מנמל התעופה "הוסטומל" הסמוך לקייב,
שהיה נתון ללחימה מאז יומה הראשון של המלחמה. בנוסף, נמסר כי הכוחות האוקראיניים
מתקדמים לעבר השטח שנכבש על ידי צבא רוסיה.

WhatsApp-Image-2022-04-02-at-12.13.21-6.jpeg

ההריסות. צילום: משרד ההגנה האוקראיני

09:01 – דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי משרד ההגנה האמריקני יספק לאוקראינה סיוע בטחוני
נוסף, בסך של 300 מיליון דולר. הסיוע כולל טילים מונחי לייזר, מטוסים ללא טייס, ותמונות לוויין
מסחריות. קירבי מסר כי זוהי "ההתחלה של תהליך אספקת יכולות חדשות לצבא אוקראינה".

10:03 – כוחות רוסיים שיגרו טילים לעבר שתי ערים במרכז אוקראינה, פולטבה וקרמנצ'וק, ופגעו
בתשתיות ובנייני מגורים. כך לפי מושל מחוז פולטבה, דמיטרי לונין, שאמר כי אין מידע על נפגעים.

10:40 – אוקראינה מאשימה את סין שביצעה נגדה מתקפת סייבר נרחבת בימים שקדמו לפלישה
הרוסית, כך על פי דיווח בטיימס הבריטי. על פי הדיווח, הותקפו בין היתר מתקני גרעין באוקראינה.

10:52 – באיחוד האירופי אומרים שהם פועלים לגבש רשימת סנקציות חדשות נגד רוסיה, אך
מבהירים שהן לא יוטלו על משק האנרגיה הרוסי.

12:13 – שר התחבורה של בריטניה, גרנט שאפס, אמר כי החליט למנוע את השימוש במטוסים
פרטיים השייכים לאוליגרכים רוסיים. "לא נעמוד מהצד ונראה את אלה שהרוויחו מיליונים בחסות
פוטין חיים את חייהם בשלום כשדם תמים נשפך", אמר שאפס.

12:18 – מנהל סוכנות החלל הרוסית, דמיטרי רוגוזין, הודיע כי הוא מכין הצעות לסיום שיתוף
הפעולה עם נאס"א ועם הסוכנויות של קנדה, אירופה ויפן בתחנת החלל הבינלאומית בשל הסירוב
להסיר סנקציות על גופים הקשורים לתעשיית החלל. "שיקום של יחסים נורמליים בין השותפות
אפשרי רק עם הסרת הסנקציות ללא תנאים".

13:01 – עיתונאי נוסף נהרג בלחימה באוקראינה: גופתו של צלם העיתונות האוקראיני מקס לוין
נמצאה סמוך לקייב, לאחר שנעדר מאז 13 במרץ.

13:10 – סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת: צבא רוסיה נסוג "במהירות" מצפון אוקראינה.

15:50 – יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אולקסי ארסטוביץ', אמר כי בפני אוקראינה
עומדים קרבות קשים באזורים המזרחיים והדרומיים של המדינה, במיוחד בעיר מריופול. ארסטוביץ'
אמר כי חיילים אוקראינים השתלטו מחדש על יותר משלושים עיירות וכפרים שנכבשו על ידי חיילים
רוסים.

16:22 – מושל העיר מיקולאיב שבאוקראינה אמר היום כי מניין ההרוגים מהפצצת בניין ממשל בעיר
עלה ל-35 .

17:28 – הרשויות באוקראינה מסרו כי מספר הפליטים שעזבו את המדינה חצה את ה -1.4 מיליון
איש.

21:16 – אוקראינה השיב את השליטה במלואה על מחוז קייב, כך על פי סגנית שר ההגנה המקומית,
האנה מלייר. "כל מחוז קייב שוחרר מידי הפולש", כך כתבה בחשבון הפייסבוק שלה.

21:43 – ראש המשא ומתן האוקראיני טען כי רוסיה הביעה נכונות לכך שיתקיימו שיחות ישירות בין
הנשיאים ולדימיר פוטין וולדימיר זלנסקי, מאחר וטיוטת הסכם השלום "מתקדמת מספיק". הוא הוסיף
כי רוסיה מקבלת את עמדת אוקראינה, למעט זו ה נוגעת לקרים.

22:11 – כלי תקשורת באוקראינה מדווחים שהצדדים קרובים להסכם ושבקייב מנסים להביא את סין
להיות ערבה לביטחונה של אוקראינה.

*חלק מהתמונות בכתבה הן בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

"יום הניצחון": התאריך שעד אז ינסו הרוסים לכבוש את דונבאס ומריופול​

המלחמה במזרח אירופה – היום ה-39: לפי דיווח הבוקר (ראשון) ברשת 'CNN', גורמים אמריקנים מעריכים כי רוסיה מתכננת להשתלט סופית על חבל דונבאס שבמזרח אוקראינה עד 9 במאי, בעוד חודש ושבוע ימים. הסיבה היא שהיום הזה מוגדר ברוסיה כיום הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

עם תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, טענה מוסקבה כי אחת ממטרותיה היא "דה-נאציפיקציה" של אוקראינה, כלומר 'לטהר' את הנאצים מאוקראינה לטענת הרוסים. במקביל, הגורמים העריכו, בהתבסס על המודיעין האמריקני העדכני, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן למנות מפקד בכיר שיהיה אחראי על השגת המטרות הרוסיות באוקראינה.

בימים האחרונים נסוגו הכוחות הרוסיים מרוב אוקראינה והחלו להתמקד במזרח המדינה, בין היתר בחבל דונבאס. בעקבות הרצון הרוסי לכיבוש דונבאס – האוקראינים שהכי הרבה סובלים במלחמה הזאת הם תושבי מריופול, מאחר והיא נמצאת באזור דונבאס דובר הרוסית ברובו, שם הבדלנים הפרו-רוסים נלחמים בצבא האוקראיני כבר שמונה שנים.

הסיבה לרצון הרוסי לכבוש את מריופול נובע מכך שלכידתו תיצור מסדרון יבשתי רצוף מרוסיה לאי קרים, שאותו תפסה מוסקבה מקייב בשנת 2014. מריופול מוקפת בכוחות רוסיים שמנסים לכבוש אותה כבר למעלה מחודש, כמעט מהיום הראשון בו התחילה המלחמה. על פי ההערכות, כ-100,000 תושבים נשארו במריופול, פחות מרבע אוכלוסייתה שלפני המלחמה שמנתה 430,000. המחסור הקשה במים, מזון, דלק ותרופות – נמשך.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
׳ערוץ 12׳: היום ה-39 למלחמה באוקראינה: במשרד ההגנה הבריטי מעדכנים כי חיל הים הרוסי ממשיך לחסום את חופי אוקראינה, וכי מוקשים פוזרו בים השחור.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה