חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 36 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

בטחון

משתמש פעיל

צפו: הרוסים הפיצו פייק ניוז - הרב מכחיש​

בתגובה לטענת הרוסים על שימוש שעושה הצבא האוקראיני בבית כנסת "קרן אור" באומן - הרב נתן בן נון פתח את בית הכנסת מול המצלמות והוכיח כי לא נעשה כל שימוש במקום מלבד ייעודו לתפילה ולימוד תורה בתקופת ראש השנה​

יוסי שטארק | חדשות בעולם30.3.2022 | 23:24

dcb07b0336b783287805.jpg
הרב נתן בן נון מסייר בבית הכנסת | צילום: צילום מסך
בעקבות פרסומים רוסיים שהופצו היום (רביעי) ברשתות, המציגים את בית כנסת של קהילת "קרן אור" באומן כמקום לאחסון ולהסלקת נשק עבור צבא אוקראינה - יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון פתח את בית הכנסת מול המצלמות וקיים סיור בתוכו, במהלכו ניתן לראות כי לא נעשה כל שימוש במקום מלבד ייעודו לתפילה ולימוד תורה בתקופת ראש השנה, וכי המקום סגור ונעול מאז ימי ראש השנה ללא כל שימוש.
הרב נתן בן נון והוסיף ואמר כי בכל בתי הכנסת הקיימים בעיר אומן לא נעשה שימוש צבאי או בטחוני, וכי בתי הכנסת משמשים לתפילה בזמני הקיבוץ של ראש השנה ובזמנים הנוספים כגון שבת חנוכה, ראש חודש ניסן, וחג השבועות.

הרב נתן בן נון מסר הצהרה בבית הכנסת: "שלום לכולם, שמענו היום מפיו של דובר הצבא הרוסי שכאן בבית כנסת של חסידי ברסלב בעיר אומן יש מחסני נשק. אני רוצה לומר לכם שאין דבר כזה, לא היה דבר כזה ולא יהיה דבר כזה. אנחנו נכנס עכשיו לבית הכנסת ונראה שהמקום ריק ואין כאן שום נשק וחיילים. המקום הזה משמש רק לתפילות בראש השנה ובזמני ההתקבצות בעיר אומן".
"אני רוצה להדגיש", המשיך ואמר, "במקומות הקדושים הללו אנחנו לא עושים שום שימוש מלבד תפילות לשלום העולם ושכולם יחיו בשקט ובשלווה. כל המידע שקיבלתם מוקדם יותר היום הוא לא מידע נכון, והוא עונה להגדרה פייק ניוז".
כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

יועציו של פוטין מפחדים לספר לו כמה רע מצבה של רוסיה באוקראינה​

פקיד אמריקאי טוען כי הכלכלה הרוסית נהרסה בגלל הסנקציות, בעוד פוטין מקבל "מידע מוטעה" לגבי אובדן השליטה על המצב באוקראינה ובעולם הרחב. וזאת כי אנשיו מפחדים לספר לו את האמת​

יענקי פרבר | חדשות בעולם30.3.2022 | 23:21

יועציו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאד 'מפחדים' לספר לו כמה רע מצבה של רוסיה באוקראינה, כך לפי המודיעין האמריקני. פקיד אמריקאי אמר כי הכלכלה הרוסית נהרסה בעקבות הסנקציות, בעוד פוטין מקבל "מידע מוטעה" לגבי אובדן השליטה שלו באוקראינה.
כתב הבית הלבן פיטר אלכסנדר אמר: "אנחנו מאמינים שפוטין מקבל מידע שגוי על ידי יועציו לגבי ביצועי הצבא הרוסי, הם לא מספרים לו שהביצועים בצורה גרועה, וכיצד הכלכלה הרוסית נפגעת על ידי סנקציות, כך אמר לי פקיד אמריקאי, מכיוון שהיועצים הבכירים שלו מפחדים לספר לו את האמת".
הדברים הללו מגיעים לאור דיווחים שרוסיה תצמצם באופן דרסטי את פעילותה הצבאית סביב קייב וצ'רניהיב באוקראינה, כך אמר אתמול אחד מעוזריו הבכירים ביותר של ולדימיר פוטין. אך אתמול הרוסים תקפו בלי הפסקה את העיר צ'רניהיב.
סגן שר ההגנה הרוסי, אלכסנדר פומין אמר כי ההחלטה באה מתוך אינטרס להמשיך בשיחות שלום בין המדינות. אך למעשה בשטח הכל היה כרגיל, פוטין תקף ללא רחמים. פומין אמר: "משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית קיבל את ההחלטה לצמצם באופן דרסטי את פעולות הלחימה באזורי קייב וצ'רניהיב על מנת להגביר את האמון ההדדי וליצור את התנאים הדרושים למשא ומתן נוסף. אך כאמור בשטח האש נמשכה.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

בכיר אמריקאי: רוסיה הסיגה כוחות מתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל​



בכיר במשרד ההגנה האמריקני אישר, ביום רביעי, כי הכוחות הרוסיים החלו לסגת מאתר תחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל לאחר שהשתלטו עליו ב-24 בפברואר.
"צ'רנוביל זה אזור שבו הם התחילו לסגת, הם עזבו והתרחקו ממתקן צ'רנוביל לכיוון בלארוס", אמר הבכיר, שביקש לא להזכיר את שמו.
"אנחנו חושבים שהם עוזבים, אני לא יכול להגיד שכולם עזבו", הוסיף הבכיר.
שלטונות אוקראינה עדיין רואים בצ'רנוביל אזור אסור ומסוכן. כניסה לאתר האסון ללא רשות הוא פשע לפי החוק האוקראיני.
רוסיה הכחישה בעבר כי כוחותיה סיכנו מתקני גרעין בתוך אוקראינה.
במהלך השבועות האחרונים, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הביעה דאגה לגבי העובדים במפעל בצ'רנוביל, וקראה לחילופי עובדים למען ביטחונם ובטיחותם.
הסוכנות אמרה לפני שבוע: "הרשות האוקראינית לאנרגיה גרעינית הודיעה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שעובדי תחנת צ'רנוביל אינם מתקנים יותר ואינם מתחזקים ציוד הקשור לבטיחות, בין השאר עקב עייפותם הפיזית והפסיכולוגית ועבודה ללא הפסקה במשך כמעט שלושה שבועות."
ביום הראשון לפלישתה לאוקראינה, ב-24 בפברואר, השתלטה רוסיה על צ'רנוביל, שבשנת 1986 התרחש בה תאונה גרעינית הנחשבת לקשה ביותר בעולם עד כה
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

סין דחתה כל פלישה אפשרית לטייוואן לפחות בארבע שנים​

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ינתח את כישלונותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפני שיבצע מהלכים של פלישה לאי טיוואן הסמוך לו.

לדברי צ'ן מינג-טונג, ראש הלשכה לביטחון לאומי בטייוואן, מעצמת העל במזרח אסיה לא תצא כעת במתקפה למשך שארית כהונתו הנשיאותית של צאי אינג-וון, שתסתיים ב-2026. "הלקח של אוקראינה עבור בייג'ינג הוא שהיא לא יכולה לנהל מלחמה בקלות", אמר צ'ן ל'טיימס'.

"בייג'ינג תלמד את החסרונות של רוסיה ותשפר את צבא השחרור העממי, אם היא תפתח במלחמה, זו תהיה מלחמה מקיפה, וטייוואן חייבת להעריך את כוונותיה של בייג'ינג עם הטווח הרחב ביותר של אפשרויות" אמר.

בהתייחסו לבניית מערכות ההגנה של טייוואן, הוסיף צ'ן: "אנחנו לא מחכים כאן בפאסיביות ויושבים בחיבוק ידיים". כך דיווח ה'דיילי מייל'. החששות מהשתלטות סינית מתבשלים כבר שנים, במיוחד כאשר סין ממשיכה להרחיב את יכולתה הצבאית ומאתגרת יותר ויותר את ההגמוניה העולמית של ארה"ב - כולל על ידי הגברת התרגילים הצבאיים ו"חטיפת קרקע" לכאורה בים סין הדרומי.

בייג'ינג רוצה את טייוואן בחזרה לשליטתה עד 2050, והתנערה מהשוואות לאוקראינה בטענה שטייוואן היא 'עניין פנימי' בעוד אוקראינה היא מדינה ריבונית שכבר מוכרת בינלאומית.

חבר הקונגרס הרפובליקני מוועדת המודיעין של הסנאט האמריקני, מרקו רוביו, הזהיר, כי "העוצמה הצבאית של בייג'ינג, האתגר האידיאולוגי לדמוקרטיה, השאיפות הטכנולוגיות וההשפעה על השוק העולמי מהווים איום חמור ושיטתי אף יותר מאשר ברית המועצות אי פעם".

הוא אמר בעבר שסין פתחה במסע ריגול כלכלי על ידי הסתננות למוסדות אמריקאים, ואמר ל'ניו יורק טיימס': "לא מועיל לנו להעמיד פנים שהם לא יריב. המטרה שלהם היא לעלות על חשבון ארה"ב".
 

בטחון

משתמש פעיל

רבה של אומן לרוסים: "שקר מיסודו, אל תפגעו בבית הכנסת שלנו"​

רבה של אומן מגיב לתעמולה השקרית של הרוסים שכביכול בתי הכנסת הפכו לבסיסים צבאיים, הרוסים פירסמו שבתי הכנסת באומן "משמשים למטרת הלחימה" הרב מכחיש את טענותיהם וקורא להם לא לפגוע במקומות הקדושים ליהודים. במכתב שפרסם בשפה הרוסית ובעברית​

יענקי פרבר | חדשות בעולם31.3.2022 | 08:20

הרב יעקב ג'אן, רב הקהילה היהודית באומן באוקראינה מגיב לפדרציה הרוסית לאחר שפירסמו שכביכול בתי הכנסת באומן משמשים למטרת הלחימה, הרב מכחיש את טענותיהם וקורא להם לא לפגוע במקומות הקדושים ליהודים.
במכתב שפורסם בשפה הרוסית ובעברית, פונה הרב לרוסים לבל ייפגעו בבתי הכנסת: "‏שלום וברכה, ‏לאחר שהגיע לאוזני שמועה שכביכול ‏בבתי הכנסת שלנו בעיר אומן משמשים ‏למטרת הלחימה, הרי זה שקר מיסודו. ‏בתי הכנסת שלנו משמשים אך ורק ‏לתפילה ולהרבות שלום בעולם ואנו ‏בתפילה שהמלחמה תסתיים ומתפללים ‏עבור כל אדם באשר הוא שלא יינזק. ‏ואני קורא מכאן לשלטון הרוסי, שלא ‏יפגעו בקברי הצדיקים ובבתי הכנסת ‏הקדושים לנו".
0f90a8f082a2b1376e09.jpg

לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה", כך מסרו הרוסים.
לטענת הרוסים. ב-21 במרץ, למחרת נאומו של זלנסקי בכנסת, "הצילומים תיעדו היווצרותם של שני טורים עם לאומנים בשטח בית הכנסת. הרכוש, הנשק והתחמושת שאוחסנו בבניין בית הכנסת, הועלו תחילה על ידי לאומנים לתוך משאיות זבל, ולאחר מכן הועמסו לשקיות של פסולת בניין". כך טענו הרוסים בהודעה שקרית.
הקהילות היהודיות באוקראינה פרסמו כי: "המידע על השימוש בבתי הכנסת באומן על ידי הצבא אינו נכון". גם על סמך התמונות שפורסמה למטרות פרובוקטיביות, ניכר כי שערי בית הכנסת סגורים ואיש לא נמצא בפנים". בית הכנסת המוזכר בהצהרה, שהוא השני בגודלו באוקראינה, נסגר מאחרי ראש השנה האחרון, ומאז לא נעשה בו שימוש.
שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים': "הפרסום של התעמולה הרוסית בעניין בתי הכנסת באוקראינה, שכביכול משמשים לבסיסים צבאיים, זהו שקר אחד ענק, למקומיים יש כבוד גדול לדת ולקהילות היהודיות, וגם כעת הם שומרים על בתי עלמין ונכסים עתיקים יהודיים".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

משרד ההגנה הרוסי פרסם תמונות שלכאורה הגיעו מהקהילה היהודית בעיר, בהם נראים ציוד, תחמושת וחיילים בבית הכנסת שהפך בעצם לסוג של בסיס צבאי. "שיירות של לאומנים נמצאים על אדמת בית הכנסת", טוענים במשרד ההגנה.
בתגובה, ארגון הגג של הקהילות היהודיות מכחיש מכל וכל את הדיווח. בהודעה בטלגרם נאמר מטעמו: "כל בתי הכנסת והמתקנים היהודיים באוקראינה מיועדים רק לשימוש המקורי שלהם, לפעילות דתית ועל מנת לסייע לחברי הקהילה היהודית ולאוכלוסייה המקומית".
התמונות שפרסמו הרוסים:
FPFadcgWQAMenz6-1024x576.jpg
FPFaeHAXEAgDqHM-1024x576.jpg
FPFae5PXEAEQR23-1024x576.jpg
FPFaf87XIAgbpHW-1024x576.jpg


צפה בקובץ המצורף הסרטון שהרוסים פירסמו.mp4
 

בטחון

משתמש פעיל
ראיון נרחב
ניצלנו קשרים כדי להציל יהודים באוקראינה"

רבה הראשי של רוסיה עם פוטין

רבה הראשי של רוסיה עם פוטין | מבשר טוב
הרב הראשי של רוסיה, המקורב לפוטין, דואג ליהודים באזור הקרבות: "נורא מה שקורה שם"• שומר על היהדות במדינה וקורא לשלום: "לא נכנס לפוליטיקה"הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, מביע בריאיון ראשון ל'ישראל היום' מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, דאגה לגורל היהודים שנמצאים באזורי הלחימה, ומספר כי פעל מול השלטונות על מנת להגן עליהם ולשמור על המקומות הקדושים, כך פורסם ב'ישראל היום'.

הרב לאזאר נשלח ב-1990, עוד לפני נפילת ברית המועצות, למוסקבה, על מנת לחדש את חיי הדת היהודים בעיר וברוסיה כולה, וכתוצאה מכך הוא אחד הרבנים המובילים גם היום במדינות ברית המועצות לשעבר.

"זה נורא ואיום מה שקורה, סיוט, אי אפשר להבין איך המדינות הללו הגיעו למצב הזה. בכל יום אנחנו מנסים לדבר על זה ולמצוא דרך לשלום. מהיום הראשון ניסינו לנצל את הקשרים שלנו על מנת לשמור על היהודים באוקראינה ועל המקומות הקדושים. יש דאגה ענקית ברוסיה על המצב באוקראינה, בין היתר מכיוון שיש לא מעט משפחות שחצי מהן נמצא באוקראינה והחצי השני ברוסיה. ההורים, האחים והאחיות של שלוחים ברוסיה גרים באוקראינה, וזה קשר שאי אפשר לנתק. אני בקשר יום יומי עם אנשים שם – רבנים, מכרים וידידים. אנחנו מנסים לעזור להם בשעת המצוקה הזו – מורלית, כלכלית, רוחנית וגשמית".

השלטונות הרוסים, אומר הרב לאזאר, מבינים את המורכבות שבין הקהילות היהודיות בשתי המדינות, ומודעות לכך שלא מדובר בהבעת תמיכה פוליטית בצד כזה או אחר. "אנחנו מאוד ברורים בעניין הזה. כרבנים וכמנהיגי קהילה, שלוחים של הרבי, אמרנו שהנושא הפוליטי הוא לא העבודה שלנו. אנחנו לא מבינים בזה, ומדובר בבזבוז כוחות וזמן שצריכים להיות מושקעים בעזרה ליהודים".

"פוליטיקה אינה תעסוקה טובה ליהודי, ויש דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות, כמו להציל נפשות. אנו עוזרים לכל יהודי באשר הוא – ולא משנה איפה הוא נמצא. כולם מבינים את זה. אם היה לי בן באוקראינה לא הייתי עוזר לו כי יש בעיה בין שתי המדינות? אעשה הכל, וכך גם במצב הזה. הממשל מבין שאנחנו חייבים לעזור לאחים שלנו ועושים זאת מבלי להסתיר את זה".

"אנחנו לא נכנסים לשאלה של מי צודק ומי לא", מבהיר הרב לאזאר כיצד הוא פועל בימים אלו. הרב נחשב כמקורב לפוטין, ועל כן הוא צריך לנוע בין הטיפות. "יש פתגם בישראל: 'אל תהיה צודק - תהיה חכם'. אנחנו לא באים לדון אף אחד, זו לא העבודה שלנו. העבודה שלנו היא להיות חכמים במצב הקיים ולנצל את כל הכוחות ואת כל האפשרויות שלנו כדי לעזור לעוד יהודי. לפעמים בטלפון אחד אפשר להציל משפחה, לספק עוד תרופות, להוציא יהודי בצרה באמצעות רכב. אנחנו עוסקים בזה יומם ולילה".
הרב בערל לאזאר במספר מפעלי מזון במחוז קלינינגרד

הרב בערל לאזאר במספר מפעלי מזון במחוז קלינינגרד | צילום: דניס פבלוב
הרב לאזאר אומר כי פעילותם של שליחי חב"ד באוקראינה הינה הירואית, אך הוא עצמו, וכן רבנים נוספים בחב"ד הורו לחלקם לצאת, בשל הסיכון הרב. "בתפילה אנו אומרים 'ישמח משה במתנת חלקו, כי עבד נאמן קראת לו'. עבד נאמן תמיד שמח כי הוא יודע שהשליחות שלו היא החלק שהוא קיבל. אם השליחות שקיבל מהקב"ה היא לסייע להצלת נפשות הוא יעשה זאת בשמחה, וכך גם אם השליחות היא חס ושלום לעזוב את המקום. היו מקרים של שלוחים שאמרנו להם בבירור שהם צריכים לעזוב את המקום. זה היה מאוד קשה להם, כי הם בנו קהילה מאפס במשך שלושים שנה ויותר, ויום אחד אמרו להם לקחת תיק יד ולעזוב את מקום השליחות. אין ספק שהרבנים הפגינו גבורה משמעותית, אבל בערים מסוימות זה הגיע למצב שהם חייבים לעזוב".

"המצב ברוסיה לא פשוט בעקבות הסנקציות"

לצד הדאגה הגדולה למצב באוקראינה, מספר הרב לאזאר כי המצב ברוסיה מאוד לא פשוט, וזאת בלשון המעטה, כתוצאה מהסנקציות שהוטלו עליה. ברוסיה יש כמיליון יהודים, ובימים אלו עושים השליחים מאמצים לאתר יהודים נוספים, לאחר שבמשך עשרות שנים הם הדחיקו את יהדותם ואף שכחו ממנה, כתוצאה מאיסור קיום הדת בברית המועצות.

"המצב ברוסיה מאוד קשה. ברוך השם לקחנו על עצמנו לא לסגור שום מוסד ולא לעצור שום פעילות. בפסח נעשה סדרים ציבוריים לעשרות אלפי יהודים. עם זאת, האתגר לא פשוט, ואנחנו כבר מרגישים את זה. השנה תהיה כנראה השנה הראשונה שבה לא יהיו מספיק מצות לפסח. אנשים מגיעים ללא הפסקה לקנות מצות, לא ראינו דבר כזה. ברגע שיש מצבים של לחץ, אנשים מגיעים לקבל תמיכה בקהילה ולחפש משהו נצחי שהם יכולים להתקשר אליו. אנחנו מנסים להביא עוד מצות, אבל חברת התעופה הרוסית הפסיקה לטוס ולכן צריך למצוא דרכים חלופיות. נעשה את המקסימום כדי להביא מצות לכל אדם שירצה בכך".

"לא היה מצב קשה כל כך ברוסיה כמו שיש היום", הדגיש הרב לאזאר. "עברנו כאן הרבה אתגרים. היו מהפכות, תנאים כלכליים קשים, אבל לא היה משהו בסדר גודל הזה. זה לא נתפס. אני כל הזמן משכנע את עצמי שזה לא חלום, שזה אמיתי וקורה. לפני כמה חודשים חיתנתי את הבת שלי במוסקבה, באירוע עם יותר מאלף אנשים. אף אחד לא חלם שנגיע כזה, וגם בחלומות הכי קשים לא ציפינו למשהו דומה לזה".

עם זאת, שומר הרב לאזאר על אופטימיות גם בלב הקושי. "הרבי אמר לנו במקרים דומים מסר מאוד ברור – שאסור חס ושלום להתייאש. אנשים חושבים שביטחון זה לומר שהכל בסדר, אבל זה לא נכון. אנחנו מבינים מה המצב, ולא טומנים את הראש בחול. אנו מודעים לכך שהמצב קשה, אבל בטוחים בקב"ה שהכל יהפוך לטובה. כעת, כשיש שנאה בעולם, צריך להביא יותר אהבה לעולם, להוסיף אור, לא רק לומר שהכל נורא ואיום. הרבי מלמד אותנו שמעשה אחד, דיבור אחד, יכול להביא ישועה לעולם. אם אנחנו רוצים שהמצב יתהפך – זה תלוי בנו".
 

ברסלב'ר חסיד

משתמש פעיל

משרד ההגנה הרוסי פרסם תמונות שלכאורה הגיעו מהקהילה היהודית בעיר, בהם נראים ציוד, תחמושת וחיילים בבית הכנסת שהפך בעצם לסוג של בסיס צבאי. "שיירות של לאומנים נמצאים על אדמת בית הכנסת", טוענים במשרד ההגנה.
בתגובה, ארגון הגג של הקהילות היהודיות מכחיש מכל וכל את הדיווח. בהודעה בטלגרם נאמר מטעמו: "כל בתי הכנסת והמתקנים היהודיים באוקראינה מיועדים רק לשימוש המקורי שלהם, לפעילות דתית ועל מנת לסייע לחברי הקהילה היהודית ולאוכלוסייה המקומית".
התמונות שפרסמו הרוסים:
FPFadcgWQAMenz6-1024x576.jpg
FPFaeHAXEAgDqHM-1024x576.jpg
FPFae5PXEAEQR23-1024x576.jpg
FPFaf87XIAgbpHW-1024x576.jpg


צפה בקובץ המצורף 1095565
מה הירוק המטושטש בצד שמאל?
אגב, בתמונה החיילים מגיעים מצד בנייני הלינה ולא מצד בית הכנסת.
 

שאולניק

משתמש צעיר

צפו: הרוסים הפיצו פייק ניוז - הרב מכחיש​

בתגובה לטענת הרוסים על שימוש שעושה הצבא האוקראיני בבית כנסת "קרן אור" באומן - הרב נתן בן נון פתח את בית הכנסת מול המצלמות והוכיח כי לא נעשה כל שימוש במקום מלבד ייעודו לתפילה ולימוד תורה בתקופת ראש השנה​

יוסי שטארק | חדשות בעולם30.3.2022 | 23:24

dcb07b0336b783287805.jpg
הרב נתן בן נון מסייר בבית הכנסת | צילום: צילום מסך
בעקבות פרסומים רוסיים שהופצו היום (רביעי) ברשתות, המציגים את בית כנסת של קהילת "קרן אור" באומן כמקום לאחסון ולהסלקת נשק עבור צבא אוקראינה - יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון פתח את בית הכנסת מול המצלמות וקיים סיור בתוכו, במהלכו ניתן לראות כי לא נעשה כל שימוש במקום מלבד ייעודו לתפילה ולימוד תורה בתקופת ראש השנה, וכי המקום סגור ונעול מאז ימי ראש השנה ללא כל שימוש.
הרב נתן בן נון והוסיף ואמר כי בכל בתי הכנסת הקיימים בעיר אומן לא נעשה שימוש צבאי או בטחוני, וכי בתי הכנסת משמשים לתפילה בזמני הקיבוץ של ראש השנה ובזמנים הנוספים כגון שבת חנוכה, ראש חודש ניסן, וחג השבועות.

הרב נתן בן נון מסר הצהרה בבית הכנסת: "שלום לכולם, שמענו היום מפיו של דובר הצבא הרוסי שכאן בבית כנסת של חסידי ברסלב בעיר אומן יש מחסני נשק. אני רוצה לומר לכם שאין דבר כזה, לא היה דבר כזה ולא יהיה דבר כזה. אנחנו נכנס עכשיו לבית הכנסת ונראה שהמקום ריק ואין כאן שום נשק וחיילים. המקום הזה משמש רק לתפילות בראש השנה ובזמני ההתקבצות בעיר אומן".
"אני רוצה להדגיש", המשיך ואמר, "במקומות הקדושים הללו אנחנו לא עושים שום שימוש מלבד תפילות לשלום העולם ושכולם יחיו בשקט ובשלווה. כל המידע שקיבלתם מוקדם יותר היום הוא לא מידע נכון, והוא עונה להגדרה פייק ניוז".
כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה".
בחדרי חרדים

משרד ההגנה הרוסי פרסם תמונות שלכאורה הגיעו מהקהילה היהודית בעיר, בהם נראים ציוד, תחמושת וחיילים בבית הכנסת שהפך בעצם לסוג של בסיס צבאי. "שיירות של לאומנים נמצאים על אדמת בית הכנסת", טוענים במשרד ההגנה.
בתגובה, ארגון הגג של הקהילות היהודיות מכחיש מכל וכל את הדיווח. בהודעה בטלגרם נאמר מטעמו: "כל בתי הכנסת והמתקנים היהודיים באוקראינה מיועדים רק לשימוש המקורי שלהם, לפעילות דתית ועל מנת לסייע לחברי הקהילה היהודית ולאוכלוסייה המקומית".
התמונות שפרסמו הרוסים:
FPFadcgWQAMenz6-1024x576.jpg
FPFaeHAXEAgDqHM-1024x576.jpg
FPFae5PXEAEQR23-1024x576.jpg
FPFaf87XIAgbpHW-1024x576.jpg


צפה בקובץ המצורף 1095565
זה לא סותר אחד את השני
הרב בן נון נכנס לתוך הבית כנסת
והתמונות של הרוסים הם מתוך הרחבה של הבית כנסת
מכיר טוב את המקום...
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
המצב במלחמה באוקראינה נכון ליום חמישי 31.3:
1. הצבא הרוסי ממשיך להחזיק בעמדותיו מסביב לבירה קייב, למרות טענות משרד ההגנה הרוסי כי חלק מהיחידות הרוסיות נסוגו מהשטח. הצבא הרוסי ממשיך לתגבר את כוחות הארטילריה מסביב לקייב.
2.
אין גם נסיגה של כוחות רוסיים מאזור העיר צ'רניהיב Chernihiv.
3. הצבא האוקראיני הדף ב-24 השעות האחרונות מספר התקפות רוסיות באזורי דוניצ'ק ולונשק Donetsk and Luhansk.
4. כוחות של הארמיה הרוסית המשולבת מס' 20 ושל ארמית הטנקים הראשונה של המשמר הלאומי the 20th Combined Arms Army and 1st Guards Tank Army, הגיעו לסביבות העיר איזום Izyum, ונערכים לנסות ולכבוש אותה. איזום היא עיר במזרח אוקראינה השוכנת על גדות הנהר דונץ' Donets River.
5. נשיא בלו רוסיה אלכסנדר לוקושנקו ממשיך לעמוד בלחץ הרוסי לערב את צבאו במלחמה באוקראינה.
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
הדיילי מייל הבריטי: עשרות חיילים רוסים ששהו באיזור הכור בצ'רנוביל סובלים מקרינה רדיואקטיבית ופונו לבתי חולי בבלארוס. גם במודיעין האמריקני מאשרים כי הצבא הרוסי קיבל הוראה לנטוש את האזור של הכור :
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה