חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 35 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
כנ"ל טילים בדונייצק.
file.php

file.php
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

יחידות רוסיות נמלטו מאוקראינה בגלל האבדות הקשות​

יחידות רוסיות סופגות אבדות כה כבדות באוקראינה, עד שהן נאלצו לברוח הביתה ולבלארוס השכנה. רוסיה עדיין לא כבשה אף עיר גדולה בפלישה שנמשכת כבר יותר מחודש. אתמול (שלישי) הבטיח פוטין לצמצם את הפעולות הצבאיות סביב קייב וצ'רניהיב.

מומחים הסבירו שההבטחה הייתה בעיקר על אזורים שבהם פוטין איבד שטח או נתקע במשך שבועות, וההבטחה אפילו לא נמשכה זמן רב כשצ'רניהיב הופגזה "כל הלילה", אמר מושל העיר.

משרד ההגנה של בריטניה אמר היום: "פעילות כזו מפעילה לחץ נוסף על הלוגיסטיקה המתוחה ממילא של רוסיה וממחישה את הקשיים של רוסיה בארגון מחדש של יחידותיה באזורים קדמיים בתוך אוקראינה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, לעג גם הוא לרעיון שרוסיה תצמצם את ההתקפות הברבריות שלה, לאחר ששיחות השלום זכו אתמול לשבחים כ"התקדמות גדולה", למרות היעדר צעדים קונקרטיים לקראת הפסקת אש.

"אנחנו שומעים אותות חיוביים, אבל אותות חיוביים לא משתיקים את פיצוצי הפצצות הרוסיות", אמר זלנסקי אתמול בנאום וידאו. סגן שר ההגנה הרוסי, אלכסנדר פומין, אמר כי ההצעה לצמצם חלק מהפעולות הצבאיות היא צעד בונה אמון עבור המשא ומתן המתמשך עם גורמים אוקראינים באיסטנבול.

"על מנת להגביר את האמון ההדדי וליצור את התנאים הדרושים להמשך משא ומתן ולהשגת המטרה הסופית של הסכמה וחתימה על הסכם, התקבלה החלטה לצמצם באופן טוב, בפער גדול, את הפעילות הצבאית בכיווני קייב וצ'רניהיב. אמר פוטין. זלנסקי גם הכריז אמש כי אוקראינה מוכנה לשאת ולתת על הפסקת אש, אך אמר כי לא תהיה פשרה על 'הריבונות והטריטוריה' של אוקראינה.

"חייב להיות ביטחון אמיתי עבורנו, עבור המדינה שלנו, עבור הריבונות, עבור העם שלנו", אמר. "החיילים הרוסים חייבים לעזוב את השטחים הכבושים - יש לי צורך להבטיח את שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה". אי אפשר להתפשר על ריבונות. ולא יהיו כאלה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

התעמולה הרוסית בפעולה: "בית כנסת באומן הפך לבסיס צבאי"​

משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית כינה את הצהרת הנשיא זלנסקי על התקפות הצבא הרוסי על העיר אומן שמבקרים בה עשרות אלפי עולי רגל מישראל בימים רגועים. "שקר ציני של זלנסקי".

לטענת הרוסים, בית הכנסת באומן (לא במתחם הציון של רבי נחמן) שימש את השלטונות האוקראיניים כנקודת איסוף והעברה של נשק "לנאצים להשתתף בפעולות האיבה", כך מסרו הרוסים.

לטענת הרוסים. ב-21 במרץ, למחרת נאומו של זלנסקי בכנסת, "הצילומים תיעדו היווצרותם של שני טורים עם לאומנים בשטח בית הכנסת. הרכוש, הנשק והתחמושת שאוחסנו בבניין בית הכנסת, הועלו תחילה על ידי לאומנים לתוך משאיות זבל, ולאחר מכן הועמסו לשקיות של פסולת בניין". כך טענו הרוסים בהודעה שקרית.

במקביל טוענים הרוסים, כי "אוטובוסים עם צבעי בית ספר ושלטי "ילדים" עליהם, משמשים להסעת לאומנים ושכירי חרב זרים מהאזורים המערביים של אוקראינה". הקהילות היהודיות באוקראינה פרסמו כי: "המידע על השימוש בבתי הכנסת באומן על ידי הצבא אינו נכון".

"ביום רביעי, 30 במרץ, הצהיר האלוף איגור קונאשנקוב, דובר משרד ההגנה הרוסי, בתדרוך כי מתקנים יהודים כביכול באומן נמצאים בשימוש לאומנים אוקראינים". נאמר מטעם הקהילות היהודיות".

עוד נאמר, כי: "הקהילות היהודיות המאוחדות של אוקראינה מכריזות, כי כל בתי הכנסת והמתקנים היהודיים באוקראינה, משמשים אך ורק למטרה המיועדת להם, לפעילות דתית, או כדי לעזור לבני קהילות יהודיות, ולאוכלוסייה המקומית".

גם על סמך התמונות שפורסמה למטרות פרובוקטיביות, ניכר כי שערי בית הכנסת סגורים ואיש לא נמצא בפנים". בית הכנסת המוזכר בהצהרה, שהוא השני בגודלו באוקראינה, נסגר מאחרי ראש השנה האחרון, ומאז לא נעשה בו שימוש.

שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים': הפרסום של התעמולה הרוסית בעניין בתי הכנסת באוקראינה, שכביכול משמשים לבסיסים צבאיים, זהו שקר אחד ענק, למקומיים יש כבוד גדול לדת ולקהילות היהודיות, וגם כעת הם שומרים על בתי עלמין ונכסים עתיקים יהודיים".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

הקרמלין חסם ראיון של זלנסקי עם עיתונאים רוסים​

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי שוחח באמצעות זום עם ארבעה עיתונאים, טיקון דזיאדקו, מיכאיל זיגר ועיתונאים רוסים עצמאיים אחרים במשך כ-90 דקות ביום ראשון האחרון. על פי קטע מהריאיון שהועלה לטוויטר על ידי כתבת CNN ביאנה גולודריגה, זלנסקי אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא ציפה שהצבא האוקראיני יביע התנגדות כה עזה לפלישה לארצו.

פוטין הורה לצבאו לפלוש לאוקראינה לפני יותר מחודש. מאז, הצבא הרוסי תקוע במדינה לאחר שהתקדמותו הראשונית נעצרה. לדברי גולודריגה, זלנסקי תיאר את המצב הקשה בעיר הנמל מריופול שבדרום אוקראינה, שעברה הפצצה רוסית כבדה.

"העיר נמצאת תחת סגר רוסי, אזרחים לא יכולים לעזוב, והנמל ממוקש", סיפר הנשיא האוקראיני. "זה אסון הומניטרי. לא ניתן להכניס מזון, תרופות או מים לאור ההפצצה המתמשכת".

אך כאמור לתקשורת הרוסית נאמר על ידי הממשלה לא לפרסם את הריאיון, כך על פי הניו יורק טיימס."רוסקומנדזור" - זרוע הצנזורה של הקרמלין, הוציאה הנחיה לכלי תקשורת במדינה להתעלם מהריאיון. היא גם אמרה שהיא תחקור את העיתונאים, שרובם נמצאים מחוץ לרוסיה, כדי "לקבוע את אחריותם".

ולדימיר סולוביוב, אחד העיתונאים שראיינו את זלנסקי, כותב לעיתון "קומרסנט" במוסקבה, אם כי לא ברור אם סולוביוב היה ברוסיה בזמן שניהל את שיחת הזום עם הנשיא האוקראיני. הקרמלין חתם על חוק צנזורה המאיים על עונשי מאסר לכתבים שמפיצים את מה שהוא מכנה "חדשות מזויפות" על המערכה הצבאית באוקראינה.

רוב ערוצי החדשות המערביים הפסיקו לדווח מהמדינה או הוציאו את הצוות שלהם. וזאת עקב הצעת חוק, שעברה במהירות על ידי שני בתי הפרלמנט שבשליטת הקרמלין ונחתמה על ידי פוטין, ומטילה עונשי מאסר של עד 15 שנים למי שמפיץ מידע הנוגד את הנרטיב של ממשלת רוסיה בנוגע למלחמה.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
זלנסקי נאם היום בפני הפרלמנט הנורבגי.
בנאומו בפני הפרלמנט הנורווגי הבהיר זלנסקי כי אוקראינה זקוקה לנשק נגד ספינות ונ"מ וכן ארטילריה נוספת.

זלנסקי פנה לממשלת נורבגיה לחסום את הגישה שלהם לאניות רוסיות.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

רוסיה החרימה שעונים בשווי מיליוני דולרים: "בעיות מס"​

על פי דיווחים בשווייץ, סוכנים רוסים החרימו שעוני יוקרה שיוצרו על ידי החברה השוויצרית Audemars Piguet, כנקמה של הקרמלין לאחר שממשלת שוויץ לראשונה לא נותרה ניטרלית, והטילה סנקציות כלכליות בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. סוכני השירות החשאי של רוסיה, ה-FSB, לקחו את השעונים במהלך פשיטה על חברת בת מקומית של 'אודמארס פיגאט'. שווי הסחורה שנתפסה שווה ערך לכמה מיליוני דולרים.

גורמים רשמיים ברוסיה אמרו שהשעונים נתפסו עקב עבירות מכס, אך הרשויות בשוויץ לא קנו את ההסבר. בכירים במחלקת החוץ השוויצרית אמרו בתזכיר חסוי כי הפשיטה הייתה "ככל הנראה אמצעי דיכוי שרירותי בתגובה לסנקציות", כך דיווחו כלי תקשורת בשוויץ.

התקרית התרחשה שבועות לאחר ששווייץ נטשה את מסורת הניטרליות שלה והצטרפה לאיחוד האירופי בהפעלת סנקציות נגד רוסיה. המדינה אסרה על ייצוא של מוצרי יוקרה לרוסיה כחלק מכמה פעולות שנועדו להגביר את הלחץ הכלכלי על הקרמלין להפסיק את האלימות ההולכת וגוברת באוקראינה.

החברה נקטה פעולה משלה כדי להגיב למלחמה. יצרנית שעוני היוקרה הפסיקה את פעילות הקמעונאות ברוסיה מאז 8 במרץ. משרד החוץ של שוויץ סירב להגיב ספציפית על התקרית, בציינו את הצורך "להבטיח את בטיחותם של עובדי החברות הללו".

רוסיה ייבאה כ-280 מיליון דולר בשעוני יוקרה מתוצרת שוויץ בשנת 2021, לפי הפדרציה של תעשיית השעונים השוויצרית. רוסיה דורגה בשנה שעברה כשוק ה -17 בגודלו בעולם לשעונים. בימים הראשונים של המלחמה, על פי הדיווחים, הרוסים קנו מוצרי יוקרה כמו תכשיטים ושעונים. חברות רבות מאירופה שפעלו ברוסיה, ניתקו מאז את הקשרים עם רוסיה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

בלגיה, הולנד, צ'כיה ואירלנד מגרשות דיפלומטים רוסים​

ממשלת בלגיה החליטה לגרש 21 אנשים שמכהנים כדיפלומטים בשגרירות רוסיה בבריסל בירתה, ובקונסוליה הכללית הרוסית באנטוורפן, בשל מעורבותם בריגול, ו"השפעה במבצעי ריגול המאיימים על ביטחון המדינה", כך הודיעה שרת החוץ, סופי וילמס.

הצעד נעשה בתאום עם הולנד, שהודיעה גם היא על גירושם של 17 "קציני מודיעין" ממוסקבה בהולנד "בכיסוי דיפלומטי", וטענה, כמו השלטונות הבלגיים, שנוכחותם בארץ של מרגלים אלה. הוא "איום על הביטחון הלאומי".

כך גם טען ראש ממשלת אירלנד, מישל מרטין, לאחר שהכריז על ההחלטה לגרש ארבעה דיפלומטים רוסים בכירים. מרטין הסביר שהוא קיבל את ההחלטה הזו לאחר שקיבל "ייעוץ ביטחוני" ביום שני מהרשויות המוסמכות. הרפובליקה הצ'כית מצידה הודיעה באופן דומה על גירוש דיפלומט רוסי שעבד בשגרירות בפראג, במסגרת מבצע מתואם עם מדינות אירופיות אחרות לצמצום נוכחות הריגול הרוסי באיחוד האירופי.

"מוסקבה תגיב לגירוש הדיפלומטים הרוסים על ידי בלגיה, אירלנד, הולנד וצ'כיה", כך הודיעה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה ז'ארובה. "נגיב לכולם", אמרה לסוכנות הידיעות הרוסית הרשמית TASS כשהתייחסה להחלטת המדינות הללו.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
טנק גדול בברלין ששוכן כחלק מאנדרטה לזכר החיילים הרוסים במהלך מלחמת העולם השנייה כוסה בדגל אוקראיני גדול (מקוה שיהיה תמונה בהמשך..)
למחאת הרוסים הם הגיבו שבעצם הטנק הינו תוצרת חרקוב שבאוקראינה..
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* האיחוד האירופי שוקל להחמיר את הסנקציות, כולל על בנקים רוסיים ומשפחות של אנשי עסקים, כמו גם על מטבעות קריפטו.
* רוסיה מכריזה על איסור על שימוש בתוכנות זרות עבור סוכנויות ממשלתיות אך תיכנס לתוקף לראשונה בינואר 2025 כדי לתת אינדיקציות למעבר לחברות רוסיות
רכישת תוכנות חדשות מחו"ל כבר תיאסר ממחר.
* בבירת גאורגיה, פעילים הניחו 145 נעלי ילדים מחוץ לבניין הפרלמנט כדי להנציח את מותם של ילדים באוקראינה.
* סלובקיה מגרשת 35 דיפלומטים רוסים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה