חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 33 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אשכול חדש לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

שימחי

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

"סיכון לביטחון המדינה": ארה"ב בהחלטה דרמטית נגד החברה הרוסית​

על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה: נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב הוסיפה את חברת אבטחת המידע הרוסית קספרסקי לרשימת הגופים המהווים "סיכון בלתי מתקבל לביטחון המדינה". זו הפעם הראשונה שחברה רוסית מצורפת לרשימה הזאת​

חיים שמואלי | חדשות בעולם27.3.2022 | 20:49

50e14cb4b7035a18f581.jpg
אילוסטרציה | צילום: pexels
על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה: נציבות התקשורת הפדרלית בארצות הברית (FCC) הוסיפה את חברת אבטחת המידע הרוסית קספרסקי (Kaspersky) לרשימת הגופים המהווים "סיכון בלתי מתקבל לביטחון המדינה".
על פי הדיווח בבלומברג, ההחלטה של נציבות התקשורת כוללת עסקים בארצות הברית לא יורשו מעתה לעשות שימוש במימון שניתן על ידי הנציבות על מנת לרכוש מוצרים או שירותים של קספרסקי, או כל חברה אחרת המצויה ברשימה.
דווח גם כי לצד קספרסקי הוסיפה הנציבות חברות נוספות בהן צ'יינה טלקום (China Telecom) וצ'יינה מובייל (China Mobile International USA).
על פי הטענות שהציג טראמפ, המודיעין הרוסי עשה שימוש במוצרי קספרסקי על מנת לגנוב מסמכים מסווגים מהסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית. קספרסקי הכחישה את הטענות בתוקף.
מקספרסקי נמסר: "אנחנו מאוכזבים מההחלטה של נציבות התקשורת לאסור על עסקים בארצות הברית מלעשות שימוש בשירותים ובמוצרים שלנו. ההחלטה איננה מבוססת על הערכה טכנית של מוצרינו אלא על בסיס מניעים פוליטיים. משנת 2017 אנו מצויים תחת הגבלות קשות המתבססות על האשמות וטענות להן לא הוצמדו כל ראיות באופן פומבי המוכיחות אותן. קספרסקי תמשיך להבטיח לשותפיה וללקוחותיה את האיכות והשלמות של מוצריה, תוך רצון לשיתוף פעולה מלא עם ארצות הברית במטרה לטפל בדאגות של ה-FCC או של כל סוכנות רגולטורית אחרת".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

חודש מתחילת המלחמה: רבע מאוכלוסיית אוקראינה נעקרה מביתה​



יותר מ-10 מיליון אוקראינים, כמעט רבע מהאוכלוסייה, נעקרו מבתיהם מאז פלשה רוסיה למדינה לפני כחודש, כך מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם.
לפי הערכות, כ-3.7 מיליון בני אדם נמלטו למדינות שכנות, בעוד שיותר מ-6.5 מיליון נעקרו מבתיהם בתוך אוקראינה, לפי אתר Voice of America .
גורמים רשמיים של בסוכנות לפליטים של האו"ם אומרים שעוד 13 מיליון תקועים באזורי סכסוך ולא יכולים לעזוב בגלל הסכנה.
נציגת UNHCR באוקראינה, קרולינה לינדהולם בילינג, אמרה שהכל השתנה באוקראינה בחודש האחרון. היא הדגישה שפרויקטי פיתוח, בתים ומבנים הצטמצמו להריסות תחת הפצצות רוסיות בלתי פוסקות.
"היום אנו עומדים בפני משבר הומניטרי עצום, שהולך ומחמיר עם כל שנייה שחולפת. אי אפשר להדגיש עוד יותר את חומרת המצב באוקראינה. בן לילה נשברו חיים ומשפחות נקרעו לגזרים. כיום, מיליוני האנשים האלה באוקראינה חיים בפחד מתמיד מהפצצה אלימה חסרת הבחנות."
בלינג הדגישה כי צוות נציבות האו"ם פועל מסביב לשעון כדי לספק כמה שיותר סיוע הומניטרי בכל מקום אפשרי.
לאחר חודש של קרבות, כוחות רוסים נכשלו ברחבי הבירה קייב וספגו מפלות במקומות אחרים במדינה. דיווחים בתקשורת מצביעים על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין משנה את הטקטיקה שלו ומתכנן להתמקד במה שנקרא שחרור אזור דונבאס במזרח אוקראינה.
המורדים הנתמכים על ידי רוסיה באזורי דונייצק ולוהנסק מנהלים מלחמת היפרדות מאוקראינה כבר שמונה שנים.
מתילדה בוגנר, העומדת בראש משלחת המעקב של האו"ם באוקראינה, אומרת כי המפציצים הרוסים אינם מבחינים בין אנשים שחיים משני צדי קו המגע הארוך של 500 ק"מ המפריד בין השטח שבשליטת הממשלה לבין השטח שבשליטת הבדלנים. בוגנר הדגישה שאנשים מתים משני צידי התפר.
 

משרדי

משתמש פעיל

המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה דיבר על המצב המבצעי באוקראינה נכון לשעה 06:00 ביום ה-33 להתנגדות העם האוקראיני לפלישה צבאית רוסית בקנה מידה מלא. כך נאמר בהודעת המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה בפייסבוק .

קיבוץ כוחות ההגנה ממשיך במבצע מגן בכיוון מזרח, דרום מזרח וצפון מזרח, קרבות הגנה מתנהלים באזורי היישוב. טופולסקויה, קמנקה, קמנקה יבשה.
בנוסף, קבוצות של חיילים אוקראינים מעכבים את התקדמות האויב לכיווני ההתנחלויות חוליאפול וזפורוז'יה.
לכיוון אבדייבקה, הצבא האוקראיני דוחה את פעולות התקיפה של האויב באזור היישוב. Verkhnetoretskoe.
בכיוונים וולין וסיברסקי נמשכות פעולות ההגנה, משימות אחרות מבוצעות באזורים מבצעיים מסוימים. יצוין כי המצב מבוקר, לא עבר שינויים מהותיים.
קיבוץ הכוחות ואמצעי ההגנה של קייב מעכב את האויב, שמנסה לפרוץ את ההגנות מצפון-מערב וממזרח כדי להשתלט על כבישים ויישובים מרכזיים.
בדרום, המאמצים העיקריים של כוחות ההגנה מתמקדים בארגון צעדי הגנה בערים קריבוי רוג, זפורוז'יה וניקולייב, החזקת חלקים מסוימים של חוף הים, שמירה והגנה על מתקני תשתית קריטיים. באזורים מסוימים מתבצע מבצע ייצוב ומבוצעות משימות ההגנה הטריטוריאלית.
בכיווני דונייצק ולוהנסק של הכוחות המזוינים של אוקראינה, נהדפו 5 התקפות אויב ביום. הצבא האוקראיני השמיד 2 טנקים, רכב חי"ר ורכב אחד. כמו כן, לאויב היו הפסדים בכוח אדם. כאמור, הנתונים על המספר מפורטים.
במהלך היום הקודם השמידה קיבוץ חיל האוויר של הכוחות המזוינים של אוקראינה 4 מטוסים, מסוק 1, 2 מל"טים מסוגים שונים ו-2 טילי שיוט. תעופה של חיל האוויר הייתה מעורבת גם בהפצת תקיפות נגד מטרות קרקעיות ואובייקטים מסוימים של הכובשים.
 

משרדי

משתמש פעיל

אוקראינה מציבה את המטרה הצבאית של הסגת כוחות רוסים לעמדות לפני ה-24 בפברואר עם הפסדים מינימליים של הצבא האוקראיני בהקדם האפשרי. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר זאת בראיון לנציגי התקשורת הרוסית, כך מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.

"צמצם את מספר הקורבנות ככל האפשר, קצר את משך המלחמה הזו, הסגת את חיילי הפדרציה הרוסית לפשרה בשטחים, וזה כל מה שהיה לפני ה-24, לפני המתקפה, תנו להם לחזור לשם. אני מבין שאי אפשר להכריח את רוסיה לשחרר לחלוטין את השטח (אוקראינה), זה יוביל למלחמת עולם שלישית. לכן אני אומר שזו פשרה. חזור למקום שבו הכל התחיל ושם ננסה לפתור את סוגיית הדונבאס ", אמר הנשיא, וענה על שאלה לגבי המטרה הצבאית של אוקראינה וכיצד הוא מדמיין ניצחון צבאי.
זלסקני אמר שהוא רוצה לסיים את המלחמה הזו בהקדם האפשרי ומעולם לא שקל התקפה צבאית לא על הדונבאס או על קרים, מכיוון שהוא מבין כמה אלפי אוקראינים ימותו ומה יהיה המחיר של השטחים האלה, אפילו שייכבשו מחדש.
 

משרדי

משתמש פעיל

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר שנתן אישור לצבא במריופול לעזוב את העיר, אך הם סירבו להגן על הפצועים.

הנשיא אמר זאת בהודעת וידאו, כך מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.
"דיברתי עם החבר'ה האלה (הצבא במריופול). אמרתי להם: "אני מבין הכל, חבר'ה, בהחלט נחזור. אבל אם אתה מרגיש שאתה צריך לצאת החוצה ואתה מרגיש שזה הדבר הנכון לעשות ושאתה יכול לשרוד, אז עשה זאת. אני מבין איך זה נראה עבור הצבא. תעשה את זה." נתתי להם את הבחירה הזו. הם אמרו, "אנחנו לא יכולים. אנשים נפצעים כאן. לא נשאיר את הפצועים". יתרה מכך, הם אמרו: "לא נשאיר את ההרוגים". כדי שתבינו: בעיר יש גופות על הכבישים, על המדרכות. "...והצבא שלנו לא מוכנים לעזוב אפילו את הצבא ההרוג. הם לא מוכנים לצאת לקבור איפשהו, לקבור אותם כמו זבל. ולא קצינים, אלא כולם. לכן, הם מגנים על העיר, מגנים על הפצועים, מגנים על ההרוגים,
זלנסקי גם אמר שרוסיה הסירה בכוח יותר מ-2,000 ילדים ממריופול, חלקם ללא הורים.
"לפי הנתונים שלנו, יותר מאלפיים ילדים הוצאו, כלומר נגנבו, כי המיקום המדויק שלהם לא ידוע. הם מוציאים גם עם ההורים וגם בלעדיהם. באופן כללי זה אסון. אני יכול" אני לא אגיד לך איך זה נראה בכלל. מפחיד. הם שומרים עליהם כנשמות לקרן חליפין", אמר הנשיא.
 

בטחון

משתמש פעיל

5000 דולר לבעל תחנת רדיו כדי שישדר תעמולה רוסית​

בעל תחנת רדיו מקומית במיזורי סומן כ'בוגד' על קבלת 5,000 דולר לחודש לשידור שש שעות של תעמולה רוסית בחסות ולדימיר פוטין מדי יום. התחנה שידרה שקרים שפרסם צבא רוסיה, כמו גם על הטענה חסרת הבסיס של פוטין שאויביו באוקראינה הם נאצים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם28.3.2022 | 09:53

פיטר שרטל הוא אחד משני בעלי תחנות הרדיו היחידות בארה"ב שהסכימו לשדר את "השעה הקריטית" של רדיו 'ספוטניק', כשהשנייה היא תחנת 'וושינגטון הבירה'.
התוכנית השנויה במחלוקת משודרת במדינת מיזורי בארצות הברית במשך שלוש שעות, מ-6 בבוקר עד 9 בבוקר, ושוב מ-9 בערב עד חצות. התוכנית מוקלטת באנגלית במשרדי הערוץ 'ספוטניק' בוושינגטון, והיא משודרת על ידי השדרנים האמריקאים ד"ר ווילמר ליאון וגרלנד ניקסון.
שרטל הבעלים של התחנה, חוטף אש על שידור התוכנית, לאחר שולדימיר פוטין פלש לאוקראינה וטובח באלפי אזרחים חפים מפשע, אבל הוא לא מתחרט. "חלק ידברו איתי, אבל אחרים עדיין יקראו לי כל מיני כינויים", אמר. "מה שאני אסיר תודה עליו הוא שאנחנו עדיין חיים במדינה שבה הם יכולים להתקשר אליי. גם אם הם לא חושבים על חופש הביטוי הם מנצלים את הזכות הזו".
שרטל החל לשדר את התכניות הרוסיות בינואר 2020, אך הביקורת התגברה לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר. ה'דיילי מייל' מדווח, כי במהלך אחד השידורים המגישים ואורחיהם הדהדו טענות שקריות על ממשלת אוקראינה. על פי הדיווח, הם חזרו על שקרים מהתקשורת הממלכתית הרוסית, כמו גם על הטענה של פוטין שאויביו באוקראינה הם נאצים. שרטל אמר שאנשים מאשימים אותו ואת אשתו כבוגדים בארה"ב ומדי פעם מוציאים נגדם איומים.
בעוד המבקרים אומרים שהוא מקדם תעמולה ומידע מוטעה, שרטל טוען שרוב האנשים שמתקשרים להתלונן לא האזינו לתוכנית. הוא מודה שקיבל תחילה את החוזה של רדיו 'ספוטניק' שעמד על השכר בסך 5,000 דולרים לחודש, כי הוא נאבק לשמור על המשך קיום התחנה שלו שפועלת מתוך מבנה רעוע ומבולגן. הוא אמר שהוא הפסיק לקחת משכורת לפני חודשים, למרות שהוא עושה כמעט את כל העבודה.
שרטל אמר שהוא משדר תוכניות שאינן כדאיות מבחינה מסחרית ואינן תלויות בפרסום, שלטענתו משפיעים על דיווחי החדשות. הוא אמר שהוא מקדם את חופש הביטוי על ידי "מתן במה לאנשים שאחרת קולם לא נשמע". תוכנית אחת שנקראת "חדשות אמיתיות" זכתה לביקורת על ידי הליגה נגד השמצה על הפצת מסרים אנטישמיים, ואיסלאמופוביים.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

הכלה נמלטה מקייב שלושה ימים לפני חתונתה​

אולנה חורנג'נקו דחתה את חתונתה לאחר שנמלטה מקייב. היא דוחה את הפרסומים מצד רוסיה שהנאצים שולטים במולדתה. לדבריה, הקביעה חסרת הבסיס שהשמיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היא כדי להצדיק את ההתקפה הצבאית הקטלנית שלו על אוקראינה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם28.3.2022 | 09:34

אולנה חורנג'נקו, ברחה מקייב שלושה ימים לפני שהייתה אמורה להינשא, כשהארוס שלה מתגורר בניו יורק. הזוג דחו את החתונה עד שהמלחמה תפסק, כעת היא גרה במלון עם אמה במולדובה, ומסייעת בתרגום לפליטים אחרים.
אוקראינים רבים מדברים רוסית כשפתם הראשונה והמולדובים מדברים בעיקר רומנית, אם כי רבים מדברים גם רוסית או אוקראינית. "זה מדהים איך שבועיים יכולים לשנות את כל החיים שלנו", אמרה חורנג'נקו ל-USA Today. "המקום הזה הוא כמו אי של תקווה - מקום של יציבות. מקום לאוכל ולמנוחה. זה גם עצוב וגם מדהים".
אולנה היא אורתודוקסית, ילידת קייב, ואומרת שמעולם לא התמודדה עם אפליה מאורגנת או אפילו מקרית בחיי היומיום. והיא בוודאי מעולם לא ראתה שום עדות לפעילות נאצית מאורגנת. "היו ילדים שרבו בבית הספר, אבל זה לא היה בגלל שהם יהודים. הם רבו כמו שבנים רבים", אמרה חורנג'נקו בת ה-33, שסבתא רבתא היהודייה שלה ברחה מפולין לפני הפלישה הגרמנית במלחמת העולם השנייה.
"מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמרה על טענותיו של פוטין כי אוקראינה מלאה בנאצים. חורנג'נקו, נמנית על 3.7 מיליון אוקראינים שנמלטו מארצם בעקבות פלישת רוסיה. רובם עזבו לפולין, אך כמה אלפים הגיעו למולדובה.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

זלנסקי זועם: "רוסיה מבהילה אתכם?"​

נשיא אוקראינה קורא למדינות המערב לשגר ציוד צבאי למדינתו, כדי לעזור לו לנצח בקרב את אוקראינה. הוא פירט את רשימת הדרישות, בנוסף להבטחות מכמה מדינות לגבי סיוע. הוא עקץ את המדינות: "מי שולטת בקהילה האירו-אטלנטית?"​

מאיר שלם | חדשות בעולם28.3.2022 | 08:45
ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, ממשיך בקריאה למערב לעזור לאוקראינה להתמודד מול רוסיה מבחינת ציוד וסיוע צבאי, וקורא להם לעזור.
זלנסקי פנה למדינות המערב ודרש טנקים, מטוסים ומערכות נגד כלי שיט, למרות ההבטחות ממדינות אחרות לסיוע של טילים נגד כוחות שריון, טילים נגד מטוסים ונשק קל.
"אלו אמצעים שיש לשותפים שלנו, אמצעים שצוברים אצלם אבק. הבקשה לא נועדה לשמור רק על חירותה של אוקראינה, אלא גם על חירותה של אירופה כולה", אמר זלנסקי.
הוא הוסיף כי אוקראינה זקוקה רק לאחוז אחד מהמטוסים ומהטנקים שיש לברית נאט"ו, ושארצו לא תבקש דבר מעבר לכך.
זלנסקי החליט למתוח ביקורת נוספת על השאננות לכאורה של מדינות המערב: "אנחנו מחכים כבר 31 יום. מי שולטת בקהילה האירו-אטלנטית? האם זו באמת רוסיה, בגלל שהיא מבהילה אתכם?".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

עיריית קייב לתלמידי בתי הספר בעיר: בתי הספר יחזרו לפעול היום בלמידה מרחוק​

‏ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ’קו, קורא בגל”צ: “רוסיה שברה את כל העקרונות הבינלאומיים, ישראל צריכה להיות הרבה יותר פעילה לטובתנו. אנחנו נלחמים עבור השלום”​

 
נערך לאחרונה ב:

בטחון

משתמש פעיל

רחובות מריופול הפכו לבתי קברות מאולתרים​

גופות רבות מתגלות ברחבי עיר הנמל מריופול הנצורה כאשר קורבנות קבורים מתחת להריסות, קרובי משפחה אינם מסוגלים לחלץ גופות עקב ההפגזות הכבדות. האו"ם דיווח כי הוא קיבל מידע לגבי קברי אחים של עד 200 גופות​

יענקי פרבר | חדשות בעולם28.3.2022 | 10:38

רחובות העיר הנצורה מריופול באוקראינה, הופכים לבתי קברות עם קברים מאולתרים, גופות של אזרחים והן של חיילים נקברו מתחת להריסות של בניינים הרוסים או נותרות ברחובות, לאחר שאזרחים אינם מסוגלים לחלץ קורבנות ולתת להם קבורה נאותה עקב ההפצצה הבלתי פוסקת.
האו"ם הודיע כי קיבל מידע בנוגע לקברי אחים בעיר - אחד מהם מכיל לפחות 200 גופות. מוקדם יותר החודש, עובדי בתי קברות חפרו תעלות באורך 15 מטר באחד מבתי הקברות הישנים במריופול, והכניסו שם גופות עטופות בשטיח או בשקיות ניילון.
התושבים נאלצו גם לחפור קברים בצד הדרך מול בנייני מגורים שנהרסו, כאשר אלו שלא נהרגו מההפגזה, נמצאים במחסור חמור של ציוד רפואי, וללא חשמל. כוחות רוסים הפגיזו את העיר ללא הבחנה והרסו כמעט את כל העיר.
ראשי הצבא של אוקראינה אמרו הלילה שרוסיה ממשיכה ב"תוקפנות חמושה בקנה מידה מלא", עם התקפות בלתי פוסקות על ערי אוקראינה. הנשיא זלנסקי ביקש ממדינות המערב להעביר ציוד צבאי ש'צובר אבק במלאי'. ואמר כי אוקראינה צריכה רק אחוז אחד ממטוסי נאט"ו ואחוז אחד מהטנקים שלה. מנהיגי נאט"ו העניקו עד כה לאוקראינה טילים נגד טנקים, וטילי נ"ט, כמו גם נשק קל וציוד מגן, אך לא נתנו שריון כבד או מטוסים.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

לחצות את אוקראינה: פוטין שינה אסטרטגיה – ממלחמת בליץ לכיבוש דונבאס​


בעקבות ההפסדים הכבדים שסופגים הרוסים באוקראינה, והתקווה שהתנפצה של פוטין לכיבוש רוב אוקראינה – במוסקבה שינו אסטרטגיה וכעת מתמקדים בעיקר בכיבוש חבל דונבאס • "פוטין רוצה לחצות את אוקראינה לשניים"

  • הרוסים משנים אסטרטגיה: לפי דיווח היום (שני) ב'AP', עיקר הצבא האוקראיני מרוכז כעת במזרח אוקראינה, מאחר והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הורה לכוחותיו להתרכז כעת בעיקר בחבל דונבאס, שם נמצאים הבדלנים הפרו-רוסיים. אם עד כה היה מעוניין פוטין לכבוש את מרבית אוקראינה אם לא את כולה – כעת הוא מבין שזה כבר לא יקרה.
הצבא הרוסי הכריז ביום שישי כי "השלב הראשון של המבצע" הושלם ברובו, "מה שמאפשר לכוחות הרוסים להתרכז במטרת העל שלהם – שחרור דונבאס". גורמי מודיעין במערב טוענים שהשינוי באסטרטגיה מכיבוש כלל אוקראינה ל'שחרור דונבאס', משקף את ההבנה של הנשיא ולדימיר פוטין בכך שתוכניתו למלחמת בליץ באוקראינה נכשלה.
בעקבות הכישלון פוטין נאלץ לצמצם את מטרותיו ולשנות טקטיקה – על רקע הפסדים עצומים שסופג הצבא הרוסי, וזה עוד לפני ההפסדים הכלכליים שנגרמת לכלכלה הרוסית בעקבות מכבש הסנקציות מצד המערב וארצות הברית בפרט. גורמים רשמיים בארה"ב ובבריטניה גם ציינו שמוסקבה מתמקדת כעת יותר בלחימה בכוחות האוקראינים במזרח המדינה.
הלחימה במזרח אוקראינה כולל 'התחפרות' סביב קייב וערים גדולות אחרות – והרוסים תוקפים את אותם ערים ברקטות וארטילריה. ראש המודיעין הצבאי האוקראיני, קירילו בודאנוב, אמר אמש ששינוי מיקוד המלחמה משקף את תקוותו של פוטין לשבור את אוקראינה לשניים, כמו צפון ודרום קוריאה, ולאכוף "קו הפרדה בין האזורים הכבושים והלא כבושים".
"הוא לא יכול לבלוע את כל המדינה", אמר בודאנוב, והוסיף כי נראה שרוסיה מנסה "למשוך את השטחים הכבושים למבנה מעין-מדינתי אחד ולהעמיד אותו מול אוקראינה העצמאית". הרוסים בינתיים מתחילים להידחק החוצה ממספר ערים שכן הצליחו לכבוש. בכמה גזרות, כולל העיר מקריב השוכנת ליד כביש מהיר אסטרטגי ממערב לקייב, כוחות אוקראינים דחקו את הרוסים לאחור.
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה