חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 32 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

בטחון

משתמש פעיל

שר החוץ של האיחוד האירופי: "הכל יוכרע באוקראינה ב-15 הימים הקרובים"​



בכיר מדיניות החוץ של האיחוד האירופי: מוסקבה רוצה להשתלט על החוף עד הגבול עם מולדובה ולבודד את אוקראינה מהים​

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר ביום חמישי כי ממשלת רוסיה אינה מעוניינת במשא ומתן על הפסקת אש באוקראינה כעת, מכיוון שהצבא שלה עדיין לא השיג את יעדיו הצבאיים.
הוא הוסיף בראיון לערוץ TVE הספרדי: "כרגע, רוסיה לא רוצה לשבת ולנהל משא ומתן על שום דבר. מה שהיא רוצה זה כיבוש הארץ ".
"היא רוצה להשתלט על כל קו החוף עד לגבול עם מולדובה ולבודד את אוקראינה מהים. היא רוצה לנהל משא ומתן רציני רק אחרי שהיא תהיה בעמדת כוח", הוסיף.
"האיחוד האירופי ובעלי בריתו ימשיכו לספק לצבא האוקראיני סיוע צבאי".
"זה חשוב כי הכל יוכרע ב-15 הימים הקרובים… ומה שיירשם בספרי ההיסטוריה הוא היכולת של האוקראינים להתנגד".
זה קורה בעוד יו"ר מועצת הפדרציה הרוסית (הבית העליון של הפרלמנט הרוסי) ולנטינה מטווינקו אמרה כי היא אינה פוסלת פגישה בין נשיא המדינה ולדימיר פוטין לבין מקבילו האוקראיני וולודימיר זלנסקי.
אבל מטווינקו הדגישה את הצורך לגבש "הסכם עקרוני" בין שתי המדינות לפני קיום פגישה זו, כך דווח על ידי סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" ביום חמישי.
بالخرائط هذه الخطة الروسية لاجتياح أوكرانيا وهذا هدف روسيا القادم والحاسم
קרדיט : אלערביה ואלימן טודיי
 

בטחון

משתמש פעיל

חידוש טכנולוגי מונחה שטח גיאוגרפי: ארה"ב מגייסת מרגלים רוסים במקוריות​



*- האם זה היה אך מקרי ? חידוש טכנולוגי מקורי נחשף ע"י כתב עיתונות *- ארה"ב מפעילה חידוש טכנולוגי שלא נחשף כמותו עד היום

ה-FBI פועל לגיוס אנשים דוברי רוסית המתרעמים על פלישת רוסיה לאוקראינה באמצעות מודעות המופיעות ברשתות החברתיות שבטלפונים סלולריים הנמצאים אך ורק בשגרירות רוסיה בוושינגטון או בסמוך אליה.
הוושינגטון פוסט טוען שהמודעות, המופיעות בפייסבוק, טוויטר וגוגל, "ממוקדות בקפידה גיאוגרפית".
כדי לבדוק זאת, כתב העיתון שעמד ביום רביעי בבוקר ליד השגרירות קיבל את ההודעה בעמוד הפייסבוק שלו. אבל המודעה נעלמה כשהכתב עמד רחוק מהשגרירות.
לפי הוושינגטון פוסט, המודעות נועדו לנצל כל טינה או כעס ,בתוך חוגים דיפלומטיים או אנשי מודיעין רוסים או בקרב מהגרים רוסים לארצות הברית, על הפלישה לאוקראינה.
מומחי מודיעין נגדי מתארים את הפלישה הרוסית לאוקראינה כ"הזדמנות מצוינת למודיעין האמריקני לגייס אנשים חדשים".
מסע הפרסום משתמש במילותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לעודד אנשים שעובדים בשגרירות או מבקרים בשגרירות לדבר עם ה-FBI.
ר


המודעה מצטטת את הרעיון שלו מפגישה שקיים פוטין בחודש שעבר, בה נזף בפומבי בראש המודיעין שלו, סרגיי נרישקין, תוך תיקון עמדתו של ראש המודיעין לגבי המדיניות הרוסית כלפי האזורים המזרחיים המתנתקים של אוקראינה.
נרישקין גמגם בפגישה ונראה לא בטוח במה שפוטין רוצה לומר.
הודעת ה-FBI ציטטה ברוסית את פוטין שאמר: "דבר ברור, סרגיי", והזכיר לקציני המודיעין העובדים בשגרירות שפוטין העליב את הבוס שלהם.
ואז מודעת ה-FBI משתמשת במילותיו של פוטין בצורה אחרת, ברוסית כמובן: "דבר ברור… אנחנו מוכנים להקשיב".
בטקסט מעל המודעה נכתב: "מידע המסופק ל-FBI על ידי הציבור הוא האמצעי היעיל ביותר למאבק באיומים. אם יש לך מידע שיכול לעזור ל-FBI, אנא צור איתנו קשר".
שני מקורות אמרו ביום רביעי כי עוזר ותיק לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין התפטר בגלל מלחמת אוקראינה ועזב את רוסיה ללא כוונה לחזור אליה. עוזר זה היה הפקיד הבכיר הראשון שלא הסכים עם הקרמלין מאז שפוטין הורה על הפלישה לפני כחודש.
הקרמלין אישר כי אנטולי צ'וביס עזב את תפקיד השליח המיוחד של הקרמלין מרצונו ומסיבות שלו. צ'ןביס כיבה את הטלפון שלו כשרויטרס יצר איתו קשר, ושני המקורות לא אמרו היכן הוא נמצא.
צ'וביס היה אחד המתכננים העיקריים של הרפורמות הכלכליות בזמן כהונתו של בוריס ילצין בשנות ה-90, והיה מנהלו של פוטין בתפקידו הראשון בקרמלין.
הוא מילא תפקידים פוליטיים ועסקיים בכירים בתקופת פוטין, האחרון שבהם היה השליח המיוחד של הקרמלין לארגונים בינלאומיים.
קרדיט: וואשינגטון פוסט ורשת אלחורה
 

בטחון

משתמש פעיל

אנליסטים: הפלישה הרוסית לאוקראינה היא "הטעות הגדולה ביותר של פוטין"​



אנליסטים אומרים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשה את "הטעות הגדולה ביותר בחייו הפוליטיים" כשהחליט לפלוש לאוקראינה השכנה, והחליש את רוסיה לשנים הבאות.
פוטין בשלטון יותר משני עשורים, שבמהלכם הוא בנה בקפידה את תדמיתו כמנהיג קשוח וחזק, הנלחם למען האינטרסים של רוסיה ומחזיר את המדינה למעמדה כמעצמת-על גיאופוליטית וכלכלית.
שגריר ארה"ב לשעבר בנאט"ו, קורט וולקר, אמר ל- CNBC כי "כל מה שפוטין עשה לפני הפלישה לאוקראינה, למרות שפגע במוניטין של רוסיה, אך גם חיזק את כוחה".
"אבל כעת, לאחר ההחלטה לפלוש, הוא החליש מאוד את רוסיה, מכל הבחינות", והוסיף כי הוא לא יכול היה לחשוב על שום דבר שפוטין עשה בחייו הפוליטיים שיכול להשתוות להחלטתו לפלוש".
מנהיגי העולם מתאספים באירופה היום, יום חמישי, עם פסגת נאט"ו יוצאת דופן בבריסל, כדי לדון במלחמה באוקראינה וכיצד לעזור למדינה לשרוד את המתקפה הרוסית, כמו גם פגישות של האיחוד האירופי וקבוצת שבעת המנהיגים.
נאט"ו צפויה לבצע "הגדלה משמעותית" במספר החיילים לאורך האגף המזרחי שלה וכן לספק יותר נשק וסיוע הומניטרי לאוקראינה.
מזכ"ל נאט"ו, יאנס סטולטנברג, אמר בראיון ל-CNBC ביום חמישי כי פוטין "עשה טעות גדולה בכך שיצא למלחמה נגד מדינה עצמאית וריבונית".
"פוטין לא העריך את הכוח והאומץ של העם האוקראיני ושל הכוחות המזוינים האוקראינים", הוא הוסיף.
למרות שהכוחות הרוסיים פתחו בהתקפות מסיביות והפציצו מדי יום ערים אוקראיניות ואימצו את הטקטיקה של הטלת מצור באזורים מסוימים, הם הצליחו לכבוש רק עיר אחת, חרסון.
"ברור יותר ויותר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשה מקח טעות", אומר האנליסט, טאראס קוסיו, במאמר שפרסמה המועצה האטלנטית.
"נראה שהוא האמין לטענות התעמולה הבדיוניות של הקרמלין על חולשת הצבא האוקראיני והנכונות של אוקראינים רגילים לקבל את פני הכוחות הפולשים שלו עם פרחים וממתקים".
בנוסף, מציין קוסיו, נראה כי פוטין לא היה מוכן לתגובה הבינלאומית או להיקף ההתנגדות המקומית לפלישתו.
הוא מראה כי "עקב השיקולים השגויים וההרסניים הללו, פוטין מוצא את עצמו כעת ללא אפשרויות טובות לסיים מלחמה שמאיימת להאיץ את ההידרדרות הגיאופוליטית של רוסיה כמעצמה גדולה".
לרוסיה נותרו חברים מעטים על הבמה העולמית, כשהפלישה גונתה כמעט בכל העולם, ואפילו סין בעלת בריתה של רוסיה נראית לא רגועה לגבי הסכסוך העלול להתארך באוקראינה ולהשפיע על הכלכלה העולמית.
משקיפים אומרים כי ישנם סימני ייאוש הולכים וגוברים במערכת הצבאית הרוסית ויש התוהים כמה רחוק ילך פוטין כדי להשיג את מטרותיו.
נאט"ו העריך שכ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו, נתפסו או ערקו במהלך החודש הראשון של מלחמת הקרמלין באוקראינה, אישר גורם נאט"ו ל-NBC News.
הבכיר אמר לרשת כי בין 7,000 ל-15,000 חיילים רוסים נהרגו, תוך שהוא מסתמך על דו"ח המודיעין האחרון של נאט"ו.
הפלישה הרוסית מתמודדת עם התנגדות אוקראינית בלתי צפויה, שמסבכת את העניינים עבור הקרמלין, שרגיל להשגת הצלחות צבאיות מיידיות, מסיפוח קרים ב-2014 ועד להתערבותה בסוריה לצדו של בשאר אל-אסד.


קרדיט : אלחורה ואלערביה
 

אבי מירושלים

משתמש פעיל
רוסיה פגעה במטרות צבאיות בעיר לבוב שבמערב אוקראינה באמצעות טילי שיוט בעלי דיוק גבוה - כך טוען משרד ההגנה הרוסי. בהודעה נמסר שרוסיה פגעה עם טילים ארוכי טווח במחסן דלק ששימש את הכוחות האוקראיניים (חדשות 12).
 

חניבעל

משתמש פעיל
מצעד הגנרלים .
סגן מפקד הארמיה ה36 נפצע באופן קשה וסיים את תפקידו בלחימה .
מפקד ארמיית הטנקים של המשמר הראשון וסגנו , בדרגות לוטננט גנרל ומייג'ור גנרל , הודחו. [כזכור מפקד הארמיה ה6 הודח ונעצר קודם לכן. ס"ה 3 מפקדי ארמיות נהרגו ו2 הודחו]
 
נערך לאחרונה ב:

הנמצא

משתמש מקצוען

תוהו ובוהו ומבוכה בבית הלבן לאחר שהנשיא ג'ו ביידן סטה שלוש פעמים מנוסח הנאומים שהוכנו לו ודרדר את עמדות ארה"ב בנושאי הגרעין ומעמדו של פוטין​

מרץ 27, 2022 @ 11:21
חוגים בוושינגטון מדווחים, ביום א' 27.3, כי תוהו ובוהו ומבוכה שוררים בבית הלבן לאחר שהנשיא ג'ו ביידן סטה, בסוף השבוע, שלוש פעמים מנוסח הנאומים שהוכנו לו ודרדר את עמדות ארה"ב בנושאי הגרעין ומעמדו של פוטין.
לגבי האפשרות של שימוש בנשק גרעיני במלחמת אוקראינה אמר ביידן, 'כי קיימת אפשרות שארה"ב תשתמש ראשונה בנשק גרעיני באוקראינה'.
עד עכשיו העמדה האמריקנית הייתה כי ארה"ב תשתמש בנשק גרעיני, רק באם רוסיה תהייה ראשונה שתשתמש בו.
בנאום אחר אמר ביידן, כי צריך להדיח את פוטין מהשלטון במוסקבה. בוושינגטון מתחו ביקורת חריפה על עמדה זו מאחר והיא משרתת את קו התעמולה של פוטין שארצות הברית פועלת באמצעות המלחמה באוקראינה להביא לחילופי שלטון במוסקבה.
בתשובה לשאלה שהנשיא ביידן נשאל בעת ביקורו בפולין, כיצד היה מגדיר את נשיא רוסיה פוטין הוא ענה במילה אחת: 'קצב' butcher. התבטאות זו, אומרים מותחי הביקורת סותמים את הגולל על מגעים בין מוסקבה לוושינגטון.
מקור: דבקה
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

חיילים מהמשמר הלאומי הרוסי מסרבים לדרישה של פוטין​

הצבא הפרטי של פוטין מפחד להילחם באוקראינה, חיילים במשמר הלאומי טענו שהחוזים שלהם מונעים מהם לעזוב את רוסיה, הם פוטרו לאחר שסירבו לבצע את הוראותיו של פוטין לנסוע. החיילים טענו שהחוזים הצבאיים שלהם חלים רק על השטח הרוסי​


12 חיילים סירבו לבצע את הפקודות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנסוע לאוקראינה בתחילת הפלישה, לאחר שטענו שהחוזים הצבאיים שלהם חלים רק על השטח הרוסי. חברי המשמר הלאומי - הידוע כצבאו הפרטי של פוטין - אמרו כי אין בסיס חוקי לשולחם לאוקראינה, כך לפי עורך הדין לזכויות אדם פאבל צ'יקוב.

"הסירוב לבצע את הפקודה הוסבר על ידי לוחמי המשמר הרוסי כבלתי חוקי", כתב צ'יקוב בפוסט בטלגרם. החיילים היו כולם מקרסנודאר שבדרום רוסיה והיו בחצי האי קרים לתרגילים מאז ה-6 בפברואר. כ-350,000 חיילים משרתים במשמר הלאומי. כתוצאה מכך הם פוטרו אך הגישו תביעה בגין פיטורים שלא כדין. הם מיוצגים על ידי עורך דין בקרסנודר. כך דווח הטיימס הלונדוני.

צ'יקוב הוסיף: "לאף אחד מהם לא היה דרכון זר עימו, ואף לא כוונה לעזוב את שטחה של רוסיה, בעוד חובותיהם הרשמיות הישירות היו מוגבלות לשטח הפדרציה הרוסית. "אף אחד מהתובעים לא קיבל הודעה על משימה לשטח אוקראינה לצורך השתתפות במבצע צבאי מיוחד, ולא נאמר להם על המשימות הכרוכות במבצע זה וכתוצאה מכך לא נתנו לו את הסכמתם".

החיילים הודחו לאחר שסירבו להילחם באוקראינה ב-25 בפברואר, יום לאחר שרוסיה פלשה למדינה, אך כעת הם מערערים על ההחלטה, אמר עורך דינם מיכאיל בניאש ל'מוסקבה טיימס'. לפי התקשורת האוקראינית, לפחות 6 חברים במשמר הלאומי של רוסיה כבר נהרגו בלחימה באוקראינה.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
הלוחמים האכזריים שפוטין שלח למלחמה באוקראינה


הלוחמים האכזריים שפוטין שלח למלחמה באוקראינה

מי שנשלחו ע"י פוטין לחיסולו של זלנסקי הן חוליות צ'צ'ניות ‏מיחידה מיוחדת שלוחמיה מכונים "קדירוביטס", על שם נאמנותם, ‏למנהיגם האכזר רמזן קדירוב, נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה‏, הם גם היו מעורבים בתכנון הפלישה לקייב. בעבר, כאשר בצ'צניה הוכרז מרד נגד הרוסים, כוחותיו של קדירוב לחמו נגדם, ‏ומאז נשיאם מקבל את גיבויו של פוטין. עכשיו הם מנסים לפרוע ‏את השטר
במוקד מלחמת רוסיה-אוקראינה עומד הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי המתעקש שלא לעזוב את הבירה קייב והוא מנהל משם את הקרב הצבאי והמדיני באומץ לב מרשים. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רואה בו יעד עליון לחיסול ולפי דיווח ב"טיימס", הוא כבר שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות שונים. מי שנשלחו לבצע חלק מהניסיונות, הן חוליות צ'צ'ניות מיחידה מיוחדת שלוחמיה מכונים "קדירוביטס", על שם נאמנותם למנהיגם האכזר רמזן קדירוב, נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה.

אבל התנקשות בנשיא האוקראיני היא רק אחת מן המשימות המוטלות עתה על הלוחמים הצ'צ'נים. הקלטות של קדירוב שהגיעו לידי רשת השידור הבריטית BBC , מעידות על כך שהוא ואנשיו היו מעורבים בתכנון הפלישה לאוקראינה במשך זמן רב לפני שיצאה לדרך. על פי הדיווחים מהשטח באוקראינה, יש לוחמים צ'צ'נים רבים בין חיילי הכוחות המיוחדים שנחתו באזור קייב בניסיון להשתלט על יעדים אסטרטגיים סביב לבירה.

כבר מהרגע הראשון פרסמו ערוצי תעמולה של רוסיה תמונות של הלוחמים הצ'צ'נים מגיעים לאוקראינה, כשהמטרה ברורה: לייצר אימה של ממש בצד האוקראיני. המסר הוא שלכל מקום שהם יגיעו, הם ירצחו, יבזזו ויענו כפי שעשו במלחמת צ'צ'ניה השנייה - שחלק מאותם לוחמים הם בוגרים שלה - וכפי שעשו גם בסוריה.

עבור פוטין וקדירוב יש כאן מעין סגירת מעגל: שני המנהיגים בנו את הקריירות שלהם על בסיס מלחמות האזרחים שהתנהלו בצ'צ'ניה בשנים שלאחר התפרקות ברית המועצות וכרתו ביניהם ברית נאמנות, עכשיו הם שוב פורעים את השטר.

ההיסטוריה של צ'צ'ניה

צ'צ'ניה כיום היא רפובליקה רוסית השוכנת בדרום הפדרציה הרוסית. גובלת במזרח בדאגסטן, בדרום בגאורגיה, במערב באינגושטיה ובצפון במחוז סטוורופול. אוכלוסייתה מונה כ-1.39 מיליון בני אדם ובירתה העיר גרוזני. רובם המכריע של תושבי צ'צ'ניה הם מוסלמים.

האזור הגאוגרפי של צ'צ'ניה נכבש במהלך המאה ה-19 על ידי האימפריה הרוסית, במסגרת מלחמת הקווקז. האזור כולו היה חשוב עקב קרבתו לים הכספי ודרכי הגישה למעברים בהרי הקווקז עליהן שלט. לימים צ'צ'ניה עצמה הפכה לבעלת חשיבות בזכות שדות נפט נרחבים שהתגלו בה, ולאחר מכן בעקבות מפעלי הזיקוק וצינור הנפט שהוקמו בה.

במהלך התקופה התמרדו תושבי הקווקז, אשר רבים מהם היו מוסלמים סונים, כנגד השלטון הצארי הנוצרי. עם פרוץ המהפכה הבולשביקית צידדו הצ'צ'נים בקומוניסטים, מעודדים מהבטחות שונות לחופש דת, וכך אכן היה בתחילת שלטון ברית המועצות. לאחר מספר שנים השתנה יחס הממשלה הסובייטית כלפי האסלאם בצ'צ'ניה. היא מינתה מושלים רוסים על האזור, בו היה מיעוט רוסי בלבד. הצ'צ'נים החלו להתקומם שוב, הפעם גם תוך כדי הבעת רגשות לאומיים.

עם התפרקות ברית המועצות בשנת 1991 הכריזו הצ'צ'נים על עצמאותם והקמת הרפובליקה הצ'צ'נית העצמאית תחת הנהגתו של ג'וחר דודייב, גנרל לשעבר בחיל האוויר הסובייטי, שנבחר לנשיא על פי החלטת הקונגרס הלאומי הכללי של העם הצ'צ'ני.

רוסיה מיאנה להכיר בעצמאות צ'צ'ניה, אך כוחותיו של דודאייב הצליחו להבריח מהאזור את הצבא הרוסי ולהקים מדינה עצמאית דה פקטו. שלטונו של דודאייב כשל ועד מהרה הדרדרה צ'צ'ניה למלחמת אזרחים מרובת צדדים. במקביל, ובדומה לאזורים אחרים ברוסיה שלאחר התפרקות ברית המועצות, חלה הרעה משמעותית באיכות החיים בצ'צ'ניה - אבטלה, פשע, אלימות ושחיתות רבו ועלו.

פוטין נכנס למערכה

המערכה השנייה החלה בקיץ 1999 כתגובה לפלישה של כוחות צ'צ'ניים מאורגנים לרפובליקה השכנה דאגסטן, גם היא חלק מרוסיה. בשנת 2000, המשיך הנשיא החדש, ולדימיר פוטין, במערכה לכיבוש כל שטח הרפובליקה, כולל האזורים ההרריים.

פוטין שיווק את עצמו לעם הרוסי כיחיד שיכול להכריע את המלחמה ולהבטיח ביטחון מפני טרוריסטים צ'צ'נים. לפי תחקירים שהתבצעו אז, אנשיו של פוטין עמדו מאחורי פיצוצי בתי מגורים שהוצגו כמעשי הצ'צ'נים. כשפוטין שלח את צבא רוסיה למלחמת חורמה בגרוזני, בירת צ'צ'ניה, במלחמת האזרחים השנייה ב-2004, כבר היה קדירוב הצעיר בצד שלו. יחד עם אביו, אחמד קדירוב, מטיף איסלאמי, נלחם רמזן במלחמה הראשונה נגד הרוסים. אבל בתחילת שנות האלפיים, המיליציה של הקדירובים ערקה לצד הרוסי במסגרת עסקה שרקם פוטין, והם סייעו לו להכחיד את אחרוני המורדים.

הם הוציאו את יריביהם להורג ללא משפט וגם כרתו ראשיהם והציגו אותם לראווה. קדירוב האב התמנה לנשיא הרפובליקה בחסות פוטין, ולאחר שנרצח החליפו הבן, כשמלאו לו 30, על פי צו מיוחד של פוטין. קדירוב שולט לא רק על הרפובליקה הצ'צ'נית, שמתנהלת על ידי בני משפחתו ומקורביו. הוא מחזיק בעסקים רבים ברחבי רוסיה ומשתמש בכוחו כדי לאיים על פעילי זכויות אדם ועיתונאים גם במוסקבה. הוא נחשב לאחד האנשים שהקרמלין מעביר אליו משימות מלוכלכות ואכזריות במיוחד כקבלן משנה. קדירוב, שעוטר על ידי פוטין באות "גיבור רוסיה", העיטור הגבוה ביותר הנהוג בפדרציה הרוסית, וכן הוא חבר כבוד של האקדמיה הרוסית למדעי הטבע, מהלל ומשבח את פוטין כמנהיג של רוסיה בכל הזדמנות, ומנאץ את יריביו מבית ובעולם. אך לעתים נראה שדווקא פוטין הוא זה שתלוי במנהיג הצ'צ'ני, שיודע כנראה יותר מכל אדם אחר את סודותיו האפלים ביותר.

קדירוב ניצל את מעמדו לצבירת הון עצום וטיפח פולחן אישיות נרחב בצ'צ'ניה. עם תחילת הלחימה, נראה סוקר את חיילי אחת היחידות של המשמר הלאומי הצ'צ'ני שנערך לצאת למלחמה באוקראינה, כשהוא נועל "מגפי קרב" של מותג האופנה פראדה שעולים 1,250 דולר. חיילים אלה יילחמו תחת דגל רוסיה כדי לממש את חזונו של פוטין להבסת אוקראינה כמדינה עצמאית, אבל לאיש אין ספק שהם סרים למרותו של קדירוב בלבד.

מה כוחו של הצבא הצ'צ'ני?

לצ'צ'ניה אין צבא מסודר בהתאם למושגים מערביים. ישנם מספר גופים שהגדול שבהם הוא המשמר הלאומי והכוחות המיוחדים, שהם סוג של מיליציה הנקראים כאמור קדירוביטס, ונתפסים בעולם כארגון טרור. על פי הערכות הצטרפו בין 5,000 ל-7,000 חיילים צ'צ'נים לסייע לצבא הרוסי במלחמה עם אוקראינה.

מעבר ליכולותיהם כלוחמים, הצ'צ'נים מביאים יתרון נוסף עבור רוסיה: בניגוד למרבית החיילים הרוסים, הם לא חולקים עם העם האוקראיני שפה, תרבות, דת נוצרית וקשרי משפחה וחברות שנבנו במשך מאות שנים. חייל רוסי צעיר שפולש לאוקראינה רואה מולו אזרחים שהיו יכולים להיות בני משפחתו. זו גם הסיבה שחיילים רוסים שנפלו בשבי מספרים שאמרו להם שמדובר רק ב"תרגיל" או "מבצע מיוחד", והתקשורת הרוסית קיבלה הנחיה מהקרמלין שלא לדבר על "פלישה" או "מלחמה" עם אוקראינה, אלא רק מבצע למניעת "ג'נוסייד" נגד רוסים אתניים בחבל הדונבאס ולהסרת "החונטה הניאו־נאצית" בקייב.

יתרונם של החיילים הצ'צ'נים על זה של הרוסים בשדה הקרב באוקראינה

לעומת זאת ללוחמים הצ'צ'נים יהיו הרבה פחות עכבות בביצוע המשימה שעולה בחיי אזרחים אוקראינים רבים. בהקלטות שהשיגו ב- BBC נשמע סגן מפקד המשמר הלאומי הצ'צ'ני מדווח לקדירוב על תדריך שעבר עם מפקדי יחידות אחרות בצבא הרוסי לקראת הפלישה. "מפקדים רוסים רבים חוששים שיהיו אצלם 'סירובניקים', אך באופן טבעי, אנחנו פטורים מלהתמודד עם הבעיה הזו".

ב-25 בפברואר, יום לאחר תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, שיתפה התקשורת הממלכתית הרוסית סרטון שצולם בגרוזני, בירת צ'צ'ניה. באותו תיעוד נראים אלפי חיילים נאספים סביב רמזן קדירוב, שמודיע על הצבתם של אלפים מחייליו בחזית האוקראינית. "אני רוצה לתת עצה לנשיא לשעבר של אוקראינה זלנסקי בעתיד. הוא חייב להתקשר לנשיא שלנו, המפקד העליון פוטין, ולבקש התנצלות", הוא הכריז מול המוני חיילים שנשבעו לו אמונים. "אני מתחייב שאזורי הקרבות הקשים ביותר באוקראינה יהיו מלאים בלוחמינו", הוסיף לאחר הכניסה למלחמה. "הנשיא פוטין קיבל את ההחלטה הנכונה ונבצע את פקודותיו בכל הנסיבות. קדירוב חזר על קריאתו של הנשיא הרוסי, שדחק באוקראינים להתקומם נגד ממשלתם שלהם, שלדבריו מורכבת מ"ניאו-נאצים" ותיאר את עצמו כ"חייל רגלי" של פוטין.

ומה קרה מאז? "הצ'צ'נים בהחלט הגיעו", מעידים עיתונאים שראו את הכוחות הלוחמים הללו נוחתים בנמלו התעופה אנטונוב ממערב לקייב. כוחות מיוחדים שהניפו את דגל צ'צ'ניה נראו גם בעיירה הוסטומל שידעה בשבוע שעבר קרבות קשים. משוריינים עם האות הלבנה V - בניגוד לכלי רכב רוסים, שנושאים את הסימן Z - תועדו דוהרים בכבישים. עם זאת, קבוצה קטנה של לוחמים צ'צ'נים בפאתי קייב היא לא בדיוק מה שהבטיח הקרמלין. עד כה הם נצפו בכמה מקומות: בסביבת אזור תחנת הכוח הגרעינית לשעבר בצ'רנוביל, מצפון לבירה קייב ובאודסה.

בתוך ערפל הקרב, התקשורת הרוסית מקדמת את הדיווחים על הלוחמים הצ'צנים מטילי האימה: "אלפי צ'צ'נים מתרכזים דרומית לאוקראינה", דיווחה התקשורת הרוסית והציגה מאות לוחמים צ'צ'נים שמתפללים ביער לפני הקרב. הפעלת נשק הלוחמים הצ'צ'נים היא כאמור חלק ממסע תעמולה לנסות ולאלץ את הכניעה של קייב. מאמצים, שכידוע, עד כה לא צלחו.
 

אבורם

משתמש פעיל

החקלאים החרימו ציוד צבאי של הרוסים. צפו​

חקלאים אוקראינים החרימו ציוד נ"מ רוסי, וכתבו ברשתות החברתיות: "אם המלחמה תימשך עוד כמה חודשים, הם יספקו לנו נשק וציוד צבאי לכוחות מזוינים נוספים של אוקראינה". צפוhttps://www.kore.co.il/files/2022/3/videos6240485695b50file_1654.mp4

 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען

המודיעין האוקראיני: "רוסיה רוצה לפצל את אוקראינה לשניים"​

אוקראינה טוענת כי רוסיה מנסה לפצל את אוקראינה לשניים, כדי ליצור אזור בשליטת מוסקבה לאחר שלא הצליחה להשתלט על כל המדינה, כך אמר ראש המודיעין הצבאי האוקראיני​

יענקי פרבר | חדשות בעולם27.3.2022 | 16:21

f02d4b8e104289e46a56.jpg
צבא רוסיה | צילום: משרד ההגנה הרוסי
אוקראינה מזהירה כי כל ניסיון לפצל את המדינה לשניים לא יצליח. "רוסיה רוצה לפצל את אוקראינה לשניים", כך אמר ראש המודיעין של אוקראינה. "למעשה, זהו ניסיון ליצור צפון ודרום קוריאה באוקראינה", אמר קירילו בודאנוב בהצהרה, והוסיף כי אוקראינה תפתח בקרוב מלחמת גרילה בשטח הכבוש הרוסי.
אוקראינה אמרה שרוסיה רוצה לערוך משאל עם בכל שטח אוקראיני כבוש, אך "לא תהיה לזה בסיס חוקי, ורוסיה תעמוד בפני תגובה חזקה מהקהילה הבינלאומית, ותעמיק את בידודה העולמי".
הדברים באים לאחר שראש אזור לוהאנסק שבמזרח אוקראינה שבשליטת רוסיה אמר כי השטח עשוי לקיים בקרוב משאל עם על הצטרפות לרוסיה. "כל משאלי העם המזויפים בשטחים הכבושים זמנית בטלים ולא יהיו להם תוקף משפטי", אמר דובר משרד החוץ של אוקראינה, אולג ניקולנקו, בהצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס.
ראש אזור הבדלנים בלוהנסק, אמר כי הוא שוקל לקיים משאל עם על הפיכתו לחלק מרוסיה. "אני חושב שבעתיד הקרוב יתקיים משאל עם על שטח הרפובליקה, שבמהלכו העם יביע את דעתו על ההצטרפות לפדרציה הרוסית", כך ציטטו את ראש הבדלנים ליאוניד פסצ'ניק. סוכנויות הידיעות הרוסיות. "מסיבה כלשהי, אני בטוח שזה יהיה המצב", אמר.
בחדרי חרדים
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען

בעולם

Hezbollah_guys.jpg

קול אמריקה​

דיווח סעודי: מאות אנשי חיזבאללה מלבנון יובאו להילחם באוקראינים​

האם הרוסים נואשים בשל אי התקדמותם בקרב במלחמה בה פתחו באוקראינה? הרוסים ישלמו, כך על פי הדיווח, 1500 דולר ללוחם לחודש • סיכום העסקה נעשה בין יחידת הלוחמה וגנר וחיזבאללה • בתמורה ללוחמים, חיזבאללה יקנה נשק רוסי


ערוץ התקשורת הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי בעקבות פגישה שנערכה לפני כשבועיים בין בכיר בחיזבאללה לנציג רוסי בבסיס חמימם בסוריה, הוחלט לגייס 800 לוחמים מחיזבאללה למלחמה באוקראינה, בתמורה להסכם לרכישת נשק מחברה רוסית.
בפגישה סוכם, כך לפי אל-חדת', כי בשלב הראשון יישלחו 200 לוחמים כאשר השכר החודשי יעמוד על 1,500 דולר לכל לוחם.
הדיווח ב"אל-חדת'" טען כי בכיר חיזבאללה שנכח בפגישה הוא נאג'י חסן א-שרתוני, שנועד עם רוסי בשם אלכסנדר קוזנצוב, המייצג את חברת וגנר הרוסית. ארגון רוסי המשמש בתור קבלן צבאי ומעורב בשנים האחרונות במלחמת האזרחים בסוריה.
הפגישה נערכה בבסיס חמימם בסוריה והובילה להחלטה לגייס 800 לוחמי חיזבאללה. זאת, בתמורה לרכישת נשק מתאגיד הנשק אלמז-אנטיי בתיווך ארגון וגנר.
יש לציין כי מהימנות הדיווח לא ברורה ובין סעודיה לחיזבאללה שוררת מתיחות גדולה שרק העמיקה מאז מלחמת האזרחים בסוריה.
בתוך כך, שר החוץ האיראני התראיין לרשת אל-מיאדין והתייחס לפגישה המשולשת של רה"מ בנט עם נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד. לדבריו, בטהרן "מחשיבים כל פגישה עם בכיר ישראלי כלשהו כבגידה בירושלים ובפלשתין". עוד ציין כי הפסגה בשארם א-שייח' לאחר הביקור של אסד באמירויות, לא הייתה דבר טוב.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען

ראש העיר: "חיינו מזכירים את החיים של אזרחי ישראל"

ראשי ערים אוקראינים נחטפים על ידי הרוסים שמנסים להשליט סדר רוסי בערים שנכבשו, הרוסים מנסים להחליפם בבובות של ולדימיר פוטין מאז תחילת המלחמה. ראש עיריית לבוב, לא נבהל מהרוסים: "אנחנו כמו אזרחי ישראל"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם27.3.2022 | 17:10

23ab5b014b4a09e160f2.jpg
פליטים מאוקראינה | צילום: באדיבות המצלם
ראש העיר של לבוב הסמוכה לגבול הפולני, אומר כי הוא עובד רגיל על אף החשש מהרוסים. ראש העיר, אנדריי איבנוביץ' סדובי, אמר ל'ניו יורק פוסט': "אני מטרה כבר הרבה זמן, אין לי זמן לפחד, תנו לאויב לפחד מאיתנו".
העיר לבוב שוכנת ליד הגבול הפולני, עם 717,000 תושבים, ממוקמת גיאוגרפית טוב יותר מרוב הערים האוקראיניות לעמוד בתוקפנות הרוסית, אבל זה לא מנע מהרוסים לפגוע בעיר. ב-18 במרץ הרוסים תקפו מהאוויר מתקן לתיקון מטוסים רק ארבעה קילומטרים ממרכז העיר. טיל נוסף נפל ליד העיר ב'מרכז הבינלאומי לשמירת השלום והביטחון' בירוביב, שם נהרגו עשרות אנשים. "יש לנו למעלה מ-6,000 מקלטים בעיר." אמר סדובי.
הוא השווה את המתקפה לטרור במזרח התיכון. "כרגע חיינו מזכירים מאוד את אזרחי ישראל. היו לנו התראות רבות על תקיפות אוויריות. בכל פעם שיש צפירה אנשים מחפשים מחסה", אמר.
סדובי, יליד לבוב ואב לחמישה בנים, אמר שהוא מוכן לכך שהמלחמה תימשך חודשים: "אני חושב שהשלב הפעיל של המלחמה יימשך מספר חודשים. ואז ייחתם איזשהו הסכם, אבל ההסכם הזה יהיה בעל אופי זמני כי רוסיה תמיד הייתה ותמיד תהיה תוקפנית", אמר סדובי. הוא ציין כי "בסופו של דבר תהיה תוצאה חיובית עבור אוקראינה".
"האור תמיד מנצח את החושך", אמר. "זה הופך יותר ויותר ברור לכל האנשים ברחבי העולם שרוסיה היא מדינה נאצית והם מבצעים את הפשעים שלהם כאן". לבוב קלטה יותר מ-200,000 פליטים תוך שבועות ספורים, אלפים פליטי חדשים מגיעים מדי יום.
הוא אמר: "הייתי מבקש מביידן להטיל את הסנקציות החמורות והאכזריות ביותר שאפשר", הוא הוסיף כי: "רוסיה צריכה להיות מבודדת מהכול, כל ארגוני התרבות, ארגוני הספורט, ארגונים לא ממשלתיים משמשים בעצם כסוכנים של התוקפן".
בחדרי חרדים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה