חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 29 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

כוחות צבאיים של נאט"ו יוצבו ב-4 מדינות באירופה​

ועידת הפסגה של מנהיגי ברית נאט"ו בבריסל, על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה: הוכרז על תגבור כוחות בארבע מדינות במזרח אירופה - בולגריה, הונגריה, רומניה וסלובקיה. שוגרה גם פנייה רשמית לסין: "הימנעו מתמיכה ברוסיה בכל דרך שהיא"​


מנהיגי ברית נאט"ו הכריזו היום (חמישי) בוועידת פסגה של המדינות החברות בברית הצבאית על תגבור כוחות במזרח אירופה, על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה.

במהלך הוועידה, שנערכה בבריסל בירת בלגיה, החליטו המנהיגים כי הכוחות הנוספים יוצבו בארבע מדינות - בולגריה, הונגריה, רומניה וסלובקיה.

בנוסף, המנהיגים החליטו כי לנוכח המלחמה באוקראינה, כהונתו של מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג תוארך בשנה נוספת, עד ל-30 בספטמבר 2023. בסך הכול, סטולטנברג ישלים תשע שנים בתפקיד.

מנהיגי ברית נאט"ו אף שיגרו פנייה רשמית לסין, בה ביקשו ממנה: "הימנעו מתמיכה ברוסיה בכל דרך שהיא".

בתוך כך, במהלך וועידת הפסגה - ארה"ב הודיעה כי תעניק סיוע נוסף לאוקראינה על סך מיליארד דולר.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* זלנסקי בנאום הוירטואלי שלו למנהיגי נאט"ו: אחרי מלחמה כזו עם רוסיה, לעולם אל תגידו שוב שהצבא שלנו לא עומד בדרישות של נאט"ו.
* ביידן: ארה"ב התחייבה לספק סיוע לאוקראינה בשווי של 2 מיליארד דולר, הזרועות שלנו טסות כעת לאוקראינה בזמן שאנחנו מדברים..
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ההיערכות החלה: פוטין ישתמש בנשק גרעיני?​

צוות של גורמי ביטחון בכירים גובש על ידי הבית הלבן, על מנת לבחון תרחישי קיצון במלחמה בין אוקראינה לרוסיה, בהם שימוש בנשק גרעיני, כימי וביולוגי על ידי פוטין. הצוות דן גם באפשרות שרוסיה תפלוש למדינות נוספות מלבד אוקראינה | התרחישים צפויים לעלות בשיחה של ביידן עם בכירי נאט"ו​


הבית הלבן מינה צוות מיוחד שעסוק בימים אלו בהיערכות לתרחישי קיצון שעלולים להיווצר במהלך המלחמה, בהם שימוש בנשק כימי. כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

הצוות מורכב מגורמי ביטחון בכירים, כשהוא דן בתגובה המתבקשת שארצות הברית צריכה לנקוט בה במקרה שנשיא רוסיה יחליט לפעול באופן קיצוני.

בין ההיערכויות נמצאת גם היערכות לשימוש בנשק ימי, ביולוגי או גרעיני, אפשרות שמדאיגה סביר להניח את האמריקאים. זאת לאחר שדווח גם כי בלארוס תאפשר לרוסים לפרוש בשטחה נשק מסוגים אלה.

היערכות נוספת היא לאפשרות שפוטין יחליט להרחיב את הפלישה, לחרוג מאוקראינה ולפלוש לטריטוריות של נאט"ו ויתקוף משלוחי נשק וסיוע לאוקראינה.

עוד דן הצוות בהיערכות לאפשרות שרוסיה תרחיב את הלחימה ותפלוש גם למולדובה או לגאורגיה, וכן לתרחיש שבו אירופה תתקשה להתמודד מול כמות הפליטים.

התרחישים האלה צפויים להיות הנושא המרכזי בפגישותיו של הנשיא, ג'ו ביידן, עם מנהיגי נאט"ו היום בבריסל.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

זלנסקי פונה לרוסים: "הצילו את בניכם מהמלחמה"​

בהודעת וידאו שהועלתה לפייסבוק אמש בערב, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה לרוסים ואמר להם. "התעמולה רוסית משקרת לגבי המלחמה, שעליה מבוזבזים המסים שלכם"​


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול בסרטון שפורסם בפייסבוק, כי "אוקראינה מעולם לא איימה על ביטחונה של רוסיה", והוסיף כי "תעמולה רוסית משקרת לגבי המלחמה, שעליה משלמים המסים שלכם".

האוקראינים אמר, עושים כל שביכולתם כדי להחזיר את השלום לארצם. "אנחנו עושים הכול כדי לסיים את המלחמה הזו. וכשנצליח, זה בהחלט יקרה, תהיו בטוחים לפחות בדבר אחד: הילדים שלכם לא יישלחו יותר למות על אדמתנו, על השטח שלנו", אמר. נשיא אוקראינה אמר כי "התוכנית המקורית של רוסיה כבר נכשלה ביומיים הראשונים של הפלישה אך רוסיה עדיין מקבלת כוח אדם מכל מקום".

"ציוד. פצצות אוויר, טילים, שכירי חרב מרחבי העולם. כל חלאה שמסוגלת לירות על אזרחים, הם מקבלים", אמר זלנסקי. "חיילים רוסים הורסים את הערים שלנו. הורגים אזרחים ללא הבחנה. חוטפים ילדים. יורים על פליטים. לוכדים שיירות הומניטריות. הם עוסקים בביזה. הם שורפים מוזיאונים, מפוצצים בתי ספר ובתי חולים. המטרה עבורם היא אוניברסיטאות, שכונות מגורים, הכול, חיילים רוסים אינם יודעים את גבולות הרוע".

הנשיא חזר על בקשותיו לנאט"ו לכפות אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה, ואמר כי השמיים האוקראינים לא מוגנים מפצצות רוסיות, וקייב לא קיבלה מטוסים, נשק נגד טילים, או נשק נגד טנקים.

הנשיא זלנסקי גם קרא להפגנות ברחבי העולם לתמיכה באוקראינה. נשיא אוקראינה אמר את הדברים בנאום שפורסם בפייסבוק אמש, במטרה לראות הפגנות מתחילות כבר היום (חמישי). "זה שובר את ליבי, את ליבם של כל האוקראינים וכל אדם חופשי על פני כדור הארץ. לכן אני מבקש מכם, להיות נגד המלחמה החל מה-24 במרץ, חודש בדיוק לאחר הפלישה הרוסית. מהיום הזה ואחריו, הראו את עצמכם, מהמשרדים שלכם, מהבתים שלכם, מבתי הספר והאוניברסיטאות שלכם, בואו בשם השלום, בואו עם סמלים אוקראינים כדי לתמוך באוקראינה", התחנן זלנסקי.

זלנסקי אמר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה היא מלחמה נגד החירות ושרוסיה שואפת להביס את החופש של כל אירופה והעולם. זלנסקי הפציר בעולם להתאחד נגד פלישת רוסיה, ואמר, "המלחמה של רוסיה היא לא רק המלחמה נגד אוקראינה, המשמעות שלה הרבה יותר רחבה".
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
ביידן בנאומו עכשיו בבריסל, לפני מנהיגי נאט"ו.
file.php
 

multizoom graphics

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L

הצבא הרוסי איבד כ-40,000 חיילים בלחימה באוקראינה​

על פי ההערכות, כ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי מאז פלישת אוקראינה לפני ארבעה שבועות, נאט"ו הכריזה שהמספר הגבוה הביא להשפעה גדולה על המורל של כוחות הנשיא ולדימיר פוטין​

e14ea3269f5656d163ab.jpg


עשרות אלפי חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי בארבעה שבועות בלבד, מאז כשלון הפלישה של פוטין בתוככי אוקראינה, מורל החיילים נפגע קשות.

על פי ההערכות, כ-40,000 חיילים רוסים נהרגו, נפצעו או נפלו בשבי מאז פלישת אוקראינה לפני ארבעה שבועות, נאט"ו הכריזה שהמספר הגבוה הביא להשפעה גדולה על המורל של כוחות הנשיא ולדימיר פוטין. גורם רשמי בנאט"ו אמר אתמול (רביעי) כי מספר הרוסים שנהרגו נע בין 7,000 ל-15,000.

לעומת זאת, היום דווח ב'דיילי מייל', כי שקלול חדש של מספר הפצועים והשבויים מביא את הנתון המדהים לפיו בין 30,000 ל-40,000 חיילים רוסים הוצאו מהמערכה הצבאית. כמה מומחים צבאיים מאמינים שהמשימה של רוסיה לא תהיה בת קיימא אם האבדות יטפסו ל-30% מכוחה, כ-60,000 איש. זעמו של פוטין גובר כאשר כוחותיו ממשיכים לעמוד קילומטרים מקייב, חרקוב וצ'רניהיב. בדרום הם כן השיגו הצלחה אם כי במחיר 'נורא'.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הודה שהיקף הסנקציות המערביות הדהים את הקרמלין. "כשהמערב הקפיא את עתודות הבנק המרכזי, אף אחד שחזה אילו סנקציות יעביר המערב לא יכול היה לדמיין זאת", אמר לסטודנטים באוניברסיטה.
תודה על העדכונים השותפים!
אם אפשר שלא להעלות תמונות כגון אלה זה מידי..
(זה לא אישי אבל ראיתי עוד מישהו שהעלה תמונה/ סרטון כזה..)
תודה על ההתחשבות וההבנה.
ורק בשורות טובות!
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
תודה על העדכונים השותפים!
אם אפשר שלא להעלות תמונות כגון אלה זה מידי..
(זה לא אישי אבל ראיתי עוד מישהו שהעלה תמונה/ סרטון כזה..)
תודה על ההתחשבות וההבנה.
ורק בשורות טובות!
הם לא פצועים או מתים, הם רק נאזקים מגבם.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ראש לשכתו של זלנסקי: "מעריכים את התיווך של בנט אך מצפים לתוכנת פגסוס ולנשק"​


האדם הקרוב ביותר לזלנסקי אומר כי הנשיא מעריך את מעורבותו של בנט בתיווך אך הוא מצפה לתמיכה צבאית גדולה יותר • "אני יכול לאשר שאנחנו מצפים לתמיכה הרבה יותר גדולה מישראל בכל הנוגע לסיוע צבאי וטכנולוגי"

ראש הסגל של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אנדריי ירמאק, אומר היום (חמישי) כי למרות שהנשיא זלנסקי מעריך את המעורבות של ראש הממשלה נפתלי בנט בתיווך מול רוסיה הוא מצפה לתמיכה הרבה יותר גדולה מצד ישראל ולאספקת נשק וטכנולוגיות סייבר כמו תוכנת הריגול "פגסוס".

את הדברים אמר לעיתונאי ברק רביד ב'וואלה', ירמאק שעומד בראש המנהל הנשיאותי באוקראינה, נחשב לאחד האנשים החזקים והמשפיעים ביותר במדינה, והקרוב ביותר לנשיא זלנסקי.

ירמאק סיפר כי הוא מדבר אחת לכמה ימים עם השר זאב אלקין ועם היועץ לביטחון לאומי איל חולתא לגבי מאמצי התיווך. לדבריו, בנט ויועציו מעורים בצורה עמוקה בהתפתחויות באוקראינה.

ירמאק אמר כי "אנחנו חושבים שבנט מוכן לעשות כל מה שצריך כדי להביא שלום לארץ שלנו ולעצור את המלחמה. אני רוצה להדגיש, וזה דבר שכולם צריכים להבין – יש פשרות שאוקראינה לא מוכנה לעשות לעולם. אלה פשרות שקשורות לעצמאות שלנו, לשלמות הטריטוריאלית שלנו ולריבונות שלנו. זה משהו שראש הממשלה בנט יודע. אני מקווה ובטוח שהתיווך שלו יצליח".

"לא הנשיא זלנסקי ולא אף אחד שאחראי למו"מ אמר שבנט לא מודע לפרטים או שיש לו גישה שטחית", הדגיש ירמאק. "מאז השיחה הראשונה עם בנט הרגשנו כמה הכוונות שלו רציניות".

ראש הסגל של הנשיא זלנסקי אמר, "כמי שהשתתף במו"מ עם רוסיה בעבר במשך שנתיים אני קובע כי בימינו תיווך שבו לא לוקחים צד לא יעבוד. ישראל צריכה להבהיר שזו מלחמה ותוקפנות. אנחנו מקווים שלחברים הישראלים שלנו אין בעיה עם זה. גם כשאתה מתווך עדיין צריך שיהיה ברור מי התוקפן ומי מגן על המולדת שלו".

"אני יכול לאשר שאנחנו מצפים לתמיכה הרבה יותר גדולה מישראל בכל הנוגע לסיוע צבאי וטכנולוגי", הוא אמר. "אנחנו מקווים שזה לא היה לשווא – במיוחד אחרי נאום זלנסקי בכנסת. אנחנו מקווים שסיוע כזה יגיע. אמרנו בצורה ברורה שאנחנו צריכים כיפת ברזל ונשק אחר. ולגבי תוכנית פגסוס – אנחנו לא קיבלנו אותה עד עכשיו מישראל ואני יודע שאנחנו צריכים אותה".
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
תודה על העדכונים השותפים!
אם אפשר שלא להעלות תמונות כגון אלה זה מידי..
(זה לא אישי אבל ראיתי עוד מישהו שהעלה תמונה/ סרטון כזה..)
תודה על ההתחשבות וההבנה.
ורק בשורות טובות!
אני מתנצל
הם לא פצועים
האוקראינים קושרים אותם

אסור להכניס כאן באשכול תמונות וסרטונים של פצועים או הרוגים
 

סופר חיובי

משתמש מקצוען

בבית החולים הישראלי באוקראינה: ניתוח מוצלח בבן 16​

בבית החולים שדה שהוקם ע"י מדינת ישראל באוקראינה טופלו עד כה 268 פליטים ופצועים מאזורי הקרבות. נער בן 16 שאובחן עם דלקת בתוספתן, נותח ע"י רופאים ישראלים בבית חולים מקומי​

ארי קרויזר | חדשות בעולם24.3.2022 | 19:14

fe413d012fe1975e8dd0.jpg
בית חולים שדה | צילום: בית החולים שיבא
מבצע הסיוע ההומניטרי של מדינת ישראל באוקראינה "כוכב מאיר" המעניק סיוע לפליטים ופצועים מאזורי הקרבות נכנס ליומו השלישי.
בבית החולים שדה שהוקם טופלו עד כה 268 פליטים, ומתוך כלל המטופלים, 17 אושפזו ו-184 שוחררו. בסך הכול בוצעו עד כה 5,779 בדיקות מעבדה.
הצוותים הרפואיים טיפלו ב-150 נשים, 77 גברים ו-41 ילדים, אשר חלקם סובלים מיתר לחץ דם וממחלות כרוניות נוספות.
בבית החולים שדה אובחן היום נער בן 16 עם דלקת בתוספתן, הנער לווה לניתוח בבית חולים מקומי על ידי ד"ר מיכאל סגל ממרכז שניידר לרפואת ילדים וד"ר אדם גולשטיין מבית החולים וולפסון, שניתחו אותו ביחד עם כירורג מקומי. הניתוח עבר בהצלחה והנער מתאושש.
 

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

בבית החולים הישראלי באוקראינה: ניתוח מוצלח בבן 16​

בבית החולים שדה שהוקם ע"י מדינת ישראל באוקראינה טופלו עד כה 268 פליטים ופצועים מאזורי הקרבות. נער בן 16 שאובחן עם דלקת בתוספתן, נותח ע"י רופאים ישראלים בבית חולים מקומי​

ארי קרויזר | חדשות בעולם24.3.2022 | 19:14

fe413d012fe1975e8dd0.jpg
בית חולים שדה | צילום: בית החולים שיבא
מבצע הסיוע ההומניטרי של מדינת ישראל באוקראינה "כוכב מאיר" המעניק סיוע לפליטים ופצועים מאזורי הקרבות נכנס ליומו השלישי.
בבית החולים שדה שהוקם טופלו עד כה 268 פליטים, ומתוך כלל המטופלים, 17 אושפזו ו-184 שוחררו. בסך הכול בוצעו עד כה 5,779 בדיקות מעבדה.
הצוותים הרפואיים טיפלו ב-150 נשים, 77 גברים ו-41 ילדים, אשר חלקם סובלים מיתר לחץ דם וממחלות כרוניות נוספות.
בבית החולים שדה אובחן היום נער בן 16 עם דלקת בתוספתן, הנער לווה לניתוח בבית חולים מקומי על ידי ד"ר מיכאל סגל ממרכז שניידר לרפואת ילדים וד"ר אדם גולשטיין מבית החולים וולפסון, שניתחו אותו ביחד עם כירורג מקומי. הניתוח עבר בהצלחה והנער מתאושש.
זה תמונה של ההיערכות בארץ, או של ביה"ח באוקריאנה?
על המשאית ישנו כיתוב בעברית
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

אוקראינה: חשש כבד ממשבר הומניטרי בצ'רניגייב​

הנשיא ביידן הגיע לאירופה, יועץ בכיר לנשיא פוטין התפטר מתפקידו במחאה על המלחמה, אוקראינה טוענת שרוסיה עשתה שימוש בפצצות זרחן בהפצצה על פרברי קייב, פולין נערכת לגירושם של דיפלומטיים רוסים, לפחות 15 בכירים מצבא רוסיה נהרגו, וסוף המלחמה לא נראית קרובה​


רוסיה ממשיכה להכות באוקראינה בעוצמה, למרות האבדות הכבדות שהיא סופגת. אתמול (רביעי) דווח כי בברית נאט"ו מעריכים שרוסיה איבדה עד כה כ-40 אלף לוחמים באוקראינה, חלקם נהרגו, חלקם נפצעו, אחרים נפלו בשבי ויש גם כאלו שנמלטו וערקו מהצבא.

אוקראינה טוענת כי כ-16 אלף חיילים רוסים כבר נהרגו בקרבות, וברוסיה התפרסם דיווח בגוף חדשות המקורב לקרמלין לפיו מספר ההרוגים מתקרב לעשרת אלפים, אך זמן קצר לאחר הפרסום נמחק הדיווח ומאז לא אוזכר שוב. על פי הדיווחים, בימים האחרונים החלה רוסיה להפעיל לחץ כבד על העיר האוקראינית צ'רניגייב. אתמול הפציצה רוסיה גשר שמוביל אל העיר, ובכך חסמה במידה רבה את האפשרות של התושבים להימלט ממנה.

כמו כן השמידה רוסיה תשתיות של מים וחשמל בעיר, ולפי הדיווחים רבים מהתושבים נמצאים ללא חשמל ומים, כשבחוץ שורר קור עז ואין להם אפשרות לחמם את בתיהם. הצפי הוא שבתוך ימים אחדים יתפתח בעיר משבר הומניטרי, בדומה לזה ששורר בעיר מריופול. אוקראינה טוענת כי בלילה הקודם עשתה רוסיה שימוש בפצצות זרחן, שהשימוש בהן אסור על פי החוק הבינלאומי אם הוא מבוצע באזור שיש בו אזרחים.

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחת אמש בבריסל בירת בלגיה והוא צפוי להשתתף בפסגת מנהיגי מדינות ברית נאט"ו. על פי מקורות בוושינגטון, ביידן מתכוון להודיע בפגישת הפסגה על הטלת סנקציות כלכליות על כל חברי ה'דומה', הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי. במקביל מתקבלים דיווחים על החרפת היחסים בין פולין ורוסיה. מאז תחילת האירועים עמדה פולין לצדה של אוקראינה אבל השתדלה שלא לדרדר את השיח מול רוסיה למחוזות של איומים וערעור היציבות.

בימים האחרונים נראה כי ממשלת פולין החליטה לחצות את כל הקווים, והטונים החריפו מאוד. גם ברוסיה מגיבים בהתאם, ופרשנים מדווחים כי בתקשורת הרוסית הרשמית כבר מנהלים המומחים דיונים ערים בפאנלים שונים בשידור חי, אודות כיבושה הקרוב של פולין, בדומה למבצע המתנהל באוקראינה.

בין היתר דורשת פולין לגרש את רוסיה מוועידת מדינות ה-20-G ,ולהטיל סנקציות על מגזר האנרגיה הרוסי. בתדרוכים של בכירים פולניים לתקשורת הפולנית, הם מתייחסים לרוסיה כמו אל גרמניה הנאצית שפלשה לפולין ללא כל התגרות מצדה, וכעת רוסיה עושה את אותו הדבר לאוקראינה. לפי הדיווחים, פולין שוקלת לגרש בימים הקרובים כ-40 דיפלומטים רוסים בטענה שהם עוסקים בריגול על אדמת פולין במסווה של עבודה דיפלומטית. שלשום התראיין דובר הקרמלין לרשתות אמריקאיות ונשאל אם יתכן מצב שבו רוסיה תעשה שימוש בנשק גרעיני במסגרת המלחמה הנוכחית.

הדובר, דמיטרי פסקוב, לא שלל את האפשרות ואמר כי במידה ורוסיה תרגיש שהיא נמצאת באיום קיומי, היא לא תהסס להשתמש בנשק הגרעינ יש ברשותה. הוא לא הבהיר מה הם הקווים של הגדרת 'איום קיומי' לדעתו של הנשיא פוטין. דיווח מעניין נוסף שמתפרסם על ידי אנליסטים ופרשנים, טוען כי לפני ימים אחדים שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם עמיתו הסיני שי ג'ינפינג, והזהיר אותו שלא ישגר סיוע לרוסיה. על פי הדיווחים הללו, ג'ינפינג מתייחס ברצינות רבה לדברים שאמר לו ביידן, ומאז לא שיגרה סין שום סיוע לרוסים, בעודה שוקלת את צעדיה בהמשך.

"הרוסים לא השיגו אף אחת מהיעדים האסטרטגיים שהם קבעו, והם בהחלט לא השיגו את היעדים שיש להם בקלות או בלי הרוגים רבים", אמר מוקדם יותר השבוע מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי. לפחות 15 בכירים מאד בצבא רוסיה נהרגו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה