חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 29 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

ניהול האתר

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום גולד
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
אשכול חדש לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

תיעוד מהאוויר: מטוס רוסי משמיד כוח של צבא אוקראינה • צפו​


משרד ההגנה של רוסיה מפרסם תיעוד מהאוויר של תקיפת כוח בצבא אוקראינה באמצעות מטוסי חיל האוויר הרוסי • בדרך לתקיפה, יצר המטוס בשמיים את האות המזוהה עם צבא רוסיה בפלישה לאוקראינה – האות "Z" •

צפו בתיעוד
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

כמה אומץ: אזרח רוסי השליך בקבוק תבערה על חומת הקרמלין • צפו​


מתוך רכב חולף, תיעדו ברוסיה גבר משליך בקבוק תבערה על חומת הקרמלין – בזמן שהשלטונות הרוסיים עוצרים עשרות אלפי איש שמעזים למחות נגד הפלישה לאוקראינה ובקריאה להפסקת המלחמה הגובה קרבנות רבים •

צפו בתיעוד

אזרחים רבים ברוסיה מעזים להביע פומבית התנגדות לפלישה לאוקראינה וקוראים לסיום המלחמה שגובה קרבנות רבים, גם בקרב אזרחי אוקראינה וגם בקרב חיילי צבא רוסיה.

השלטונות עושים הכל כדי למגר את המחאה, הן על ידי חסימת הרשתות החברתיות וסגירת כלי תקשורת שלא מדווחים בהתאם לתעמולה השלטונית, והן על ידי מעצרים המוניים של מפגינים.

ברקע היד התקיפה של השלטונות נגד מתנגדי המלחמה, בולט האומץ של הגבר, שתועד מרכב חולף, משליך בקבוק תבערה על חומת הקרמלין, כאקט של מחאה. בקבוקי התבערה הפכו לסמל האוקראיני נגד הצבא הרוסי, כאשר אזרחים רבים נעמדים באומץ מול הטנקים והמשוריינים הרוסיים ותוקפים אותם עם הבקת"בים.
 
נערך לאחרונה ב:

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

אוקראינה משיבה מלחמה: השמידה ספינת קרב רוסית • צפו​


אחרי ימים ארוכים של מגננה, עבר צבא אוקראינה למתקפה ומצליח להרחיק את הצבא הרוסי • הצי האוקראיני הודיע כי השמיד ספינה רוסית בנמל של העיר הדרום-מזרחית ברדיאנסק, שנמצאת תחת שליטתה של מוסקבה • צפו בתיעוד התקרית

באוקראינה מציינים היום (חמישי) חודש למלחמה, עם מספר גבוה של אבידות אך באופן מפתיע, בניגוד לצפוי, באוקראינה מצליחים לעמוד מול הפולש הרוסי, למרות שמדובר בצבא חזק בהרבה. בימים האחרונים, אף עברו האוקראינים ממגננה למתקפה ומצליחים להדוף את הרוסים.

הצי האוקראיני הודיע היום כי השמיד ספינה רוסית בנמל של העיר הדרום-מזרחית ברדיאנסק, שנמצאת תחת שליטתה של מוסקבה. בכיר במשרד הפנים האוקראיני טען כי בנוסף הושמד מחסן טליים וכלי נשק רוסי שנמצא במתחם. צבא רוסיה טרם הגיב על התקרית.

ברדיאנסק שוכנת על חופי ים אזוב שבים השחור ונמצאת כ-70 ק"מ דרומית מערבית למריופול. לעיר בסיס ימי קטן ואוכלוסייתה מונה כ-100,000 אנשים. כעת, מנסים באוקראינה להשתלט מחדש על העיר.
 

אפאצ'י

משתמש פעיל

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2022-03-24 132343.jpg
    צילום מסך 2022-03-24 132343.jpg
    KB 40.9 · צפיות: 202

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ארה”ב נערכת לתרחיש בו פוטין יתקוף באוקראינה בנשק כימי​

ה’ניו יורק טיימס’ מדווח כי ארה”ב נערכת לתרחיש שהפך ליותר סביר, שבו הנשיא פוטין יבחור לתקוף בנשק כימי או גרעיני באוקראינה. צוות גורמי ביטחון הלאומי המכונה ‘צוות הטייגר’ כונס בשקט לדון במגוון תרחישים בהם פלישה למדינות נוספות ותקיפת שיירות סיוע ונשק

הבית הלבן כינס בשקט צוות של גורמי ביטחון לאומי על מנת לגבש ולשרטט תרחישים כיצד ארצות הברית ובעלות בריתה צריכות להגיב אם הנשיא פוטין ישתמש בנשק כימי, ביולוגי או גרעיני במהלך הלחימה מאוקראינה, כך דווח היום ב’ניו יורק טיימס’.

עפ”י הדיווח, הכינוס הגיע בעקבות אפשרות שפוטין מתוסכל מחוסר ההתקדמות שלו באוקראינה או שהוא יהיה נחוש להזהיר את המערב מדינות נגד התערבות במלחמה ואז הוא ישתמש באפשרויות הקשות.

“צוות הטייגר” כפי שכונה הצוות המיוחד בוחן בנוסף תגובות אם פוטין יפלוש לשטח נאט”ו כדי לתקוף שיירות המביאות נשק וסיוע לאוקראינה,

הצוות בוחן גם את התגובות ונערך לאפשרות אם רוסיה תרחיב את המלחמה למדינות שכנות, כולל מולדובה וגאורגיה, וכיצד להמשיך ולהיערך במדינות אירופה לפליטים הזורמים בקנה מידה שלא נראה בעשרות שנים האחרונות.

התרחישים המוזכרים צפויים לעלות כאשר הנשיא ביידן יפגוש היום (חמישי) בבריסל את מנהיגי 29 מדינות נאט”ו האחרות, שייפגשו לראשונה – בדלתיים סגורות.

עפ”י הדיווח, רק לפני חודש, תרחישים כאלה נראו בלתי סבירים ובדיוניים. אבל היום, מהבית הלבן ועד למטה נאט”ו בבריסל, נוצרה הכרה בכך שרוסיה יכולה אף להשתמש בנשק כזה כדי לחלץ את עצמה ממצבה.

ינס סטולטנברג, מזכ”ל נאט”ו הדגיש בשיחה עם כתבים בפעם הראשונה שגם אם הרוסים ישתמשו בנשק להשמדה המונית רק בתוך אוקראינה, עלולות להיות להם “השלכות קשות” על אנשים במדינות נאט”ו.

ככה”נ החשש הוא שעננים כימיים או רדיואקטיביים עלולים להיסחף אף מעבר לגבול עם אוקראינה.
 

משרדי

משתמש פעיל
מחלוקת הפוסקים
דיווח אוקראיני אמין יחסית מדבר על פגיעה בספינת חיל הים רוסית, כך שהסרטון לא כל כך משנה העובדה היא שספינה נפגעה.
מספר עדכונים ממקורות אוקראיינים:
תפיסת שיירת כלי נשק ומשוריינים בצפון המדינה.
" בצפון אוקראינה, עמוד תמיכה של כובשים רוסים הושמד חלקית ונלכד בחלקו ", נכתב בדו"ח.



פולין, סלובקיה והונגריה אפשרו לאוקראינים לעבוד בשטח מדינותיהם ללא אישורים נוספים.

שגרירויות המדינות דיווחו על כך, כך מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.
"אם אתה אזרח אוקראינה ונכנסת לפולין כחוק מאז 24 בפברואר 2022, אתה יכול לעבוד במדינה שלנו. אין צורך בקבלת אישור עבודה לזר. כל הפורמליות הקשורות להעסקתך החוקית מבוצעים ע"י המעסיק ", נכתב בהצהרה. שגרירות פולין.
עוד הם מציינים כי בעת קבלת העסקה חובה על המעסיק לערוך חוזה עבודה בכתב, בו יצוינו תנאי העבודה והשכר.
בסלובקיה, אוקראינים יכולים לעבוד גם ללא צורך בקבלת אישורים נוספים, בכפוף לקבלת מקלט זמני, אך האוקראינים אינם יכולים לנהל פעילות יזמית.
בהונגריה, אוקראינים יכולים למצוא עבודה לפי הכללים הכלליים לזרים.
לשם כך, תזדקק לדרכון ביומטרי או בינלאומי, והמעסיק עשוי לדרוש גם מסמכים אחרים, עם זאת, ייתכן שייעשה חריגה עבור אזרחי אוקראינה בזמן פלישה רוסית בקנה מידה מלא.
 

משרדי

משתמש פעיל

חברת Joint-Stock Ukrzaliznytsia אומרת כי עקב מתקפת האקרים מאסיבית, שירותי הכרטוס המקוונים של החברה אינם זמינים זמנית.

החברה הודיעה על כך בהצהרה, כך מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.
" בשל מתקפה מסיבית על ספקי תקשורת, שירותי הכרטוס המקוונים והטלפוניה של אוקרזליזניצה אינם זמינים זמנית ", נכתב.
יחד עם זאת, מציינים כי נתוני הנוסעים בטוחים, והמצב לא ישפיע על תנועת הרכבות.
כפי שדיווחה סוכנות הידיעות האוקראינית, מוקדם יותר ה-SBU פתח בחקירה על מעורבותם של שירותים מיוחדים רוסיים במתקפת האקרים באתרי רשויות המדינה.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
בהמחדש הביאו את אותו סרטון כהתקפה רוסית על נמל אוקראיני

https://hm-news.co.il/259322/

דיווח: הולך וגדל הסיכוי להפיכה שלטונית נגד פוטין​

לפי הדיווח “הסיכון שתתבצע הפיכה ברוסיה נגד הנשיא פוטין על ידי שירות הביטחון הפדרלי (FSB) הולך וגובר מדי שבוע ככל שהמלחמה באוקראינה נמשכת

דיווח בטיימס הבריטי מעדכן כי הסיכון שתתבצע הפיכה ברוסיה נגד הנשיא פוטין על ידי שירות הביטחון הפדרלי (FSB) הולך וגובר מדי שבוע ככל שהמלחמה באוקראינה נמשכת, כך על פי מקור מקהילת המודיעין הרוסי.

אותו מקור סיפר על כך באמצעות מכתבים לוולדימיר אוסצ’קין, מי שחשף בעבר התעללויות בבתי כלא ברוסיה ונמצא ברשימת המבוקשים של פוטין, וחשף כי קיים כאוס וחוסר שביעות הרצון בקרב שירותי הביטחון ברוסיה לאחר הפלישה לאוקראינה.

אוסצ’קין ציטט ל”טיימס” את המקור ששיתף כי בעקבות המלחמה חיי השגרה הנוחים של בכירים בקהילת המודיעין השתבשה וכעת הם לא יכולים לנסוע עם משפחותיהם לחופשות השנתיות, או שכעת הם לא יכולים “לקחת את ילדיהם למקומות בילוי בפריז”.


לדבריו, המקור הרוסי אמר כי סוכני המודיעין הרוסי מאוכזבים והם היו מוכנים לשנות את כל המערכת במידת הצורך. “כל שבוע וכל חודש שהמלחמה הזו נמשכת, עולה האפשרות למרד של אנשי כוחות הביטחון”, הוסיף.
 

משרדי

משתמש פעיל

כוחות אוקראינים שיפרו את עמדותיהם באירפין, מקרוב ובמושצ'ון (מחוז קייב-סוויאטושינסקי) באזור קייב. מינהל המדינה האזורי של קייב הודיע על כך בפוסט בפייסבוק , מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.

"הצבא ממשיך להחזיק את הקו. האויב לא הצליח באף אחד מהכיוונים באזור קייב. הצלחנו לשפר את עמדותינו באירפן, מקרוב ובכפר מושצ'ון. האויב ממשיך לאבד כוח אדם וציוד לכל הכיוונים ", נכתב בהודעה.
הוא גם מציין שמטוסי האויב ממשיכים בפעילות אקטיבית, ומספקים תקיפות אוויריות. במהלך 24 השעות האחרונות נרשמו יותר מ-250 גיחות של מטוסים, המטרות העיקריות של האויב נותרו תשתית צבאית ואזרחית באזורי קייב וחארקוב.
בעיירות ובכפרים המתנגדים לכוחות הכיבוש, הם נוקטים בביזה ואלימות נגד האוכלוסייה האזרחית.
במהלך ה-23 במרץ נרשמו יותר מ-30 התקפות של חיילים רוסים על אזורי מגורים ותשתיות חברתיות של האזור.
הנזק הגדול ביותר כתוצאה מהפגזות עבר:
מחוז בוכנסקי (קהילות אירפנסקאיה, בוכנסקאיה, מקרובסקאיה, בורודינסקיה, דמיטרובסקאיה);
מחוז Brovarsky (קהילת Velikodymerskaya);
מחוז וישגורודסקי (קהילות Dymerskaya, Ivankovskaya);
מחוז פאסטובסקי (כפר יאסנוגורודקה).
 

משרדי

משתמש פעיל

תושבי מריופול מיוצאים באופן מאסיבי לרוסיה, 15 אלף תושבי מריופול נפלו תחת הגירוש הבלתי חוקי.

מועצת העיר מריופול הודיעה על כך בהודעת טלגרם, כך מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.
"תושבי מחוז הגדה השמאלית מיוצאים באופן מאסיבי לשטח רוסיה. בסך הכל נפלו כ-15 אלף תושבי מריופול בגירוש בלתי חוקי. מדובר בכמחצית מכלל התושבים שעדיין נמצאים במחוז הגדה השמאלית. ידוע כי הכובשים בדמות כוח אולטימטום אנשים עייפים במלחמה עולים לאוטובוסים. יש גם עדויות שהכובשים הרוסים לוקחים מאנשים דרכונים ומסמכי זהות אוקראינים אחרים ", נכתב בדו"ח.
מצוין כי המגורשים מועברים תחילה למחנות הסינון המכונים, ומשם הם מופצים מחדש לערים נידחות שונות ברוסיה.
עד כה, ידוע כי כ-6,000 תושבי מריופול כבר נלקחו בכוח לשטח הכובש.
הדיווח אומר שלמרות שהצד הרוסי טוען בקביעות על פינוי אפשרי של אנשים לשטח שבשליטת אוקראינה, במציאות זה לא המקרה.
במהלך 20 הימים האחרונים חוסמים הכובשים את עמוד הפינוי ומונעים חילוץ של אנשים.
כרגע חסומים האוטובוסים שיצאו מזפורוז'יה לברדיאנסק כדי לפנות את תושבי מריופול.
יצוין כי הדבר נעשה רק על מנת למנוע מאנשים לחזור לשטח הנשלט על ידי אוקראינה, למרות העובדה שזה בדיוק מה שתושבי העיר האוקראינית רוצים.
"מה שהדיירים הרוסים עושים נוגד כל הסבר. ראשית, הם חוסמים עיר שלווה, מתחילים בכוונה להרוג אנשים, ואז לוקחים אותם בכוח לשטחם. אוקראינה חוותה זאת רק במהלך מלחמת העולם השנייה. למרבה הצער, ההיסטוריה חוזרת על עצמה. רק עכשיו במקום הנאצים - רשיסטים. עכשיו אנחנו יוצרים בסיס של תושבי מריופול מגורשים ונעבוד על חזרתם לאוקראינה ", אמר ראש עיריית מריופול ואדים בויצ'נקו.
 

משרדי

משתמש פעיל

שר ההגנה אלכסיי רזניקוב אומר שיותר מ-40,000 חיילים רוסים כבר נהרגו, נפצעו, נתפסו או נעדרו.

הוא כתב על כך בעמוד הפייסבוק שלו, כך מדווחת סוכנות הידיעות האוקראינית.
" סך האבדות של האויב - הרוגים, פצועים, שבויים ונעדרים - כבר מסתכמים ביותר מ-40 אלף איש ", כתב.
לדבריו, גם מספר העריקים של הצבא הרוסי הולך וגדל.
רזניקוב ציין כי חיילים אוקראינים כבר פגעו ביותר מ-100 מטוסים רוסיים ויותר מ-125 מסוקים, יותר מ-520 טנקים ויותר מ-1,500 כלי רכב משוריינים.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
היום תתקיים התכנסות מיוחדת של ועידת נאט"ו בבריסל

ראש ממשלת אנגליה
בוריס ג'ונסון בדרך
3500.jpg



נשיא ארה"ב
ביידן הגיע אתמול
20220323_162959.jpg
20220323_163014.jpg
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
דיווח מעוד מקור

פיצוצים עצומים נשמעו בנמל ברדיאנסק,
עיר הנמל כבושה בידי הרוסים בדרום אוקראינה (ים אזוב).
לפי הדיווחים, ספינה או אסדת נפט הותקפו ועולות באש.
IMG_20220324_022923.jpg
665c7c23-5c16-47df-8341-9ee139ceffc0.jpg
IMG_20220324_022908.jpg
IMG_20220324_022833.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

חייל צה"ל לשעבר מאמן אוקראינים ומדווח מהשטח​

צבי אריאלי, חייל צה"ל לשעבר שנלחם לצד הצבא האוקראיני בזמן שאוקראינה נלחמת נגד פלישת רוסיה, אומר כי "אוקראינים רבים חושבים, או מייחלים, שאני מהמוסד"​


צבי אריאלי בן 42 נמצא בשבועות האחרונים בביתו של חמיו, כ-70 קילומטרים דרומית לבירת אוקראינה, קייב, בעיירה שאותה העדיף לא לציין מסיבות ביטחוניות. כעת, כמעט חודש לתוך המלחמה, הוא אמר שהוא בדרכו לארוב לכוחות האויב כחלק מיחידת צנחנים.

אריאלי, עבד לראשונה עבור הצבא האוקראיני ב-2014 כדי להדוף את הבדלנים שנתמכים על ידי הרוסים. כישראלי שנלחם ישירות נגד חיילים רוסים הוא דבר נדיר. עם זאת, הוא משקף את מערכת הקשרים המורכבת שיש ליהודים מברית המועצות לשעבר לאזור ולישראל.

לסוכנות הידיעות היהודית JTA הוא אמר, "אני רואה את עצמי כאוקראיני", כך אריאלי, שנולד בלטביה, "אני גם ישראלי אבל אני לא מאוד מרוצה מישראל כרגע", הוסיף. אריאלי עלה לישראל לאחר התיכון, הוא שירת בצה"ל במהלך האינתיפאדה השנייה. לאחר מכן עמד בראש בני עקיבא באוקראינה, שם הכיר את אשתו, יהודייה אוקראינית. יחד הם עברו לישראל, אריאלי עבד אז ביחידה ללוחמה בטרור במשרד הביטחון.

הוא קיבל הצעת עבודה מחבר לעבוד בקהילה היהודית של קייב כמחנך. ואז הצבא האוקראיני קלט את אריאלי כמאמן ליחידות שניסו לדכא את המרד הבדלני בדונבאס.

"אוקראינים רבים חושבים, או מייחלים, שאני מהמוסד", אמר והוסיף בצחוק, "אני מנסה לשכנע אותם שאני לא, אבל לפעמים עדיף שהם חושבים שכן. זה כמו להגשים את משאלותיהם". אריאלי זועם על חוסר התמיכה של ישראל באוקראינה. בעוד שישראל שלחה סיוע הומניטרי משמעותי לאזור והקימה בית חולים שדה במערב אוקראינה , היא לא סיפקה את הסיוע הצבאי הספציפי שביקש נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. בנט ביקש לשמור על היחסים עם רוסיה גם כשמדינות אחרות הטילו סנקציות חריפות.

הוא אמר ל-JTA: "רוסיה הורגת אזרחים חפים מפשע כל יום, ובנט לא מתכוון לומר את האמת? רוסיה בצד הלא נכון. אתה לא יכול להיות ניטרלי כלפי זה".

אשתו וילדיו של אריאלי, בני 13 ו-14, נמצאים בגרמניה בתמיכתו של רב בשטוטגרט. דירתו של אריאלי בקייב עדיין עמדה על תילה נכון ליום שלישי, אבל הוא לא יתפלא אם זה לא יהיה כך לאורך זמן. "כמה בנייני דירות ממש ליד שלי נהרסו בהפגזה רוסית", אמר. כאשר פרצה המלחמה, הוא אימן אזרחים להפוך לחיילים בכוח ההגנה החדש שהוקם בפיקוח הצבא האוקראיני.

אריאלי מאשר את הדיווחים לפיהם הכוחות הרוסיים ספגו אבדות קשות, ואמר כי הטנקים מתקלקלים כל הזמן, חוסמים את הכביש ואוזל להם הדלק. "יש פה פחות טנקים וחיילים כל יום", אמר. למרות האופטימיות שלו לגבי סיכויי ההצלחה הצבאית של אוקראינה, אריאלי מודאג מהצעד הבא של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"זה מצב מאוד מסוכן כי יש סיכוי של 50-50 שהוא ישתמש בנשק גרעיני", אמר אריאלי. "הוא לא רוצה שתהיה אוקראינה, הוא רוצה להרוס אותה, המלחמה הזו הרסה את חיינו; איבדנו הכל, אני ממש לא אוהב אלימות, אבל איזו ברירה יש לי עכשיו?".
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

נאט"ו פורסת כוחות נוספים, ונשבעת להגן על אוקראינה​

מנהיגי נאט"ו יסכמו היום על פריסת כוחות נוספים כדי לחזק את ההגנה סביב המדינות שחולקות גבול עם רוסיה, בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה; "סין מספקת תמיכה פוליטית לרוסיה בשקרים בוטים"​


מנהיגי אירופה מקיימים היום (חמישי) בבריסל פגישה על פריסת כוחות בבולגריה, הונגריה , רומניה וסלובקיה, כך אמר מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג. "אני מצפה שהמנהיגים יסכימו לחזק את מעמדה של נאט"ו בכל התחומים בחלק המזרחי של הברית ביבשה, באוויר ובים", אמר סטולטנברג.

מנהיג נאט"ו גם נשבע לספק תמיכה נוספת לאוקראינה כדי להתמודד עם איומים כימיים וגרעיניים בזמן שהיא נלחמת בכוחות הברבריים הפולשים של רוסיה. "אני מצפה שבעלי ברית יסכימו לספק תמיכה נוספת, כולל סיוע באבטחת סייבר, כמו גם ציוד שיעזור לאוקראינה להגן על עצמה מפני איומים כימיים, ביולוגיים, רדיולוגיים וגרעיניים", אמר סטולטנברג.

עוד אמר: "סין סיפקה לרוסיה תמיכה פוליטית, כולל הפצת שקרים בוטים ומידע מוטעה, אמר ראש נאט"ו, "אני מצפה שהמנהיגים יפנו לסין וידרשו להתנהל באחריות כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, להימנע מלתמוך במאמץ המלחמתי של רוסיה, ולהצטרף לשאר העולם בקריאה לסיום מיידי של המלחמה הזו".

סין, שלא גינתה את הפלישה של רוסיה וביקרה את הסנקציות המערביות על רוסיה, הגנה על מוסקבה ביום רביעי, וכינתה את רוסיה "חברה חשובה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הזהיר בשבוע שעבר את מקבילו הסיני שי ג'ינפינג שיהיו "השלכות" אם בייג'ין תספק תמיכה לרוסיה במהלך פלישתה לאוקראינה.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

15 אבדות קשות: גם המפקד הרוסי העליון מת במלחמה​

קולונל רוסי נוסף נהרג במלחמה מול אוקראינה | קולונל אלכסיי שרוב הפך למפקד הבכיר האחרון שנהרג מבין חמשת קולונלים ועשרה גנרלים מחברי הפיקוד הצבאי העליון​


רוסיה סובלת מאובדן חמור ביותר של מנהיגים צבאיים מאז מלחמת העולם השנייה: אלכסיי שרוב הוא הקולונל החמישי שנהרג, לצד עוד עשרה גנרלים מחברי הפיקוד הצבאי העליון של רוסיה שנהרגו מאז הפלישה.

הצבא הרוסי של ולדימיר פוטין איבד מפקד נוסף, ה-15 מבין המנהיגים הצבאיים הבכירים של פוטין שנהרגו עם תחילתה של פלישת המדינה לאוקראינה בחודש השני.

קולונל אלכסיי שרוב הפך למפקד הרוסי הבכיר האחרון שנהרג במה שהפך לאובדן הגדול ביותר של רוסיה מאז מלחמת העולם השנייה. מותו הוכרז על ידי הכוחות המזוינים האוקראינים ברשתות החברתיות ביום שלישי.

על פי הדיווחים, מפקד חטיבת ז'וקוב 810 בחיל הנחתים הרוסים, נהרג במריופול, עיר בה נמצאים למעלה מ-100,000 אזרחים במצור על ידי הרוסים הפולשים. כך דווח ה'דיילי מייל'.

בכירי הצבא הרוסי שנהרגו במהלך הפלישה הם:

לוטננט גנרל אנדריי מורדביצ'ב.
לוטננט קולונל דמיטרי ספרונוב.
קולונל קונסטנטין ז'יזבסקי.
רב סרן ויקטור מקסימצ'וק.
קולונל ניקולאי אובצ'רנקו.
האלוף אנדריי קולסניקוב.
האלוף אנדריי סוחובצקי.
קולונל סרגיי פורוחינה.
קפטן אלכסיי גלושצ'ק.
האלוף ויטלי גרסימוב.
סגן אלוף יורי אגרקוב.
האלוף אולג מיטאייב.
סגן אלוף דניס גלבוב.
גנרל מגומד טושאייב.
קולונל סרגיי סוחרב.
קולונל אנדריי זכרוב.
קפטן אנדריי פאלי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

קטסטרופה: הרוסים הפילו פצצות על החיילים שלהם​

חייל רוסי מתאר את מה שאירע ליחידה שלו ש"נקרעת לחתיכות" על ידי כוחות אוקראינים, ואמר כי החיילים סובלים מכוויות קור, וכינה את המצב "בית משוגעים של פוטין"​


טנק רוסי בוער בז'פוריזיה לאחר שספג מטול נ"ט מידי האוקראינים
9065e33d3fcd151f95f0.jpg


שני חיילים רוסים נשמעו מתארים את פלישתו של ולדימיר פוטין לאוקראינה כ"אסון קטסטרופלי" לאחר שחיילים רוסים הטילו עליהם פצצה, כך לפי שיחת טלפון שיורטה.

קובץ אודיו שנחשף, מגלה חייל רוסי שלא פורסם שמו, המתאר כיצד טור של כוחות רוסיים שנשלחו לצד יחידתו 'נקרע' על ידי כוחות אוקראינים. החייל היה ליד העיר מיקולאיב בדרום אוקראינה אמר לעמיתו כי המתקפה הובילה לכאוס בשורות הצבא הרוסי, כאשר 50 אחוז מהיחידה סובלים מכווית קור.

"אבל הם לא מתכננים לטפל בהם בבית החולים", נשמע החייל הרוסי בקובץ אודיו, שפורסם על ידי שירות הביטחון האוקראיני, החייל כינה את הפלישה "בית משוגעים של פוטין". החייל האלמוני הוסיף כי חיילים רוסים התלוננו שהשריון הצבאי שלהם אינו מתאים לשדה הקרב, וחששותיהם זכו להתעלמות.

למרות גיוס של בין 150,000 ל-200,000 חיילים רוסיים, מוסקבה ציפתה להתנגדות חלשה של הכוחות האוקראינים. ככל הנראה בגלל כשלי המודיעין הרוסי.

קצין צבא בכיר של ברית נאט"ו אמר אתמול (רביעי) כי הברית מעריכה שרוסיה ספגה בין 30,000 ל-40,000 פצועים בשדה הקרב באוקראינה במהלך החודש הראשון של המלחמה, כולל בין 7,000 ל-15,000 חיילים הרוגים.

הכוחות הרוסים התוקפים נותרו במרחק של 25 קילומטרים מבירת אוקראינה קייב, והן מסוגלים רק להפציץ אותה ממרחק. בנוסף לרוסיה אין שליטה מלאה בשמי אוקראינה, מה שמסבך את כל המתקפה שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  45  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה