חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 28 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
עשן סמיך מכסה את קייב.
היום
file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
דמות בכיר וחבר טוב של פוטין 'אנטולי צ'ובי' התפטר מתפקידו ועזב את רוסיה כמחאה על המלחמה.
file.php
בינתיים הוא הדמות הרוסית הבכירה ביותר שעשה זאת. הוא הינו שליח האקלים של הקרמלין ובכיר ותיק. הוא הכניס את פוטין לקרמלין, ונתן לו את המשרה הראשונה שלו במוסקבה.

דובר הקרמלין אישר את התפטרותו אך לא אמר מדוע ...
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
סירטון שמתפרסם עם מפות לחימה וכו', מספרת דברים אלו:
(מקוה שתורגם ונוסח כראוי, איתכם הסליחה.)
סנקציות:
חברות רוסיות נתקלו בבעיות לשלם לבעלי החוב שלהן עקב סנקציות קיימות. ארה"ב ובעלות בריתה המערביות בוחנות אם רוסיה תישאר בתוך קבוצת עשרים (G20) הכלכלות הגדולות.
יאכטת-על שנייה הקשורה לרומן אברמוביץ' עגנה באתר נופש טורקי ומקורות אמרו שהוא ועשירים רוסים אחרים מחפשים להשקיע בטורקיה, לאור הסנקציות במדינות אחרים.

אוקראינה מסכימה להתדיין עם רוסיה על הקמת תשעה מסדרונות הומניטריים.
ההסכם אינו כולל את עיר הנמל הנצורה מריופול בדרום-מזרח המדינה, אלא כולל נתיבים אל מחוץ לוהנסק, שם הוכרזה הפסקת אש. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר שכ-100,000 אזרחים נותרו לכודים במריופול ללא מזון, מים ותרופות.
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אומר שרוסיה תוכל להשתמש בנשק גרעיני אם תעמוד בפני "איום קיומי".

נשק:

רוסיה: ארה"ב ובריטניה הרבו בהאשמות בנוגע לאפשרות של מתקפת נשק כימי באוקראינה, אך אף אחת מהן לא הביאה ראיות לתמוך בחששותיהן.
מצד הקרמלין נמסר כי ישתמש בנשק גרעיני רק במקרה של "איום קיומי" על רוסיה.

מלחמת מידע:
עיתון רוסי האשים האקרים בשתילת חדשות מזויפות באתר האינטרנט שלו, לאחר שהופיע שם דיווח קצר לפיו כמעט 10,000 חיילים רוסים נהרגו באוקראינה.

דיפלומטיה:
העצרת הכללית של האו"ם צפויה להצביע שוב השבוע על הצעה המבקרת את רוסיה על המשבר ההומניטרי באוקראינה.
האיחוד האירופי אמור לפרסם ביום רביעי תוכניות כיצד הוא יספק מקומות עבודה, חינוך ודיור לפליטים
אוקראינים.
דיפלומטים אוקראינים טוענים שהשיחות עם רוסיה "קשות":
קייב: השיחות עם רוסיה שמטרתן לסיים את המלחמה נתקלות ב"קשיים משמעותיים "לאחר מספר סבבים של דיונים, לא הניבו עד כה הפסקת אש או הסכם שלום קבוע.

"המו"מ נמשך באינטרנט. הם ממשיכים בקשיים משמעותיים מכיוון שלצד האוקראיני יש עמדות ברורות ועקרוניות", ציטטה סוכנות הידיעות AFP את המשא ומתן הראשי של אוקראינה, כך מיכאילו פודוליאק.

דיווחים מספרים כי בקשותיה של מוסקבה עשויות לכלול את התחייבות קייב לא לחפש חברות בנאט"ו, ביצוע תהליך פירוק נשק, ויתור על שטחים במזרח אוקראינה והכרה בחצי האי קרים - שסופח לרוסיה ב-2014 - כחלק רשמית משכנתה.


כתב ויתור על זכויות יוצרים:
כתב ויתור על זכויות יוצרים על פי סעיף 107 של חוק זכויות היוצרים משנת 1976, ניתנת היתר ל"שימוש הוגן" למטרות כגון ביקורת, הערות, דיווח חדשותי, הוראה, מלגות ומחקר. שימוש הוגן הוא שימוש המותר על פי חוקי זכויות יוצרים שעלול להפר. שימוש חינוכי או אישי נותן את האיזון לטובת שימוש הוגן.

כל הזכויות שמורות © מידע מדינה
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

בית חולים שדה ‘כוכב מאיר’ נחנך במערב אוקראינה​

ביה”ח נחנך בעיר מוסטיסקה שבמערב אוקראינה. בטקס השתתפו נציגי ממשל אוקראיני, סגנית שר הבריאות, מושל מחוז לביב וראשת העיר מוסטיסקה: “המשימה היא להבהיר לעם האוקראיני שהוא לא לבד בכאוס שנוצר”, אמר ד”ר הר אבן שינהל את ביה”ח

לפני זמן קצר (שלישי) הסתיים טקס חנוכת בית החולים שדה ‘כוכב מאיר’ בעיר מוסטיסקה במערב אוקראינה.
בטקס השתתפו נציגי ממשל אוקראיני, סגנית שר הבריאות, מושל מחוז לביב וראשת העיר מוסטיסקה, הממונה על שגרירות ישראל באוקראינה, ראש המשלחת, מנהל בית החולים ומנהלת מחלקת פרוייקטים במש״ב.

בית החולים כוכב מאיר הוקם ע״י משרד החוץ, משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא בסיוע כלל מערכת הבריאות הישראלית, ובתמיכת קרן שוסטרמן המסייעת לפרוייקטים חברתיים בישראל וארגון הג׳וינט.

הממונה על שגרירות ישראל באוקראינה, סגן השגריר יואב ביסטריסקי אמר באירוע: ״שגרירות ישראל באוקראינה תמשיך לסייע לעם האוקראיני בזמנים קשים אלה בתקווה לפתרון מהיר של שלום״.

פרופ׳ דוד (דודו) דגן, ראש המשלחת מטעם משרד הבריאות פנה לחברי המשלחת הרפואית ואמר: ״אנו כאן כדי להיות הכוכב המאיר את דרכם של הפליטים הנזקקים לסיוע רפואי. נושיט להם יד עוזרת כמנהגה של מדינת ישראל מאז ומתמיד. אני חש זכות גדולה להיות חלק מקבוצה מופלאה זו״.

ד״ר יואל הר אבן, מבית החולים שיבא, שינהל את ביה”ח באוקראינה אמר: “המשימה של בית החולים היא להבהיר לעם האוקראיני שהוא לא לבד בכאוס שנוצר”.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

רוסיה מזהירה: היחסים עם ארה”ב על סף ניתוק​

אחרי שנשיא ארה”ב ג’ו ביידן כינה את פוטין “פושע מלחמה”, שגריר ארה”ב במוסקבה זומן היום לשיחה על ידי משרד החוץ של רוסיה

משרד החוץ של רוסיה זימן היום (ב) את השגריר האמריקני במוסקבה ג’ון סאליבן לשיחת נזיפה, במהלכה נמסר לשגריר כי היחסים בין שתי המדינות “נמצאים על סף ניתוק” בעקבות דבריו של הנשיא ג’ו ביידן.

כזכור בשבוע שעבר קרא ביידן לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין “פושע מלחמה”. “אמירותיו של ביידן לא ראויות ואינן מתאימות למדינאי בכיר”, נמסר ממשרד החוץ הרוסי לאחר השיחה עם השגריר.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

נפתלי בנט: ישראל מסייעת לאוקראינה בדרכים מגוונות​

הבוקר התקיים טקס לרגל יציאת משלחת ישראלית לאוקראינה שם יסייעו להקמת בית חולים שדה ישראלי. בנט נאם באירוע והדגיש את תרומתה של ישראל לאוקראינה

הבוקר התקיים טקס יציאת משלחת הסיוע הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה. ראש הממשלה נפתלי בנט נשא שם דברים וציין את מחויבותה של ישראל לעזור בהקשר הומניטרי לעם האוקראיני.

“זה בוקר מיוחד מאוד. אני מאוד נרגש ושמח להיות כאן הבוקר, ולהוציא לדרך את משלחת הסיוע שתקים בית חולים שדה במערב אוקראינה. בשבוע האחרון כל השותפים הנפלאים שנמצאים כאן – משרד החוץ, משרד הבריאות, בתי החולים שיבא ושניידר, וקרן שוסטרמן – עובדים במרץ מסביב לשעון כדי שהיוזמה הזו תקרום עור וגידים, ותצא לדרך” פתח בנט.

“היו כמה מכשולים בדרך אבל התגברנו. חשוב לי לומר: ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון – באפיקים שונים ומגוונים. אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים – והם מורכבים” המשיך בנט.

בנט המשיך לפרט: “ממש מהימים הראשונים הוצאנו מטוסי סיוע עם טונות רבות של ציוד רפואי ודברים אחרים, אנחנו קולטים כאן עולים – זכאי חוק שבות ושאינם – ופותחים את דלתותינו עד יעבור זעם כדי לתת להם מזור”.

בנט המשיך לנאום: “דווקא הבוקר, אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה: עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה. תהיו גאים בכל הפעולות שמדינת ישראל עושה. משלוחי תרופות, הקמת בית חולים שדה, פעולות גם במימדים אחרים, אין הרבה מדינות שפועלות בהיקפים כאלה”.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

בעיצומו של הראיון: פגז נופל מאחורי הגב וגורם לפיצוץ אדיר​

אין לי אפשרות להעלות סרטון, כי לא נבדק על ידי נטפרי.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה