חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 27 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אשכול חדש לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
8:40 – דיווח ברשת NBC: גורם מודיעיני בכיר בנאט"ו מזהיר כי המלחמה באוקראינה נמצאת לקראת "מבוי סתום". לדבריו, "אם אנחנו לא בקיפאון, אנחנו מתקרבים לזה במהירות. המציאות היא שלאף צד אין עליונות על פני האחר". לדבריו של אותו גורם, בלארוס, בעלת ברית קרובה של רוסיה שכבר אפשרה לצבא רוסיה להשתמש בשטחה כדי לפלוש לאוקראינה, מתכוננת לתת לרוסים להציב נשק גרעיני על אדמתה ועשויה בקרוב אף לתקוף את אוקראינה בעצמה.

8:20 – שגרירות רוסיה בארה"ב דחתה את הטענות לפיהן חיילים רוסים אילצה אזרחים אוקראינים מהעיר מריופול לחצות את הגבול למחנות רוסיים. לדברי השגרירות, רוסיה רק הקימה מחסומים כדי "למנוע פעולות הסחה" של הצבא האוקראיני וכדי לאפשר לכוחות הרוסיים "לבדוק בזהירות כלי רכב שבדרכם לאזורים בטוחים". עוד הדגישו בשגרירות: "הצבא הרוסי לא יוצר מחסומים בפני האוכלוסייה האזרחית, אלא מסייע להם להישאר בחיים, מספק להם אוכל ותרופות".

8:00 – ‏במשרד ההגנה האוקראיני אומרים שלכוחות הרוסיים נותרו תחמושת, דלק ומזון שיספיקו ללא יותר מ-3 ימים. הם טוענים שב-24 השעות האחרונות הצליח חיל האוויר לפגוע ב-9 מטרות אוויריות, וגם מציינים שבעיירה אוחטירקה שבמחוז סומי היו 300 חיילים רוסים שסירבו להילחם מול האוקראינים.

7:50 – ראש המשלחת של בית החולים שדה הישראלי שייחנך היום באוקראינה, ד"ר דודו דגן, ב'רדיו 103': "יש לנו את דגל ישראל ודגל אוקראינה, אנחנו מזוהים לחלוטין. כולם עם מדים אחידים ללא שיוך של בית חולים כזה או אחר. יש לנו את דגל ישראל ודגל אוקראינה, אנחנו מזוהים לחלוטין. כולם עם מדים אחידים ללא שיוך של בית חולים כזה או אחר".

7:40 – מפרוץ המלחמה ועד היום הגיעו 15,243 אזרחים מאוקראינה, מתוכם כ-4,400 זכאי שבות. ביממה האחרונה הגיעו לנתב״ג 996 אזרחים אוקראינים, מתוכם סורבה כניסתם של 10.

7:30 – דיווח בכלי תקשורת בבלארוס: צבא רוסיה ביצע שימוש נוסף בפצצות זרחן במזרח אוקראינה.

7:20 – סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, הודיעה כי 8,057 בני אדם פונו בשלום במהלך היום דרך שבעת המסדרונות ההומניטיריים. היא הוסיפה כי 3,007 מתוכם הם תושבי נמל מריופול, שהיו נצורים בה.

7:10 – בלשכת ראש הממשלה ביקשו מהשב"כ להתחיל להיערך אבטחתית להגעת בנט לקייב, בהתרעה קצרה. בנט יעשה זאת לא לצורך תמונה בלבד אלא רק בתנאי שתהיה התקדמות רצינית במו"מ.

7:00 – נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "פוטין עם הגב לקיר – הוא מדבר על דברים שקריים חדשים כמו נשק ביולוגי, בהתייחס לשימוש אמריקני או אוקראיני בנשק נגד רוסיה. הטענות האלה הן סימן ברור שפוטין שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי כאחד".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

מדוע זועם הנשיא זלנסקי על חברת 'נסטלה'​

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר במהלך נאום בטלוויזיה בפני תושבי שוויץ, כי "גם עכשיו כשיש איומים מרוסיה על מדינות אחרות באירופה. לא רק נגדנו, כשיש אפילו איום גרעיני מרוסיה, החברה ממשיכה לעשות עסקים ברוסיה".

חברת נסטלה, המייצאת ממתקים ומזון לתינוקות וגלידות, הגנה על החלטתה להמשיך לעשות עסקים ברוסיה. יותר מ-400 תאגידים עזבו את רוסיה באופן חלקי או מלא נוכח לחץ ציבורי לנתק את הקשרים עם המדינה במחאה על המתקפה הצבאית שלה על אוקראינה.

דובר של נסטלה, המעסיקה יותר מ-7,000 עובדים ברוסיה, אמר ל-CNN : "הפחתנו משמעותית את הפעילות ברוסיה: הפסקנו את כל היבוא והיצוא מרוסיה, למעט מוצרים חיוניים, אנחנו כבר לא משקיעים או מפרסמים את המוצרים שלנו. אנחנו לא מרוויחים מהפעילות שנותרה ברוסיה".

הדובר הוסיף: "העובדה שאנחנו, כמו חברות מזון אחרות, מספקים לאוכלוסיה מזון חשוב, לא אומר שאנחנו פשוט ממשיכים כמו פעם, אנחנו עדיין אחת מחברות המזון הבודדות הפעילות באוקראינה ולפעמים אפילו מצליחות להפיץ מזון בחרקוב". חרקוב היא העיר השנייה בגודלה באוקראינה ומופגזת מופגז על ידי כוחות רוסים.

מוקדם יותר החודש הודיעה נסטלה כי תפסיק את כל היצוא של מוצריה מרוסיה למעט פריטים חיוניים כמו מזון לתינוקות. נסטלה גם אמרה שהיא לא תייבא מוצרים אחרים לרוסיה, למרות שהיא עשתה חריגה עבור מזון לתינוקות, דגני בוקר ומזון טיפולי לחיות מחמד.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

זלנסקי: "לא נקבל אולטימטום, הם צריכים להשמיד את כולנו"​

ביום ה-26 ללחימה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לא מראה סימני שבירה והתרפסות. הוא דחה היום (שני) בראיון לכלי תקשורת ציבוריים באוקראינה, את דרישת רוסיה מעיר הנמל מריופול להיכנע. "אוקראינה לא יכולה לקבל שום אולטימטום מרוסיה. קודם כל, יצטרכו להשמיד את כולנו, רק אז נכבד את האולטימטומים שלה", אמר נשיא אוקראינה וציין: "לדוגמה הרוסים אומרים, תן לנו חרקוב, תן לנו את מריופול, תן לנו את קייב. אז לא תושבי מריופול, ולא תושבי חרקוב או קייב יכולים לעשות זאת".

הוא הוסיף כי גם בערים שכבר נכבשו על ידי הרוסים, כמו מליטופול או ברדיאנסק, "כשהם (חיילים רוסים) נכנסים, האנשים לא נכנעים. (הרוסים) מרימים את הדגל הרוסי, האנשים מורידים אותו. הם הרגו אדם. כן, האנשים התחבאו, אבל בלילה הם יצאו והורידו את הדגל שוב. מה הם רוצים? להרוס את כולנו? נוכל להגשים להם את האולטימטום רק כשאנחנו כבר לא שם", הדגיש זלנסקי.

על רקע הדברים הללו, מפרסם הצלב האדום, כי עדיין אין להם גישה לעיר מריופול, המוקפת בצבא הרוסי ומוקד המלחמה העיקרי בימים האחרונים. כך אמר נשיא הפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום, פרנצ'סקו רוקה, לאחר ביקור באוקראינה.

בהצהרה ששודרה באופן וירטואלי מהעיירה סיראט שברומניה, על הגבול עם אוקראינה, אמר רוקה כי לא הצלב האדום האוקראיני ולא הוועד הבינלאומי של הצלב האדום יכולים לבצע פינוי אזרחים או להביא סיוע הומניטרי לעיר הנצורה.

"מאות אלפי אנשים עדיין נמצאים שם ללא חשמל ומים", אמר רוקה, שביקר בימים אלה במטה האוקראיני של הצלב האדום שהועבר על ידי המלחמה מקייב לוויניצה, גם היא ליד הגבול עם רומניה כדי לפקח על המבצע של הסיוע ההומניטרי במדינה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

דיווח: הנשק הגרעיני שרוסיה תפרוס ליד אוקראינה​

הכוחות האוקראיניים בולמים ומעכבים את ההתקדמות של רוסיה, שמתכוונת לפרוס נשק גרעיני על אדמת בלארוס. כך דווח בסוכנות הידיעות'"NEWS'.

גורם בנאט"ו אומר כי בלארוס, בעלת ברית קרובה לרוסיה, מתכוננת לתת לרוסיה להציב נשק גרעיני על אדמתה. בנוסף היא אולי תצטרף בקרוב להתקפה על אוקראינה, לאחר שכבר אפשרה לצבא רוסיה להשתמש בשטחה כדי לפלוש לאוקראינה.

הוא אומר שהכוחות של אוקראינה מונעים מרוסיה להתקדם, לאחר שזו פלשה לפני 26 ימים ועדיין לא הצליחה לכבוש את קייב הבירה. עם זאת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מראה נכונות לסגת.

"אם אנחנו לא בקיפאון, אנחנו מתקרבים במהירות לכזו", אמר פקיד נאט"ו, שדיבר בעילום שם כדי לדון בהערכות צבאיות רגישות. "המציאות היא שלאף צד אין עליונות על פני האחר".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
סגן השר עידן רול לכאן חדשות על נאום זלנסקי וההשוואה לשואה: "אין מקום להשוואה הזאת, אבל אני מבין את העמדה שלא צריך לשפוט את זלנסקי - הוא נמצא בעמדה מורכבת"


בהמשך השבוע האיחוד האירופי ידון בנוגע להטלת סנקציות נוספות על רוסיה. "לאור ההרס באוקראינה, קשה לטעון נגד הפסקת רכישת דלק מרוסיה", אמר בורל. שר החוץ של ליטא, גבריאלוס לנדסברגיס, הוסיף: "נשתחרר מהתלות בדלק הרוסי בהדרגה, אך במהירות גוברת"


האיחוד האירופי כינה את החורבן שגרם הצבא הרוסי במריופול "פשע מלחמה חמור", והודיע כי יכפיל את כספי הסיוע עבור אוקראינה. "הסכמנו להוסיף 500 מיליון אירו לתקציב קרן 'המוסד האירופי לשלום', במטרה להמשיך לספק תחמושת עבור הצבא האוקראיני", אמר ז'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד,


הפנטגון: "יש ראיות מוצקות לכך שרוסיה מבצעת פשעי מלחמה באוקראינה" ארגון המודיעין האמריקני האשים את רוסיה בביצוע פשעי מלחמה, והדגיש שהצבא הרוסי תוקף ללא הבחנה כחלק מאסטרטגיה מכוונת. "אנחנו רואים ראיות מוצקות לכך שכוחות צבא רוסיים מבצעים פשעי מלחמה,


נשיא אוקראינה זלנסקי אמר בריאיון לטלוויזיה האוקראינית כי כל פשרה שתושג בין ארצו לרוסיה בהסכם לסיום המלחמה תהיה חייבת לקבל אישור באמצעות משאל עם. "העם האוקראיני יהיה חייב להשמיע את קולו ולהגיב לכל פשרה כזאת או אחרת", אמר זלנסקי.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
10:00 – הפנטגון הודיע כי יש בידיו ראיות מוצקות לכך שרוסיה מבצעת פשעי מלחמה באוקראינה, לרבות ירי חסר הבחנה כחלק מאסטרטגיה מכוונת. "אנחנו עוזרים באיסוף הראיות, ונעזור בחקירה. לגבי מה שייצא ממנה, זה לא תלוי בנו", אמרו בפנטגון.

9:50 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה הלילה את הטייסים בצבא הרוסי לא אנושיים. "יש להם ריקנות במקום לב ונשמה. במקום כל מה שאנושי", אמר.

9:40 – 925 אזרחים נהרגו באוקראינה מאז הפלישה של רוסיה למדינה – כך עדכן הבוקר משרד זכויות האדם של האו"ם. אולם, הם סייגו ואמרו כי ייתכן והנתונים בפועל גבוהים יותר. עוד הוסיפו כי מאז המלחמה יותר מ-1,496 אזרחים נפצעו.

9:30 – חברת הגז הרוסית "גזפרום" מעדכנת שהזרמת הגז לאירופה דרך אוקראינה נמשכת גם היום, כאשר ביממה האחרונה הוזרם גז בנפח של 108 מיליון מ"ק.

9:20 – למרות הלחימה הקשה – הכוחות האוקראינים ממשיכים להדוף את הניסיונות הרוסיים לכבוש את העיר מריופול שבדרום המדינה, כך על פי תסקיר המודיעין הבריטי האחרון. עוד טוענים הבריטים כי שאר הכוחות הרוסיים באוקראינה התקדמו באופן מוגבל ביממה האחרונה, כאשר רוב הכוחות בכלל נעצרו במקום.

9:10 – הבוקר החל הדיון במשפטו של אלכסיי נבלני, ממובילי המחאה של האופוזיציה ברוסיה. השופטים האשימו אותו בגין "הונאה בקנה מידה גדול".

9:00 – יירוט טיל רוסי הבוקר בבוגרוד, על ידי מערכות ההגנה האוויריות האוקראיניות.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
תרגום גוגל מאידיש לאנגלית ומאנגלית לעברית
לטענת האוקראינים, עובדי מסילת הברזל הבלארוסית חיבלו וניתקו לחלוטין כל מסילת ברזל מבלארוס לאוקראינה, מה שהקשה מאוד על חיילי פוטין ועל לוגיסטיקה אחרת לחצות לאוקראינה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

כך מסייע אילון מאסק לאוקראינים לנצח את הרוסים​

האוקראינים חבים תודה ענקית לאדם אחד במיוחד, לאילון מאסק, האיש העשיר בעולם עם הון של מאות מיליארדי דולרים, שהקים את מערכת הלוויין 'סטארלינק' (Starlink) שמספקת למל"טים אוקראינים שירות אינטרנט ללא הפרעה, למרות ששירותי האינטרנט והחשמל מושבתים לעתים קרובות ברחבי אוקראינה.

בימים הראשונים של המלחמה, הבטיח מאסק לספק לאוקראינה שירות אינטרנט לווייני, התחייבות שהוא עמד בה וממשיך לעמוד בה.

בשבת האחרונה לבדה שוגרו 53 לוויינים נוספים למסלול, מה שסיפק כוח נוסף לשירות האינטרנט באוקראינה וברחבי העולם. בנוסף למל"טים חמושים, אוקראינה פרסה מל"טים קטנים יותר המצוידים במצלמות המספקות מידע מודיעיני מכריע על עמדות ותנועות החיילים הרוסיים.

התוכנה המשמשת את המל"טים אוספת נתונים מהמצלמה שלה ומשלבת אותם עם מידע מודיעיני אחר, כולל תמונות לוויין, כדי ליצור תמונה מקיפה של תנועות האויב.

ראש מדיניות החוץ: "רוסיה מבצעת פשע מלחמה מסיבי"​

בזמן ששרי החוץ של הגוש האירופי התכנסו אתמול לדון בסנקציות נוספות נגד רוסיה, אמר הדיפלומט הבכיר של אירופה, ג'וזף בורל: "רוסיה באמת עושה הרבה פשעי מלחמה", כך אמר ג'וזף בורל לכתבים בפגישת שרי החוץ בבריסל. "מה שקורה במריופול הוא פשע מלחמה מסיבי, הוא הורס הכל, הוא מפציץ והורג את כולם בצורה חסרת הבחנה", אמר, והוסיף: "העיר תהרס לחלוטין ואנשים מתים".

השרים התכנסו אתמול בבריסל כדי לדון בסבב חמישי של סנקציות נגד רוסיה על פלישתה הצבאית לאוקראינה, לקראת פסגה של המועצה האירופית בהמשך השבוע שבה ייקח חלק גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עד כה פגע הגוש האירופי בבנק המרכזי של רוסיה ובבנקים מרכזיים אחרים, בענף הפלדה ובמאות אנשים וגופים שלדבריהם משתתפים במישרין או בעקיפין בתקיפה הצבאית. זה כולל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב וכמה אוליגרכים ואנשי עסקים בולטים.

כוחות רוסים מכתרים את עיר הנמל האסטרטגית מריופול במשך כשבועיים כאשר מאות אלפי תושבים נותרו כעת ללא מים זורמים וחשמל. הפסקות האש כדי לאפשר פינוי אזרחים וכדי לאפשר מתן סיוע הומניטרי הופרו שוב ושוב.

הרשויות המקומיות טוענות כי יותר מ-2,400 אזרחים נהרגו מהפגזות רוסיות שפגעו בבניינים אזרחיים, כולל בית ספר ותיאטרון שבו אנשים הסתתרו מהלחימה, וכי רבים נקברו בקברי אחים.

מנהיגי העיר גם דחו אולטימטום רוסי להיכנע עד יום שני בשעה 05:00 שעון מקומי. ואמרו לרוסים כי הם לא נכנעים, 90% מהעיר הרוסה. "זו לא מלחמה, זה הרס מסיבי של מדינה בלי שום התחשבות בדיני המלחמה כי למלחמה יש גם חוקים. רוסיה ופוטין ראויים לגינוי החריף ביותר של העולם המתורבת", אמר ג'וזף בורל.

דיפלומט יווני שעזב את מריופול: "זו סטלינגרד המודרנית"​

ראש הקונסוליה היוונית, מנוליס אנדרולאקיס, היה מעורב בפינוי של יוונים מהעיר אזוב באוקראינה, ויצא משם ביום שלישי שעבר. הוא השווה את ההרס בעיר מריופול למה שקרה ב-1942 בסטלינגרד או לאחרונה בחלב בסוריה. "מריופול תיכלל ברשימת הערים שנהרסו לחלוטין במלחמה, לצד סטלינגרד וחאלב", אמר לאחר שנחת באתונה.

"הרבה אזרחים נפגעו שם. כשיצאנו המשיכו המטוסים להטיל פצצות על העיר. בית החולים לילדים, בית החולים ליולדות, בנין האוניברסיטה נפגע, הרבה סבל, כשאני אומר "סבל", זה אומר שלא נשאר כלום. כל תשתית העיר נהרסה ב-3-4 הימים הראשונים של המצור. כבר 10-12 ימים במריופול אין מים, תקשורת, חשמל. ואף אחד לא יכול להשיג מזון, דלק, דברים חיוניים וכו'. בעיר יש מספר עצום של קורבנות מפצצות עיוורות. מבחינת הרוסים אין טעם לירות מדויק, הם יורים על עיוור".

"הצלב האדום ניסה להתערב, אבל הם לא הורשו להיכנס לעיר. תושבים שהייתה להם הזדמנות עזבו. ראיתי אנשים בוכים ומתחננים שיוציאו אותם. לפני כמה ימים, האוקראינים פתחו את מסדרון הומניטרי, אבל הרוסים ירו עליו".

הדיפלומט התייחס לעיר אזוב שחוטפת חזק מהרוסים, העיר מתאפיינת בלאומנים נאצים ובאנטישמיים, ואמר: "אפשר לנזוף באזוב על כמה דברים, נניח על דעותיהם הפוליטיות, אבל לא על העובדה שהם יורים באנשים. יש אנשים שכותבים שאזוב לקחו אותי כבן ערובה ועינו אותי. אבל אנשי אזוב האכילו אותנו בימי המצור הראשונים. אין לבלבל את זה עם האידיאולוגיה שלהם. אני לא שותף לדעות הפוליטיות שלהם, יש לי דעות הפוכות, אבל לא ראיתי את הדברים שהם מואשמים בהם".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
11:20 – האוקראינים כבשו מחדש פרבר "חשוב" כהגדרתם בבירה קייב, לאחר שהרוסים כבשו אותו. לטענתם, עם כבישת הפרבר בחזרה הם כבשו גם כביש מהיר אסטרטגי שאפשר להם לחסות שיירות של הצבא הרוסי מלהתקרב לקייב.

11:00 – "הניסיון של רוסיה לכבוש את קייב הוא התאבדות", אמר היועץ של נשיא אוקראינה, אולקסי ארסטוביץ', והוסיף כי פעולות התקיפה בין המדינות עשויות להסתיים בתוך 2-3 שבועות.

10:20 – ‏ראש עיריית בוריספיל: "ממליץ לתושבי העיר לעזוב את העיר".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
13:00 – משרד הבריאות האוקראיני: "עשרה בתי חולים נהרסו כליל מאז החלה הפלישה הרוסית".

12:40 – שר המודיעין, אלעזר שטרן ב'גלצ' על החשש שרוסיה תשתמש בנשק כימי: "אנחנו מקווים מאוד שלא נגיע לשלב הזה של שימוש בנשק כימי. זה הופך את המלחמה לקטסטרופה ברמות אחרות. נשיא ארה"ב לא צריך לקבל ממני ציונים, אני מבין את מה שהוא אומר ואני מקווה שלא נגיע לשלב הזה".

12:20 – ‏הקרמלין: "מקווים שהשיחות עם אוקראינה יהיו יותר אקטיביות ומהותיות".

12:00 – סגן ראש ממשלת אוקראינה אמר שרוסיה מונעת מאספקה הומניטרית להגיע לעיר חרסון. בנוסף, הוא מפציר ברוסיה כי תאפשר אספקה הומניטרית למריופול הנצורה ותאפשר לאזרחים לעזוב את העיר.

11:40 – ‏אוקראינה: נזדקק לסיוע מערבי אחרי סיום המלחמה עם רוסיה.
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
הצבא האוקראיני הודיע כי השתלט מחדש על העיירה מאקרוב, פרבר של הבירה קייב, שהחליפה ידיים כמה פעמים בימים האחרונים. מאקרוב נמצאת כ–60 קילומטר ממערב לקייב, ושליטה בה תאפשר לפתוח ציר מרכזי להעברת כוחות לעיר ז'יטומיר. :
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
תמונות לוויין חושפות: הצפה נרחבת סביבות הנהר ליד קייב, הכוחות הרוסים יתקשו לעבור את הנהר בדרכם לקייב. CNN: ההצפה נגרמה כתוצאה מפריצת סכר בנהר הדנייפר, יתכן שנפרץ לשם כך בכוונה בידי האוקראינים .
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
גורמים בוושינגטון: לא בטוח שיש לרוסיה מפקד עליון שמתאם את הפלישה, יחידות רוסיות נאבקות זו בזו על משאבים, וחלק מהחיילים נטשו עמדות אחרי שנותקו ממפקדיהם בגלל בעיות תקשורת. האוקראינים טוענים שמלאי המזון והדלק בידי הרוסים יספיק ל3 ימים בלבד .
 

AdiTec

משתמש מקצוען

אפקט הסנקציות: אוליגרכים רוסים פרשו מקבוצת הפילנתרופיה​

שלושה אוליגרכים רוסים פרשו מקבוצת הפילנתרופיה היהודית שהקימו, וזאת לאחר שהתחייבו לתת סיוע של 10 מיליון דולר לאוקראינה, הם גם עזבו את מועצת המנהלים של חברת השקעות בשווי 22 מיליארד דולר שהוקמה על ידי אחד מהם​

אפקט הסנקציות: שלושה אוליגרכים רוסים פרשו מקרן פילנתרופיה שהקימו. השלושה הם: פיטר אוון, מיכאיל פרידמן וג'רמן קאהן שפרשו מהדירקטוריון של Genesis Philanthropy Group - קרן יהודית שנותנת מענקים לארגונים ועמותות שהוקמה על ידי השלישייה ב-2007.

שלושת האוליגרכים נפגעו מסנקציות של האיחוד האירופי ובריטניה בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. מוקדם יותר החודש, המיליארדרים עזבו באופן דומה את מועצת המנהלים של LetterOne, חברת השקעות בשווי 22 מיליארד דולר שהוקמה על ידי פרידמן. כך דווח ה-Business Insider.

האוליגרכים שהוטלו עליהם סנקציות, מתאמצים למכור את נכסיהם המערביים כדי למנוע החרמה. כעת, נראה שאפילו מאמצי הפילנתרופיה שלהם (והנחות המס הנלוות לעיתים קרובות) אינם יכולים לחמוק מביקורת בינלאומית. "על מנת להבטיח את יכולתה של GPG להישאר נאמנה למשימתה ולהתבסס על הבסיס שיצרנו במהלך 15 השנים האחרונות, שלושתם פרשו מהדירקטוריון", כך דווח ה'ג'רוזלם פוסט'.

התפטרותם של האוליגרכים לא תשפיע על תרומה של 10 מיליון דולר ש-GPG התחייבה בעבר לתרום לקהילה היהודית באוקראינה, לפי ההודעה, מחצית מסיוע החירום יוקדש למאמצי פינוי וחלוקת מזון, כאשר 5 מיליון הדולר נוספים נשמרו ל"תמיכה בצרכים הומניטריים עם התפתחות המצב", כך לפי אתר האינטרנט של הקרן. חברת GPG לא הגיבה לבקשת Business Insider לשאלה האם הסיוע הגיע לאוקראינה או לא, ואילו ארגונים מקומיים היא תממן.

מיכאיל פרידמן, יהודי יליד אוקראינה, היה אחד האוליגרכים הרוסים הראשונים שהתבטאו נגד המלחמה באוקראינה בהודעה שנשלחה לעובדי החברה LetterOne. בראיון שנערך לאחרונה ב'בלומברג', הוא אמר שלאוליגרכים כמוהו אין השפעה על פוטין וזו תהיה "התאבדות" לאתגר את פוטין נגד אוקראינה.
 

AdiTec

משתמש מקצוען

ראש מדיניות החוץ: "רוסיה מבצעת פשע מלחמה מסיבי"​

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר כי ההרס במריופול, הוא נוראי, "רוסיה אשמה בפשע מלחמה מאסיבי במריופול ומפרה את חוקי המלחמה", אמר הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי​

בזמן ששרי החוץ של הגוש האירופי התכנסו אתמול לדון בסנקציות נוספות נגד רוסיה, אמר הדיפלומט הבכיר של אירופה, ג'וזף בורל: "רוסיה באמת עושה הרבה פשעי מלחמה", כך אמר ג'וזף בורל לכתבים בפגישת שרי החוץ בבריסל. "מה שקורה במריופול הוא פשע מלחמה מסיבי, הוא הורס הכל, הוא מפציץ והורג את כולם בצורה חסרת הבחנה", אמר, והוסיף: "העיר תהרס לחלוטין ואנשים מתים".

השרים התכנסו אתמול בבריסל כדי לדון בסבב חמישי של סנקציות נגד רוסיה על פלישתה הצבאית לאוקראינה, לקראת פסגה של המועצה האירופית בהמשך השבוע שבה ייקח חלק גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עד כה פגע הגוש האירופי בבנק המרכזי של רוסיה ובבנקים מרכזיים אחרים, בענף הפלדה ובמאות אנשים וגופים שלדבריהם משתתפים במישרין או בעקיפין בתקיפה הצבאית. זה כולל את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב וכמה אוליגרכים ואנשי עסקים בולטים.

כוחות רוסים מכתרים את עיר הנמל האסטרטגית מריופול במשך כשבועיים כאשר מאות אלפי תושבים נותרו כעת ללא מים זורמים וחשמל. הפסקות האש כדי לאפשר פינוי אזרחים וכדי לאפשר מתן סיוע הומניטרי הופרו שוב ושוב.

הרשויות המקומיות טוענות כי יותר מ-2,400 אזרחים נהרגו מהפגזות רוסיות שפגעו בבניינים אזרחיים, כולל בית ספר ותיאטרון שבו אנשים הסתתרו מהלחימה, וכי רבים נקברו בקברי אחים.

מנהיגי העיר גם דחו אולטימטום רוסי להיכנע עד יום שני בשעה 05:00 שעון מקומי. ואמרו לרוסים כי הם לא נכנעים, 90% מהעיר הרוסה. "זו לא מלחמה, זה הרס מסיבי של מדינה בלי שום התחשבות בדיני המלחמה כי למלחמה יש גם חוקים. רוסיה ופוטין ראויים לגינוי החריף ביותר של העולם המתורבת", אמר ג'וזף בורל.
 

AdiTec

משתמש מקצוען

המומחה שלימד את פוטין שפת גוף נכונה: "שינוי קיצוני בחודש האחרון"

מאז הפלישה לאוקראינה ישנו שינוי קיצוני בשפת הגוף של הנשיא הרוסי, שלמד לפני 30 שנים שפת גוף נכונה אצל המומחה האוסטרלי אלן פיז • לטענת המומחה – פוטין יושב עם הגב לקיר או לחלון כי הוא מפתח פרנויה

אלן פיז האוסטרלי, מומחה בעל שם עולמי לשפת גוף וסופר מצליח, שלימד לפני 30 שנים את פוטין כיצד להשתמש נכון בשפת גוף – סיפר היום (שלישי) ל"SUN" הבריטי כי פגש את פוטין שנה לאחר קריסת ברית המועצות, כשעוד לא היה דמות ידועה ברוסיה, למרות שהעבר שלו בקג"ב היה מוכר.

לטענת אלן, כשהוא פגש את פוטין לא ידע הרוסי כיצד להשתמש בשפת גוף נכונה – אך פיצה על כך עם מוחו המבריק. אלן לימד את פוטין את "תנוחת הצריח", בה מחברים את הידיים, נשענים לאחור ומחייכים בלי להראות שיניים. התנוחה הזו גורמת להיראות בטוח ושולט ברגשות, וזה עוזר גם במצבי לחץ.

לדברי המומחה האוסטרלי, בברית המועצות גרסו כי חיוך משדר חולשה ולכן היה עליהם אסור לחיי – והוא התקשה ללמד את פוטין כיצד לחיך במצבים נכונים. ואכן מדפדוף בתמונות של פוטין מתחילת כהונתו עולה כי הנשיא הרוסי לא ידע לחייך, וחיוך שלו היה דבר נדיר ביותר.

מלבד תנוחת הידיים לימד אלן את פוטין גם את תנועה ההליכה שמכונה "חצי מצעד", כשזרועותיו מתנופפות לצדדיו. כפי שהוא ניסח זאת: "אנשים שיש להם כוח הולכים כאילו הם צועדים למחצה". מדובר בצורת הליכה ממלכתית יותר, כששתי הזרועות מתנדנדות לצדדים.

התנהגותו של פוטין השתנתה באופן משמעותי בערך בחודש האחרון, טוען אלן. "הוא העלה הרבה משקל, הוא סוחב הרבה שומן", אמר, "פוטין תמיד היה חובב כושר, ברור שכרגע הוא לא מתאמן. אז שמועות משתוללות ברוסיה על כך שיש לו סרטן, או התחלה של פרקינסון. עלייה במשקל היא לרוב סימפטום לטיפול בסרטן כזה".

פוטין נהג לאחרונה לקבל כל מנהיג זר באמצעות שולחן ארוך כאשר הנשיא הרוסי נמצא עם הגב לקיר או לחלון. לטענת אלן, זה מראה על פרנויה גוברת והולכת. עוד טען המומחה האוסטרלי, כי מלבד השינוי במראהו החיצוני – ישנו גם שינוי בשפת הגוף של פוטין באופן דרסטי. "הוא כבר לא ה'מנהל' הבטוח והאחראי, הוא אדם שמרחיק ממנו את כולם".

בהתייחסו למלחמה באוקראינה, אמר אלן: "פוטין כנראה חשב שהנשיא זלנסקי יברח מאוקראינה לאחר הפלישה והרוסים יתקבלו בזרועות פתוחות. הוא חשב שהוא יוכל להשתלט על הדונבאס, לוהנסק ודונייצק, כמו גם לחזק את אחיזתו בקרים וולהשיג פירוז באוקראינה". הוא הוסיף שככל הנראה המנהיג הרוסי ציפה להתנגדות מועטה באוקראינה".
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען

חרדי שניצל מהתופת: "כל נוסעי הרכב עלו באש"​

סיפור מפעים ומטלטל רווי אמונת צדיקים שהתרחש בימים אלו ערב יומא דהילולא של בעל ה'נועם אלימלך', רכבו של יהודי חיפאי שנקלע לזירת הלחימה באוקראינה, חטף טיל רוסי, מסמכיו נשרפו והוא ניצל בנס מחיילים רוסים​

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם22.3.2022 | 14:18

a1aa03d9840a28467ca0.jpg
צבא רוסיה | צילום: משרד ההגנה הרוסי
סיפור מטלטל רווי אמונת צדיקים שהתרחש בימים אלו ערב יומא דהילולא של בעל 'נועם אלימלך'. לפני כשבועיים התבקש יהודי יקר מחיפה, ע"י משפחה אוקראינית שגרה בקריות כבר כמה שנים, לראות איך אפשר לחלץ את הוריהם מאוקראינה אשר נמצאים במצב לא פשוט בתוך אזור שמופגז כבר כמה שבועות, ולאחרונה גם נותק הקשר אתם.
היהודי החיפאי אשר ידיו רב לו בתחום זה לקח את כל הפרטים, כולל מימון לכל הפרויקט הזה, הצטייד במסמכים הנדרשים והתכונן לפעולה תוך יצירת קשר עם מבריח מקומי. וכך הוא מספר: "הגעתי לאחת מהמדינות הגובלות עם אוקראינה על הגבול בנקודה מסוימת. לפי התכנון חיכה לי רכב לחלוקת לחם עם אישור תנועה חופשי. ברכב היו עוד כמה אנשים (לא יהודים) כל אחד עם הסיפור שלו, והתחלנו לנוע לעבר המטרה שלי. "מסביב חושך אימה ופחד. לאחר נסיעה של כמה שעות נאמר לי ע"י המבריחים באנגלית רצוצה כי אנחנו ממש קרובים ליעד. לפתע – בום! טיל פגע פגיעה ישירה ברכב שלנו. הועפתי החוצה מההדף למרחק של כמה מטרים. הייתי כמובן חבול ומוכה אך לא האמנתי לכך שנפשי הייתה לי לשלל וחיי ניצלו כאשר כל נוסעי הרכב עלו באש יחד עם כל הציוד האישי שלי".
"מסביב חושך אש ותימרות עשן ואני בין שמים וארץ, בהלם מוחלט, אבל חי ברוך הוא וברוך שמו, בכיסי נשאר בדרך פלא הטלפון הנייד שלי אבל הוא לא עבד. לא הייתה קליטה וכן נשארו לי שטרות הכסף שלקחתי והיו תפורים בתוך המכנסיים. אבל עם כל אלו לא נשארה לי אלא אומנות אבותינו בידי – תפילה לבורא עולם והייתה לי אמונה שאם ניצלתי ממוות לחיים וודאי אצליח לצאת מהתופת ולבצע את מצוות הצלת נפשות".
"תוך כדי שאני מנסה לארגן את עצמי ואת מחשבותיי, הגיעו למקום בפראות שני רכבים צבאיים של אוקראינה וניסו להשתלט על האש אך כבר לא היה את מה להציל. לפתע הם הבחינו בי שאני מסתתר מהם, הם התנפלו עלי בצרחות אימים ולא הבנתי מה הם אומרים והתחילו לגרור אותי לכיוון הרכב שלהם. אני מנסה לענות להם באנגלית, ואומר להם אני ז'ורנליסט (עיתונאי). אחד מהם שהבין קצת אנגלית, נרתע קצת, צעק עלי דוקומנטן פליז (מסמכים בבקשה). ואני מסביר לו שכל המסמכים נשרפו ביחד עם המזוודה שלי, והוא לא מבין וצועק שוב: 'דוקומנטן דוקומנטן'. אני ממשש בכיסים ומוצא את הדבר שלקחתי איתי לשמירה לדרך המסוכנת. היה זה חתיכת קש זעירה המיוחסת להרה"ק רבי אלימלך מליזענסק זי"ע אשר הייתה ברשותו של הגאון רבי אליהו שמואל שמרלר זצוק"ל, ראש ישיבת צאנז, אשר ארוז בפלסטיק בדומה לכרטיס זיהוי".
"קיבלתי זאת מבנו, ידידי היקר, הרב יצחק פסח שמרלר שאנו מתפללים ביחד כל יום וידעתי שיש ברשותו את הקמיע הזה. אמרתי לו שאני צריך את הדבר דחוף לכמה ימים ובטוב לבו נתן לי אינני יודע מה עבר באותו רגע בראשו של האוקראיני. אולי חשב שזה תג זיהוי של עיתונאי. אבל הנס השני התרחש לנגד עיניי. האוקראיני אומר לי: אוקיי, תיכנס לרכב. שאלו אותי לאן אני צריך להגיע. אמרתי להם את הכתובת. צחקו ואמרו שזה מרחק של כמה דקות נסיעה ולקחו אותי לשם. מאותה נקודה ואילך, הכול הלך על מי מנוחות. המבריחים העבירו אותנו בקלי קלות עד לקונסוליה של ישראל. באותה מדינה, סידרתי ניירת חדשה, וב"ה נחתנו בארץ ביום ראשון השבוע".
"שבוע חלף מאז ההתרחשות הזו שם באוקראינה ואינני מעכל את גודל הניסים שעברו עלי כאשר עין בעין חזיתי בכוחו של הקמיע של אותו צדיק יסוד עולם שהחזקתי ברשותי ואשר הציל שלוש נפשות מישראל, זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל, אמן".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה