דרוש מידע העלאת הבטחון העצמי לילד בן 4.5, כיצד?

Idjdjdjshjs

משתמש מקצוען
הבן שלי קצת סובל מהצקות בחיידר, מזה תקופה הוא מתלונן שמציקים לו כמה ילדים "בריונים" בכיתה, ואתמול ממש סירב עם דמעות בעיניים ללכת הבוקר לחיידר בתואנה שהם מושכים אותו ביד "עד שכמעט יצאה לי היד!"
פנינו לרב'ה, הוא אמר שאכן הוא רואה שמציקים לו, והילד ממש פוחד מאלה שמציקים. הוא אומר שעושה כל שביכולתו למנוע את זה אבל אי אפשר להגיע ל-100%, והוא מנסה גם להסביר לו שאין לו מה לפחד מהם כי הם לא באמת יעשו לו כלום, אבל עדיין הוא סובל מהם. מבחינתי הרב'ה עושה את המקסימום, וכאן שאר העבודה היא עלינו ההורים,
אנחנו מחזקים אותו בבית ומציעים דרכי התמודדות כמו לחפש חברים אחרים/להצטרף אליהם במקום להילחם בהם וכו' אבל הוא אומר שלא מצליח להצטרף אליהם.
מדובר בילד רהוט ובוגר לגילו אבל קצת עדין ומפונק, כזה שלא יודע להילחם מדי.

השאלה שלי פשוטה,
מה אפשר לעשות בשביל להעלות לו את הבטחון העצמי מעבר לעובדה שאנחנו מחזקים אותו בבית ומציעים דרכי התמודדות איתם?
האם יש חוגים או פעילויות שיהיו מקובלים בחיידר חסידי ויעזרו לו, המתאימים לגיל הזה?
(לא דווקא מקום ספציפי אלא הכוונה כללית למה ואיך לחפש באזור מגורינו)
 

ELO

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
באופן כללי כאמא הייתי ממליצה לך כמה שיותר לחזק תכונות חיוביות אצלו,
לתת לו מחמאות אמיתיות. לדוג' כשאת רואה אותו משחק יפה לומר לו ואו, איך שאתה משחק יפה זה מראה שיש לך כושר דמיון/ משחק לפי ההקשר. ככה בכל דבר (זה נותן לו הרגשה של ערך עצמי ואוטומטית מעלה את הביטחון העצמי.
בדיוק אני נמצאת בסדנא של הנחיית הורים עם מטפלת רגשית אחת תותחית. קוראים לה איטה טץ כל עצה שלה שווה זהב.
אם תרצי פרטים בכיף.
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
העצמה בתוך הכיתה,
לדוג' שהאבא יבוא וימסור לילדים שיעור חויתי בענין שלומדים.
להביא מהבית דפי צביעה שהוא יחלק לחברים (לדוג בנושא פרשת שבוע) וכו'..
לגבי ההצקות מדובר בילדים קטנים אפשר לדבר עם ההורים שלהם, לא תמיד הילדים מתכוונים להציק.. צריך להסביר להם שזה לא נעים שהילד חוזר עצוב וכו..
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
ילד שסובל מהצקות הוא לאו דווקא ילד עם ביטחון עצמי נמוך, אלו שני דברים שונים שיש לטפל בהם, ולפעמים יש קשר ביניהם, וכאשר מטפלים באחד מהגורמים, חל שיפור גם בגורם השני. תיתכן גם עבודה משולבת על שני הגורמים.

אני חושבת שחשוב מאוד להתמקד במיגור של ההצקות, וללחוץ על כל גורמי ההשפעה להפסקת האלימות, אם זה הרב'ה, המנהל או ההורים של הילדים המציקים. חשוב שהילד ירגיש שהוא מוגן ושאתם לא תניחו לנושא ההצקות, ולא להשלים עם זה. ילד עדין לא אמור לסבול. במקביל, אם מתאים לכם, חוג הגנה עצמית או משהו בסגנון יכול לעזור.

כדאי גם בירור מעמיק יותר מה גורם לילדים האלו להיטפל אליו, ואיך אפשר לנטרל את הקשר השלילי.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה