עזרה הסבר על שיטת שפר

מילקשייקית

משתמש מקצוען
לאט לאט דברים מתחילים להתבהר.
הרבנית שרמן, גב' יהודית סלומון, כנראה גם גב' וסלי - זה לא שפר.
זו 'אסכולה' שונה, על אף שבשניהם יש כנראה אלמנטים בולטים מאדלר, ויש דימיון.

אני לגמרי לא בטוחה ששני הכללים שכתבת כאן - מקובלים גם בשפר.

כמדומני שבשפר - כן טוענים שהכל מטרתי, כל ההתנהגויות והקשיים שנתקלים אצל הילד.
ובנוגע לכלל השני שהבאת: ההתרשמות שלי, שההפצה בציבור - הכתבות, ראיונות , הרצאות (שעליהן יצא הקצף) - הן דווקא של שפר האמיתי. (לפי שמות המנחות, ולפי עוד).
כנראה להם כן יש עניין להפיץ, לפרסם, לשנות את תפיסת העולם של 'הגישה המערבית' בעניין זה, באופן מאוד כללי ונרחב.
בעוד שאצל 'שרמן' - זו דרך לפתרון בעיות במידה שמתעוררות, או כמו שכתבו במקום אחר - ארגז כלים.
תקנו אותי אם אני טועה.

הייתי שמחה מאוד, אם כל מי שכתבה שנעזרה בצורה טובה משפר (או שרמן, או משהו דומה אחר) ולא הרגישה קיצוניות מטרידה, תכתוב לי באישי מי היתה המנחה שלה, ומהיכן המנחה ההיא קבלה את 'תורתה'. אולי נעשה פילוח של 'אסכולות'? אולי נגלה עוד 'אסכולות'?
אז מצאנו את הפשרה המנצחת!
יש שיטה - ושמה 'שפר' - היא לא מתאימה לנו, למה- ככה, מי שלא מבינה - מוזמנת לעבור על כל האשכול ולחזור עם מסקנות.
יש עוד שיטה, נקרא לה איקס, או וואי, או שניהם ביחד, או שרמנית, או סלומון יהודי - איך שתרצו, אבל זה לא שפר!
כן, בהחלט, לא מתכחשת שיש בשיטה הנ"ל כלים נרחבים משפר, תובנות מקסימות שנגזרות משם, אבל המוטו של השיטה- שונה!
לא עוד- הסרת אחריות במסוה אצילי, לא עוד קיצוניות מזגזגת- אלא בחינה שורשית של הדברים, איזון, התמודדות- מול, ולא הקראה עוורת של רשימת כללים.
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
פעם ראשונה שאני מגיבה כאן
לבקשתך @מרחבית :
אני למדתי אצל יהודית סלומון
נעזרתי בצורה טובה ולא הרגשתי קיצוניות מטרידה
היא הביאה הרבה גם את הרב וולבה מספרו זריעה בנין וחינוך
וציטטה את בעל הנתיבות שלום
חשוב לציין שלמדתי גם הנחית הורים רגילה אצל ליבי כץ
ולא הרגשתי שיש סתירה בין 2 ההנחיות

כן הרגשתי אצל אמא אחת מכל הקבוצה שהיא היתה טיפוס שצריך כללים מדויקים
(באיזה שעה בדיוק צריך ילד בן 9 לישון וכמה זמן בדיוק הוא יכול לשחק בחצר אחרי החיידר וכו')
ולדעתי סגנון כזה נוטה לקיצוניות או להוצאת דברים מהקשרם
אבל אני נוטה בפירוש לחשוב שגם בהנחית הורים סטנדרטית היא היתה מאבדת ידיים ורגלים
אבל אם היא תספר שלמדה בגישת שרמן כבר יעשו עליה עליהום.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
את זה שמעתי כבר לפני 25 שנה.
על כל מי שלא בדיוק מילא את הדרישות ולא היה מפגר מושלם.

בלי שום קשר לשפר ודומותיה.
---
למדתי אצל יהודית סלמון, נהניתי מאד ונתרמתי מאד.
לומר שכל חיי מבוססים על השיטה? לא.
חד משמעית.
אבל כמו בכל גישה יש ארגז כלים. וסומכים על הבינה שנעשה שימוש מותאם לחיינו בארגז הכלים.
כל אמא בביתה.

בכל מקרה כך חשבתי.

עד שפגשתי מקרים לא פשוטים בהן אמהות למדו בגישת שפר, ומאז. שלום עליהן נפשם. במיוחד כשהדברים נפגשו עם צורך של הילד בטיפולים רגשיים או פרה רפואיים.

כך שאינני יודעת האם חלק מהמנחות מבלבלות את הכלים בארגז ולא יודעות לתת אותו מסודר?
או אולי יש שם מסורים וכלים מסוכנים הדורשים זהירות מיוחדת ויש אמהות שאינן מודעות לכך?

המציאות בשטח היא שלא כל האמהות עושות שימושים נכונים בארגז הכלים כשהאסמכתא אותן הן מצטטות: שפר. גם אם אני אסכים שזה עיוות של השיטה ולא היא עצמה, זאת עדיין בעיה.
ההודעה הזו באמת ממצה את ההרגשה מהאשכול, שיש רבות שאומרות שזה ממש הועיל ורבות שאומרות שזה ממש מזיק.
ואיך שלא יהיה, זו "הערת אזהרה".
 

בסתר המדרגה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני באופן אישי למדתי את הגישה הזו אבל הרגשתי שאי אפשר לעבוד בצורה הזו מבלי מודעות פנימית עמוקה ואמיתית למניעים להתנהלות שלנו מול הילדים ולדינאמיקה בינינו. וכיום אני מתענינת מאד בכל מה שקשור במודעות אישית כי נראה לי שאי אפשר שפר בלי זה.
 

אורחת לרגע

משתמש מקצוען
אני באופן אישי למדתי את הגישה הזו אבל הרגשתי שאי אפשר לעבוד בצורה הזו מבלי מודעות פנימית עמוקה ואמיתית למניעים להתנהלות שלנו מול הילדים ולדינאמיקה בינינו. וכיום אני מתענינת מאד בכל מה שקשור במודעות אישית כי נראה לי שאי אפשר שפר בלי זה.
אז לכי למודעות של שפר, הלכתי ומאד נהנתי
 

מרחבית

משתמש מקצוען
המציאות בשטח היא שלא כל האמהות עושות שימושים נכונים בארגז הכלים

חברה אחת - שהילדים באמת "סיבבו אותה" על האצבע הקטנה שלהם, והיא כמעט התחרפנה יחד אתם - אפשר לומר ששפר בהחלט עזר לה, והכניס אותה ואת ילדיה לשפיות,

מנגד - חברה אחרת, שגם לפני הקבוצה הזאת, לא ממש היתה מודעת לצרכי ילדיה...(או שהתעלמה מהם במכוון)
הפכה להיות בלתי נסבלת ממש!!! (בעיני בכל אופן)

לדעתי תלוי איזה אמא הולכת ללמוד שפר, זו שישנה עם כל ילדיה במיטה שלה, תלמד לראות גם את עצמה ולשים גבולות לילדים - זה יהיה לטובת הילדים, אבל זו שלא ניגשת להרגיע תינוק בן 4 חוד' "כי הוא סתם בוכה משעמום" (ציטוט מדויק מהשבת האחרונה, והתינוק הזה בקושי בוכה, כנראה מייאוש) אם היא תלמד שפר, אז מי יודע לאיפה היא תגיע עם זה...

מנחה טובה, בכל שיטה או גישה שהיא - אמורה להיות מודעת לכך, שיש הורים שונים, ולשים לכך לב!!
מנחה שלא מזהה שיש בקבוצתה הורה קיצוני לצד מסוים, והיא מכוונת אותו להקצין יותר, במקום לכוון אותו לאיזון - היא לא מנחה מומלצת. והיא מועדת לגרום נזקים - במקביל לתועלת.

כולנו אמורים להבין, שקיצוניות לכל צד שהוא - מזיקה. ומילת המפתח היא איזון.
מנחות אמורות להבין את זה עוד יותר.
יש למנחה אחריות רבה. מדובר על נשמות של ילדים.
מי ששבוי בתוך הגישה שלו, והולך איתה בהתלהבות ראש בקיר - בלי לשים לב לחללים - איננו ראוי להדריך ולהנחות ציבור.
 
נערך לאחרונה ב:

0123

משתמש רשום
היי

למישהי יש את הטל של יהודית סלומון- המנחה?
 

0123

משתמש רשום
היי

למישהי יש את הטל של יהודית סלומון- המנחה?
 
D

Deleted 66182

אורח
חפשי מרכז מאמין וזורע
מרצה שם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה