חרבות ברזל הנספח השבועי • 3

שאלה שבועית: צריך לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לאזרחי הרצועה?

  • כן

    הצבעות: 76 8.5%
  • לא

    הצבעות: 818 91.4%

  • סה"כ מצביעים
    895
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
מצד שני התקהלות כזאת גדולה של עשרות אלפים עלולה להוות גירוי קל עד כבד מצד מרצחי חמאס לשגר לירושלים
 

צור1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
עריכה תורנית
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
אגב בלווית הרב יורם אברג'ל ז"ל הייתה מתחיחות גדולה בדרום וישראל הזהירה שהיא תגיב בחריפות יתירה אם ישוגר משהו לנתיבות
כך נהוג לספר בנתיבות (לא מצאתי כעת מקור רשמי)
 

זבון וזבין

משתמש מקצוען
אגב בלווית הרב יורם אברג'ל ז"ל הייתה מתחיחות גדולה בדרום וישראל הזהירה שהיא תגיב בחריפות יתירה אם ישוגר משהו לנתיבות
כך נהוג לספר בנתיבות (לא מצאתי כעת מקור רשמי)
אין לי מושג אם זה נכון (כי מבצע בטוח לא היה אז - יתכן מתיחות כמו שיש עשרות פעמים בשנה....) - אבל גם אם-כן - אז היה איום שאם הם ישגרו ייפתח מבצע או מלחמה,
כעת - אנחנו כבר אוחזים במצב הזה רח''ל....
מה עוד אפשר לאיים ???
 

המעצבת שלך...

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
בנצי לייזרוביץ ב'קול חי': הלוויית מרן ראש ישיבת עטרת ישראל, הגאון הרב ברוך מרדכי אזרחי זצוק"ל, תצא מחר בבוקר מביתו בשכונת בית וגן בירושלים
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בהמשך למיטוט החמאס הג'יהאד האיסלאמי הוקם מהסיבה שחמאס לא איסלאמי בצורה מספקת.

האמרה הישראלית 'נרסק את החמאס' לא מספיקה

חייבת להישמע האמרה 'נחסל את הטרור'

אגב, הסיבה שלא תשמעו את זה - כי 99.99% אחוז מהערבים הם טרוריסטים.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
ירושלים ירוקה
אין בה הגבלה של התקהלות

יישובים במדרג ירוק – פעילות מלאה

פעילות מלאה – שאר הארץ​

  • פעילויות חינוכיות: ניתן לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלות.
  • התקהלויות ושירותים: ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 אנשים.
 

בת הכפר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ניסים כל פעם מחדש!

דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

מרגישים שהקב"ה מסכך עלינו ענני הכבוד
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עו''ד אורי קורב: שינוי המדיניות של צה''ל שאיפשרה ל''מפגינים'' מעזה להגיע עד לגדר - בעקבות עתירות של ארגונים כמו ''יש דין'' לבגצ......
עו״ד אורי קורב, בכיר בפרקליטות לשעבר, ב׳גלי ישראל׳: ״לא! לא הכל שפיט. אהרון ברק עשה המון דברים טובים לעם ישראל, אבל הוא השריש את ההבנה שהכל שפיט, כולל בזמן מלחמה. אבל לא, אין סיכוי שבזמן מלחמה זווית הנשק של החייל יהיה נושא שהוא שפיט. הליברליזם המוגזם הזה לא טוב במלחמה. אני התפכחתי, לא מתבייש לומר את זה״.

וכפי שהמליץ בכיר החמס: הנשק הכי חזק שלנו, זה הדמוקרטיה שלכם!!
 
נערך לאחרונה ב:

יהודיתו

משתמש מקצוען
ניסים כל פעם מחדש!

דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

מרגישים שהקב"ה מסכך עלינו ענני הכבוד
הייתה הודעה שנמחקה שזה פגע ברכב בראשל''צ
זה היה פייק?
 

טעלזאי

משתמש פעיל

עורך העיתון המזוהה עם חיזבאללה מסביר: זאת תוכנית העבודה של ארגון הטרור בלבנון​

העורך הראשי של העיתון הלבנוני, אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, פרסם מאמר ובו פירט על האסטרטגיה של חיזבאללה וישראל • "בתוכנית העבודה של חיזבאללה תכננו להשבית את המוצבים הביטחוניים שלישראל – 56 במספר"
[/
למרות שישראל מתמקדת לפי שעה בעיקר בלחימה בעזה, שם נמצאים גם החטופים, הזירה הצפונית ממשיכה להסלים כל העת כאשר חיזבאללה מתגרה בישראל בעיקר על גבול לבנון. מערכת הביטחון נמצאת בכוננות שיא בזירה בעקבות האפשרות שתפתח שם זירת מלחמה נוספת.

הבוקר (חמישי) פרסם איברהים אל-אמין, העורך הראשי של העיתון הלבנוני, אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, מאמר ובו פירט על האסטרטגיה של חיזבאללה וישראל. לדבריו, "עד כה תכנית העבודה הוגבלה לשימוש בטילים מונחים (קורנט) כדי לפגוע באתרים צבאיים ובמשוריינים שבתוכם, ולא להשתמש באמצעי לחימה אחרים".

לטענתו, "בארגון היו נחושים ליישם את המטרה הזאת, בלי להתייחס למחיר האנושי, שכן הוא יודע שהוא מנהל מערכה שבה לא ניחן באלמנט ההפתעה, לא במספר החזיתות ולא בשימוש מנשק מרחוק, אלא דווקא בעימותים ישירים שגרמו לישראל להשתמש בכטב"מים שתפקידם לפגוע בפעילי הארגון בשטח או בעמדות שלהם". לדבריו, "בתוכנית העבודה של חיזבאללה תכננו להשבית את המוצבים הביטחוניים שלישראל – 56 במספר, כולל מטה פיקוד, בסיס מרכז ומעקב מראש הנקרה ועד חוות שבעא (הר דב)".

"ישראל רצתה שהתנהגותה בשטח תשפר את המסר ההרתעתי שלה, בסגנון שבו היא מצהירה כי היא מוכנה לעימות. אלא שפועל, בישראל נאלצו לבצע התאמות גדולות בתוכניות בשטח, כמו פינוי אוכלוסייה אזרחית בעומק של עד שישה ק"מ, ושיותר ממחצית מהאזרחים, במרחק של עד 12 ק"מ, יימלטו מביתם. ישראל נאלצה להסתיר את רוב חייליה בתוך בתי האזרחים והקפידה לשלוח לגבול את הטנקים שלה", הוסיף.

בהמשך, תקף את ארה"ב: "אנו עדים בימים אלו לנוכחות אמריקאית חסרת תקדים באזור, כשנושאת מטוסים עם אלפי חיילים אמריקאים הגיע לאזור. חיזוק בסיסים צבאיים, פריסות של מערכות הגנה אווירית בישראל, עיראק, ובסוריה, והגדלת מספר מטוסי הקרב בבסיסים הנמצאים ביבשת אירופה. כל זה אומר שההיערכות האמריקאית, שלטענת וושינגטון היא לצורך הרתעה בלבד, עלולה להפוך ברגע לכוח המסוגל לבצע תקיפות ופעולות צבאיות".

עוד כתב אל-אמין כי ישראל נמצאת בפאניקה. "הפאניקה בישות הציונית באה לידי ביטוי בהצהרות ובדיונים של בנות בריתה במעבר. ביירות היא היעד של כולם, שם החלו מגעים ישרים ועקיפים עם חיזבאללה, בפיקוח אמריקאי מלא. נראה היה כי נושא המרכזי שעליו דנו הוא שארגון חיזבאללה לא יתערב בעימות. בארגון חיזבאללה השיבו כי העדיפות היא שישראל תעצור את התוקפנות נגד עזה, כשברור כי מי שלא מפסיק את הלחימה, לא יכול לדרוש מאחרים לשתוק".
SPOILER]
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
אבי בניהו: במטכ״ל זועמים. ״הגיבור הלאומי״ החדש האלוף יצחק בריק הניח על שולחנו של נתניהו מסמך עב כרס ובו ״דו״ח״ על ״כשירות הצבא״


במטכ״ל זועמים.
״הגיבור הלאומי״ החדש האלוף יצחק בריק הניח על שולחנו של נתניהו מסמך עב כרס ובו ״דו״ח״ על ״כשירות הצבא״ עם אזהרות שלא נכון להכנס יבשתית לעזה.
אכן, היתה הפתעה,היה כשל אבל אפשר וחובה לבצע את המשימה.
כמו בריק ב-73.
נתניהו מזמין את בריק שוב ושוב. פוגע בצה״ל ומרפה ידיים.
הם זעמו עליו גם כשהוא אמר "יהיה פה טבח". ועכשיו שהוכח שהוא יודע על מה הוא מדבר הם זועמים שבעתיים.
ואגב, יצחק בריק גיבור לאומי ללא מרכאות כבר חמישים שנה, לפני תחילת שירותם הצבאי של אלו שזועמים עליו...
 

מישמשית

משתמש מקצוען
מפחיד....
מתוך המכלול על יצחק בריק
אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר
אין מה לסמוך על צה"ל


עמדותיו על תפקוד צה"ל​

בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה.[4] המערכת הצבאית התנגדה לביקורת ומאז ממשיך בריק להתריע ולהיאבק בהתנגדות הצה"לית לביקורת.[5][6] בריאיון לתוכנית "זמן אמת" בכאן 11, אמר בריק כי "במידה והיום תפרוץ מלחמה, מלחמת יום הכיפורים תהיה טיול לידה".

במאמר שפרסם באפריל 2020 קבל בריק על "אובדן רוח הלחימה בצה"ל", ותיאר זאת: "מי שיבקר היום בבסיסי ההכשרה והאימון לא ירגיש אפילו משב קל של רוח לחימה, ומכאן אפשר להבין את כשירות היחידות הירודה ואת חוסר המוטיבציה של הלוחמים להתכונן כראוי למלחמה הבאה. המצב בקרב הקצונה הגבוהה אף חמור יותר: הם מקווים שהנס יקרה והמלחמה לא תפרוץ בתקופתם ותחת אחריותם".
לפי בריק, "המשימה הלאומית העליונה" היא ”לשוב ולהעמיד כאבן הראשה של ערכי צה"ל את קידוש ערך הניצחון ותחיית אתוס ההקרבה העצמית”.[7] מול עמדות אלו עלו טענות נגדיות, המאשימות את בריק ב"מסע הפחדות" ובפופוליזם.[8]

ביקורתו של בריק על צה"ל מתפרסת בתחומים רבים, החל מהמבנה הארגוני של צה"ל, דרך התרבותית הארגונית ועד לשיטת המינויים של בכירי צה"ל, אופן ההצטיידות של צה"ל והנתק שקיים בין המערכת הצבאית למערכת המדינית.

על פי בריק, בתחילת 2023 חיל היבשה בשל קוטנו לא יוכל לתת מענה בכל הזירות במקביל. וחיל האוויר לא מוכן להתמודדות עם התקפות טילים מדויקים ומזל"טים על בסיסיו. לתפיסתו יש בצה"ל בעיות קשות בתחום הלוגיסטיקה בשל ההפרטה הנרחבת של שירותים שהצבא מקבל מחברות אזרחיות. העורף לא הוכן לספוג אלפי טילים ביום.

בתחום האיום הפנימי יש להקים משמר לאומי שימנה לפחות 50 אלף בוגרי צבא בכדי להתמודד עם מהומות אזרחיות כדוגמת מהומות 2021.[9]

לתפיסתו, תהליך המינויים של רמטכ"לים לקוי מאוד. מינוי רמטכ"ל נעשה במחשכים על פי קריטריונים סובייקטיביים של שר ביטחון. התהליך צריך להיות שקוף ומעוגן באמות מידה ברורות שאינן מוחלפות עם שינוי שר ביטחון. לדעתו של בריק, צריך להקים ועדה מקצועית של בכירי מערכת הביטחון לשעבר שתבחר כמה מועמדים לבחירת הממשלה, ולא כמו היום כאשר שר ביטחון מביא מועמד אחד לממשלה לקבלה או לדחייה.

בנוגע למבנה הארגוני של הצבא, לטענתו יש אנומליה במבנה הזרועות של צה"ל. בעוד שלזרוע אוויר וים יש מפקד ישיר עם סמכות ואחריות, מפקדה הישיר של זרוע היבשה עתירת המשאבים הוא גם מפקד כלל צה"ל שאמור לעסוק בתכנון ואסטרטגיה, ולכן אין לו את הזמן והיכולת לנהל פרטנית את צבא היבשה, ואילו לסגן הרמטכ"ל עם שאיפותיו להיות רמטכ"ל שמעדיף לעסוק באסטרטגיה, אין את הרצון לנהל מעשית את צה"ל. ולכן הפתרון לדעתו למנות מפקד זרוע יבשה שתחתיו אלופי הפיקוד ומפקד מז"י ומעליו יהיה הרמטכ"ל שמסנכרן את כל הזרועות. והוא גם מציע פתרון ביניים: מינוי אלוף בדימוס משנה לרמטכ"ל ומנכ"ל צה"ל בעל ניסיון בניהול אזרחי שיכהן לפחות 5 שנים והוא ינהל את הצבא, בתקציבים, כוח אדם ואמצעים.

בתחום התרבות הארגונית של צה"ל לתפיסתו קיימת תרבות ארגונית של שקר ואי לקיחת אחריות. החל מתחקירים שבהם מטייחים ומשקרים. דרך אי המשכיות בזיכרון ארגוני, קדנציות קצרות מדי של קצינים, ללא מילוי תפקידי רוחב, אין העברת מקל ובשל כך יש להמציא את הגלגל מחדש. לדעתו, מודל ההצערה של צה"ל אשם ברידוד המקצועיות ופליטה של קצינים מוכשרים לאזרחות, דבר שגורם לבעיית כוח אדם בדרג הביניים של הקצינים.[10]

לתפיסתו יש לעדכן את תפיסת הביטחון של צה"ל שהינה מיושנת ונקבעה באמצע המאה הקודמת, שמתמצָה בהעברת המלחמה לאדמת האויב ובכך מאפשרת לאזרחים לחיות די בשקט. בשנים האחרונות לדעתו מדינת ישראל הפכה להיות המדינה המאוימת ביותר בעולם. וזרוע היבשה לא נבנתה להתמודד עם חמש זירות במקביל. ולכן כיוון שאין תפיסת ביטחון מתאימה למצב שנוצר, כל רמטכ"ל מאלתר כפי הבנתו. מאז 2006, כל המצב במזרח התיכון השתנה למול איומי ייחוס של חמאס, חזבאללה, יו"ש, סוריה ופנים ישראל. מול ישראל מוצבים 250 אלף רקטות וכטב"מים, שחיל האוויר לא יכול לתת להם מענה ראוי, וכיפת ברזל וטיל החץ עם המלָאים הקטנים לא יוכלו לגונן מספר שבועות, ואז השמיים יהיו פתוחים לאויב. לדעתו יש לשדרג את היכולות הצבאיות בתחומי טק"ק, לייזר, טילי נ"מ ניידים וצבא היבשה. חיל האוויר חייב את השילוביות הרב-זרועית. לדעתו, למשל יש להקים חיל טילים שייתן מענה למשגרים הניידים בעוד שהמטוסים יעסקו במטרות אסטרטגיות.

טענה נוספת של בריק היא היעדר המשכיות בבניית הצבא מרמטכ"ל לרמטכ"ל. כל מפקד עליון של הצבא יוצר תוכנית חדשה משלו שמבטלת את התוכניות הקודמות. ואין בקרה על החלטות הרמטכ"ל של הקבינט הביטחוני שהפך לחותמת גומי. הוא סובר שבמקום שהרמטכ"ל יבנה את הצבא לפי איומי הייחוס שהם רבים, הוא בונה איום פיקטיבי מול זירה וחצי שלא נכללים בו למשל האיומים מסוריה ואינתיפאדה שלישית ביו"ש.

בריק מציע תהליך של הכשרה לכל שר שעוסק בענייני ביטחון. לדעתו יש בעיה שבמטה לביטחון לאומי יושבים קצינים, שהיו חלק מהבעיה של צה"ל ולכן צריכים לשים בה מומחים לעניין מתחומים שונים, שלא קשורים בטבורם לראש הממשלה. ומולם שב"כ, מוסד ואמ"ן יציגו למומחי המטה את איומי הייחוס על מדינת ישראל. והממשלה תבקש תוכנית עבודה מתאימה לאיומי הייחוס מהרטכ"ל, וממנה תגזור את התקציב, וכך רמטכ"לים יוכלו לבנות נדבכים, אחד על גבי השני.[11]

ערב יום הכיפורים תשפ"ד, שבועיים לפני מתקפת הפתע על ישראל, התריע מעל דפי הארץ מפני מלחמה אזורית קרובה, קרא לבנימין נתניהו לעצור את "ההפיכה המשטרית" כדבריו, ולהעמיד את הביטחון בראש סדר העדיפויות הלאומי[12].

בעקבות מלחמת חרבות ברזל שנפתחה במתקפת פתע של חמאס, על היישובים בעוטף עזה, ובה נרצחו למעלה מ 1300 ישראלים ונחטפו למעלה מ-200, התממש[13] תרחיש האימים שתיאר בריק עשרות פעמים. התממשה גם התחזית שהיישובים לא יכולים לסמוך על עזרה מצה"ל בשעות הראשונות של ההתקפה וישרדו רק אלו שיצליחו להגן על יישובם[14] בעזרת כיתות הכוננות האזרחיות.[15]
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה