חרבות ברזל הנספח השבועי • 2

מצב
הנושא נעול.

חילך לאורייתא

משתמש מקצוען
ליברמן נכנס לממשלה?
זה מה שליברמן טען היום במליאה כך שלא נראה שהוא נכנס ונראה שהו קצת כועס
”אביגדור ליברמן בישיבת סיעה על אפשרות שיצטרף לממשלה: ״אף אחד לא שוחח איתי ממוצ״ש, לא מטעם הקואליציה או לשכת רה״מ״ ”
 

שלוות נפש

משתמש פעיל
האם יש יכולת צבאית לזהות באופן מדויק (ברמה של מטרים) את מקום השיגור של כל טיל?
האם יש אפשרות לבנות מערכת שתחזיר חמישה טילים (פשוטים יחסית, מסוג של כיפת ברזל) לכל מקום שיגור - מיד אחרי כל שיגור?
הרבה פעמים כשהם משגרים את זה הם כבר לא שם
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
euro-med monitor: ישראל הטילה מה שמקביל לרבע מפצצה גרעינית על עזה.
(אל ג'זירה)
זה אפילו לא מצחיק,
מזכיר את הסיפור עם ההוא שבמקום לזרוק סלע, פורר את זה לחתיכות,
כל עוד זה מחולק ל5000, זה שווה כמו פרומיל מפצצת אטום.
 

פלפוליטיקה

משתמש פעיל
איך אחרי שיש חשש מחדירת מחבלים בשבת יודעים שהחשש התבטל?

אם יש מישהו מביתר עילית שיכול לענות לי האם הוא ידע על החשש בליל שבת ואיך נודע לו אחר כך שהחשש הוסר
לא יודע אם זה עדיין רלוונטי אבל אני יכול לומר שזה באמת היה ממש לא בסדר.
האירוע התנהל בצורה של גן ילדים
בתחילה האזעקה- שהופעלה בשל חשש קל (מצאו פרצה בגדר. בשביל זה להכניס את כל התושבים לחרדה? כולם ננעלו בממ"דים בלי אור בלי שתיה ובלחץ מטורף) אבל אני נוטה לקבל את זה, כי בכל אופן היה חשש קל.
אחרי יותר משעה בממ"ד ראיתי ביטחון עובד ושאלתי אותו מה קורה, הוא סיפר שמצאו פרצה וסורקים כרגע את העיר, בינתיים לא מצאו כלום. כל הזמן הזה כל התושבים כבר שעתיים נעולים בבתים בלחץ וחרדה (אחרי מה שראינו לפני שבוע בעוטף...:( )אחרי כ-שעה פתאום מצלצל הפלאפון ממוקד 106, לכל התושבים. חלק הרימו- מחשש חיי אדם, חלק לא הרימו- ונכנסו ללחץ, מה אמרו שם? אולי צריך לברוח? אולי להינעל? אולי מי יודע מה?!?
זה רק יצר בלאגן אחד גדול. קטסטרופה.
אחרי עוד כמעט שעה, ב12 בלילה שמענו רכב מסתובב עם רמקול שהוסר החשש.
למה לא הודיעו בצופרים? למה לא הודיעו ברמקול של הצפירה של שבת?
אני אישית הרגשתי שהאירוע מתנהל בידי יח"צנים במקום בידי האנשים המתאימים.
 

פלפוליטיקה

משתמש פעיל
לא רק לך.
למעיישה, יש מטה לא קטן (התחיל באמצע שבוע, אז עוד יחסית מצומצם, אבל זה רק הולך וגדל ב"ה), להחזרת גוש קטיף והתיישבות בכל חוף עזה.
כבר יש גרעינים לישובים.
מוזמן להצטרף...
@מישהו12 יש בתמונה את מספר הטלפון שלך, לתשומת ליבך.
 

ONE1

משתמש מקצוען

shishi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
תובנות ראשונות מהמלחמה

1. העתיד במדינת ישראל.
המלחמה שאנחנו בעיצומה הולכת לשנות את את תפיסת המציאות הביטחונית ובמידה מסוימת גם הכלכלית במדינת ישראל. אחרי לא מעט שנים של שקט יחסי, צמיחה כלכלית, וביטחון אישי גבוה, התנפצה בבת אחת התובנה שניתן לסמוך על השקט הזה, מה שמחייב את צה"ל מעתה לבצר את גבולות המדינה פי כמה ביבשה באוויר ובים. ככל הנראה לא יהיה מנוס מהגדלת הצבא בעוד כמה עשרות אלפי לוחמים, ובמקביל יהיה צורך לבצר גם את המערך הטכנולוגי. כמובן שכל אלו יעלו עשרות מיליארדים, והצפי הוא כי תקציב הביטחון עתיד לנסוק לסדר גודל דמיוני סובב ה100 מיליארד שקלים, ויגיע עד לכ25% מהתל"ג.

2. תפקוד הכוחות במתקפת הפתע.
בעת הזאת כבר ניתן לבחון את תגובת הכוחות לאחר מתקפת הפתע. הצלחת המתקפה היא כישלון אדיר של צה"ל, כמו גם האיחור בהבנת עוצמת המתקפה, שנבעו בין היתר מהצלחת המתפקה על מפקדת אוגדת עזה, וקריסת מערך ההתראה. אולם מרגע שצה"ל הבין שמשהו קורה, וככל שעברו השעות והבינו את גודל האירוע, החלו להזרים כוחות מיוחדים לכל העוטף. ספק אם היה אי פעם בתולדות מדינת ישראל, ריכוז של כל הכוחות המבצעיים הטובים ביותר, מימ"מ (שהוא הכח המבצעי הטוב ביותר), סיירת מטכ"ל, שייטת, שלד"ג, ועוד ועוד - עד כוח מצדה של השב"ס. ובסיכום האירוע - ניתן לומר באופן חד משמעי כי כוחות צה"ל נתנו נוק-אאוט לכוחות החמאס. בממוצע כל לוחם הרג חמישה מחבלים, בתוך אזור לחימה סבוך ביותר. לצערינו זה הסיבה הכואבת לכמות הגבוהה של חיילים ביחידות מובחרות שנהרגו, אולם עדיין במבחן התוצאה צה"ל הצליח במהירות שיא יחסית להשתלט על המצב ולעצור את המתקפה הנוראית והאיומה. האסון היה יכול להיות חמור בהרבה.

3. מה רצה חמאס?
אחת השאלות הבלתי פתורות, לפחות לא באופן מוחלט, הוא מה רצה חמאס. האם להרוג כמה שיותר? האם להצליח להשתלט על ישובים ולהניף בהם דגל חמאס למשך כמה שעות/ימים? האם להצליח לתפוס כמות עצומה של בני ערובה? האם להצליח להגיע עד העומק האסטרטגי של ישראל? אולי כל המטרות יחד? אחת הסיבות שהצליחו להשתלט על המתקפה יחסית מהר - הוא העדר השתלטות אסטרטגית. יקח עוד זמן כדי לתת תשובה מדויקת.

4. האם החרדה מוצדקת?
לא מעט אנשים מסתובבים עם תחושת חרדה. האם זה מוצדק? פחד הגיוני צריך להיות עם סבירות סטטיסטית להפגע? כמה אחוזים? זאת שאלה שאין לה תשובה, והיא תלויה באופי. אולם כל אדם אינו חרד מאירועים שהסיכוי שלהם זניח. כרגע צה"ל ביצר את כלל הגבולות באלפי לוחמים, באמצעי טכנולוגיה מתקדמים, ונראה שיש שליטה מלאה בכל הגבולות, הן בזיהוי כל חדירה, והן בתגובה מהירה ביותר. היערכות גבוהה זו תשאר כל המלחמה ואף לאחריה. לאחר מכן, צה"ל יצטרך לכתנן את עצמו מחדש על כל הגבולות, ולספק מענה שיניח את נפשם של אזרחי מדינת ישראל.

5. מה הלאה?
השאלה הגדולה היא מה הלאה. האם אנחנו צועדים לקראת מיטוט החמאס? ספק גדול בעיני. לעת עתה הרושם הוא שהחמאס ברח למנהרות והמערות שמסתתרים תחת אזורים מאוכלסים, וקשה לפגוע בהם בלי לפגוע בעשרות אלפי אזרחים, ובמקביל במחירים יקרים מאד גם לצה"ל. לעת עתה, לא נראה שצה"ל בכיוון הזה, ומשום כך הפעולה הקרקעית מתעכבת.
יתכן שצה"ל ישנה אסטרטגיה, ובעתיד תהיה תקיפה מטורפת ואדירה בעזה - שתהרוס אלפי מבנים ותשתיות חשובות, ותנסה גם לפגוע ככל היותר במערך המנהרות התת קרקעיות. תצטרך גם להיות פגיעה במנהרות בגבול עזה מצרים. המתקפה האדירה תגרום לעוד אלפי הרוגים, למיטוט כל המערך השלטוני ברצועת עזה. למשבר הומניטרי קל, וזה אולי יגרום להם לחשוב פעמיים.
יתכן ויאלצו להכניס כוחות בינלאומיים לניהול הרצועה כדי לשקם את הרצועה, חמאס יהיה חייב להגביל את עצמו בכל מיני הגבלות - (אין מצב שהוא יצטרך להתפרק מנשקו, אבל הוא יהיה חייב להתרסן).

6. פיתוחי נשק עתידיים והיערכות עתידית.
אין ספק כי בחלוף המלחמה מדינת ישראל תצטרך למלא את הארסנל מחדש. אולם ככל הנראה יהיה צורך למספר פרויקטיים חדשים. למדינת ישראל יכולת מדעית אדירה, מהטובות בעולם, ויהיה צורך בשנים הקרובות להתגייסות מלאה של אנשי מדע בכירים לסיוע בפרויקטים ברי ביצוע. למשל פרויקט הלייזר נמצא כבר בסיומו - וצריך להשלים אותו בהקדם. הוא יהיה נשק שובר שוויון, שפותח אפיקי מלחמה חדשים.

פרויקט נוסף שישראל תצטרך לבצע. טיל תחת טיל. או אולי חמישה טילים תחת טיל. כל טיל שיצא משטח אויב, יקבל במהירות מקסימלית חמישה טילים מדויקים למקום השיגור. בכך יהיה ניתן לפגוע פעמים רבות במחבלים ובמשגרים. זה לא מורכב מידי מבצעית וניתן תוך זמן מועט להקים מערך שכזה, וגם אם זה יכלול פגיעה באזרחים, זו תהיה פגיעה מידתית באזרחים שנמצאים במקום לחימה.

ישראל היא מומחית על בטילים, ובמיוחד בטילים מדויקים. אבל הארסנל בישראל הוא בדגש על האיכות. אולם צריך לשים גם לב לכמות. ישראל צריכה להצטייד בעשרות אלםפי טילים לכל סוגי הטווחים, כולל טווח שיכול לאיים על איראן על מנת להפחית מיכולת האיום האיראנית.

7. כיצד מתמודדת מדינה מול ארגון טרור שמעונין לפגוע באזרחים.
כבר עשרות שנים שמדינת ישראל מתמודדת בהצלחה עם ארגוני טרור שונים. עד הנה הארגונים היו קטנים, והיקף הפגיעה היה קטן בכל פיגוע. אולם כעת צריך לתת את הדעת כיצד מתמודדים עם ארגוני טרור שצמחו לכח צבאי אדיר ורב יכולות? הם פועלים כצבא בחסות אוכלוסיה שבויה. תצטרך להיות חשיבה מחדש על הנושא ופיתוח תורת לחימה. אולי אפילו חוקי המלחמה הבינלאומיים יצטרכו להיכתב מחדש.

8. הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל.
והערה אחרונה. עם ישראל עבר כל כך הרבה אתגרים. מיום שנולד העם, ומיום שהוקמה המדינה. האתגרים הם רבים, גדולים וקטנים. מסכין מטבח פשוטה ביד איש שקם על רגל שמאל ועד פצצות גרעין בידי מעצמות, ובתווך אין ספור סוגי איומים, ובסייעתא דשמיא יכולנו להם. גם הפעם, בעזרת ה'.
זה לא באמת מה שאומרים שהפעם יכנסו בחמאס חזק יותר?
נראה לך שהכל מראית עין?
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
לגבי 5, זה מאוד תלוי מה רוצים לעשות.
להבנתי התקיפות האוויריות הם כדי לרכך את השטח כמה שאפשר, ואז יכנסו קרקעית לטהר לחלוטין את השטח מחמאס.
מה הלאה?
שלטון צבאי כמו ברצועת הביטחון בלבנון?
מסירה לרש"פ ופנטזיה שיהיה טוב יותר?
יציאה ופנטזיה שחמאס לא יקום שום [גם אם בשם אחר]?
גוש קטיף?

קשה לדעת...
 

הודיה יצחק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מה הסיפור עכשיו?
אין לי מושג לא פירסמו רק ביקשו להתפלל ולתת פרוטה לצדקה


אולי זה בעניין החטופים מנסים לקבל מידע לגביהם..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  23  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה