המשמעות של "באה"

א.ישראל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ציטוט מאשכול זה :
ורחל באה, הטעם בב' ורחל באה הטעם בא'. האחד בא, מגיע. והשני הולך, חוזר. (ע"י יונה)
והגיבו על זה (געוואלדיג):
אני חולק על זה, שניהם פעל אחד, האחד הוה והשני עבר. עיין פירש"י.

לגבי רחל באה, צודק געוואלדיג. אבל לעצם הענין צודק יונה של"באה" יש שתי משמעויות הפכיות: מגיע והולך. כמו "השמש באה".

האשכול ההוא ננעל [בצדק!!] ולכן אני מגיב כאן.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
למה אתה חושב ש"השמש באה" פירושו "הלכה" ולא "הגיעה"?!
 

א.ישראל

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נכתב ע"י געוואלדיג;262237:
למה אתה חושב ש"השמש באה" פירושו "הלכה" ולא "הגיעה"?!

רש"י מפרש שקעה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לא רק רש"י. הגמרא בעצמה (ברכות ב.) העלתה את ההווא אמינא ש"ובא השמש" היא ביאת אורו, דהיינו זריחה (לפי רש"י) או תחילת השקיעה (לפי תוס') אך למסקנה לכ"ע "ובא השמש" מדבר על השקיעה ולא על הזריחה
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
היינו דקתני ובא השמש וזרח השמש.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
שאלתי היתה, מנין לך של'שקיעה' מתאים יותר הליכה והסתלקות מאשר ביאה והגעה? - הלוא ל'שקיעה' מתאים גם ביאה, היינו שבאה אל מקומה שמשם הגיעה.
אם תמצא מקור שביאה משמש להסתלקות, אודה לך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה