הלכות קנייה - משנכנס אדר מרבים בשמחה

דניאל נ

משתמש מקצוען
:)א. אלו דברים שאין להם שיעור: השופינג בקעניון, , והקניות בסופרמרקעט, שכל כמה שיקנה האדם בקנייה החודשית, מספיקה היא לו לשלושה ימים. מאימתי יוצאין לקניות? משהמקרר ריק, הרשימה ארוכה, הבעלים עצלים והאשה דוחקת. טוב לילך לקניות במתחם שבו חנויות הרבה, שקנאת סוּפֶּרים – תרבה מבצע.
ב. נהגו נשות ישראל להצמיד למקרריהן פתקא טבא ורושמות בה כל צורכיהן בשפת הסתרים אשר להן, וזוכות לקבל ריבי רבבות שיחות טלפון מבעליהן המתקשים לדרוש במופלא מהם ולפענח מה הייתה דעתן כשרשמו "2 יו' 3% רביעייה דיאט".
ג. מזונותיו של אדם קצובין לו, ואין זה חשוב כלל מה רשום באותה פתקא דמקררא, שכן מביא האדם מצרכים שנגזר עליו משמים לקנותם - בין אם צריך להם ובין אם לאו, כדכתיב: "פתי-בר מאמין לכל מבצע אחד פלוס אחד לחברי מועדון בלבד". ומכל מקום מנהג נאה לרכוש ג' מוצרים שכן נמצאים באותה פתקא, כדי להפיס דעתה של אשתו.
ד. אין להשתמש באותן עגלות ריקות הרועות כצאן ללא רועה בחניון הסופר, אלא יקפיד לילך לבית האסורים ולשחרר בערבות עגלה בחמישה שקלים. הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי להבין מנהג המחליפים חמישה שקלים במחזיק מפתחות עגלגל, ושמא כדי לקנות עוד חמישה עופות בבית מדרשו של ר' רמי הלוי.
ה. עגלה שנערף אחד מגלגליה היא עגלה ערופה, ומוליכתו היישר אל תוך צנצנות הריבה עד שיאמר: "ידי לא שפכו את הדם הזה". המשאיר עגלה ערופה במקום אחד ומכתת רגליו ממדף למדף כדי ללקט מוצריו - למה הוא דומה? לאותם אב ובן שכיוון שלא גמרו בדעתם מי ירכב על החמור ומי יוליכנו - נשאו החמור על גבם.
ו. גזרו חכמים להציב הלחמים בצד האחד של הסופר ומוצרי החלב בצד שכנגד לו, כדי לזכות את ישראל בשכר פסיעות. אמר ר' אלון גל: המהלך בדרך שבין הלחם לחלב ואומר מה נאה סילאן זה, מה נאה שמיר זה, הרי הוא מתחייב בכרטיסו, ומתקיים בו מאמר: הפורץ מסגרת אשראי – תישכנו ריביתו.
ז. אלו ג' דברים שגם אם יתייגע לא ימצאם לעולם: מסנני הבריטה, נייר הטואלט המחותך, ומפות הניילון הדקיקות. ויש אומרים: אף החמאה בימי הבצורת. המחפש מוצר ואינו מוצאו, יפנה לאותם מומחים המוסמכים ביורֵה-יורֵה תוויות המחירים שעל המוצרים, ואלה יפנוהו לקופה הראשית לשאלת חכם.
ח. לא יכניס מוצר לעגלתו אלא אם כן בדק בציציותיו. חסידים ואנשי מעשה אינם קונים עגבניה אלא אם מיעכוה באצבעותיהם (פוֹק בלע"ז), אינם רוכשים השמפו אלא-אם-כן הריחוהו קודם (בשיטת הלוחץ עד שישיב הרוח) ואינם נוטלים מן החמוצים עד שיטעמו מהם כזית. הרבה כזית.
ט. יש להקפיד וליטול קוטג' מן השורה האחרונה בלבד, כדי להוציא ממנהג הצדוקים להניח הקוטג' הישן מקדימה בשיטת הנכנס באחרונה יוצא בראשונה (פיפ"ו בלע"ז). ואם תאמר: הקוטג' הראשון מה יהא עליו? יהא מונח עד שיבוא אליהו מתנובה ויזדכה עליו.
י. סדר העבודה של שקיות הניילון כיצד? מושכין השקית מהגליל העליון, לא למעלה ולא למטה אלא כמצליף, עד שתיתלש מחמת זיז הפטענט או מחמת הזעם, כשהזיז אינו פועל. משנתקיים בשקית דין תלוש, ממשמשין ומפשפשין בה עד שיתפרדו דפנותיה המדובקות זו בזו. תחילה ימשמש בה מהצד הלא נכון (הצד החתום - שכנגד לפתח השקית), ומשלא יצליח לפתח הדבקים, יהופכה לצדה השני, ימשמש בה שוב, עד שיגלה שבכל זאת הצד הראשון היה הנכון.
יא. מנהג הבבלים להניח הירקות בכעין מִגדלים שראשם בשמים (בבחינת אני עגבניה ופלפלי כמגדלות), ועל כן יקפיד ליטול ירקותיו בזהירות, שמא ייכשל במצוות שמיטה, ויתגלגלו מלפפוניו בחיבוט רצפות עד שתצא בת קול שתקרא לעובד התחזוקה. אין מוכרין תפוחי אדמה אלא בצרורות מרושתים, והרוצה לרוכשם בבודדת קורע בם פתח כחודו של מחט ומחלצם אחד אחד. ר' שפן הסופר אומר: והוא הדין אף בגזר.
יב. הרשות נתונה לבחור בכל קופה שירצה, ובלבד שלא יהלך אחר מקסם שווא של קופה ריקה, שאין זו אלא קופה סגורה של סופרת סתם. משבחר בקופה ידבק בה, ולא יתורו עיניו אחר קופאיות הנחזות כפותחות קופה, שגזרה מלכות הרשעה שיהא מספר הקופות פוחת והולך ככל שהעומס גדל. טוב להימנע מלילך לקופות אקספרס של חצות, שצובאים עליהם המוני בית ישראל כדי שייעשה להם נס וייחשבו רמ"ח מוצריהם כתריסר בלבד. אין לשלם בקופה של טיב טעם שהיא קופה של שרצים.
יג. מיד כשיגיע לקופה יניח מוצריו על מתקן קפיצת הדרך, שלא יהא חלילה הפסק בין מוצרי זה שקדם לו לבין מוצריו הוא. מנהג יפה להציב כראשון המוצרים קופסה של קורנפלעקס או גלילים של נייר, למען יהא ניכר גבול ישראל, ואף על פי כן מערבב השטן את דעת הקופאית עד שמצרפת ג' מוצרים לקניית הקודם, שכל הקודם זוכה. קופאית שאירע לה דבר תקלה, תזעיק הקופה הראשית כדי שתבצע סבטלנה נס של כרטיס מנהל, הפותח כל מגירה ופותר כל תקלה וכל קטטה וכל גזירה רעה ושנאת חצי חינם מעל כל בני בריתך, ומזכה את הרבים תוך 14 יום.
יד. מצווה להשאיר בצד הקופה לקט (סנפרוסט), שכחה ופאה של מוצרים שנמלך ברגע האחרון מלרוכשם. מי שלא ראה את סלסלת המסטיקים המצומדת לקופה ובתוכה כרעיים עוף, שוקולד מריר וקטשופ, לא ראה מנת פיוז'ן מימיו. מי שאין עתותיו בידו, יכול לבצע כל קניותיו בצד הקופה ויוצא בדיעבד ידי חובת קנייה מדין "הביננו". אלו ג' אנשים שאין להם חלק לעולם הבא: המתעניין במבצעים שבקופה, הרוכש מוצר שנמחק ברקודו, והבא לשלם בתווי קנייה.
טו. כל השיטות כשרות לאריזה: התמים אורז בשקית אחת, והמנוסה אורז בשתיים וקושרן בקשר כפול. אחד המרבה ואחד הממעיט, ובלבד שתיקרע השקית של בקבוק השמן בחדר המדרגות. כמין נס נעשה להם לישראל שכל המצרכים שנחו בעגלה אחת לפני החשבון, אין נכנסין בה לאחר החשבון. המחזיר עגלתו הריקה יברך ברכת שלא אצטרך לעגלה בזמן קריב ואמרו אמן.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
לא שלי אבל אני אמסור את התודות של כולכם לזה ששלח לי שקיבל מחבר ששלח לו שנשלח לו ע"י חבר וכו' וכו':)
את האמת תמיד אפשר להוסיף סעיפים ככה שכולם מוזמנים
בסוף זה יהיה חוברת הלכות חובה לחתנים וכלות
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
זה כבר שלי מקווה שלא הרסתי לחבר .. ( - :
ט"ז . העומד בתור וראה תור שכנו או שכן שכנו קצר רבי קומבינטור אומר יניח אשתו בתור אחד וילך לתור השני שמתוך ששניהם עומדים זה בקרן זוית וזו בקרן זוית ישועתם קרובה לבוא הגיע תורו ולאחר שהניח מטלטליו ראה השלט הקופה סגורה או שראה פני הקופאית כפני תרנגול בבני אדם בידוע שקופאית מתלמדת לפניו ולא תפול רוחו שהרי ידוע כבר ממקמת דינא שנשים זוכות לישועתן ראשונה ( כידוע המעשה מהגמרא על אחד שביקש גשמים עיין שם באריכות )ובייחוד בענייני קניות שזכותן רבה ( וחובותיך בבנק גדולים ) מה יעשה ? י"א לא ישפיל עצמו אלא יילך בית המעדנים ( מקרר בלע"ז ) ויוציא שוקו שפיץ שידוע עניינו בהעברת תורים ושאר גזירות רעות וי"א ישפיל עצמו שכל המאריך אפו למטה מקצרין תורו למעלה .
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בלי לקלקל לאף אחד פה את השמחה, מה לזה ולכתיבה שיווקית?
יש אתר ידוע כזה באינטרנט, שכחתי את שמו של מפיקו. אני מניחה שכל אחד מהגולשים פה קיבל לפחות פעם אחת הלכות ימים נוראים / ערב פסח / יום העצמאות (להבדיל...)
זה לא אמור להיות כתובת ספאם כללית.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מי;515924:
בלי לקלקל לאף אחד פה את השמחה, מה לזה ולכתיבה שיווקית?
יש אתר ידוע כזה באינטרנט, שכחתי את שמו של מפיקו. אני מניחה שכל אחד מהגולשים פה קיבל לפחות פעם אחת הלכות ימים נוראים / ערב פסח / יום העצמאות (להבדיל...)
זה לא אמור להיות כתובת ספאם כללית.
א. כתיבה שיווקית וכל כתיבה רעיונית קשורה אחת בשניה
ב. כפי שאמרתי אדר קרב ומרבים בשמחה
ג. יש אנשים שהחג הכי שמח אצלם זה : תשעה באב משום שאז מצווה להיות עצובים :)
מקווה שלא קלקלתי לאף אחד את המצווה :)
 

מאירי5

משתמש רשום

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
כתיבה שיווקית זו לא כתיבה יוצרת.
הכתיבה השיווקית היא כתיבה ברמה הרבה יותר גבוהה ומצריכה הרבה יותר מסתם כישרון עט חובבני. היא מצריכה ידע גם בשיווק ודורשת היכרות עם קהלי שונים ועם השפה של כל אחד מהם - על כל הניואנסים הדקיקים שלה. היא דורשת אסטרטגיה, ידע מסוים בפסיכולוגיה - מה ידבר לצרכן ויפתח את כיסו, ואמורה להוביל למטרה אחת - שיווק.
הטקסט הזה, עם כל החידוד והשנינה שבו אינו מיועד למטרות שיווקיות ואינו קשור לכתיבה שיווקית.
וזה לא קשור לשמחה, מצווה או עצב.
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ענק, אחד הטובים.
בד"כ הכתובות האלה מצליחים אולי להוציא ממני גיחוך קל ותו לא.
פה צחקתי כמה פעמים זה ממש טוב!
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
לכתוב אזהרה בכותרת ...

נכתב ע"י מאירי5;516120:
להערכתי על פי סגנון הכתיבה, היוצר הוא:
© אליעזר ריינשטיין, ירושלים.
E-mail:<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>; <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>. Web site: http://www.geocities.com/e_r_999

אם הציבור כאן מעונין אעשה מאמץ לחפש עוד דברים מפרי עטו.

סליחה, יש עוד שנים: עמי פומרנץ, גיל סלוביק.
אני אישית אשמח מאוד לצחוק מעוד כמה רעיונות דומים .
אולם לכל הדיכאוניים מביננו :) כדאי שבכותרת תכתוב אזהרה בסגנון : לא מיועד לאנשים רציניים יתר על המידה ובייחוד סכנת קריאה למשכילים שרואים את ההבדל העצום בין כתיבה שיווקית ששכרה רב בשמים ומעידה על יוצרה שניחן בתבונה על אנושית לבין כתיבה רעיונית שבה ניחונו גם אנשים מן השורה עם רמת אי קיו ממוצעת .
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ckuh;516161:
כתיבה שיווקית זו לא כתיבה יוצרת.
הכתיבה השיווקית היא כתיבה ברמה הרבה יותר גבוהה ומצריכה הרבה יותר מסתם כישרון עט חובבני. היא מצריכה ידע גם בשיווק ודורשת היכרות עם קהלי שונים ועם השפה של כל אחד מהם - על כל הניואנסים הדקיקים שלה. היא דורשת אסטרטגיה, ידע מסוים בפסיכולוגיה - מה ידבר לצרכן ויפתח את כיסו, ואמורה להוביל למטרה אחת - שיווק.
הטקסט הזה, עם כל החידוד והשנינה שבו אינו מיועד למטרות שיווקיות ואינו קשור לכתיבה שיווקית.
וזה לא קשור לשמחה, מצווה או עצב.
זכה נעשית מלאכתו בידי אחרים... תודה.
אגב, לכל מי שמעוניין לפרסם כאן מפי עטו של גיל סלוביק (המוכשר מאד, ללא ספק): למה שלא תוסיפו את האתר שלו למועדפים אצלכם?
 

טיפ טופ

משתמש צעיר
נכתב ע"י דניאל נ;515869:
לא שלי אבל אני אמסור את התודות של כולכם לזה ששלח לי שקיבל מחבר ששלח לו שנשלח לו ע"י חבר וכו' וכו':)
את האמת תמיד אפשר להוסיף סעיפים ככה שכולם מוזמנים
בסוף זה יהיה חוברת הלכות חובה לחתנים וכלות

נשמע לי מוכר , האם זה לא של דנה שוורצמן ?
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה