דרוש מידע הלבוש החסידי - אשמח לעזרה

מצב
הנושא נעול.

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
שפירא והורביץ, אצל הדור המבוגר. הדור הצעיר, ברובם לא.
האנשנים עוד פחות.
הקרמרים, לא.
שכטר, לא.
חשין, רוב רובם לא.

מבחן נוסף
בכל מתיבתא, כמה יחידים.
בקהילה, (שמונה כמה מאות טובים), כמעט אף אחד.

ובזה סיימתי את הנושא.
שפירא הדור הצעיר רובם כן.
הורביץ לא בדקתי.
אנשינים רובם לא.
קרמרים ושכטרים יש ויש (רובם נראה לי לא).
חשינים רובם כן, (בעיקר הצעירים), יש שלא.

במתיבתא יש הרבה יותר מכמה יחידים
(לדעתי רובם כן)

ותבדוק בנועם ה', תמימי דרך, ועוד.
(ובברסלב בני ברק)
 

א. שטיגליץ

משתמש מקצוען
לצערי נכתבו באשכול דברים לא מוצלחים הרומזים לקהילה מסוימת, מי שרוצה יפתח אשכול אחר בנושא (וכמובן שימחק מייד) חבל למחוק אשכול שיש בו 12 עמודים ושרד יפה מאוד, ודיונים יפים גם אם הם לוהטים, רק בגלל ביטוי אחד קטן.
חשבתי לפנות לקהילת המאיירים (שאין לי בה יכולת השתתפות) ולבקש את האיורים הבאים:
שטריימל עם קרוין
שטריימל בלי קרוין
ספודיק
דאשיקל
כובע סאמט
כובע סופר
כובע ביבר (סאטמר)
כובע עגול (קרמבו?)
יארמולקע
מי שרוצה פרטי לבוש נוספים יש עוד הרבה, אבל אני חושש לבקש... שיסתכל בטבלה... (מה זה גארטל מגולגל? ואיך נראה ראז'וולקע ? ואיך אומרים את המילה הזאת- ראז'וולקע ???? אני צריך לשמוע הקלטה...)
אין כאן שום מטרת רווח, המאייר יזכה להרשם שמו ליד האיורים, אולי עם המייל לידו (בתקווה שפרוג מאשרים זאת)
כרגע יש כ10 אלף צפיות לשרשור, כך שיש כאן פוטנציאל...

תודה לכולם על ההשתתפות והנעימות!
בזכות אלו שלא שינו לבושם נגאלנו ממצריים

לאור הבקשות הנה הטבלה המעודכנה:
הוספתי טבלה קטנה לבריסק וחזון איש, כרגע ריקה. בכובע יש הבדל, יש הבדל בצורת הפיאות בינהם? ובמלבוש העליון? ושבת?
ימות החולכובעכיפהפיאותמשקפייםלבוש עליוןמכנסייםיחודי
בעלזאסאמעט

בחורים מגיל בר מצוה עד סוף שיעור א' ישיבה קטנה
-דאשיקל
קטיפהמגיל 17 עד לחתונה מסגרת פלסטיק שקופהקפוטה אברכים הרוב ארוכים
מעטים
קצרים
הולכים עם גארטל-
זה יחודי לבעלז

הרבה עם טלית פסים כחולים (גם מכנובקה בעלז)
ברסלבהרוב קרמבו
מעט כובעים אחרים
הרוב ראק
מעט אחר
להרבה יש תכלת בציצית
גורכיפה בד גבוההמחוץ לירושלים - מתחת לכיפה.
בחצר הרבה ובירושלים - פאות בחוץ
מסגרת
פלסטיק שקופה
בתוך הגרביים
ויז'ניץסאמעט - הפרפר בצד ימין (גם ויז'ניץ מונסי)הרוב מסגרת פלסטיק.
בחורים בעיקר
חב"דקנייטש מכופף יותרבד ללא קטיפהפיאות קצרות עד גיל צמיחת הזקןיש עם חולצה בחוץ.


חליפה קצרה
לבחורים גרטל מתחת לחולצה על הציצית.
למשיחיסטים - כיפת "יחי" ודגלון.
סאטמארסופר ירושלמי או המבורג הונגרי
(ביבר)
חליפה ארוכה
או
חליפה 3/4
סלוניםכובע עגול בלי סרטהמבוגרים יותר פאות מאחורי האוזן הצעירים מסולסלותציצית גלויה
מתחת ללבוש העליון
ארוכות
סערט ויזניץהפרפר בצד שמאלמגולגלות סביב האזניים
סקווערמגולגלות באזור האוזןמסגרת חצי עליון שחורציציות ארוכות
ציצית פתח עגול
צאנז
קרליןירושלמי סופר
והכיפה מכוסה בו
האמריקאים - מאחורי האוזניים.
בארה"ק
אורך בנוני.
חלאטארוכות
תולדות אברהם יצחקירושלמי
סופר
יארמולקעהילדים פאות ארוכותאברכים - כחול כהה עם פסי זהבקצרות
תולדות אהרןירושלמי
סופר
יארמולקעהילדים פאות ארוכותאברכים - כחול כהה עם פסי זהב.
רבי'ס יונגעלייט -שחור עם פסי זהב
קצרות

שבתכובעכיפהלבוש עליוןגארטלמכנסייםגרבייםילדיםיחודי
אלכסנדרספודיקארוכות
אמשינובספודיקארוכות
אשלגספודיקארוכות
באבובראז'וולקע - מעיל חלק הדורקצרותלבנות
בעלזאשטריימל
אברכים פרחוני(בקיטשע) או חלק עם גרטל מסובב.
בחורים - חלק קפוטה עם גארטל
קצרותשחורות.
בחגים אברכים לבנות.
בחורים שחורות
קסקט - דאשיקל
ברסלבשטריימלהרבה עם יארמולקעבב"ש וירושלים הרוב ג'ובע - חום, קאפטן- פסים. ובסעודה שלישית בעקיטשע=עס חלאט
השאר בקיטשע שחור
גורספודיקאברכים קטיפה
בחורים חלקה
קפוטה חלקה
מגיל 12
בתוך הגרבייםשחורות
ויז'ניץשטריימל.

ויזניץ שיכון - ללא קרוין
קצרותלבנותקסקט - דאשיקל (בבני ברק יותר מקפידים)
חב"דכובע קנייטש יותר מכופףסירטוק לאברכים
מודזיץספודיקארוכות
סאטמארראז'וולקע - מעיל חלק הדורלבנות
סלוניםטלית בליל שבת
סערט ויזניץילדים - כיפה מחומשת "כיפה סערט"
סקווערמגפיים
צאנזקצרותלבנות
קרליןיש בחורים עם שטריימל סינטטיירושלמים- יארמולקע לשבתירושלמים -
ג'ובע חום
על קאפטן מוזהב
תולדות אברהם יצחקשטריימל גם לבחוריםיארמולקעקאפטן
זהב עם פסים ירוקים
דק
לבן
בחורים - בצבע בז'
טלית בליל שבת
תולדות אהרןשטריימל גם לבחוריםיארמולקעקאפטן
זהב עם פסים ירוקים
רחב מוזהבבחורים - שחורות
אברכים - לבנות
טלית בליל שבת
 
נערך לאחרונה ב:

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
באידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעות
מגוחך מאוד לכתוב על שגיאות כתיב זו לא טעות..
אבל ניחא, בשביל הכבוד שלכם כדאי לשמוע ממי שמכיר את הנושא חי דובר וכותב את השפה.
לא צריך להיות נביא בשביל להבין שלא גדלתם שם.
 
נערך לאחרונה ב:

חסידויסית

משתמש מקצוען
באידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעות
שטויות והבלים!!! אומרים ברידער, אראבער, ישנם מילים שאומרים עם ס' כגון טאמאטע, טאמטעס.
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
באידיש ירושלמית לא אומרים ברודער ברבים ברידער אלא ברודער'ס אותו דבר אראבער אראבער'ס וכו' זה לא טעות
האם אתה ירושלמי שאתה מדבר, זה נובע מאותו טעות שאומרים צ'אלמער'ס וד"ל
כדי להבין אידיש צריך לחיות אותה ולדבר אותה.
כמו"כ אין לדמות ולהשוות ניבים אחד לשני, האידיש הליטאית והאידיש ההונגרית הם כמעט שתי שפות....
וגם בירושלים יש את הסלונימער'ס שנוטים יותר לעברית, ויש את תולדות אהרן שהם הונגרים וכו'.
 

הרי זהב

משתמש סופר מקצוען
האם אתה ירושלמי שאתה מדבר, זה נובע מאותו טעות שאומרים צ'אלמער'ס וד"ל
כדי להבין אידיש צריך לחיות אותה ולדבר אותה.
כמו"כ אין לדמות ולהשוות ניבים אחד לשני, האידיש הליטאית והאידיש ההונגרית הם כמעט שתי שפות....
וגם בירושלים יש את הסלונימער'ס שנוטים יותר לעברית, ויש את תולדות אהרן שהם הונגרים וכו'.
תודה!!!!!
כל מילה!
 

גערער

משתמש פעיל
הפקות ואירועים
לאחרונה בתו"א נכדי האדמו"ר והרבנים (מו"צים וכדו') הולכים ביום חול עם קאפטן של ראש חודש, לא כולם.
אתה מדבר על נכדים או על בנים הבנים של הרבי הולכים עם משהו יותר מבריק שחור \ זהב אבל הנכדים לא
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
לגבי צאנז, החסידים לובשים ביום חול כובע חסידי רגיל ומכנסיים ארוכות.
משפחת האדמו"ר לובשת כובע סופר עם "ראם" רחב וריפס.
בשבת החסידים לובשים בעקיטשע ומכנסיים קצרות וגרביים לבנות
משפחת האדמו"ר לובשת סטראקעס ו"געפעפטע אויזן' עם גרביים לבנות.
 

איבד את הצפון

משתמש פעיל
בנדבורנא ישנם שהולכים עם כיפה לבנה בשבת.
ולגבי הלבוש הירושלמי אפשר למצוא אותו גם בביאלה, זוועהיל, פינסק, לויצק, באיאן, אשלג, ראחמסטריווקא וסאטמאר בירושלים (עם כי בסאטמאר עירבבו את הלבוש והוסיפו על זה תוספות הונגריות וכדו').
וכמובן בעוד קהילות מבני ירושלים כגון קהל חסידי ירושלים, משכנות הרועים, מתמידים, פרושים וכו'.
באלכסנדר משפחת האדמו"ר לובשים מכנסיים קצרות בשבת.
 

א. שטיגליץ

משתמש מקצוען
בריסק - הולכים עם כובע קנייטש (מלבד הרב)
חזו"א - כובע עגול
שניהם עם פאות קצרות ועבות לא מסולסלות על האוזן
לבוש ארוך, ששמו...
טעיתי?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה