היית ממלאת מקום?

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
מורה אמרה לנו פעם:
מורה חדשה שנכנסת עם חיוך יוצאת קשוחה
מורה שנכנסת קשוחה יוצאת עם חיוך
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לא היתי אף פעם ממלאת מקום אבל זה לא משנה מילוי מקום או מורה קבועה כדאי שתשדר בכניסתה סמכותיות וביטחון . לא לנסות להתיידד עם התלמידות זה לא יעזור למשמעת להפך. גם לא צריך להיות קשוחה עד כדי רעה אבל כן להיות אסרטיבית להקפיד שיהיה שקט בשיעור , לקבוע כמה כללים ראשוניים , לומר אותם בצורה סמכותית ולהיות עקבית באכיפת הכללים
בהצלחה
 

Art Studio

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ראשית - תודה למשיבות!
שנית - יתכן שהיה עלי להדגיש טרם: מדובר בבית ספר קהילתי וחמים. קשיחות - במקרה הספציפי - היא די בלתי ישימה.
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י Art Studio;1504084:
ראשית - תודה למשיבות!
שנית - יתכן שהיה עלי להדגיש טרם: מדובר בבית ספר קהילתי וחמים. קשיחות - במקרה הספציפי - היא די בלתי ישימה.

לא אמרתי קשיחות וקרירות אמרתי אסרטיביות . לעמוד על הכללים שלך בתקיפות נעימה
 

Art Studio

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י רותי12;1504089:
לא אמרתי קשיחות וקרירות אמרתי אסרטיביות . לעמוד על הכללים שלך בתקיפות נעימה

אשמח, אם אפשר, ליתר פירוט. יעזור לי מאד. דוגמאות, אופן הטלת משמעת ועוד.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
קודם כל - הכי חשוב - להגיע מוכנה לשיעור!!!
מוכנה לא ברמה של לדעת מה את הולכת ללמד - אלא איך וכמה, ואיפה תעצרי לפרט וכו' - כי מספיק רגע של היסוס קל כדי שתתחיל חגיגה!

העצות לאסרטיביות והחלת חוקים הן אותן עצות שהיו מיישמים עלינו כתלמידות.
תלמידה שמדברת - שותקים באמצע המשפט, מסתכלים עליה ומחכים שתסיים את השיחה...
אצלי עבד מעולה (בנות גדולות).

בהצלחה!
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י Art Studio;1504084:
ראשית - תודה למשיבות!
שנית - יתכן שהיה עלי להדגיש טרם: מדובר בבית ספר קהילתי וחמים. קשיחות - במקרה הספציפי - היא די בלתי ישימה.

נכתב ע"י Art Studio;1504104:
אשמח, אם אפשר, ליתר פירוט. יעזור לי מאד. דוגמאות, אופן הטלת משמעת ועוד.

תחשבי כמה כללי משמעת בסיסיים את רוצה ליישם בכיתה . תכנסי לכיתה בחיוך . אל תתחילי את השיעור לפני שתשמעי את השקט.
כשמגיע השקט המיוחל תאמרי מילות פתיחה ותאמרי להם את הכללים שקבעת: דוגמא
מאד מפריע לי דבורים . אני לא רוצה להעניש אז אל תאלצו אותי ....
אם את תלמדי אותם רק שעור או שניים אל תכבירי בכללים נוספים
אם את אמורה להיות איתן 3 חודשים אז כן כדאי שתפרטי אלו עוד דרישות יש לך בק
שר לש.ב מבחנים וכו .
תגידי הכל בשיעור הראשון והכי חשוב תראי שאת מיישמת . נגיד בת תתחיל לדבר מיד תבצעי מה שאמרת בקשר לדבורים
זה על רגל אחת
בהצלחה
 

Art Studio

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה רבה לכן! עזרתן לי מאד!
בטוחה שתהיה לי תועלת מדבריכן, בעזרת ה'.
 

נקודת זינוק

משתמש פעיל
הרגילי אותן לכבד אותך:
אחרי שכולן עומדות הכנסי לכיתה,
אחרי שכולן שותקות התחילי את דברייך

היי המובילה:
החליטי אַת מה עושים עכשיו ואיך
אל תתנצלי ובוודאי אל תתווכחי

ועוד משהו:
תני לבת להקריא את שמות הבנות כדי שלא תטעי בהגייתם.

בהצלחה!
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
להתחיל את השיעור בהוראה כלשהי למשימה
 

גיטי 123

משתמש סופר מקצוען
כשמדובר על תקופה ממושכת של מס' חודשים כדאי להגיע מתוכננת מראש, לדעת מה את הולכת ללמד לאורך התקופה, מהם יעדי ההספקים הנדרשים.
ומאד חשוב- לתכנן איך תתנהל הלמידה- יסכמו בשיעור? ישתמשו בספר? יקבלו שכפולים? יהיו שיעורי בית? בוחן בתחילת שיעור?
כי הדברים האלו נותנים את הסדר הבסיסי בשיעורים, והתלמידות אוהבות לראות שיש קביעות ואחידות במהלך התקופה. במקצועות רבים הבנות תעדפנה שככל הניתן תיכנסי לנעלי המורה הקודמת ותשתמשי באותם עזרי למידה כמוה. אם סיכמו במחברת- להמשיך, אם היו עבודות פעם בשבועיים להגשה- תמשיכי באותה מתכונת.
ממליצה מאד לשמור על קשר עם המורה הקבועה. לדווח לה על ההתקדמות, על המשמעת בשיעורים ועוד. ולקבל עצות, עזרה וטיפים ממישהי שמכירה את השטח. (קרי- החומר הנלמד, התלמידות)

כדאי לך לצ'פר את המצטיינות. אני הייתי רושמת פתאום שם של בת על הלוח, אח"כ עוד שם... הבנות דרוכות להבין מה פשר השמות על הלוח. ואז רושמת כותרת: התלמידות המצטיינות. כולן רוצות להיות שם. ומשתדלות לשתף פעולה ככל הניתן כדי להכנס לרשימה. ספרי להן שהרשימה הזו חשובה כי: את מעבירה אותה למחנכת / מנהלת/ משפרת בעזרתה את הציון לתעודה וכד' (אני עשיתי כך בכיתה י', כך שזה מתאים גם לבנות גדולות)
 

מאהמם

משתמש פעיל
העצה הכי טובה, כמובן להתפלל לסיעתא דשמיא.
להניח דף על השלחן עם עט ליד, בת שמדברת נרשמת מיד- אה... אם את תהיי בשקט עד סוף השיעור וזה באמת לא אשמתך- אני אמחק אותך מהרשימה...
עד לפני כמה זמן- הייתי אומרת לך להכין שיעור מענין- כי זה הדרך היחידה למשמעת,
אבל נפלתי על כיתה שנתנו לי ללמד את החומר הכי קשה והכי משעמם ונתנו לי להתכונן אליו 5 דקות לפני שנכנסתי לכיתה- כך שכמעט למדתי את זה איתן ביחד... וידעתי שתהיה לי בעית משמעת ובצדק...
והשקט שהיה בשיעור והשיתוף פעולה פשוט הדהימו אותי- עד שלא התאפקתי ופשוט התחלתי לצחוק ושאלתי אותן למה הן בכלל מקשיבות לי?...
הן צחקו והאוירה המשיכה להיות מדהימה...
כאן ראיתי שזה רק ענין של תפילה וסיעתא דשמיא, והכי חשוב לראות במקום עצמו איך זה זורם ומה מתאים לכל כיתה...
יש כיתות שהקריאת שמות היה הפתיחה הכי מוצלחת לשיעור ויש שדחיתי את זה לסוף...
יש כיתות שהוצאת בת אחת החוצה מיד על ההתחלה נתנה לי שקט לכל השיעורים, ויש שזה רק עורר התנגדות אצל כולן...
העיקר תצליחי!!!
 

bbr

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אם מדובר לתקופת זמן של יותר מכמה ימים, אל תרגישי כלל שאת ממלאת מקום
ולכן כל מיני אמירות של תלמידות "המורה הקבועה עושה אחרת" וכדו', אינן רלונטיות, כי עכשיו את המורה, והכל מתנהל לפי הראש שלך, ולפי איך שאת חושבת...
בהצלחה
וכמובן להרים את העיניים מידי פעם לשמים אפי' תוך כדי הפרעה..:rolleyes:
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לי, שקשה ליעם שמות, תמיד שקראתי שמות ביומן, היה לי בשולחן"מפה" של הכיתה. ותוך כדי קריאת שמות שיבצתי כל בת במקומה....
כך אח"כ שהייתי צריכה להעיר להאיר ידעתי מייד את השם ולא הייתיצריכה: "רגע, איך קוראים לך??"
מומלץ מאד!
ואני מקפידה מאד (כן גם בתיכון ) שהבנות תכבדנה את עצמן ותעמודנה. זה עוזר להם להבין ההפסקה נגמרה המורה הגיעה!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה