סיפור בהמשכים היומן שלי. נתי בן שבע.

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
שלום יהודים יקרים!
אמא שלי תמיד אומרת שההקדמות שלי לקוחות מאיזו הרצאה מאלפת של מרצה מפורסם. אני כבר רגיל לזה. מקווה שגם אתם תתרגלו מהר.
אני ילד. בן שבע, אמנם, אבל בשכל אני קצת לפעמים כמו בן שבעים ולפעמים כמו בן שבעה חודשים. (את זה אמרה אחותשלי מתי שנשכבתי על הריצפה ובעטתי ובכיתי שלא הסכימו לי ללכת להלוויה של שכן אחד). יש לי כמה תחביבים, שכל החברים שלי בלי יוצא מן הכלל חושבים שהם מוזרים. למשל, להשקיף במשקפת שעתיים ויותר על קן של דררות שהתמקם מעל החלון שלי, לספור את מספר השקיות שיש בפלח של אשכולית (אבל זה באמת רק כשקצת משעמם לי) או לקרוא ספרים עבי כרס שהם מתפוצצים מרוב דפים וכמעט נוזלים מהכריכה, ועוד כתוב עליהם 'חלק ראשון בסדרה'.
הייתי באמצע לקרוא ספר עב כרס עד מאוד שתיאר במדוייק מה עושה השקע הברומטרי ומה תפקידו בעולם, בערך עמוד 550, כשאח שלי דחף לי שתי ידיים בין הספר לעיניים והסתיר לי את שדה הראיה.
"מה אתה עושה!" צעקתי לו, והקול שלי נשמע מקרקר כזה כמו קול של מישהו שקורא בספר.
"אני קורא לך כבר שבע פעמים!" הוא הסיר את הידיים שלו מהעיניים שלי. ראיתי שהוא באמת מתכוון למה שהוא אומר, ולא מנסה לצחוק עלי.
"מה אתה רוצה?" שאלתי אותו, ואגב כך יישרתי את המשקפיים הנוזליות שלי ('הפרופסור המפוזר, אמא! אני לא יכולה כבר עם השלוליות שהוא משאיר מהאשכוליות שלו, והמשקפיים הנוזלות האלה בקצה האף שלו כשהוא מרים את העיניים כמו זקן בן שבעים עם משקפי קריאה, אוף!')
"אמא ביקשה שתלך לקנות ב'סופר' כמה דברים שהיא צריכה - "
"דחוף". קטעתי אותו. "נכון?"
הוא הנהן בפנים עגומות, ואני ידעתי שרק מקרה חרום יכול לגרום לאמא שלי לבקש ממני ללכת לסופר.
"למה אתה לא הולך?" ביררתי באנחה והנחתי את הספר פתוח הפוך כדי שלא יסגר. "למיטב ידיעתי אתה לא חולה, ואין לך היום שיעור עם החברותא סגל, ואתה לא הולך למבחן בישיבה ולא אמור להתארס בזמן הק - "
"אני רץ למנחה". הוא קטע אותי בקוצר רוח. "קח את הכסף. אמא רשמה לך רשימה של כמה דברים. תזכור לשלם לפני שאתה יוצא ואל תביא מה שלא רשום. בלי חוכמעס, בבקשה. תנסה לחשוב מה אמא בדיוק רוצה, לא, תביא רק מה שכתוב!"
הוא הניף את הכובע והחליפה שלו ולבש אותם בתנועה לוליינית, החווה בידו על הארנק והרשימה שהיו מונחים על השולחן וחמק בעד הדלת.
נאנחתי. אחר כך קמתי לאט לאט, הרמתי את הארנק כאילו מדובר בחומר נפץ ושלחתי הצצה זהירה ברשימה. מיד ידעתי שמסע הקניות שלי יהיה נועד לכישלון.
'חמש לבנים', היה כתוב בכתב ממהר. 'אבקת סוכר, סוכר חום, בייצים, אבקת אפייה, קמח מצה, לחם מלא בלי דגנים, כחחעם פלמג (משהו כזה. אני לא יודע מה היה אמור להיות כתוב שם), מלפפונים, עגבניות, רסק עגבניות ותרכיז שזיפים'.
אתם מבינים? וזה ה'כמה דברים'! רשימה של אחד עשר דברים שאחד מהם אין לי מושג מה הוא! וצריך להסתובב בכל הסופר כדי להגריל את כל המוצרים האלה! אני בטוח אאבד איפשהו בין הטור של המיץ לימון המשומר ללימונים הרגילים כי אני ארצה להבין אם החומר המשמר משנה משהו מהטעם או שזה נטו בריאות! בדיוק בדיוק כמו שקרה לי פעם שעברה! ואחר כך עוד הייתי צריך לשלם פיצוי לסופר על שני בקבוקים שהתפוצצו כי רק בדקתי מה כתוב עליהם! רק! (אמא שלי שילמה. גמרתי את הכסף שלי על המשקפת השישית שלי).
לקחתי את הארנק והרשימה, קשרתי את השרוכים בנעליים, ואפילו הכנסתי את החולצה למכנסיים כמו שאני כל בוקר עד שאני הולך בדרך קיצור דרך העץ של הדררות ואז היא בורחת.
הלכתי לסופר.
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
נמשכתי בקריאה עד הסוף, יש בכתיבה אלמנט מושך

אבל מה הכיוון, התכלית או הפאנץ’?
הי תודה!
זה סיפור בהמשכים של כמה פרקים,
תכליתו ומטרתו לספר את סיפורו של נתי בן השבע:sneaky:
ואולי גם לשעשע קצת את הקוראים.
זה הכל:)
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מלפפונים ועגבניות מצאתי הכי בקלות. הם עמדו דוכן אחד צמוד לשני, והצבעים שלהם הם צבעים מנוגדים (קראתי את זה בספר לציירים). ישר ראיתי אותם, והעיניים שלי לא ברחו לכל מיני מקומות. הן פשוט ראו אותן. לקחתי שקית שקופה ומילאתי שני מלפפונים. אחר כך התחלתי לחשוב מה זה אומר שכתוב לי ברשימה 'מלפפונים'. שלוש או עשר? ואולי עשרים וחמש?
מילאתי שקית בגודל בינוני. היו שם שבעה מלפפונים. החלטתי שזה מה שאמא שלי צריכה בשביל להכין סלט לארוחת ערב, בוקר וצהריים (לא שהיא מכינה בבוקר ובצהריים, אבל תכננתי לבקש ממנה). עגבניות לקחתי שש. הן היו יותר שמנות והשקית התמלאה מהר יותר. אחר כך הכנסתי את היד לכיס להוציא את הרשימה, אבל היא לא היתה שם. לא היא ולא הארנק. הכיס היה ריק.
סיפרתי לכם כבר שאני נוהג ללכת דרך עץ הדררות, לטפס עליו ולבדוק אם בדיוק הפעם בקעה דררונת קטנה מהביצה? אז גם עכשיו ביקרתי על עץ הדררות. התוצאה היתה כיס קרוע ורשימה וארנק שאולי הם עכשיו בבוץ ואולי לא. ואין לי איך לקנות את המלפפונים והעגבניות שזכרתי בעל פה, וגם לא את תשעת הדברים שממש שכחתי.
ברגע הראשון רציתי להשכב על הריצפה, להעיף את שקית העגבניות ושקית המלפפונים הכי רחוק שאני יכול, ובסיבובים כדי שהכל יעוף ויתפזר על כל החנות ועל כולם!!! על כל האנשים שאף פעם לא נאבדים להם דברים והם לא שוכחים שעץ הוא בקטגוריה של דברים שהורסים בגדים, ושהם הולכים למכולת בלי שהלב מפרפר להם והם חוזרים הביתה בנחת! תמיד! ובלי להביא 2 לחם קל במקום לחם מלא כי אולי זה שוקל אותו דבר! פשוט רגילים ונורמליים וסטנדרטיים ומסודרים ומאורגנים ומיושבים בדעתם!!!
"נתי?" הקול של שימי חבר שלי היה הקול המושיע שבקע לי פתאום בתוך סערת המחשבות והתכנונים. הרמתי מהר את העיניים. הן היו יבשות כי עוד לא ביצעתי את התוכניות המצמררות שהיססתי אם לבצע. הוא חייך אלי כי אנחנו חברים טובים, ואני חייכתי אליו בחזרה, ואז העיניים שלו הסתכלו עלי והפה שלו נמתח קצת.
"מה קרה הפעם?" הוא שאל בשקט, ובאותו רגע רציתי לחבק אותו כי הוא תמיד מבין הכל ולא צריך לו להסביר ולהתנצל עשר פעמים. הוא רק אומר 'אה' והוא מבין לבד.
"נאבדה לי הרשימה של הקנייה". אמרתי ובלעתי חזק. "וגם הארנק עם הכסף. ונהיה לי חור בכיס".
"אוי". הוא סובב את הראש לכל הכיוונים. "איפה זה נאבד? אפשר לחפש?"
"אולי". אמרתי. "מתחת לעץ של הדררות".
שימי הניח יד על הכתף שלי. "בוא נרוץ". הוא אמר. "אולי נמצא את זה. בעצם, אתה יודע מה? תשמור אתה על אחים שלי ואני ארוץ לחפש את זה וגם אקנה לך מהר מה שצריך".
הרעיון היה כל כך קוסם שהייתי אמור לקפוץ מאושר ולהבטיח שאשמור על אחים שלו גם מחר, אבל משהו שהתכדרר על קנה הנשימה שלי מנע ממני להגיב את התגובה הרגילה. "לא!" פלטתי מהר. "לא רוצה".
העיניים של שימי הסתכלו עלי בהפתעה. הוא ניסה לפענח את מה שעומד מאחורי התגובה שלי. אבל ידעתי שהוא לא יצליח הפעם.
"לא!" אמרתי חזק יותר, וכמעט שייללתי. "אני רוצה, שתעשה לי קוסמות, לא, שתברך אותי - אתה צדיק, לא? שמהיום אני אהיה ילד רגיל שהמחשבות לא בורחות לו ושאף פעם - אף פעם לא קורות לו פשלות!"
שימי חייך.
"לא! אל תצחק!" כעסתי עליו. "אתה שומע? אני רוצה להיות ילד נור - "
"נתי!" הוא התפקע מצחוק. "איזה סבתאלה נהיית! מה, חסרות דרכים לעשות שינויים? ברור שברכות עוזרות, אבל מה עם תפילות? וחוץ מזה, אתה אמרת שעוד מעט תלך למומחה אחד שיעזור לך לארגן את כל המחשבות בתאים תאים כמו בחנות כל בו שהמסמרים והברגים מסודרים ב - "
"לא מעניין אותי!!" צעקתי לו. שני אנשים הסתובבו אבל לא הסכמתי להסמיק. "אני רוצה נס עכשיו! מיד!"
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
כיוון של אוטיזם?
לללא
לעניות דעתי יש פה כמה נתונים שאין באוטיזם, למרות שזה יכול להיות דומה, במחשבה שניה.
מדובר בילד גאון מפוזר עם קשב שמתקשה להתנהל והבלגן מנהל אותו. קצת מוקצן:)
נמשכתי בקריאה עד הסוף, יש בכתיבה אלמנט מושך
יש לך את זה.
כתיבה מקסימה!
תודה לכולכם על המשוב החם. כיף לשתף!
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
תי!" הוא התפקע מצחוק. "איזה סבתאלה נהיית! מה, חסרות דרכים לעשות שינויים? ברור שברכות עוזרות, אבל מה עם
אפשר הערה?:)

המשפט הזה פחות מתאים לילד בן שבע.
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
ואז, אחרי שצעקתי כמו מישהו שאפשר לפקפק אם הוא נורמלי או לא, התחיל השינוי.
אתם בטח זוקפים אוזניים ואפילו הגבות שלכם מתרוממות. מה, אם צועקים זה עוזר? הרי כבר מגיל שנתיים כשצעקתי שאני רוצה שוקו בבקבוק לא קר ולא חם ורק טעים זה לא עזר כי בדיוק לא היה חלב, והסופר כבר היה סגור!
אבל פה, בבת אחת הסיפור שלי השתנה והפך לפנטזיה. הנה. כתבתי את זה. אפילו שלא נהוג לכתוב דברים כאלו מראש, ועדיף לתת לקוראים להבין לבד, אני כותב לכם: פטזיה! כי ממילא לא תאמינו לי שזה היה באמת. אני כבר מכיר את העולם. אז מראש, אזהרה: אם אתם לא חובבי פנטזיות לכו מכאן, ואין צורך שתמשיכו לקרוא את הסיפור שלי (האמיתי! לא מאמינם? אל תאמינו! ידעתי שלא תאמינו!).
שימי הסתכל עלי, והסתכל, ואז פתאום הגיע להחלטה ברורה. ראו את זה בעיניים שלו. "בוא". הוא אמר לי. הטון שלו היה כל כך ברור וחד, שאיכשהו הלכתי אחריו. "כאן". הוא כיוון אותי, והצביע על דלת פלדלת כהה ליד הכניסה לסופר, שתמיד חשבתי שהיא מחסן לחפצים ישנים או מאורת אנשי שב"כ.
"יש לך מפתח?" בהיתי בו. הוא שלף מפתח סגול וישן, תחב אותו בחור המנעול וקליק קלאק קריינג. הדלת נפתחה.
"בוא!" הוא קרא לי שוב, בקוצר רוח.
נכנסתי פנימה. ריח של טחב עמד באוויר. שימי חיפש את המתג במישוש מהיר על הקיר ואור עז הציף את החדר בבת אחת.
מצמצתי פעם אחת, ואחר כך עוד פעם, ושוב פעם, אבל דבר לא השתנה: ממולי בדיוק היתה דלת ענקית מצופה כולה במסך לדים ענק. עיגולים מונפשים הסתובבו עליו הלוך ושוב, וצמד מילים זוהר הבהב בזהב - שחור - ירוק: "הגשמת משאלות".
"חשבתי לספר לך על זה פעם אחרת". שימי היה עסוק בלפתוח את הדלת השניה, ורק מלמל את המילים לעצמו. "אבל אתה צריך עכשיו עזרה, לא?"
הדלת נפתחה. מאחוריה היה עולם. שבילים, עצים, ציפורים, נמלים. כל מה שיש בעולם הרגיל.
פתחתי את העיניים, ואת הפה, ובלעתי את כל המילים שלי ביחד עם ההלם והתדהמה ושלל הרגשות אשר שיחקו בי. (הפכתי לפיוטי, אה? ככה זה ילד בלי סדר בראש).
מעכשיו, קוראים יקרים, אין לי אפשרות לתאר את כל הרגשות שלי, כי אם אני אתחיל אז תקבלו סלט גדול של הלם-תדהמה-בהלה-התלהבות-בלבול-אי אמון-ו... עדיף להפסיק. אז אני כותב עובדות. יבשות. קרש יותר רטוב. ותשתדלו גם אתם להמנע ממבול של רגשות כשאתם קוראים את הסיפור שלי, כי אחרת תתבלבלו מאוד.
הלכנו בשבילים, רגועים ושמחים כאילו אין מחר ואין סופר ואין רשימה וכסף שאבד. כאילו אני לא מבולבל עד קצה הציפורן (אופס גלשתי). שתי מאיינות מצויות עפו מעלינו וצנחו באמצע השביל, ושורת נמלים גדולות ושחורות טיפסה על אחד הגזעים הרחבים. שימי התכופף ליד הגזע של הנמלים, ואני הצצתי אחריו. היה שם לוח קטן כסוף, מכוסה במרבד עלים. הוא הקיש ססמא (מטופשת. אני כבר זוכר אותה בעל פה @#$%*&4567388756!@##$%^ לדעתי צריך להזהר לבחור ססמאות שלא קל לגלות). מיד נפתח לנו פתח עגול ויפה בתוך גזע העץ הרחב. טיפסתי אחרי שימי ויחד גלשנו בתוך העיגול במגלשה מסחררת במיוחד.
הגענו לחדר עץ קטן, פשוט. במרכזו עמדו שלוש מכונות גדולות. על כל מכונה היה מפורט מה תפקידה בעולם הפנטזיה הזה.
המכונה הראשונה - "הגשמת המשאלה שלך בדרך טבעית והגיונית. מומלץ".
המכונה השניה - הגשמת המשאלה שלך בדרך צחוק - מומלץ למי שצחוק ושמחה ממנו והלאה".
והמכונה השלישית - "הגשמת המשאלה שלך בדרך מוזרה ומשונה יותר משתעלה בדמיונך. פחות מומלץ למי שמחפש שינוי אמיתי ומהותי".
ואז, מתחת, בקטן, היה כתוב: "כי אין באמת קיצורי דרך בחיים".
ניגשתי מיד למכונה האמצעית.
 

~שפרה~

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אוי, זה מקסים ומתוק כל כך!.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  28  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה