היום יום הולדת....

בא יבוא

משתמש מקצוען
עוד מעט יום הולדת. וליום הולדת הזה יש משמעות נוספת מעבר לכתר וחגיגה: הילדה נהיית בת 9! וילד בן תשע יכול כבר לעבור כביש לבד!

אז זה באוטומט? ברור שיש ללמד את הכללים ולהתאמן, אבל האם באמת ילד בן תשע כשיר לעבור כבישים לבד? הרי הסיבה לכך שהוא לא הורשה לעבור בגיל צעיר יותר זה בגלל כישורים לא מפותחים דיים, האם בהגיעו לגיל הזה הוא כשיר בוודאות???

אני סתם פרואנידית?
 

גולדס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אני באותה ההתלבטות...
 

שביעית

משתמש מקצוען
חמודות אתן...
באמת עד היום היא לא עברה לבד? את בטוחה?
ילדה בת 9 עמדה במעבר חציה וביקשה שיעבירו אותה כביש, יפה....
ועכשיו ברצינות, ילד בן 9 יכול בהחלט לעבור כביש לבד בתנאי שזה לא עובר אוטומט אלא מלמדים אותו איך ומתי עם כל כללי הזהירות והבטיחות הנדרשים. זה לא שבגיל 9 הוא מקבל הארה משמים ופתאום יודע לבד. בגיל הזה הוא כשיר לקלוט את ההוראות וליישם אותן.
בהצלחה;)
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
נכתב ע"י שביעית;n4949199:
חמודות אתן...
באמת עד היום היא לא עברה לבד? את בטוחה?
ילדה בת 9 עמדה במעבר חציה וביקשה שיעבירו אותה כביש, יפה....
ועכשיו ברצינות, ילד בן 9 יכול בהחלט לעבור כביש לבד בתנאי שזה לא עובר אוטומט אלא מלמדים אותו איך ומתי עם כל כללי הזהירות והבטיחות הנדרשים. זה לא שבגיל 9 הוא מקבל הארה משמים ופתאום יודע לבד. בגיל הזה הוא כשיר לקלוט את ההוראות וליישם אותן.
בהצלחה;)

מסתייג מהנחרצות. אני גר בחזית וצופה מהחלון איך בני בן ה-9 עובר את הכביש אחרי כל ההדרכות והאזהרות....
 

שביעית

משתמש מקצוען
נכתב ע"י תותח שיווקי;n4949201:
מסתייג מהנחרצות. אני גר בחזית וצופה מהחלון איך בני בן ה-9 עובר את הכביש אחרי כל ההדרכות והאזהרות....



מה בדיוק נראה לך נחרץ מדי? שלא הגיוני שעד היום היא לא עברה, או שמהיום היא כבר כשירה לזה?
לא הבנתי עוד דבר, אתה בא להגיד שהילד שלך בן ה- 9 כבר יודע לחצות לבד ואתה רק משגיח מלמעלה, או שלמרות גילו אתה עדיין צריך לשמור עליו מהחלון? [אגב, עד מתי? עד בר מצווה?]
 

אשת חבר

משתמש מקצוען
המלצות ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים להליכה בטוחה:

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] ילדים עד גיל 9 חייבים בליווי מבוגר בעת חציית כביש.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] בוחרים יחד עם הילד את המסלול הבטוח לבית הספר. בוחרים בדרך הכוללת את המספר הקטן ביותר של כבישים שיש לחצות. חשוב ללכת יחד עם הילדים בנתיב הנבחר, לתרגל עמם את כללי הזהירות ולהימנע מקיצורי דרך.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] מוודאים כי הילד יסתכל לכל הכיוונים לפני חציית הכביש. מלמדים אותו לעצור על שפת המדרכה, להסתכל לכל הכיוונים ורק אז לחצות את הכביש.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] מלמדים את הילד לא לחצות כביש בין מכוניות חונות, מאחורי אוטובוסים או שיחים.
רוב התאונות נגרמות מזינוק אל הכביש, כשהנהג אינו מבחין בילד.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] מנחים את הילד לוודא שכל המכוניות עוצרות בכל המסלולים.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] מדגישים בפני הילד כי עליו ליצור קשר עין עם הנהגים ולוודא שהם הבחינו בו.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] מלמדים את הילד לחצות כביש במעברי חצייה. מלמדים אותו ללכת ולא לרוץ.
מלמדים אותו לציית לתמרורים, לסימונים ולמשמרות הזה"ב.
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"http:\/\/www.beterem.org\/Bullets\/3_3.gif"}[/IMG2] שמשו מודל לילדיכם להליכה בטוחה. ילדים צריכים גם לשמוע הסברים על כללי הליכה בטוחה אך גם לראות הדגמות של כללי הליכה בטוחה.
 

בת יהודה

משתמש פעיל
הבת שלי עברה בשנתיים את הגיל, וכשהיתה בת תשע, כל פעם דחיתי את ה'לימוד'. גם כך לא יוצא לה לעבור הרבה כבישים, אז כל פעם התחמקתי.
כשהייתי ילדה אמא שלי סמכה עלי לגמרי, לא זוכרת מאיזה גיל. ותמיד ריחמתי על בת דודתי בגילי שאמא שלה בחיים לא נתנה לה לעבור לבד ותמיד היתה צריכה לבקש מאנשים. (לא זוכרת עד איזה גיל, אבל היינו כבר די גדולות וזה לא היה הכי נעים לבקש...).
היום אני מסכימה עם דודתי. כמה שיותר מאוחר עדיף. זה החיים של הילדים שלנו!
אז ברור שצריך ללמד, ואם במוסדות הלימוד מדברים על זה שמגיל 9... אז אי אפשר לעמוד מנגד. אבל אם אפשר כמה שפחות להתחכך בענין, עדיף. פשוט לעבור איתו!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  19  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה