מידע שימושי הטעיית צרכנים בנושא כשרות – 3 מוצרי MULLER עם היתר מזוייף של מכון צומת.

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 162,000 ₪ על אליהו שיווק חשמל בע"מ המשווקת מוצרי חשמל בגין הטעיית צרכנים.

נמצא כי חברת אליהו שיווק חשמל בע"מ המשווקת את מוצרי "מולר / MULLER" הציגה ב 3 מוצרים שונים תו של מכון צומת, ללא היתר. כך שהצרכנים הוטעו בכשרות המוצר החשמלי.

לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 202,500 ₪ ופחת ל 162,000 ₪).

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים. מהחקירה עולה כי:

חברת אליהו שיווק חשמל בע"מ הינה חברת ייבוא ושיווק מוצרי חשמל ברחבי הארץ, תחת המותג "מולר". החברה כתבה על גבי האריזות של 3 מוצרים "מאושר לשימוש בשבת על ידי צמת צוותי מדע ותורה". מכון צומת אמון על קביעת היתרים הלכתיים בדבר היתר בשימוש במוצרי חשמל בשבת ללא חשש חילול שבת. אולם מבדיקת הרשות, עלה כי לחברה אין היתר ממכון צומת לגבי המוצרים האמורים שייבאו ושיווקו על ידי החברה והוצגו כמוצרים המאושרים לשימוש בשבת על ידי מכון צומת.

להלן המוצרים לגביהם נמצאה ההפרה:

1. מיחם של המותג MULLER, מספר דגם ML-1840 מתוצרת Zhongshan Furtune Electrical, מק"ט 7290109842189.

2. מיחם של המותג MULLER, מספר דגם ML-1830 מתוצרת Zhongshan Furtune Electrical, מק"ט 7290109842172.


3. פלטת שבת גדולה, 4 סירים של המותג MULLER, מתוצרת Newly Enterprise ltd, מק"ט 7290110843083.

סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן מורה על איסור מידע העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי. ביניהם החסות, העידוד או ההרשאה שניתנו לייצור הנכס או למכירתו או למתן השירות. במקרה זה, החברה ייבאה ושיווקה את המוצרים שאריזתם נושאת את סמליל מכון צומת ללא ההיתר המתאים מטעם המכון. בפועל, המוצרים לא קיבלו את ההרשאה לשימוש בשבת ממכון צומת. דבר זה מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מדובר בסוג ההטעיות שלצרכן קיים קושי רב לגלות אותן. ישנו ציבור רחב מאוד שסוג הכשרות או ההיתר למוצר הם שיקול מרכזי ומהותי ברכישה, ואפשר שאילו ידעו שלמוצר אין היתר של מכון צומת כלל לא היו רוכשים אותו. כאן מתווספת הסוגיה הנוגעת לאמונה ודת ולכך שבהצגת מצג שווא שלמוצר יש כשרות או היתר יש בה כדי להכשיל ציבור רחב בהלכות לפיהן הם נוהגים ובאמונתם. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות הפוגעות בציבור ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה