הטיזר >>> הסיוט, החלום, - על מה מדובר?

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י איש קטן;1308825:
חיוך, העלת נקודות שבאופן יוצא דופן כולן, אחת לאחת, גם לי הפריעו, מה שיכול להיות שהוריד משלימות הקמפיין, השפה העיצובית השתנתה מפרינט לפרינט באופן הפכפך ממש וכו'.

אך עדיין בגלל הרעיון האסטרטגי הגאוני, והקונספט המושלם של "חבר", שנתמך במה שהיה בימי חז"ל, היו אנשים שהוגדרו כ"חבר", ועליהם סמכו יותר בענייני מעשרות למשל. בעייני, עדיין, מדובר במהלך המשמעותי הראשון שנעשה אי פעם על האינטרנט. מהלך מחושב היטב, שעונה באמת על ההחדרה הברורה, שאי אפשר להיות יהודי טוב באמת עם אינטרנט פרוץ או מכשיר לא כשר. כל זה עדיין נותן את הכתר לקמפיין הזה, עם המגרעות, שעל אף תוקפם וחוזקם, לא מצליחים לערער את עוצמת ה"זבנג" הזה.

אם זה ישוכפל לערים אחרות, כמו ירושלים ובני ברק, זה יקבל אוטומטית את תמיכתם של גדולי הדור כולם, ללא ספק. אני רואה לזה גדולות ונצורות אם ימשיכו הלאה באותו היקף משמעותי, כפי שהיה בבית שמש. כתושב העיר אני יכול להעיד שהעיר רעדה בימים שלפני העצרת. מוזיקה ברחובות כל היום, ובאזז אדיר. אם זה ישוכפל בערים הגדולות, יש בקמפיין הזה כוח לעשות שינוי אמיתי במגזר החרדי.

תודה על התגובה!
חשוב היה לי לשמוע שאנשים נוספים חושבים אותו הדבר, וזו אינה דעת יחידה.
עם זאת חשוב לי להדגיש שגם אלי הרעיון בבסיסו דיבר מאוד. אני בהחלט חושבת שזהו מהלך חיובי, שמדבר בצורה חיובית של: "בוא תעשה מעשה חיובי", ולא באזהרות ואיומים כמו שהיה עד עכשיו.

המהלך גם גורם לאנשים לכבד כל אדם, מכל גווני המגזר, ומכל סוגי חסימות האינטרנט. ואני צופה שברמה כזו או אחרת, יפסיקו אנשים לבקר התנהגות של עמיתיהם בנושא זה, כאשר ברור שכל אחד שואל את הרב שלו, ויש לו חשבון פרטי עם בורא העולם.

גם העיתוי מעולה. טרום 3 השבועות, אלול, וכו'.

אני אישית פחות ראיתי את הבאזז, אולי כייון שאינני נמצאת באיזור רוב היום, אך מסתבר יותר כי רוב הבאזז בא לידי ביטוי באיזורים החסידיים יותר של בית שמש.

אפילו לא שמתי לב שהיתה עצרת, ועכשיו כשכתבת על כך, אני נזכרת שדובר על כך באחת הפרסומות.
מה שבטוח שהגברים בביתנו שלנו, שנמנים על הציבור הליטאי ירושלמי, לא השתתפו בעצרת כלל, ולא שמעתי מהם על אודות העניין הזה.

למרות הכל, אני עדיין חושבת שניתן לתקן לפחות חלק מן הדברים. ולפתח את התוכנית מאוד. גם לגבי הנקודות הנ"ל, גם כמו שכתבת - לערים נוספות, חוגים נוספים, וכו'. וגם פעילות נוספת של ימי כיף לילדי החברים ובעתיד גם החברות (כך נחדיר לילדינו את החיוביות והכיף שבדבר), הרצאות מרתקות, ועוד היד נטויה...
 

ישראל1001

משתמש צעיר
חיוך. לפני שאתייחס לאסטרטגיה הכללית של הפרויקט, אבהיר כמה נקודות.

ראשית, קשה עד מאד לפנות בקמפיין אחד לקהלים שונים בקצוות מנוגדים, בניגוד לבחירות, כאן כל קהילה עומדת במצב אחר ושונה ביחס שלו לאינטרנט, לא ראי רמה א׳ כראי הקריה החרדית וכו׳ וכו׳. ולכן הדרישה והשיח שונים בכל מקום. ובכל זאת הקמפיין כן פנה לכל הציבור, אם כי, באופן ממוקד יותר לקבוצת הבית, מהסיבה הפשוטה, כי אותם קל יותר לתפוס בשלב ראשוני, וכמובן השלבים הבאים ימוקדו לקהילות השונות בעיר, בטיפול ייחודי וספציפי עם העסקנים והרבנים המתאימים.
גם לגבי נשים, עוד נגיע לזה.

ואגב, למרות הכל, הופתענו מכמות המצטרפים באיזורים אלו, וכמובן לא ברמת האחוזים של האיזורים האחרים, אבל בכל זאת.

לא יודע איפה שמעת ניגונים חסידיים, הסינגל שלנו היה מבוסס על כל ישראל חברים של יידל ורדיגר, הכי לא חסידי בעליל, וגם ההכרזות לא היו באידיש.

ועוד דבר, העצרת שאיש קטן מדבר עליו לא היה משמעותי, אלא אקורד הסיום של ״יום החבר״, גם כדי לשוות את האווירה הנכונה לקמפיין, כפי שארחיב בהמשך.

בהמשך אתייחס לאסטרטגית שיווק התוכנית בציבור, ותבינו מדוע המהלך ה״לא מקצועי״ של שינוי בפרינטים היה הכרחי והכי מקצועי בעולם.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הבעיה האסטרטגית שאני יכול למצוא כאן, זה שהקמפיין מציג פיתרון היסטורי
כלומר: הקמפיין יצליח רק במידה בו הוא באמת ייצור פיתרון בר קיימא
השאלה היא מה יקרה במידה והקמפיין לא יחלחל ולא יצליח באותה רמה שציפו אליה?
אני אומר שיתעורר צורך לנהל קמפיין תחזוקה מתיש, שיצטרך לשמר את הרעננות של הטיזרים, ולשמר את הבשורה לאורך זמן.
וזה לא קל.
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י קקטוס;1308974:
הבעיה האסטרטגית שאני יכול למצוא כאן, זה שהקמפיין מציג פיתרון היסטורי
כלומר: הקמפיין יצליח רק במידה בו הוא באמת ייצור פיתרון בר קיימא
השאלה היא מה יקרה במידה והקמפיין לא יחלחל ולא יצליח באותה רמה שציפו אליה?
אני אומר שיתעורר צורך לנהל קמפיין תחזוקה מתיש, שיצטרך לשמר את הרעננות של הטיזרים, ולשמר את הבשורה לאורך זמן.
וזה לא קל.

היעד של הקמפיין האגרסיבי שהיה כעת, והפתרון ההיסטורי שיצרו כאן, הוא כדי להגיע במינימום הזמן למקסימום נרשמים, והפתרון ההיסטורי הוא על עצם ההשתתפות לתוכנית, שזה לבד מועילה, וב"ה רוב התושבים הצטרפו, וזה היה המטרה של הקמפיין, שביום אחד יגיעו לרוב תושבי העיר ואפשר לומר שאנחנו היינו די מופתעים מההיענות של הציבור, (חוץ מזה לפי הנתונים בספקי האינטרנט הכשרים, ובגמחי"ם שמוציאים את הרשת האלחוטית ממחשבים ניידים, מדובר במאות שסידור את האינטרנט שלהם בשבוע האחרון לאור הקמפיין)

"גדול המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא"
ובפרט שמדובר פה במאות שעשו הלכה למעשה וניתקו את האינטרנט הלא כשר מבתיהם.

תחזוקת הרעיון, הוא כמו כל מוצר אחר שצריך לתחזק, כי הציבור בהמוניהם כבר הצטרפו, ולא נדרש מהם פעולה להבא, רק מניעת פעולה, ולא נראה לי שיתעורר בהמשך צורך לערוך עוד קמפיין מתיש כדי לשמר את זה.

בעז"ה הולך לצאת עלון תקופתי ורשימות החברים כל חודשיים שלושה, וזה לבד יעשה את הפעולה הנדרשת. (כמובן שאם נראה בהמשך שצריך לעשות משהו יותר מזה, נעשה...
 

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מפריע שהתעודה שמקבלים נקרא תעודת "חבר" ולא משהו יותר ספציפי "אישור מוועד הרבנים לענייני תקשורת". זה כאילו שכל העבירות הצטמצמו לעניין אחד, ואם הוא מקפיד בזה, אז כבר לא משנה שהוא מדבר לשון הרע כל היום וכל שאר העבירות -- הנה הוא "חבר", וכמו שכבר כתבו -- אפשר לשלוח את הילדים שלי ל"ימי כיף של ילדי החברים" וכו'

בקיצור -- שם הקמפיין מתעה!
 

shoshi

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
'אריאל וו'

אחד מההשלחות היותר הרסניות של חטא אדם הראשון היתה, שהנחש - שהיה עד כה מוחשי ומציאותי - נכנס ללב כל אדם פנימה. לולא חטא זה היינו יודעים לקדם את אותו נחש - היצר הרע ימ"ש - במקלות ובאלות ומגרשים אותו כל אימת שמגיח, אל מחוץ למחננו.

לצערינו, הנחש נמצא אצל כל אחד מאיתנו בלב פנימה ומשם משפיע ארסיותו בהסתה מתמדת. המלחמה התמידית היא בתוך הלב פנימה.
לשה"ר, שקר, הונאה, תפילה - הינם מלחמות פנימיות אישיות. ידועות רק לבוחן כליות ולב.

לשמחתנו, האינטרנט הפרוץ הינו מפלצת מוחשית ומציאותית. לכן, אפשר ואפשר לגרש אותה אל מחוץ למחנה, במקלות, אלות ובכרטיסי חבר.

(כל הנ"ל רלוונטי עד לעידן השבבים הפנים מוחיים, אז כנראה המגע הפיזי יהיה שייך להיסטוריה, טובי האסטרטגיים ואנשי הפירסום יצטרכו להוגיע מוחם לפיתרונות יצירתיים בהתאם לרוח ולזמן)
 

מוטי נאה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י מתתיהו;1309223:
היעד של הקמפיין האגרסיבי שהיה כעת, והפתרון ההיסטורי שיצרו כאן, הוא כדי להגיע במינימום הזמן למקסימום נרשמים, והפתרון ההיסטורי הוא על עצם ההשתתפות לתוכנית, שזה לבד מועילה, וב"ה רוב התושבים הצטרפו, וזה היה המטרה של הקמפיין, שביום אחד יגיעו לרוב תושבי העיר ואפשר לומר שאנחנו היינו די מופתעים מההיענות של הציבור, (חוץ מזה לפי הנתונים בספקי האינטרנט הכשרים, ובגמחי"ם שמוציאים את הרשת האלחוטית ממחשבים ניידים, מדובר במאות שסידור את האינטרנט שלהם בשבוע האחרון לאור הקמפיין)

"גדול המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא"
ובפרט שמדובר פה במאות שעשו הלכה למעשה וניתקו את האינטרנט הלא כשר מבתיהם.

תחזוקת הרעיון, הוא כמו כל מוצר אחר שצריך לתחזק, כי הציבור בהמוניהם כבר הצטרפו, ולא נדרש מהם פעולה להבא, רק מניעת פעולה, ולא נראה לי שיתעורר בהמשך צורך לערוך עוד קמפיין מתיש כדי לשמר את זה.

בעז"ה הולך לצאת עלון תקופתי ורשימות החברים כל חודשיים שלושה, וזה לבד יעשה את הפעולה הנדרשת. (כמובן שאם נראה בהמשך שצריך לעשות משהו יותר מזה, נעשה...

< בלא קשר לקמפיין הספציפי הזה >

האסטרטגיה בבית שמש בקטע של השמות היא 'מגעילה'
אם בקמפיין הצדקה בו הכריחו אנשים לחתום על הוראות קבע באותה הדרך. כותבים את השמות של האנשים ומכריחים אותם בלחץ חברתי לתרום גם כן (מה לעשות שכונה זו שכונה).

וכך גם בקמפיין הזה, ובעז"ה בקמפיינים הבאים.
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י הלל נאה;1309584:
< בלא קשר לקמפיין הספציפי הזה >

האסטרטגיה בבית שמש בקטע של השמות היא 'מגעילה'
אם בקמפיין הצדקה בו הכריחו אנשים לחתום על הוראות קבע באותה הדרך. כותבים את השמות של האנשים ומכריחים אותם בלחץ חברתי לתרום גם כן (מה לעשות שכונה זו שכונה).

וכך גם בקמפיין הזה, ובעז"ה בקמפיינים הבאים.

א. נראה לי שיש הבדל בין פרסום שמו של מי שחותם הוראת קבע, למי שאין לו אינטרנט.

ב. כל הציבור החרדי מבין את הצורך של ביעור פגעי הטכנלוגיה מאיתנו, וגם מבינים שבנאדם שיש לו אינטרנט ללא פיקוח, הוא מסוכן לציבור. ולכן במקום לפרסם את האנשים שצריכים לשמור שהילדים לא ישחקו עם הילדים שלהם, כי הם יכולים להיחשף לאינטרנט, החליטו לפרסם רק את הצד החיובי, ונותנים אפשרות לכל אחד להצטרף לזה.

ג. אינטרנט פרוץ הוא לא "עוד בעיה" ביהדות. הוא הבעיה המרכזית לצערנו.
 

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
לא הבנתי איך זה שונה מהיום, שכל אחד צריך לחתום בחיידר שהכל לפי הוועד?

וכן, זה לגמרי לא ישים -- הרי כל אחד יכול להצהיר מה שהוא רוצה לרב? האם הרב אמור לבדוק כל אחד מה יש לו ומה אין לו, כשמדובר באלפי חותמים?

ומי שהוא באמת רוצה -- יכול לקנות נט-סטיק (כמו שכתבו כבר פה), ואין שום דרך לבדוק אחריו.

כך שבסופו של דבר, מסתמכים, כמו תמיד, על היראת שמים של כל אחד לא לשקר, ולא לעשות קומבינות, ואם כן, מה כל הרעש הזה? מה זה מועיל?

נראה לי שמשהו פה בזבז הרבה כסף בלי לחשוב על הפרטים הקטנים!
 

יעקב וואלף

משתמש רשום
נכתב ע"י אריאל וו;1309644:
לא הבנתי איך זה שונה מהיום, שכל אחד צריך לחתום בחיידר שהכל לפי הוועד?

וכן, זה לגמרי לא ישים -- הרי כל אחד יכול להצהיר מה שהוא רוצה לרב? האם הרב אמור לבדוק כל אחד מה יש לו ומה אין לו, כשמדובר באלפי חותמים?

ומי שהוא באמת רוצה -- יכול לקנות נט-סטיק (כמו שכתבו כבר פה), ואין שום דרך לבדוק אחריו.

כך שבסופו של דבר, מסתמכים, כמו תמיד, על היראת שמים של כל אחד לא לשקר, ולא לעשות קומבינות, ואם כן, מה כל הרעש הזה? מה זה מועיל?

נראה לי שמשהו פה בזבז הרבה כסף בלי לחשוב על הפרטים הקטנים!


אוי! נו! באמת!!!!
נראה לך שעל דבר כ"כ בסיסי לא חשבו????
למיטב ידיעתי ישבו על התוכנית טובי המוחות, ובא נמתין בסבלנות, לראות איך התוכנית תתקדם.

ד"א למיטב ידיעתי - מאות אנשים ניתקו את הנט מהמחשב שלהם בשבוע האחרון, ורק לזה היה שווה את כל ההשקעה.

נקודה נוספת - המודעות שזה עורר לציבור, הגיע לרמות שאף אחד לא חשב עליהם, ואתן לך דוגמא: סיפור שאני הייתי עד לכך (הסיפור לא היה איתי) נכנס קונה לאחד החנויות בבית שמש לקנות מצרכים בערב שבת, ובגשתו לקופה הוא שם לב שהמוכר עומד ומדבר באייפון לא כשר, הלקוח שהעניין נגע לליבו, אמר למוכר שהוא מצטער - והוא לא הולך לומר לו מה לעשות, אבל הוא כלקוח שמגיע עם ילדיו לקניות, לא יכול להרוס את כל ההשקעה שהוא משקיע בחינוך ילדיו, בקניה אחת בער"ש, ולכן הוא לא יכול לקנות במקום שמסתובבים שם עם אייפון, ולכן הוא התנצל והחזיר את המוצרים למדף.

סיפור זה ממחיש לנו כמה קמפיין זה עורר את המודעות לציבור, וכמה הציבור הגיע להכרה, שאם הוא לא ילחם בתופעה, אף אחד לא ילחם בשבילו.
 

אריאל וו

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
נכתב ע"י יעקב וואלף;1309653:
אוי! נו! באמת!!!!
נראה לך שעל דבר כ"כ בסיסי לא חשבו????
למיטב ידיעתי ישבו על התוכנית טובי המוחות, ובא נמתין בסבלנות, לראות איך התוכנית תתקדם.

כן, נראה לי שהתעלמו מזה, כי אין לזה פתרון.

בא נחשוב עוד קצת -- פלוני רוצה אינטרנט פרוץ. אז הוא הולך לדוד/חבר החילוני, מבקש שיקנו על שמם נט-סטיק, ומוסר להם 12 צ'קים. ויתכן שגם יהיו חנויות בעתיד הלא רחוק שיתנו את ה"שירות" הזה.

איך בדיוק יוכלו לברר ולדעת? גם אם חבורת החברים מצליחים להוציא מחברות ספקי האינטרנט דפי מידע על כל הלקוחות, זה הרי לא יופיע שם.

בקיצור, מי שרוצה, תמיד ימצא את הדרך.

ולכן שוב חזרנו לעניין של יראת שמים.
 

עפולה

משתמש מקצוען
אולי אני תמימה, אבל קשה לי להאמין שיש מי שרוצה שיהיה לו בבית אינטרנט פרוץ לחלוטין.
המאבק היחיד הוא על רמת החסימה הנצרכת, אך לפי איך שהבנתי כלל רבני העיר יכולים לחתום על כרטיס החבר, ויכול כל אחד ללכת לרב שנוח לו:rolleyes: ומה הועילו חכמים בתקנתם.
 

עימוד חן

משתמש צעיר
אני גר בבית שמש ואני נסעתי אם האוטבוס שבוע שעבר ומשהוא התישב לידי אם פלאפון שדומה לאייפון ולא אמרתי לו שום דבר אפילו לא הסתכלתי על זה הוא לבד אמר לי שזה טלפון דרך נתיב או משהו כזה וכמה דקות הוא הסביר לו שהוא צריך א"ז לעבודה וכו'
עוד סיפור שאחד מהמשפחה סיפר לי שחבר שלו רצה לקנות איפון בשביל העבודה אבל בשביל הקמפין של "חבר" הוא החליט שיקנה חסום

הציבור בבית שמש מאוד שמח אם זה בעיקר בשביל האוירה שזה גורם בעיקר בשביל החינוך של ילדינו

בא לא נשכח לפני כמה שנים מתי שהתחיל הטלפון הכשר גם צחקו והיום זה נורמא

חן חן לכל העסקנים שמתעסקים בזה
 

יעקב וואלף

משתמש רשום
נכתב ע"י אריאל וו;1309671:
כן, נראה לי שהתעלמו מזה, כי אין לזה פתרון.

בא נחשוב עוד קצת -- פלוני רוצה אינטרנט פרוץ. אז הוא הולך לדוד/חבר החילוני, מבקש שיקנו על שמם נט-סטיק, ומוסר להם 12 צ'קים. ויתכן שגם יהיו חנויות בעתיד הלא רחוק שיתנו את ה"שירות" הזה.

איך בדיוק יוכלו לברר ולדעת? גם אם חבורת החברים מצליחים להוציא מחברות ספקי האינטרנט דפי מידע על כל הלקוחות, זה הרי לא יופיע שם.

בקיצור, מי שרוצה, תמיד ימצא את הדרך.

ולכן שוב חזרנו לעניין של יראת שמים.

נכתב ע"י עפולה;1309675:
אולי אני תמימה, אבל קשה לי להאמין שיש מי שרוצה שיהיה לו בבית אינטרנט פרוץ לחלוטין.
המאבק היחיד הוא על רמת החסימה הנצרכת, אך לפי איך שהבנתי כלל רבני העיר יכולים לחתום על כרטיס החבר, ויכול כל אחד ללכת לרב שנוח לו:rolleyes: ומה הועילו חכמים בתקנתם.

דבר ראשון אם הוא רוצה אינטרנט פרוץ, הוא לא צריך ללכת לדוד או חבר חילוני, הוא יכול לבד לקנות,
ב. לפי מה שהבנתי מהוגי הרעיון - לא הולכים לקבל דוחות מכל ספקי האינטרנט,
התוכנית בנויה נטו על היחס שיש בין התושב לרב שלו, וכמו שבשאר ההלכות אף אחד לא עובד על הרב, גם כאן הוא גם לא יעבוד על הרב.

וחוצמזה - שאפי' בא נאמר שיהיה כמה שיעבדו על הרב ויחזיקו אינטרנט או אייפון פרוץ, אז אם עד היום הם היו משתפים את החברים שלהם בנושא, היום לאחר פרסום שמם בקהילתם שהם ג"כ הצטרפו ל"חבר" אין מצב בעולם שהם ישתפו משהו בנט הפרוץ שיש להם, כי אז יעלו עליהם שהם עבדו על הרב, וזה לא יהיה כ"כ נעים....

אז אם רק בשביל - שכל אחד שלא מסוגל להתאפק מנט פרוץ (כי מי שצריך את זה באמת - יקבל אישור מהרב להחזיק אינטרנט ברמת חסימה מסוימת שתספק לו את צרכי פרנסתו), יסתגר עם זה בבית ולא יזיק לאף אחד - אז כבר הרווחנו מכל הסיפור.
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י עפולה;1309675:
לפי איך שהבנתי כלל רבני העיר יכולים לחתום על כרטיס החבר, ויכול כל אחד ללכת לרב שנוח לו:rolleyes: ומה הועילו חכמים בתקנתם.

אין שום בעיה. אבל אם הרב ההוא הוא "המורה הוראה" שלו בנושא זה. אז גם בנושאים אחרים הוא יהיה משוייך לקלוגה הזאת...

ולגופו של קמפיין: אם זה יעבוד 100% - לא בטוח. אבל מה שכן בטוח, ששום קמפיין אחר עדיין לא הגיע לאחוזי הצלחה גבוהים כמו קמפיין זה.
אם היום התחיל המהפך בציבור החרדי בתחום האינטרנט, ימים יגידו...
 

עפולה

משתמש מקצוען
רק אני לא מצליחה לראות את המהפך??:cool:

כל אחד יכול להצהיר מה שבא לו.
כשם שעד היום כל מי שרושם את ילדיו לחיידר מתחייב הוא ואשתו לשמור על כל כללי הצניעות שנקבעו ע"י בי"ד 'משמר התורה', האם זה בכלל 'תופס' בשטח?

מה הם הקריטריונים שהרב מאשר להשתמש? האם גלישה בפרוג שלא לצורך פרנסה מותרת?!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
המהפך הגדול יתחיל מהלחץ החברתי.
פתאום אנשים יתביישו לצאת עם איפון. אף אחד לא ישמח להודות שיש לו אינטרנט,
ומי שיהיה לו, יהיה בשקט, וכך לא יהיה סחף.
(כלומר הסחף יהיה בכיוון הנגדי..).
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י עפולה;1309774:
רק אני לא מצליחה לראות את המהפך??:cool:

כל אחד יכול להצהיר מה שבא לו.
כשם שעד היום כל מי שרושם את ילדיו לחיידר מתחייב הוא ואשתו לשמור על כל כללי הצניעות שנקבעו ע"י בי"ד 'משמר התורה', האם זה בכלל 'תופס' בשטח?

מה הם הקריטריונים שהרב מאשר להשתמש? האם גלישה בפרוג שלא לצורך פרנסה מותרת?!

אני גם מאמין שיהיו אנשים שיעבדו על הרבנים שלהם ועל החברים שלהם, ויחביאו טוב טוב את האינטרנט שלהם, וידאגו שאף אחד לא ידע שיש לו אינטרנט, גם לא הילדים שלו, ואולי גם אשתו.

אבל הא גופא, השיח ברחוב תיפסק - אנשים יתביישו לספר דברים מתוך האינטרנט, והאייפונים ברחוב לא יהיו לגיטימיים יותר,

ד"א כפי מה שהבנתי שכל אייפון וכדו' שיהיה מאושר מטעם הרב, תקבל מדבקה במקום בולט, שאינה ניתנת לזיוף. ולא יהיה מקרה שבנאדם יוכל להסתובב עם מכשיר לא כשר ללא אישור הרב.
 

עפולה

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מתתיהו;1309782:
אבל הא גופא, השיח ברחוב תיפסק - אנשים יתביישו לספר דברים מתוך האינטרנט, והאייפונים ברחוב לא יהיו לגיטימיים יותר,
.
למה אנשים יתביישו לספר הרי אינטרנט לא פרוץ מותר?!

אלא אם ההוראה תהיה שגם מי שיש לו אינטרנט אין לעשות בזה שימוש שלא לצורך פרנסה, ואז [כמעט] אפשר לסגור את האתר 'פרוג'.
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י עפולה;1309789:
למה אנשים יתביישו לספר הרי אינטרנט לא פרוץ מותר?!

אלא אם ההוראה תהיה שגם מי שיש לו אינטרנט אין לעשות בזה שימוש שלא לצורך פרנסה, ואז [כמעט] אפשר לסגור את האתר 'פרוג'.

מה אפשר כבר לספר באינטרנט כשר לפי פיקוח הרבנים? שמישהו ענה לך תשובה מקצועית בפרוג?

אני לא יודע אם את מיתממת או שאת באמת מתכוונת...

אבל תצאי היום לרחוב (לא בבית שמש) ותראי כמה אנשים מסתובבים כל היום עם מכשירים טמאים ואין פוצה פה... זה לצערנו נכנס לנורמה שיש כאלו אנשים שמסתובבים עם זה בלי לעשות חשבון, וזה מקלקל אותנו, אותי ואותך...
לי באופן אישי לא איכפת מה שהשני עושה בחיים שלו, אבל שלא יקלקל את הציבור החרדי בגלל זה. ואת האווירה ברחוב זה בטוח יעצור. מה שהוא עושה בהחבא - אני לא יכול להכתיב לבנאדם איך לחיות, ואני רק יכול להצטער שבחר בדרך הקלוקל, זה בדיוק שאת תשמעי שאחד מחלל שבת בבית כשאף אחד לא רואה.
הבעיה של הפגעי הטכנלוגיה הוא בעיקר ההתדרדרות של השיח הציבורי ברחוב, שזה יוצר סחף...

אני לא יודע מה הגדר של לצורך פרנסה, אני לא רב, אבל יש היום את נתיב/אתרוג/נטצח. שהם נותנים מענה 100% לצרכים שלנו כל סוג עבודה שהוא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה