הטיזר >>> הסיוט, החלום, - על מה מדובר?

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י Sigalit;1294649:
זה מה שעשו על עכשיו הארגונים נגד האינטרנט.
לא זעזעת פה אף אחד.
לטווח הארוך אני משערת שלגדולי ישראל יש עיניים יותר רחוקות משלך, וגם אם ההחלטה שלהם היא גם לא לקבל למוסדות, זו ההחלטה שלהם.
אני לא מבית שמש, אבל הרעיון הוא אדיר.
ודאי שאי אפשר לשלוט מחדרי חדרים מאף אחד לעשות כלום, אבל ודאי שזה ימנע מבן אדם לגלוש חופשי לא לצרכי פרנסתו. ודאי שפחות חללים זה יפיל גם לטווח הארוך.
האמון באנשים לגבי אינטרנט לא יעבוד כאן. אל תאמין בעצמך עד יום מותך, ולא אני אמרתי את זה.
רבני הקהילות לא צריכים אמנם לדאוג לכל ילד בפני עצמו, אלא לשמור על הצביון של הקהילות, ולשמור על בתים שנהרסים בידי בוניהם.

הטרמינולוגיה של כביכול: 'גדולי ישראל' אלו שאמרו את זה לא עובדת פה.
גדולי ישראל דיברו על חסימת אינטרנט וזה מה שעושים.
לא לקבל ילדים למוסדות, כל גדולי ישראל יצאו נגד זה.
מי אחראי על כל אותם ילדים שלא התקבלו והם עכשיו ברחובות? על כל אותם משפחות שאין להם מוסדות ומה שנשאר להם זה האייפון?
בבקשה. יש לנו אחריות.

וכשם שכתבתי, אם זה בקטע של הצטרפות לקבוצת כבוד, כפי שאח"כ הסבירו פה שזה כך, אז למה לא, זו יוזמה ברוכה.
אם עוד כמה מתלהמים ינצלו את זה כדי לעשות נבלה בישראל ולא לקבל ילדים למוסדות, ולקלקל אותם בכך, הרי שאין גרוע מזה.
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
חברה חדשה • חוזרים לימי חז"ל – יש 'חבר' ויש 'עם הארץ'
דוד קורצווייל כ׳ בסיון תשע״ד 18/06/20149:29
כל רבני הקהילות בבית שמש התאחדו בימים האחרונים בקמפיין גדול שנועד להילחם באינטרנט הפרוץ.

אחד מעסקני העיר בית שמש ר' שמשון שטיין שוחח בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על הקמפיין החדש ואמר כי מטרת הפעילות היא לפתוח חברה חדשה

ישבנו קבוצה של עסקנים לטפל בנושא של האינטרנט. אני יוצא מנקודת הנחה שלא צריך להסביר את הבעיתיות שיש בציבור שלנו והגענו למסקנא שכמה שנסביר או נעשה עצרות וכו' הכח של האינטרנט יותר חזק כי הוא מול העיניים. צריך פתרון קבוע כו שגדולי ישראל עשו בסלולרים הלא כשרים. אז לא הסבירו אלא מצאו פתרון יציב.

"חבר" • כך מתכוונים רבני בית שמש להילחם באינטרנט הפרוץ

התיישבנו ללמוד את ההצלחה של הטלפונים הסלולריים הכשרים והגענו למסקנה שהטלפון הכשר הוא סמל סטטוס חרדי מול אלה שאין להם. אבל באינטרנט זה בבית ואיש לא יודע על זה רק הסיפורים שמתפוצצים כל הזמן מעידים על הבעיה.

כובע וחליפה זה הגדרה לחרדי אבל לא לחרדי שלא גולש. מה שעשינו זה לחזור לימי חז"ל אז היו שני סטוטסים של יהודים. 'חבר' ו'עם הארץ'. ה'חבר' היה מקפיד על טומאה בטהרה וגם היה מקפיד על מעשרות בניגוד לעם הארץ והם לא חיו יחד בגלל הבעיתיות של טומאה וטהרה. בזמנו החבר לא כפה על עם הארץ לעשר או לנהוג בטומאה וטהרה וכל אחד חי לבד.

קיבלנו גיבוי מגדולי ישראל לפתוח חברה חדשה של חיים מרוממים. בכמה שעות שהקמפיין יצא הוא תפס. יש יהודי חרדי ויש 'חבר'.

תעודת חבר תינתן בשיא הקלות. אף אחד לא כופה על אף אחד שום דרגת סינון ולא איזה רב יחליט מה שנדרש שכל אחד שיש לו צורך באינטרנט מגיע לרב שהוא רוצה ומבקש אישור לצורכי פרנסה, יש מסלולים כיום שמותאמים לגרפיקה ואז הוא מקבל את ה'חבר'.

בשלב ראשון לא תהיה אכיפה ואנו נסמוך על הצהרת האדם לרב. אנו לוקחים בחשבון שיהיו רמאים. בהמשך נראה.

מה יהיה עם הטלפונים החכמים הלא כשרים? מה התגובות שמקבלים בציבור? מה יהיה התוקף של תעודת החבר?

כתבה וראיון בקול חי http://www.93fm.co.il/radio/116675/
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י מלפפון;1294710:
הטרמינולוגיה של כביכול: 'גדולי ישראל' אלו שאמרו את זה לא עובדת פה.
גדולי ישראל דיברו על חסימת אינטרנט וזה מה שעושים.
לא לקבל ילדים למוסדות, כל גדולי ישראל יצאו נגד זה.
מי אחראי על כל אותם ילדים שלא התקבלו והם עכשיו ברחובות? על כל אותם משפחות שאין להם מוסדות ומה שנשאר להם זה האייפון?
בבקשה. יש לנו אחריות.

וכשם שכתבתי, אם זה בקטע של הצטרפות לקבוצת כבוד, כפי שאח"כ הסבירו פה שזה כך, אז למה לא, זו יוזמה ברוכה.
אם עוד כמה מתלהמים ינצלו את זה כדי לעשות נבלה בישראל ולא לקבל ילדים למוסדות, ולקלקל אותם בכך, הרי שאין גרוע מזה.

את תנהגו בדרכי נועם אמרו תמיד אלו מ"בחוץ" שנוהגים מאד ב"דרכי נועם"... נוסח המשכילים לדורותיהם.
הרבנים מחליטים, והם פוסקים, ויש להם דעה, ולאדם יש בחירה עם להישמע להם אם לאוו.

מאז ומתמיד חז"ל ורז"ל וגדו"י תיקנו תקנות, גדרו גדרות, וגזרו סייגים.

האחריות על הילדים חלה קודם כל על ההורים,
למה הורים שמקפידים ונזהרים ומשתדלים ונשמעים ומתרחקים בין "מבחירתם האישית" בין מתוך ציות והישמעות לגדו"י צריכים לקבל זאת בדלת האחורית???
בגלל ההורים חסרי האחריות של אותם הילדים?

למה את זורקת את האשמה על אלו שרוצים יותר? זכותם לברור לילדם מוסדות חינוך כשאיפתם, וזכות מוסדות החינוך לקבל אל תוך שורותיהם ילדים שמגיעים מבתים שהשקפתם תואמת את עקרונות המוסד החינוכי, ומי שמכל סיבה שהיא בוחר אחרת, שלא יבכה ושלא יזרוק את האחריות לחינוך ילדיו על אף אחד אחר.
 

איש קטן

משתמש צעיר
אני זוכר את עצמי ברוב תקופות חיי והמירוץ אחרי ה"קריירה" - טוען בדיוק את אותם טענות של המחלישים, בתואנות של "דרכי נועם", ו"אל תיכנסו לנו לוריד" ובעיקר, "זה לא כזה נורא כמו שעושים את זה, אנחנו לא סוטים, כאן זה לא אירן".

עד שנפל לי האסימון שעצם המקום הזה, של לטעון הטענות הללו, זו ההוכחה הברורה שבעל כורחי אני נמנה על אחד מקרבנות האינטרנט, שמוציא כל ריח טוב של הסתכלות רוחנית נכונה.

על אלו שטוענים שאינטרנט פתוח אינו מזיק להם, יש לי לטעון 2 טיעונים מרכזיים. הראשון, האם כוחו גדול מתנא ואמורא, עליהם מלא וגדוש בתלמוד ובמדרשים, על הניסיון שתקף אותם, גם ממקום מושבותם כתנאים ושרפים. ואם הם כך, מה נאמר אנן. טרם מצאתי שהאינטרנט כוחו כה גדול, שהוא מעלה את הגולש בו לדרגה גבוהה יותר מתנא, עד שהוא חסין כל כך, שבכוחו לבטל את התפילה היומית הקבועה "ואל תביאני לידי ניסיון", ואדרבא, הגולש דרגתו כה גבוהה, שיכול הוא להכניס עצמו ואת ב"ב לניסיון תמידי ולעמוד בו. הרי הדברים מגוחכים ומופרכים לחלוטין, למי שעין טובה לו בדברי חז"ל מהתנ"ך עד לספרי הצדיקים בדורות האחרונים מכל העדות והחוגים.

הטיעון השני, אשר קל להביא ציטוט מאחד מגדולי הדור, אשר יטען בפנינו את הטענה: כמה הסתכלת על השמש שהוא כבר אינו מזיק לך. כמה אנו צריכים להגדיש את הסאה בנפילה בתוך המכשול, כדי שנוכל להגיד ש"לנו זה כבר לא מזיק". טענה כזו רק מוכיחה עד כמה עמוק הטוען נפל, עד שכביכול זה "כבר אינו מזיק לו".

כל זה אני כותב ממבט של "קרבן אינטרנט", ולא ממקום של מוכיח בשער. לקח לי שנים להבין את ההרס העמוק של האינטרנט הפתוח, דווקא בגלל ההגנה הטפשית שלבשתי, בדמות הטענות הכביכול ליברליות.

לחיות היום עם אינטרנט בלי הגבלה מינימלית, ולו של רימון בדרגה הכי נמוכה, זה פשע בעיניי, לא פחות מלבשל גדי בחלב אימו, ואולי ההשוואה הנכונה יותר, לשחוט גדי ואמו ביום אחד, וד"ל.

הרי למשל רימון, בדרגת הסינון הנמוכה, מאפשרת הכל, פרט לזימה ורצח ה"י. איזו תירוץ יש לחיות בלי זה? הרי ניתן לגלוש שם בכל מקום, העונה לכל הצרכים ממש, פרט להנ"ל, כך שאין כל הצדקה להימלט ממנה. ואני מדבר גם על משרדי הפרסום, שהם פושעים לכל דבר בכך שאין הם עושים סינון מינימלי כזה, אין על כך שום לימוד זכות.

אדרבא, אם יש להם טיעון נכון, שיבחרו להם רב כלשהו שיתיר להם זאת, וזו בדיוק התוכנית הנפלאה. הרב הזה מחמיר מידי? לך לרב אחר מתוך הרשימה, ומצא לך את הסינון הראוי לך ברמתך, עם אישור של רב כבחירתך.

אני מצדיע להוגי הקמפיין הכי מבריק שראיתי בחיים, ומקווה שיצליחו בתוכנית, שנראית בנויה לתפארת מכל ההיבטים, ואולי, אולי זה יביא לנו את הגאולה המיוחלת.



----
 

חיים משה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
לכל המתחכמים למיניהם.

המושג "דרכיה דרכי נועם" הינו מושג תורני. ולא סיסמה רחובית נבובה.
הקב"ה בטובו השתיל חכמים ורבנים בכל דור ודור , ובידם ורק בידם הסמכות להכריע בכל דבר וענין הלכתי, כולל גם בענין "דרכיה דרכי נועם".

ראיתי את החוברת המדוברת, היא מכילה ברובה מכתבים נלהבים של כל רבני בית שמש מכל העדות בכתב ידם ובסגנונם.

אין לנו - אנשים פשוטים - שום סמכות להתערב בדעתם של הרבנים, מותר לנסות לדון בדבר ולהבין אותם.

גם במקום שיש חילוקי דעות בין הרבנים מותר לצדד עם רב מסוים אך כמובן לא לשלול את הצד השני.

במקרה דנן כל הרבנים מכל החוגים התלכדו לדעה אחת וע"כ כאמור חייבים אנו לומר אחר כל דבריהם אמן.

כל מי שיטען אחרת חזקה שנזרקה בו מינות.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י mig;1294796:
את תנהגו בדרכי נועם אמרו תמיד אלו מ"בחוץ" שנוהגים מאד ב"דרכי נועם"... נוסח המשכילים לדורותיהם.
הרבנים מחליטים, והם פוסקים, ויש להם דעה, ולאדם יש בחירה עם להישמע להם אם לאוו.

מאז ומתמיד חז"ל ורז"ל וגדו"י תיקנו תקנות, גדרו גדרות, וגזרו סייגים.

האחריות על הילדים חלה קודם כל על ההורים,
למה הורים שמקפידים ונזהרים ומשתדלים ונשמעים ומתרחקים בין "מבחירתם האישית" בין מתוך ציות והישמעות לגדו"י צריכים לקבל זאת בדלת האחורית???
בגלל ההורים חסרי האחריות של אותם הילדים?

למה את זורקת את האשמה על אלו שרוצים יותר? זכותם לברור לילדם מוסדות חינוך כשאיפתם, וזכות מוסדות החינוך לקבל אל תוך שורותיהם ילדים שמגיעים מבתים שהשקפתם תואמת את עקרונות המוסד החינוכי, ומי שמכל סיבה שהיא בוחר אחרת, שלא יבכה ושלא יזרוק את האחריות לחינוך ילדיו על אף אחד אחר.

אם המוסדות היו מסרבים לקבל רק ילדים להורים בעלי 'השקפה זרה' נו ניחא.
מכיון שזה לא כך, ןהמצב של אי קבלה הוא קטסטרופלי, ואיש הישר בעיניו יעשה (והלואי שהיו שואלים בנושא את גדו"י) אני מקוה שלא ינצלו את כרטיס החבר לכאן.

והבהרתי שוב, את תגובתי הראשונה כתבתי לפני שראיתי הסבר, ובטרם קראתי את הסכמות הרבנים ועל מה. כתבתי אותה באופן כללי בהתייחס לצורה מסוימת שעלולה היתה לנבוע מכזו יוזמה.

מכיון שזה לא נעשה בצורה כזו, כתבתי שזה יכול להיות רעיון טוב. אם זה ילך לכיוונים לא טובים, אני מניחה שהראשונים שישלמו את המחיר, יהיו הילדים של אלו שיעני 'לא מתחכמים' אבל בפועל הילדים שלהם הכי סובלים.

ואגב, נהניתי לראות שיש כאלו שאם חושבים אחרת מהם, מסתבר שהם טוענים טענה רחובית נבובה, או טוב יותר, חזקה שנזרקה בהם מינות.
אולי זה רעיון להקים קבוצה של כאלו ש'עדיין לא נזרקה בהם מינות'. עם כרטיס חבר מפואר.

מכיון שזה נסחף לכיוון הזה, בע"ה אני חדלה להגיב ע"ג האשכול הנ"ל.
אגב, כשמישהו רוצה לשכנע שהוא הכי טוב, כדאי שישקול בפלס את מילותיו.
צהרים טובים.
 

שעת סיפור

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
שימו לב, בימים הקרובים יתמלאו האתרים ה'חרדים' בכתבות נגד היוזמה.
רחמו עליהם,
כך מגיב אדם שעקב התפתחות הטכנולוגיה המוצר שלו לא ידרש יותר,
למשל הפגנת העגלונים כשהומצאה הרכבת.
כך גם יגיבו, בעלי האתרים וכתביהם,
אבל אנחנו בוחרים להישמע לרבנים מעבירי המורשת שמקור דבריהם הוא בתורה הקדושה ולא לאנשים שמקור גסיסתם ברשת הפרוצה.
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
לא הבנתי,
זה רק לראשי משפחה?
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
לא עבר שנה מאז הבשורה בעולם הפרסום על פתיחת שערי משרד הפרסום המגזרי "קהלים". מתוך דגש על הצורך החיוני באסטרטגיה נכונה ונבונה ובניהול קמפיינים בתוך קהילות ומגזרים.

גם כאן בקמפיין זה – כמו בשאר הקמפיינים מבית היוצר של "קהלים", אנו רואים השקעה מאסיבית באסטרטגיה יסודית ושורשית שלא מותירה אף חלון אחד פתוח שמישהו יכול לברוח דרכו. החשיבה המעמיקה מקיפה ונותנת מענה הכי מושלם שיש למגפה הממאירה ב"רשת" [תרתי משמע] המקוונת.

גם אני שמחתי להיות שותף בהפקת קמפיינים שונים בשילוב כוחות, ושמחתי לראות את החשיבה היצירתית של הצוות המקצועי היוצאת מן הכלל איך לקחת נושאים שכה קשה לעבד אותם בפני הציבור, ולהצליח להכניס אותם לתודעה בצורה כה מוצלחת וחזקה. ולהסיר בהצלחה את כל המחסומים שעומדים בדרך להשגת המטרה.
תושבי בית שמש [ולא רק] יוכלו כנראה להצביע על עוד כמה קמפיינים מבריקים ומוצלחים מבית היוצר של "קהלים".

לא רחוק היום שכמעט כל קמפיין קהילתי מבריק – תוכלו לכוון באצבע מאשימה ל"קהלים" :)

ולך ידידי ישראל אשר, מצדיע לך בהמשך הדרך בהצלחה כהנה וכהנה.
שלך, ישראל
 

ShBracha

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אהבתי במיוחד את הניסוח
הפתרון ההסטורי לסיוט האינטרנט
מזדהה עם כל מילה!!!

כל הכבוד
הלוואי שזה יצבור תאוצה לכל ערי הארץ
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בבקשה

מצורף המודעה
 

קבצים מצורפים

  • זה היום - יום החבר.jpg
    KB 207.7 · צפיות: 11

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
המשך קמפיין

מודעות שהתפרסמו בשבת ועלון קיר
 

קבצים מצורפים

  • טיזרים לשבת קודש.indd_עמוד_1.jpg
    KB 185.5 · צפיות: 9
  • טיזרים לשבת קודש.indd_עמוד_2.jpg
    KB 174.3 · צפיות: 9
  • טיזרים לשבת קודש.indd_עמוד_3.jpg
    KB 170.4 · צפיות: 8
  • טיזרים לשבת קודש.indd_עמוד_4.jpg
    KB 210.8 · צפיות: 8
  • טיזרים לשבת קודש.indd_עמוד_5.jpg
    KB 198.2 · צפיות: 9
  • עלון קיר.pdf
    KB 193.4 · צפיות: 15

sm05276

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מלא מלא אוירה! מיוחד.
העלון קיר לא קריא,
אפשר להעלות אותו ברור? (מעניין לקרוא אותו מבפנים)
תודה.
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עדכון:
למעלה מ6800 אנשים הצטרפו היום לתוכנית "חבר"

מי כעמך ישראל...
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
שימו לב. בדיון זה נמחקו מספר הודעות.
בהתייעצות עם משמרת הקודש והחינוך: כפורום מקצועי הדיון מאופשר רק בצורה מקצועית ועניינית.
במידה והדיון ייצא משליטה. הוא יינעל.

תודה וערב שבת שלום
חיים
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
כמה נקודות בעקבות הקמפיין:

1.
אני כמשתייכת לציבור היותר ליטאי - נהניתי מהעיצוב הראשוני, אח"כ העיצוב קיבל אופי חסידי מאוד. וממש לא דיבר אלי.
גם המוזיקה שנוגנה ברחובות השכונה שלי, היתה בהברה חסידית ובשפת האידיש.

2.
באופן כללי, קיבלתי הרושם שהציבור הליטאי פחות מחובר לתוכנית, ולא כל כך מוצא את עצמו שם.

3.
אנשים רבים מתייעצים עם רבנים מחוץ לבית שמש, מה לעשות עם האינטרנט, ולכן אין זה מספיק שרבני בית שמש מוכנים לשתף פעולה.

4.
לא הבנתי למה זה מספיק שראש המשפחה מצהיר, ולמה לא כל איש ואישה, בחור ובחורה?
מבחינה עיצובית ואסטרטגית, הייתי פונה גם לציבור הנשים, ומכינה להן כרטיס חברה.

5.
משיחה עם אנשים מרמה א' ו- ג' - הבנתי שאין להם שמץ של מושג על פעילות זו.

6.
קצת צרם לי הביטוי הפתרון ההיסטורי, זה ממש התחלף לי בפועל כמה פעמים ב"פיתרון הסופי..." של ימ"ש.

אשמח לשמוע תגובות על הנ"ל.
 

איש קטן

משתמש צעיר
חיוך, העלת נקודות שבאופן יוצא דופן כולן, אחת לאחת, גם לי הפריעו, מה שיכול להיות שהוריד משלימות הקמפיין, השפה העיצובית השתנתה מפרינט לפרינט באופן הפכפך ממש וכו'.

אך עדיין בגלל הרעיון האסטרטגי הגאוני, והקונספט המושלם של "חבר", שנתמך במה שהיה בימי חז"ל, היו אנשים שהוגדרו כ"חבר", ועליהם סמכו יותר בענייני מעשרות למשל. בעייני, עדיין, מדובר במהלך המשמעותי הראשון שנעשה אי פעם על האינטרנט. מהלך מחושב היטב, שעונה באמת על ההחדרה הברורה, שאי אפשר להיות יהודי טוב באמת עם אינטרנט פרוץ או מכשיר לא כשר. כל זה עדיין נותן את הכתר לקמפיין הזה, עם המגרעות, שעל אף תוקפן וחוזקן, לא מצליחות לערער את עוצמת ה"זבנג" הזה.

אם זה ישוכפל לערים אחרות, כמו ירושלים ובני ברק, זה יקבל אוטומטית את תמיכתם של גדולי הדור כולם, ללא ספק. אני רואה לזה גדולות ונצורות אם ימשיכו הלאה באותו היקף משמעותי, כפי שהיה בבית שמש. כתושב העיר אני יכול להעיד שהעיר רעדה בימים שלפני העצרת. מוזיקה ברחובות כל היום, ובאזז אדיר. אם זה ישוכפל בערים הגדולות, יש בקמפיין הזה כוח לעשות שינוי אמיתי במגזר החרדי.


---
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  21  פעמים

לוח מודעות

למעלה