הטיזרים כבר לא נספגים - -

  • פותח הנושא cmyk
  • פורסם בתאריך

קברניט

משתמש צעיר
ולענין יצירותיו של נוחעם.
את הקמפיין האחרון של הספיגות, אני ממש אוהב. וכמו שנוחעם היטיב לתאר, הוא 'נוגע' באנשים רבים. בילדים, באמהות ובאנשים עובדים וכו'. אך בעיקר, הוא משמש בצורה אמיתית ובומבסטית את המטרה הסופית: להספיג בתודעה שהויטמינים של החברה הזו נספגים ונספגים ונספגים בכל רגע ובכל מצב ביום ובלילה בלימוד ובשינה ובעבודה. המסר שבטיזר הוא המסר המרכזי של המוצר העתידי, וככזה הוא ייזכר מצוין. גם הגריד הוא ייחודי ומבודל. בקיצור. קמפיין מרגש ומושלם ומטמיע בצורה חזקה את המסר הייחודי של המוצר.
אך אם נלך אחורה. יש דברים שבהחלט היו יכולים להעשות טוב יותר.
ניקח לדוגמא את הקמפיין של קרויס, למשל.
רקע: קרויס הוא מותג הכובעים החסידיים הוותיק והחזק ביותר בציבור החרדי. הוא עומד כיום בפני תחרות קשה של מותגים צעירים ומבטיחים [ביניהם סנדרס, חתנו של קרויס, שהטמיע אופנה חדשה של שוליים מוגבהים, וגרם לשווער להיגרר בעקבותיו].
לכאורה מה שהיה צריך זה לקבע את מותג קרויס כמותג העל, האריה, האחד מעל כולם. ביופי, בחוזק ובהבטחה העצמתית שיש במותג העליון שמעל כולם.
למעשה יצא נוחעם עם קמפיין של אויס קאפילוטש מאכער, כאשר המודעות מבשרות על מכרז יומי של כובעים. עשרה ליום.
הבריף לא היה לפני, ואין הרבה ערך לפרשנותי בלי להבין את המטרות המדויקות של הקמפיין. אך ננסה להתמודד עם זה.
התועלת הסופית של הקמפיין היא הבאתם של מאות או אלפי קונים פוטנציאליים לחנויות קרויס, וקליטת הפרטים האישיים שלהם [תנאי להשתתפות במכרז].
גם אם זאת היתה המטרה מלכתחילה, חשיפת אלפי הלקוחות למותג [מטרה לא מי-יודע-מה חשובה, כאשר כל חסיד יודע היטב ומכיר מקרוב את המלך, הוא קרויס] וקליטת אלפי לידים, אני חושב שבהחלט היה כאן פספוס ענק בדרך.
לקחת מותג כמו קרויס ולהצטעצע איתו עם סלוגן של 'אויס קאפילוטש מאכער' [שאגב עד עכשיו אין לי כל מושג מה הוא קשור לקמפיין, ואם אני לא הבנתי, אני מתאר לעצמי שהיו עוד כמה], וכן להוריד אותו לרמה של משחקי מכרז, שמעניקים לו דימוי של מותג שצריך להלחם על המקום שלו באמצעות גימיקים, לא נראה לי ראוי למותג. לטווח ארוך אני חושב שנעשה כאן נזק. הדימוי העצמתי של קרויס קיבל שחיקה.
והעיקר: הקמפיין הזה, בניגוד לדוגמא הקודמת [והסופגת] – לא השאיר אחריו שום חותם! המותג כמותג לא קיבל שום דימוי חיובי ולא התעצם משום בחינה. אויס קאפילוטש מאכער? הרבה יותר מכובע? מכרז יומי? זה מה שמגיע למותג כמו קרויס?
ולסיום אחזור על מה שאמרו כאן קודמים: העיסוק בטיזרים של נוחעם רק מראה עד כמה הוא מצליח לגעת. תמיד יש ויהיה מה לשפר, ובשביל זה אנחנו כאן, כדי לעשות את זה חזק, ומתוך רוב ידידות...
 

איש קטן

משתמש צעיר
מרדכי, געגועיי.


לגבי תוכן דבריך, הם מחכימים כתמיד, מעוררים מחשבה, ובוודאי נלקחים בחשבון על כל התווים שבהם. דבר אחד ברור, המשרד החדש איננו משרד מטוזר, ולא יהיה כזה, הגם שאלו הם צעדיו הראשונים. לפנינו דרך ארוכה ומרתקת מאד, של קמפיינים שכבר מתגבשים במשרד, על ידי הצוות המקצועי והאנרגטי, קמפיינים בהם המילה טיזר לא הוזכר אפילו לא פעם אחת. כל תיק ינוהל בדרך הטוב לו. ואם יוחלט שלתיק מסוים ג"כ מתאים דרך מטוזר בכדי להביע מסר משלו, לא נהסס לחזור על זה כל עוד נדע שהוא מספיק מעורר ענין, ושהיא הדרך הנכונה ביותר ללקוח. בדיוק כמו הלך המחשבה בקמפיין הנוכחי, שבוודאי ובוודאי עלו במוחי ובמוח כל הצוות המחשבה שמא יאמרו שנוחעם זה רק טיזרים, ובכל זאת, החלטנו שללקוח הזה, שלו מתחרים רבים וקשים, כדאי להעביר מסר אסטרטגי חד ובוהק בצורה של טיזרים. ומרגע ההחלטה, הלכנו על זה עד הסוף. ולענ"ד ההחלטה בהחלט נכונה מאד.

דבר אחד ברור לי. אין ולא יהיה פרסום שיתיישב על לב כולם. מרדכי קברניט הי"ו, ראה זה פלא, הטיזרים הנוכחים זוכים מפיך לתשבחות, בעוד מפי אחרים בשרשור הנוכחי הם זוכים לקיתונות של זלזול בוז ובוץ. אותך זה ריגש, אחרים זה זעזע. כן הדבר בכל עולם הפרסום, לאחד זה מתחבר יותר, לשני פחות ולשלישי בכלל לא. וכן הדבר במהלך הפרסומי של קרויס, שיש כאלה שהשתגעו מזה, ויש כאלה שקטלו אותו עד דק. אני עדיין חושב שהמהלך של קרויס היה נכון, הוא הביא את המותג למודעוּת מחודשת, והקמפיין הזה יהיה זכיר שנים רבות. ואם דיברת על זלזול במותג, הרי בעידן שכל רשתות הכובעים הורידו מחירים באופן דרסטי, הרי מהלך של מכרז יומי איפשר לקרויס לשמור על המחירים הגבוהים (מאד) שלו, ובכל זאת לבוא בסוג של טריק הוזלה מכיוון אחר. ההיפך, אני רואה בזה סוג של ליטוש המותג שלא נע עם השוק לכיוון הורדת מחירים, ובכל זאת גרם לאלפים להיחשף שוב למותג העל.


--------------
 

369369

משתמש צעיר
אני חושב שיענקי ור' חצקל הרבה יותר מעניין ומסקרן מהאמריקאים

חבל שהם לא יצאו לפני.

גם הביצוע בהם יותר מיוחד כולל הפאות לילד.
 

קברניט

משתמש צעיר
מה שלא: התגובה שלך לדוגמא של קרויס לא עונה כלל על דבריי, ולבי על קמפיין גדול כזה שפספס.

מה שכן: אהבתי את תגובתך הרגועה והצנועה, כמו תמיד.

קבל את המילה שלי שאין לפותח השרשור שום ענין אישי בכל הנושא.

קבל את איחוליי להמשך שגשוג והצלחות רבות ומופלגות.

אנו ממשיכים לעקוב מרחוק אחר הצמיחה שלך, בפרגון מלא ובענין רב...​
 

369369

משתמש צעיר
אם כבר,

אני לא ראיתי מה היה ההמשך ל"אויס קאפעליטש מאכער"

אפשר אולי לעלות מעניין אותי
 

מנדי אייזן

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
מה יעשה נוחעם עם הטיזר 'האמריקאים לא מפסיקים לספוג'.... לאחר שבן לאדן חוסל????????
העיתוי עוזר לו?
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נכתב ע"י mnd;559453:
מה יעשה נוחעם עם הטיזר 'האמריקאים לא מפסיקים לספוג'.... לאחר שבן לאדן חוסל????????

ימשיך לעבוד ולהרוויח.
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י mnd;559453:
מה יעשה נוחעם עם הטיזר 'האמריקאים לא מפסיקים לספוג'.... לאחר שבן לאדן חוסל????????
העיתוי עוזר לו?
בן לאדן חוסל או שזו בדיחה??
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י אלי אלימלך;559462:
בן לאדן חוסל או שזו בדיחה??

משהו שלח לי תמונה מזעזעת כך שאני ממליצה לך להסתפק בשמועה ללא ראיה,
כן יאבדו כל אויבך ה'.
 

סיון

המניפה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
נכתב ע"י mnd;559453:
מה יעשה נוחעם עם הטיזר 'האמריקאים לא מפסיקים לספוג'.... לאחר שבן לאדן חוסל????????
העיתוי עוזר לו?
על מה הטיזר הזה?
 

איש קטן

משתמש צעיר
קברניט, אני חייב לך תשובה על קרויס.

אינני יודע אם זה יספק אותך, אך היום קיבלתי את הנתונים המפורטים מחברת 'קרויס', בדבר תוצאות הקמפיין והשלכותיו על היקף המכירות.

ובכן, מעבר לאלפים רבים (!) שסחבו את עצמם לחנויות של קרויס על סניפיו ושלשלו הצעה למכרז, הרי המכירות בשנה זו עלו בכמעט ארבעים אחוז, בהשוואה למכירות בתקופה זו של השנה בעשר השנים האחרונות.

כל שנה היה פרסום מיתוגי, אריה'תי, ובכל זאת, אנשים נהרו השנה יותר, ונדבקו למותג שכנראה רק התחזק והשתבח בעקבות הפרסום, עובדה שכארבעים אחוז יותר מבשנים עברו היו מוכנים לשלם כמה מאות שקלים יותר מהמתחרים על המותג, וכשאני מדבר על מתחרים אני מתכוון גם על המתחרה החדש שהתווסף השנה לתחום, (סופרים).


--------
 

מוציאלאור

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י איש קטן;559716:
הרי המכירות בשנה זו עלו בכמעט ארבעים אחוז, בהשוואה למכירות בתקופה זו של השנה בעשר השנים האחרונות.

מבלי לפגוע, מניין לנו שכך הם פני הדברים...
 
א

איצה מאייר

אורח
נכתב ע"י mig;559479:
משהו שלח לי תמונה מזעזעת כך שאני ממליצה לך להסתפק בשמועה ללא ראיה,
כן יאבדו כל אויבך ה'.
אתם באמת חושבים שזו תמונה אמיתית?
אם עד עכשיו חשבתם כך אז אני בא להודיע לכם שזו תמונה לא אמיתית כלל!
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מוציאלאור;559723:
מבלי לפגוע, מניין לנו שכך הם פני הדברים...
זו באמת שאלה חכמה...
לדעתי הקטנה קרויס לא התמתגו בשל הטיזר. אולי הגבירו מכירות לפעם אחת. כשייתכן שלטווח הארוך הטיזר רק פוגע במותג, כתהליך הזועק: קנו קנו.
קוקה קולה למשל נזהרת מאד מלשדר במודעותיה תחנוני קניה. היא משדרת תמיד שהא מעל לכל התחרויות הקטנוניות שבשוק. מתעסקת ביוקרתה העצמית, ביצירת אהדת קהל ע"י מופעים ואירועי קיץ, ע"י שבת קודש אצל החרדים וכו' וכו'...
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י איצה מאייר;559754:
אתם באמת חושבים שזו תמונה אמיתית?
אם עד עכשיו חשבתם כך אז אני בא להודיע לכם שזו תמונה לא אמיתית כלל!

אני לא נוהגת להתעמק בתמונות דוחות...
שמחתי בשמועה וסגרתי את התמונה מייד ע"מ לשמור על אנינות נפשי.
 

קברניט

משתמש צעיר
נכתב ע"י איש קטן;559716:
המכירות בשנה זו עלו בכמעט ארבעים אחוז, בהשוואה למכירות בתקופה זו של השנה בעשר השנים האחרונות.

בניגוד לאחרים, אינני מפקפק לרגע בנתונים שהבאת. ודווקא עכשיו השאלה אצלי רק מתעצמת ואני מאוד רוצה להבין מה קרה פה.

תנסה נא אתה להסביר את הנתונים. איך אתה מסביר שכל שנה היו פרסומות ודווקא השנה נסקו המכירות בארבעים אחוז [הצלחה מטורפת לחלוטין!]???

שיווקת ערך נוסף לכובעים? הורדת את המחיר? שכנעת שזה יותר חזק מהאחרים? שהוא יותר יפה? שהחובש אותו תהיה לו תדמית ווינרית? שלקרויס יש איזו אמירה משמעותית מאוד שאין לאחרים? לא. בינינו, ממש לא.

אויס קאפילוטש מאכער, הרבה יותר מכובע, המכרז היומי, וזהו.

זה מה שגרם לעליה במכירות? הבינננננננני.

[ושמא נצטרך להניח שלא המסר ניצח אלא הכמות. ההיקף הגדול של מודעות הפרסום, הרבה מעבר לכל שנה. וכבר היו דברים מעולם שחברות או ארגונים פרסמו מודעות לא-משהו אבל ההיקף המטורף של המודעות בכל פינה גרם לנושא להיות בר-שיח. אולי זה הענין?]

רשות הדיבור שלך.
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
קבלו הודעה נוספת ברוח הפוסטים האחרונים:

נחום, הגיע הזמן שתתחיל להתנצל על ההצלחות שלך!
זה לא יוכל להמשיך ככה!!
 

cmyk

משתמש צעיר
נכתב ע"י קברניט;560120:
[ושמא נצטרך להניח שלא המסר ניצח אלא הכמות. ההיקף הגדול של מודעות הפרסום, הרבה מעבר לכל שנה. וכבר היו דברים מעולם שחברות או ארגונים פרסמו מודעות לא-משהו אבל ההיקף המטורף של המודעות בכל פינה גרם לנושא להיות בר-שיח. אולי זה הענין?]

ועל זה כבר כתבתי באשכול http://www.prog.co.il/showthread.php?t=68072

תמיד חוזרים כאן על אותם תובנות וביקורות, דומני שזה יימשך כך במשך שנים - -
אך אם המציאות אכן מראה על הצלחות חסרות תקדים של קמפיינים מטוזרים [שהטיזרים לא מבטאים כלום על המוצר] יצטרכו כל בתי הספר לפרסום לעמוד בפני משפט ראווה על העוול שהם עשו, שבמקום ללמד שיטות מצליחות בהיקפים חסרי תקדים, אז הם בחרו לחזור על מנטרות ישנות שלא תמיד מביאים הצלחות בטווח המיידי - -
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה