דרוש מידע הוראה מפתיעה: אין ראוי לנסוע לים בערב שבת זו

מצב
הנושא נעול.

רבקהא

משתמש מקצוען
הקינה שהביאו פה לא קשורה לכ' סיוון אלא למסעי הצלב שהיו בכלל בשנת ד'תתנ"ו.
כ' סיוון נקבע כיום צום על פרעות ת"ח ות"ט, ביום זה נרצחה קהילת נמירוב שכללה כ-2000 יהודים,
לאורך כל שנות הפרעות נרצחו עשרות אלפי יהודים ויום כ' בסיוון נקבע כיום אבל על כלל הפרעות,
רבים מיהודי אשכנז נוהגים לא להתחתן ביום זה.
 

שועל ספרות.

רודיום לשעבר. מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אני אישית תכננתי לנסוע ובגלל זה לא נסעתי, גם גיסי בחור בישיבה גדולה שתכננו לנסוע קבוצה של בחורים לשרתון ושמעו את ההוראה של הרב זילברשטיין + המצעד שדיברו כאן למעלה, והחליטו לא לנסוע.
חוף שרותון כשלעצמו בעייתי כל שבוע.
אלא א"כ ממש אחרי הנץ.
 

טברייני

משתמש מקצוען
מעניין שלא שמעתי עד היום על היום זה כ' סיון וכל מה שקרה בו
איפה אני יכול לקרוא עוד בספרים על הנושא הזה?
על הצרות שהיו לעם ישראל ביום הזה
ברוב הסידורים בעמודי הסליחות לתענית ציבור יש סליחות לכ' סיון
שם מפורט על יום זה
 

Hi

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
בקינות לט באב
ובפירוט מלא
מִי יִתֵּן רֹאשִׁי מַיִם וְעֵינִי מְקוֹר נוֹזְלַי,
וְאֶבְכֶּה כָּל יְמוֹתַי וְלֵילַי,
עַל חַלְלַי טַפַּי וְעוֹלָלַי,
וִישִׁישֵׁי קְהָלַי,
וְאַתֶּם עֲנוּ אֲבוֹי וְאוֹי וְאַלְלַי,
וּבְכֵן בָּכֹה בֶכֶה רַב וְהֶרֶב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב

וְדָמוֹעַ תִּדְמַע עֵינִי וְאֵלְכָה לִי שְׂדֵה בוֹכִים,
וַאֲבַכֶּה עִמִּי מָרֵי לֵבָב הַנְּבוֹכִים,
עַל בְּתוּלוֹת הַיָּפוֹת וִילָדִים הָרַכִּים
בְּסִפְרֵיהֶם נִכְרָכִים,
וְלַטֶּבַח נִמְשָׁכִים,
אָדְמוּ עֶצֶם מִפְּנִינִים סַפִּירִים וְנוֹפְכִים,
כְּמוֹ טִיט חוּצוֹת נִדָּשִׁים וְנִשְׁלָכִים,
סוּרוּ טָמֵא קָרְאוּ לָמוֹ מִלְּקָרֵב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב.

וְתֵרַד עֵינִי דִּמְעָה וְאֵילִילָה וְאָנוּדָה,
וְלִבְכִי וְלַחֲגֹר שַׂק אֶקְרָא לְהַסְפִּידָה,
מִפָּז יְקָרָה וְזָהָב חֲמוּדָה,
פְּנִימָה כְּבוּדָהּ
כְּבוֹד כָּל כְּלִי חֶמְדָּה,
רָאוּהָ קְרוּעָה שְׁכוּלָה וְגַלְמוּדָה,
הַתּוֹרָה הַמִּקְרָא הַמִּשְׁנָה וְהָאַגָּדָה,
עֲנוּ וְקוֹנְנוּ זֹאת לְהַגִּידָה,
אֵי תוֹרָה תַּלְמִיד וְהַלּוֹמְדָהּ,
הֲלֹא מָקוֹם מֵאֵין יוֹשֵׁב חָרֵב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב.

וְעַפְעַפַּי יִזְּלוּ מַיִם דֶּמַע לְהַגִירָה,
וַאֲקוֹנֵן מַר עֲלֵי הֲרוּגֵי אַשְׁפִּירָה,
בַּשֵּׁנִי - בִּשְׁמוֹנָה בוֹ, בְּיוֹם מַרְגּוֹעַ הוּקְרָה,
מַרְגּוֹעַ לִרְגּוֹעַ נֶחְלְפוּ לְהַבְעִירָה,
נֶהֶרְגוּ בַּחוּרֵי חֶמֶד וִישִׁישֵׁי הַדָּרָה,
נֶאֶסְפוּ יַחַד נַפְשָׁם הִשְׁלִימוּ בְּמוֹרָא,
עַל יִחוּד שֵׁם מְיֻחָד יִחֲדוּ שֵׁם בִּגְבוּרָה,
גִּבּוֹרֵי כֹּחַ עוֹשֵׂי דְּבָרוֹ לְמַהֲרָה,
וְכֹהֲנַי וַעֲלָמַי נִגְוְעוּ כֻּלְּהֶם עֲשָׂרָה,

וּבְמַר יְגוֹנִי וְעָצְבִי יֶלֶל אַחְבִּירָה,
קְהִלּוֹת הַקֹּדֶשׁ הֲרִיגָתָם הַיּוֹם בְּזָכְרָה,
קְהַל וָרְמַיְזָא בְּחוּנָה וּבְחוּרָה,
גְּאוֹנֵי אֶרֶץ וּנְקִיֵּי טָהֳרָה,
פַּעֲמַיִם קִדְּשׁוּ שֵׁם הַמְּיֻחָד בְּמוֹרָא,
וּבְעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה בְּחֹדֶשׁ זִיו לְטָהֳרָה,
וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי בִּקְרִיאַת הַלֵּל לְשׁוֹרְרָה,
הִשְׁלִימוּ נַפְשָׁם בְּאַהֲבָה קְשׁוּרָה,
אָהִימָה עֲלֵיהֶם בִּבְכִי יֶלֶל לְחַשְּׁרָה,
כְּלוּלֵי כֶתֶר עַל רֹאשָׁם לַעֲטָרָה,

וְעַל אַדִּירֵי קְהַל מַגֶּנְצָא הַהֲדוּרָה.
מִנְּשָׁרִים קַלּוּ מֵאֲרָיוֹת לְהִתְגַּבְּרָה,
הִשְׁלִימוּ נַפְשָׁם עַל יִחוּד שֵׁם הַנּוֹרָא,
וַעֲלֵיהֶם זַעֲקַת שֶׁבֶר אֶשְׂעָרָה,
עַל שְׁנֵי מִקְדָּשַׁי יְסוֹדָם כְּהַיּוֹם עֻרְעֲרָה,
וְעַל חָרְבוֹת מְעַט מִקְדָּשַׁי וּמִדְרְשֵׁי הַתּוֹרָה,
בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי בַּשְּׁלִישִׁי נוֹסַף לְדַאֲבוֹן וּמְאִירָה,
הַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לְיָגוֹן וְצָרָה,
בְּיוֹם מַתַּן דָּת סָבַרְתִּי לְהִתְאַשְּׁרָה,
וּבְיוֹם נְתִינָתָהּ כְּמוֹ כֵּן אָז חָזְרָה,
עָלְתָה לָהּ לַמָּרוֹם לִמְקוֹם מְדוֹרָהּ,
עִם תִּיקָהּ וְנַרְתִּיקָהּ וְהַדּוֹרְשָׁהּ וְחוֹקְרָהּ,
לוֹמְדֶיהָ וְשׁוֹנֶיהָ בְּאִישׁוֹן כְּמוֹ בָאוֹרָה,

שִׂימוּ נָא עַל לְבַבְכֶם מִסְפֵּד מַר לְקָשְׁרָה,
כִּי שְׁקוּלָה הֲרִיגָתָם לְהִתְאַבֵּל וּלְהִתְעַפְרָה,
כִּשְׂרֵפַת בֵּית אֱלֹקינוּ הָאוּלָם וְהַבִּירָה,
וְכִי אֵין לְהוֹסִיף מוֹעֵד שֶׁבֶר וְתַבְעֵרָה,
וְאֵין לְהַקְדִּים זוּלָתִי לְאַחֲרָהּ,
תַּחַת כֵּן הַיּוֹם לִוְיָתִי אֲעוֹרְרָה,
וְאֶסְפְּדָה וְאֵילִילָה וְאֶבְכֶּה בְּנֶפֶשׁ מָרָה,
וְאַנְחָתִי כָּבְדָה מִבֹּקֶר עַד עָרֶב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב

וְעַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה וְלִבִּי נֹהֵם נְהִימוֹת,
וְאֶקְרָא לַמְקוֹנְנוֹת וְאֶל הַחֲכָמוֹת,
אֱלִי וְאֶלְיָה כֻּלָּם הוֹמוֹת,
הֲיֵשׁ מַכְאוֹב לְמַכְאוֹבִי לְדַמּוֹת,
מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימוֹת,
חֲלָלַי חַלְלֵי חֶרֶב מֻטָּלִים עֲרֻמִּים וְעֲרֻמּוֹת,
נִבְלָתָם כְּסוּחָה לְחַיַּת אֶרֶץ וּבְהֵמוֹת,
יוֹנֵק עִם אִישׁ שֵׂיבָה עֲלָמִים וַעֲלָמוֹת,
מְתַעְתְּעִים בָּמוֹ מוֹנַי וּמַרְבִּים כְּלִמּוֹת,
אַיֵּה אֱלֹהֵימוֹ אָמְרוּ צוּר חָסָיוּ בוֹ עַד מוֹת,
יָבֹא וְיוֹשִׁיעַ וְיַחֲזִיר נְשָׁמוֹת,
חֲסִין יָהּ מִי כָמוֹךָ נוֹשֵׂא אֲלֻמּוֹת,
תֶּחֱשֶׁה וְתִתְאַפַּק וְלֹא תַּחְגֹּר חֵמוֹת,
בֶּאֱמֹר אֵלַי מַלְעִיגַי וְאִם אֱלֹהִים הוּא יָרֶב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב.

וְעֵינִי עֵינִי יוֹרְדָה מַיִם כִּי נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְשׁוֹרֵר,
וְעֻגָבִי לְקֹל בּוֹכִים לַהֲפֹךְ וּלְקָרֵר
מִי יָנוּד לִי וּמִי מַחֲזִיק לְהִתְעוֹרֵר,
חֵמָה בִי יָצְאָה וְסַעַר מִתְגּוֹרֵר,
אֲכָלַנִי הֲמָמַנִי הַצַּר הַצּוֹרֵר,
שִׁבַּר עַצְמוֹתַי זוֹרֵר וּמְפֹרֵר,
סִלָּה כָּל אַבִּירַי הַטַּבּוּר וְהַשָׁרֵר,
רְטִיָּה וּמָזוֹן אֵין לְבָרֵר,
מַכָּתִי אֲנוּשָׁה בְּאֵין מַתְעִיל וּמְזוֹרֵר,
עַל כֵּן אָמַרְתִּי שְׁעוּ מֶנִּי אֲמָרֵר,
בִּבְכִי דִמְעָתִי עַל לֶחֱיִי לְצָרֵב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב:
קינה זו היא על מסעי הצלב, (הראשון) בשנת ד'תתנ"ו (1096)

כ' סיון הוא (בעיקר) פרעות הקוזאקים בנמירוב בשנת ת"ח
 

רבקהא

משתמש מקצוען
בסליחות עצמן כתוב שזה היה בתתקל"א.
(בלי קשר - ידוע שרבינו תם קבע את היום הזה).
באמת התחדש לי, אני יודעת שזה על פרעות ת"ח ות"ט- העתקתי מתוך ויקפדיה מסתבר שאלו ואלו דברי אלוקים:

תענית כ' בסיון היא תענית ציבור שנקבעה בכמה מקהילות פולין וליטא, לאחר העלילת הדם בבלואה בשנת 1171 (ד'תתקל"א). קובע התענית - רבנו תם - אמר על הצום "גדול יהיה צום זה מצום גדליהו בן אחיקם". הצום השתכח עם השנים וחוּדש לאחר פרעות רינדפלייש בשנת 1298 (ה'נ"ח-ה'נ"ט), והתרופף שוב בשנים שלאחר מכן. היום נקבע בשלישית כתענית ציבור בשנת ת"י (1350) על ידי ועד ארבע ארצות לזכר גזירות ת"ח ות"ט, במיוחד לזכר יהודי נמירוב שנהרגו ביום זה. פיוטי סליחות וקינות רבים נכתבו במהלך השנים על המאורעות השונים.

עם השנים פסקו רבים מלהתענות ביום זה, ואף המנהג לומר סליחות ביום זה נפסק בהדרגה. לאחר שואת יהדות הונגריה קבעו אחדים מרבני הונגריה לחזור ולהתענות ביום זה כמקדם, אף לזכר השואה.
 

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
בקינות לט באב
ובפירוט מלא
מִי יִתֵּן רֹאשִׁי מַיִם וְעֵינִי מְקוֹר נוֹזְלַי,
וְאֶבְכֶּה כָּל יְמוֹתַי וְלֵילַי,
עַל חַלְלַי טַפַּי וְעוֹלָלַי,
וִישִׁישֵׁי קְהָלַי,
וְאַתֶּם עֲנוּ אֲבוֹי וְאוֹי וְאַלְלַי,
וּבְכֵן בָּכֹה בֶכֶה רַב וְהֶרֶב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב

וְדָמוֹעַ תִּדְמַע עֵינִי וְאֵלְכָה לִי שְׂדֵה בוֹכִים,
וַאֲבַכֶּה עִמִּי מָרֵי לֵבָב הַנְּבוֹכִים,
עַל בְּתוּלוֹת הַיָּפוֹת וִילָדִים הָרַכִּים
בְּסִפְרֵיהֶם נִכְרָכִים,
וְלַטֶּבַח נִמְשָׁכִים,
אָדְמוּ עֶצֶם מִפְּנִינִים סַפִּירִים וְנוֹפְכִים,
כְּמוֹ טִיט חוּצוֹת נִדָּשִׁים וְנִשְׁלָכִים,
סוּרוּ טָמֵא קָרְאוּ לָמוֹ מִלְּקָרֵב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב.

וְתֵרַד עֵינִי דִּמְעָה וְאֵילִילָה וְאָנוּדָה,
וְלִבְכִי וְלַחֲגֹר שַׂק אֶקְרָא לְהַסְפִּידָה,
מִפָּז יְקָרָה וְזָהָב חֲמוּדָה,
פְּנִימָה כְּבוּדָהּ
כְּבוֹד כָּל כְּלִי חֶמְדָּה,
רָאוּהָ קְרוּעָה שְׁכוּלָה וְגַלְמוּדָה,
הַתּוֹרָה הַמִּקְרָא הַמִּשְׁנָה וְהָאַגָּדָה,
עֲנוּ וְקוֹנְנוּ זֹאת לְהַגִּידָה,
אֵי תוֹרָה תַּלְמִיד וְהַלּוֹמְדָהּ,
הֲלֹא מָקוֹם מֵאֵין יוֹשֵׁב חָרֵב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב.

וְעַפְעַפַּי יִזְּלוּ מַיִם דֶּמַע לְהַגִירָה,
וַאֲקוֹנֵן מַר עֲלֵי הֲרוּגֵי אַשְׁפִּירָה,
בַּשֵּׁנִי - בִּשְׁמוֹנָה בוֹ, בְּיוֹם מַרְגּוֹעַ הוּקְרָה,
מַרְגּוֹעַ לִרְגּוֹעַ נֶחְלְפוּ לְהַבְעִירָה,
נֶהֶרְגוּ בַּחוּרֵי חֶמֶד וִישִׁישֵׁי הַדָּרָה,
נֶאֶסְפוּ יַחַד נַפְשָׁם הִשְׁלִימוּ בְּמוֹרָא,
עַל יִחוּד שֵׁם מְיֻחָד יִחֲדוּ שֵׁם בִּגְבוּרָה,
גִּבּוֹרֵי כֹּחַ עוֹשֵׂי דְּבָרוֹ לְמַהֲרָה,
וְכֹהֲנַי וַעֲלָמַי נִגְוְעוּ כֻּלְּהֶם עֲשָׂרָה,

וּבְמַר יְגוֹנִי וְעָצְבִי יֶלֶל אַחְבִּירָה,
קְהִלּוֹת הַקֹּדֶשׁ הֲרִיגָתָם הַיּוֹם בְּזָכְרָה,
קְהַל וָרְמַיְזָא בְּחוּנָה וּבְחוּרָה,
גְּאוֹנֵי אֶרֶץ וּנְקִיֵּי טָהֳרָה,
פַּעֲמַיִם קִדְּשׁוּ שֵׁם הַמְּיֻחָד בְּמוֹרָא,
וּבְעֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה בְּחֹדֶשׁ זִיו לְטָהֳרָה,
וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי בִּקְרִיאַת הַלֵּל לְשׁוֹרְרָה,
הִשְׁלִימוּ נַפְשָׁם בְּאַהֲבָה קְשׁוּרָה,
אָהִימָה עֲלֵיהֶם בִּבְכִי יֶלֶל לְחַשְּׁרָה,
כְּלוּלֵי כֶתֶר עַל רֹאשָׁם לַעֲטָרָה,

וְעַל אַדִּירֵי קְהַל מַגֶּנְצָא הַהֲדוּרָה.
מִנְּשָׁרִים קַלּוּ מֵאֲרָיוֹת לְהִתְגַּבְּרָה,
הִשְׁלִימוּ נַפְשָׁם עַל יִחוּד שֵׁם הַנּוֹרָא,
וַעֲלֵיהֶם זַעֲקַת שֶׁבֶר אֶשְׂעָרָה,
עַל שְׁנֵי מִקְדָּשַׁי יְסוֹדָם כְּהַיּוֹם עֻרְעֲרָה,
וְעַל חָרְבוֹת מְעַט מִקְדָּשַׁי וּמִדְרְשֵׁי הַתּוֹרָה,
בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִישִׁי בַּשְּׁלִישִׁי נוֹסַף לְדַאֲבוֹן וּמְאִירָה,
הַחֹדֶשׁ אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לְיָגוֹן וְצָרָה,
בְּיוֹם מַתַּן דָּת סָבַרְתִּי לְהִתְאַשְּׁרָה,
וּבְיוֹם נְתִינָתָהּ כְּמוֹ כֵּן אָז חָזְרָה,
עָלְתָה לָהּ לַמָּרוֹם לִמְקוֹם מְדוֹרָהּ,
עִם תִּיקָהּ וְנַרְתִּיקָהּ וְהַדּוֹרְשָׁהּ וְחוֹקְרָהּ,
לוֹמְדֶיהָ וְשׁוֹנֶיהָ בְּאִישׁוֹן כְּמוֹ בָאוֹרָה,

שִׂימוּ נָא עַל לְבַבְכֶם מִסְפֵּד מַר לְקָשְׁרָה,
כִּי שְׁקוּלָה הֲרִיגָתָם לְהִתְאַבֵּל וּלְהִתְעַפְרָה,
כִּשְׂרֵפַת בֵּית אֱלֹקינוּ הָאוּלָם וְהַבִּירָה,
וְכִי אֵין לְהוֹסִיף מוֹעֵד שֶׁבֶר וְתַבְעֵרָה,
וְאֵין לְהַקְדִּים זוּלָתִי לְאַחֲרָהּ,
תַּחַת כֵּן הַיּוֹם לִוְיָתִי אֲעוֹרְרָה,
וְאֶסְפְּדָה וְאֵילִילָה וְאֶבְכֶּה בְּנֶפֶשׁ מָרָה,
וְאַנְחָתִי כָּבְדָה מִבֹּקֶר עַד עָרֶב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב

וְעַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה וְלִבִּי נֹהֵם נְהִימוֹת,
וְאֶקְרָא לַמְקוֹנְנוֹת וְאֶל הַחֲכָמוֹת,
אֱלִי וְאֶלְיָה כֻּלָּם הוֹמוֹת,
הֲיֵשׁ מַכְאוֹב לְמַכְאוֹבִי לְדַמּוֹת,
מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימוֹת,
חֲלָלַי חַלְלֵי חֶרֶב מֻטָּלִים עֲרֻמִּים וְעֲרֻמּוֹת,
נִבְלָתָם כְּסוּחָה לְחַיַּת אֶרֶץ וּבְהֵמוֹת,
יוֹנֵק עִם אִישׁ שֵׂיבָה עֲלָמִים וַעֲלָמוֹת,
מְתַעְתְּעִים בָּמוֹ מוֹנַי וּמַרְבִּים כְּלִמּוֹת,
אַיֵּה אֱלֹהֵימוֹ אָמְרוּ צוּר חָסָיוּ בוֹ עַד מוֹת,
יָבֹא וְיוֹשִׁיעַ וְיַחֲזִיר נְשָׁמוֹת,
חֲסִין יָהּ מִי כָמוֹךָ נוֹשֵׂא אֲלֻמּוֹת,
תֶּחֱשֶׁה וְתִתְאַפַּק וְלֹא תַּחְגֹּר חֵמוֹת,
בֶּאֱמֹר אֵלַי מַלְעִיגַי וְאִם אֱלֹהִים הוּא יָרֶב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב.

וְעֵינִי עֵינִי יוֹרְדָה מַיִם כִּי נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְשׁוֹרֵר,
וְעֻגָבִי לְקֹל בּוֹכִים לַהֲפֹךְ וּלְקָרֵר
מִי יָנוּד לִי וּמִי מַחֲזִיק לְהִתְעוֹרֵר,
חֵמָה בִי יָצְאָה וְסַעַר מִתְגּוֹרֵר,
אֲכָלַנִי הֲמָמַנִי הַצַּר הַצּוֹרֵר,
שִׁבַּר עַצְמוֹתַי זוֹרֵר וּמְפֹרֵר,
סִלָּה כָּל אַבִּירַי הַטַּבּוּר וְהַשָׁרֵר,
רְטִיָּה וּמָזוֹן אֵין לְבָרֵר,
מַכָּתִי אֲנוּשָׁה בְּאֵין מַתְעִיל וּמְזוֹרֵר,
עַל כֵּן אָמַרְתִּי שְׁעוּ מֶנִּי אֲמָרֵר,
בִּבְכִי דִמְעָתִי עַל לֶחֱיִי לְצָרֵב.
עַל בֵּית יִשְׂרָאֵל וְעַל עַם יְיָ כִּי נָפְלוּ בֶּחָרֶב:

נכון שתענית כ' סיון נתקנה בערך באותה תקופה (כשמונים שנה אחרי הסיפור כאן)
אבל בקינה זו יש תאריך ברורים והם ממש לא בכ' סיון.
הרוגי אשפירא-בשני בשמונה בו (כלומר בח' אייר)
קהל ורמיזא- בעשרים ושלשה לחודש זיו לטהרה (כלומר בכ"ג אייר) ובחודש השלישי בקריאת הלל לשוררה (כלומר בר"ח סיון או בחג השבועות)
קהל מגנצא-בחודש השלישי בשלישי (כלומר בג' סיון)

לזכר פרעות אלו נתקנה תפילת אב הרחמים שאומרים בשבת, אין קשר לכ' סיון.
 

זמר

משתמש פעיל
נכון שתענית כ' סיון נתקנה בערך באותה תקופה (כשמונים שנה אחרי הסיפור כאן)
אבל בקינה זו יש תאריך ברורים והם ממש לא בכ' סיון.
הרוגי אשפירא-בשני בשמונה בו (כלומר בח' אייר)
קהל ורמיזא- בעשרים ושלשה לחודש זיו לטהרה (כלומר בכ"ג אייר) ובחודש השלישי בקריאת הלל לשוררה (כלומר בר"ח סיון או בחג השבועות)
קהל מגנצא-בחודש השלישי בשלישי (כלומר בג' סיון)

לזכר פרעות אלו נתקנה תפילת אב הרחמים שאומרים בשבת, אין קשר לכ' סיון.
צודק
טעיתי
 

רמת אלחנני

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
מבטיח לכם שהיום החופים בתל אביב אשדוד חיפה וכו היו מפוצצים!!!!!!!!!
שמך נאה לך, ואתה נאה לשמך...
באמת חתיכת מצחיק.
מה אתה בא לומר בזה?
שאנשים לא שומעים לרבנים? נו נו... לא חדש, פרשת השבוע הקרובה תוכיח...
בכל אופן, פה בפרט שהפסק לא פורסם מוקדם מדי, ובאתרים וכו' שכבר כמה אנשים מסתובבים ושומעים.
וגם הרב בעצמו לא אמר שאסור רק אמר שלא ראוי ועדיף שלא.
 
נערך לאחרונה ב:

רמת אלחנני

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
מזה שאתה כל הזמן מעלה את פסקי הרב, נשמע שזה ממש בנפשך
רמת אלחנן..
או שאתה מבית הרב..
לא הבנתי?
זכותי להעלות את פסקי הרב, אני אכן גר שם ב"ה, וזוכה להתאבק בעפר רגליו. אבל לא אחד כזה שיכול להגיד על שמועה אם זה נכון או לא, אני בכל אופן לא נמצא צמוד לרב אלא רק בעיקר בשבתות כשהוא בשכונה בביהכ"נ ומוסר שיעורים וכו'.
כל אחד פה מעלה פסקים ועדכונים ותמונות מרב אחד. זה מר' דוב לנדו, זה מר' אשר וייס.
אדרבה ואדרבה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  23  פעמים

לוח מודעות

למעלה