מידע שימושי האש בהרי ירושלים

שמושמי

משתמש צעיר
איציק אוחנה ב'כיכר': מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לנכדו ונאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי בעקבות השריפות בירושלים: "להתחזק בשמירת שבת ולהרבות בתפילה שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה. 'הגומל' אין לברך אלא רק מי שהיה ממש בתוך האש".
 

בודקת תוכנה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

הללו

משתמש מקצוען
המרכז הרפואי הדסה מעדכן כי לאחר הערכת מצב שביצעה הנהלת בית החולים, ובהסתמך על חוות הדעת של גורמי הביטחון וההצלה,לא נשקפת כעת סכנה לבית החולים על רקע השרפות ביערות הרי ירושלים.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בקיצור כבר הסיפור מאחורינו...
לא נראה לי שצריך לחפש בכוח חדשות בעניין
עכשיו צריך מאסר עולם למציתים ולשולחים שלהם!!
ושישלמו כל המיליארדים שהם הרסו במחי גפרור.
היה יכול לקרות כאן ח"ו אסון גדול.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מפעל חיים נשרף עד היסוד: מיכה הררי יוצר בעבודת יד כינורות ונבל מעץ. השריפה כילתה את הגלריה שלו ולא הותירה ממנה זכר: "היו שם לפחות 25 כלי נגינה שיצרתי בהזמנה אישית. ארבעים שנות עבודה נעלמו כלא היו". (N12).
 

אביגיל י

משתמש פעיל
אחרי יותר מ-48 שעות של להבות בהרי ירושלים, בכבאות והצלה מעריכים כי טרם הושגה שליטה מלאה על מוקדי השריפות, כך עולה מהערכת מצב עדכנית של הפיקוד הבכיר עם הכוחות בשטח. תושבי קיבוץ צובה וגבעת יערים רשאים לחזור לבתיהם, כפוף להחלטת הנהגות היישובים.

גם היום 150 צוותי כיבוי המשיכו להיאבק בשריפה הגדולה בהרי ירושלים, שכילתה מעל ל-25 אלף דונם, 1,000 דונם יותר ממה שנשרף באסון הכרמל בשנת 2010

 

בעזרת ה'

משתמש פעיל
תמונה שצולמה ביד ושם

1629224597468.png
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
השריפה בהרי ירושלים תועדה בתצלום מצמרר ברקע 'אנדרטת הקרון' ביד ושם.

האנדרטה, שעוצבה על ידי האדריכל משה ספדיה, נבנתה בשנת 1990. היא הוקמה לזכר היהודים שנשלחו למחנות ההשמדה. האנדרטה מורכבת מקרון רכבת וממסילת רכבת הניצבים על גשר שבור. הקרון נשמר מאז תום המלחמה והוענק ליד ושם על ידי חברת הרכבות הפולנית. על האנדרטה מופיע שירו של דן פגיס "כתוב בעיפרון בקרון החתום".

(התמונה צולמה על ידי עובדת במוזיאון יד ושם)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה