דיון האשכול שיעזור לך להתפרנס מהכתיבה | בואו נתרגל יחד לכתוב כתיבה שיווקית נכונה

DESIGNIK

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
טוב
אולי לעומת השוקולד הסיני העילית נחשב ליותר טוב אבל לעומת השווייצרי:(
אבל אם תלחצו אולי אני יגלה לכם גם מי אמר את זה אפ' שעבר מלא זמן ובטח עילית החליפה משרדי פרסום, לא נראה לי אתי לומר את השם שלו בקול, אבל זה מה שהוא אמר.
ועוד דבר שצריך לקחת בחשבון , ככל שהעולם מתקדם והופך לחברתי יותר ומונע מביקורת צרכנים כך חברות גדולות רואות צורך להתייעל ולהשתפר וכמובן גם שמשרד הבריאות בכל מדינה לא עושה חיים קלים לחברות ומחמיר כל הזמן את הכללים.
הגלידות של שטראוס כשהיינו ילדים היו מלאות בחומרים הכי לא בריאים בעולם, הכל כמעט היה סינתטי , היום מכיוון ששטראוס נמצאת בקדמת הבמה היא לא יכולה להרשות לעצמה לייצר מחומרים לא בריאים וממילא לאט לאט חברות גדולות הופכות את כל המאכלים שלהם לכאלה שמורכבים מחומרים יותר בריאים
כמובן ששטראוס זה רק דוגמא , אבל כל החברות הגדולות היום בשוק דואגות לכך,
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
תמיד כשהייתי ילד חלמתי להיות למעלה, מעל כולם. לראות הכל מלמעלה. הייתי עומד על הספסל בשמחת בית השואבה במתמידים, וחולם לרחף מעל המעגל לרקוד ולראות את הכל מלמעלה

ניו באלנס מעניקה לך חוויה בהליכה. הדגם החדש של ניו באלנס מעניק לך חווית רחיפה. אתה הולך וכאילו אתה באוויר מרחף. וכל זה בלי לאבד את הריאות והאורתופדיה של הרגל.

לך על זה פעם אחת, לא תפסיק לרחף.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
זה ההבדל בין איש יח"ץ למי שלא כזה
היכולת של כותב לגרום לך להבין שהמוצר שעומד מולך הוא הכרחי לחיים שלך, היכולת לפתח רמת צריכה גבוהה במוצר מסוים היא זו שהופכת את הכותב מכותב סתם לאיש יח"ץ
כמובן שישנם מוצרים שיותר קל להסביר לצרכן עד כמה הוא זקוק להם, אבל בגדול רוב בני האדם נופלים הרבה בפחים שטומנים להם אנשי השיווק במשרדי הפרסום


זה תפקידו של האסטרטג. לייצר את הצורך.
אני, הכותב, צריך להכיר את מקומי.
בדרך כלל כאשר מגיעים אל הכותב לבקש 'כתיבה שיווקית', כתבת יח"צ, זה אחרי שהאסטרטגיה בנויה לתל-תלפיות.
אוי לו לכותב שיתחיל להביע דעות. יעיפו אותו מכל המדרגות.
בשוק שלנו, המעשי - זה שמכניס לך כסף כל חודש לבנק - התפקיד של הכותב הוא לקחת את האסטרטגיה, שכן, הרבה פעמים אינה כה נוצצת (לפעמים האסטרטג מחליט להבליט את המחיר הזול של המוצר) - וליצור ממנה כתבה שיווקית נעימה, לפי הדרישה שהכתיבו לו.
לכן, כל כך חשוב להיצמד לנקודות שביקשו ממני ועם זאת לעשות את זה אלגנטי, נעים, מקורי.
זו הנקודה שאני אישית אשמח להתאמן עליה כאן.

ואגב, יש ברעיוני כיוונים נוספים איך אפשר להציג את הליין החדש של 'ניו באלנס'.
1. אף אחד לא יאמין כמה שילמת על ה'ניו באלנס' שלך
2. המהפכה החברתית של 'ניו באלנס' - מגיעה לישראל

חוו נא את דעתכם המלומדת.
 
נערך לאחרונה ב:

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תמיד כשהייתי ילד חלמתי להיות למעלה, מעל כולם. לראות הכל מלמעלה. הייתי עומד על הספסל בשמחת בית השואבה במתמידים, וחולם לרחף מעל המעגל לרקוד ולראות את הכל מלמעלה

ניו באלנס מעניקה לך חוויה בהליכה. הדגם החדש של ניו באלנס מעניק לך חווית רחיפה. אתה הולך וכאילו אתה באוויר מרחף. וכל זה בלי לאבד את הריאות והאורתופדיה של הרגל.

לך על זה פעם אחת, לא תפסיק לרחף.

איזו כתיבה משובחת וטובה! שאפו!

(אם בכתיבה שיווקית של הליין החדש והזול עסקינן, חסר לי הפרט הטכני והחשוב, שזה זול, ושגם אני, דל האמצעים, יכול לקנות את הנעליים היוקרתיות הללו).
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
(אם בכתיבה שיווקית של הליין החדש והזול עסקינן, חסר לי הפרט הטכני והחשוב, שזה זול, ושגם אני, דל האמצעים, יכול לקנות את הנעליים היוקרתיות הללו).

תמיד כשהייתי ילד חלמתי להיות למעלה, מעל כולם. לראות הכל מלמעלה. הייתי עומד על הספסל בשמחת בית השואבה במתמידים, וחולם לרחף מעל המעגל לרקוד ולראות את הכל מלמעלה

לרגל יום הגבר הבינלאומי ניו באלנס מפנקת את האנשים הנשים והטף בדגם חדיש ובלעדי והפעם במחיר השקה שווה לכל נפש.
חווית הליכה מרחפת. אתה הולך ומרגיש מרחף באוויר. וכל זה בלי לאבד את הבריאות והאורתופדיה של הרגל.

לך על זה פעם אחת, לא תפסיק לרחף.

עריכה: לא יודע, זה פחות, הרס הקטע שהוספתי.
ולקטע ההוא שים מדבקה עם מחיר טוב בחלון ראוה החברים כבר יספרו אחד לשני :)
 
נערך לאחרונה ב:

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
והנה כיוון חדש:

המהפכה החברתית של חברת 'ניו באלנס'

בריאות וספורט - לא רק לעשירים

ספורט זה בריאות. ובריאות היא ענין אוניברסלי שמגיע לכולם. כן, גם למי שאיננו עשיר. גם למשפחות מרובות ילדים. גם למי שמתקשה לסגור את החודש. אין אדם שאיננו זכאי, בדין וביושר, לקבל את סל השירותים החיוניים עבור הבריאות שלו.

התובנה הזו, ההולכת ומתפשטת בקצב מסחרר בכל העולם - מקבלת מימד חדש כאשר חברת 'ניו באלנס' נכנסת לתוכה בשיא המרץ, ורותמת את מיטב המוחות בכדי לקדם את התפיסה החברתית הכל כך בסיסית הזו. כי כן, גם ב'ניו בלאנס' מאמינים שכל אדם זכאי לנעלי ספורט איכותיים!

אז מהיום והלאה, כאשר אתם נכנסים לחנות הנעליים, אין צורך להתלבט אם להשקיע בנעל ספורט איכותית. פשוט מבקשים מהמוכר את הליין החדש של 'ניו באלנס' ומקבלים נעליים נוחות ובריאות.

נוחות ובריאות, גם לרגל וגם לכיס.
 

בא בחשבון

משתמש מקצוען
אתמול לא הלכתי לגן, כי לא רציתי ללכלך את הנעליים החדשות.
לפעמים חלומות מתגשמים...
המותג האהוב של נעלי ניו באלאנס במהדורת נוחות מוזלת!
נוח ברגליים וכבר לא כואב בכיס.

כולם אוהבים ניו באלנס, מותג נעלי הבריאות שכבש את העולם המערבי באיכות ובנוחות לא מתפשרות. אותו המותג שצועד איתנו עוד מהגן, והפך את חיינו ליפים יותר.
לרגליים שלנו מגיע ניו באלנס, לבריאות שלנו מגיע ניו באלנס.
ועכשיו... אותו מותג, במחיר פחות. אמא, קני לי זוג אחד, לפחות!
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ריכה: לא יודע, זה פחות, הרס הקטע שהוספתי.
ולקטע ההוא שים מדבקה עם מחיר טוב בחלון ראוה החברים כבר יספרו אחד לשני :)

גוט!!!

בדיוק זו מטרת האימון הזה.
להצליח לכתוב את המסרים לפי אסטרטגיה מוכתבת מראש ולא ללכת בעיניים עצומות אחרי מה שיוצא לי ב'שלוף' מהמקלדת.
"ביתר עומק": בדרך כלל אנחנו מתאהבים בקטע הראשון שיצא לנו ולא מוכנים להחליפו בעד כל הון דעלמא. בכתיבה שיווקית - וכן בכל כתיבה מוזמנת - אנחנו חייבים להיות צמודים לדף המסרים וזה מאתגר במיוחד.
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זה לא יגרום להם לנפילה במכירות של הנעל המקורית?
לא בהכרח. קהל היעד הוא כאלה שרצו את המותג אך לא יכלו לשלם עליו. מי שתמיד קנה אותם ימשיך לשלם.
ייתכן.
אבל האימון כאן הוא ממוקד על הכתיבה ולא על האסטרטגיה.
אני בסך הכול קופירייטר קטן שמקבל בקשה לכתיבת יח"צ ורוצה להתאמן לכתוב אותה בצורה הנכונה ביותר.
אין בסך הכל קופירייטר קטן. אם רוצים לכתוב בצורה הנכונה ביותר צריך גם לרדת לרזולוציות. לדוגמא בעניין זה- צריך לחשוב איך להציג את הדגם החדש במחיר הזול בלי לפגום בתדמית, ואולי אפילו להותיר לדגמים היקרים את כבודם במקומם.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
זה תפקידו של האסטרטג. לייצר את הצורך.
אני, הכותב, צריך להכיר את מקומי.
בדרך כלל כאשר מגיעים אל הכותב לבקש 'כתיבה שיווקית', כתבת יח"צ, זה אחרי שהאסטרטגיה בנויה לתל-תלפיות.
אוי לו לכותב שיתחיל להביע דעות. יעיפו אותו מכל המדרגות.
בשוק שלנו, המעשי - זה שמכניס לך כסף כל חודש לבנק - התפקיד של הכותב הוא לקחת את האסטרטגיה, שכן, הרבה פעמים אינה כה נוצצת (לפעמים האסטרטג מחליט להבליט את המחיר הזול של המוצר) - וליצור ממנה כתבה שיווקית נעימה, לפי הדרישה שהכתיבו לו..
תלוי. במשרד מסועף יתכן וזה נכון.
ככותבת עצמאית, התהליך כולו מתרחש אצלי.
אמנם לא לכל ידיעה קטנה אני יוצרת בריף ואסטרטגיה, אבל לרוב התהליך החשיבתי הוא חלק נכבד מהעבודה שלי.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
להותיר לדגמים היקרים את כבודם
זאת אסטרטגיה שיווקית מסודרת
לתת תחושה של שתי קווי שיווק, אחת יוקרתית ואחת להמון העם.
(אני לא מתעסק עם זה מספיק כך שאני לא זוכר מה שלמדתי.. אבל יש לזה שמות מקצועיים) בכל מקרה יש חברות שמראש מוציאים ליין יוקרתי וליין להמון העם שרוצה להריח את הניחוח. קחו לדוגמא הבדל בין טיוטה שיש לה גם רכבי יוקרה וגם רכבים עממיים, ומצד שני קדילאק ויגואר וכו' שמראש ויתרו על השוק העממי.
יש חברו אחרות שיבנו מותגים שונים לכל ייעד. זאת אסטרטגיה שיווקית שצריך לתכנן אותה מראש.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
טוב
אולי לעומת השוקולד הסיני העילית נחשב ליותר טוב אבל לעומת השווייצרי:(
אבל אם תלחצו אולי אני יגלה לכם גם מי אמר את זה אפ' שעבר מלא זמן ובטח עילית החליפה משרדי פרסום, לא נראה לי אתי לומר את השם שלו בקול, אבל זה מה שהוא אמר.
ועוד דבר שצריך לקחת בחשבון , ככל שהעולם מתקדם והופך לחברתי יותר ומונע מביקורת צרכנים כך חברות גדולות רואות צורך להתייעל ולהשתפר וכמובן גם שמשרד הבריאות בכל מדינה לא עושה חיים קלים לחברות ומחמיר כל הזמן את הכללים.
הגלידות של שטראוס כשהיינו ילדים היו מלאות בחומרים הכי לא בריאים בעולם, הכל כמעט היה סינתטי , היום מכיוון ששטראוס נמצאת בקדמת הבמה היא לא יכולה להרשות לעצמה לייצר מחומרים לא בריאים וממילא לאט לאט חברות גדולות הופכות את כל המאכלים שלהם לכאלה שמורכבים מחומרים יותר בריאים
כמובן ששטראוס זה רק דוגמא , אבל כל החברות הגדולות היום בשוק דואגות לכך,
אולי זה עניין של טעם.. בטוחה שעוד יסכימו איתי.
אבל אני אישית פחות אוהבת את השוויצרי. חבל שהם כאלה נחיתיים ;)
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

הדוויג

עורך תוכן ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
5 טיפים לבחירת נעל מושלמת

למי מאיתנו זה לא קרה? בחנות הנעל הייתה נראית מעולה, ורק אחרי שבוע קלטנו איזו בחירה גרועה זו הייתה. עכשיו לך תחפש את החברים שלך....
קיבצנו עבורכם 5 טיפים לבחירה חכמה של נעל מושלמת.

1. מומלץ לנעול את שני הנעליים של הזוג ולהסתובב עם הנעליים בחנות לפחות חמש דקות. נעל שמרגישה נוח ברגע הראשון - יכולה להתברר לאחר הליכה קצרה כלא נוחה בעליל.

2. רצוי גם לעלות ולרדת במדרגות עם הנעליים. מחקרים מוכיחים שעליה וירידה במדרגות מפעילים שרירים שונים בכף הרגל ויכולים לספק אינדיקציה מצויינת להתאמה לרגל שלכם.

3. אם זה קצת לא נוח - תוותרו. נעל צריכה להיות נוחה מהרגע הראשון. אל תאמינו למוכרי הנעליים שמנסים למכור לכם בכוח; 'זה מתרחב בהמשך', 'זה מתכווץ בכביסה', 'אחרי 15 שנה זה מתרכך'....

4. בחרו בנעל מפירמה מוכרת וידועה. כאשר אתם קונים נעל של ניו בלאנס למשל - אתם יכולים להיות רגועים שהנעל היא איכותית, בנויה נכון, מיוצרת מחומרים מעולים, ותחזיק מעמד לזמן רב.

5. כדאי להיות ערניים למוצרים חדשים של החברות המוּכָּרות. הם נמכרים בזול על מנת להחדיר אותם לשוק ומי שמזהה ראשון - מרוויח.
המדור ממליץ לשים עין על נעלי טוגיי של ניו בלאנס. סדרה חדשה לגברים ונשים, באיכות מוקפדת ובגימור מושלם. ובמחיר סופר-משתלם של 139 ש"ח לזוג.
לא לנעל בודדת, לזוג.
 
נערך לאחרונה ב:

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
5 טיפים לבחירת נעל מושלמת

למי מאיתנו זה לא קרה? בחנות הנעל הייתה נראית מעולה, ורק אחרי שבוע קלטנו איזו בחירה גרועה זו הייתה. עכשיו לך תחפש את החברים שלך....
קיבצנו עבורכם 5 טיפים לבחירת חכמה של נעל מושלמת.

1.מומלץ לנעול את שני הנעליים של הזוג ולהסתובב עם הנעליים בחנות לפחות חמש דקות. נעל שמרגישה נוח ברגע הראשון - יכולה להתברר לאחר הליכה קצרה כלא נוחה בעליל.

2. רצוי גם לעלות ולרדת במדרגות עם הנעליים. מחקרים מוכיחים שעליה וירידה במדרגות מפעילים שרירים שונים בכף הרגל ויכולים לספק אינדיקציה מצויינת להתאמה לרגל שלכם.

3. אם זה קצת לא נוח - תוותרו. נעל צריכה להיות נוחה מהרגע הראשון. אל תאמינו למוכרי הנעליים שמנסים למכור לכם בכוח; 'זה מתרחב בהמשך', 'זה מתכווץ בכביסה', 'אחרי 15 שנה זה מתרכך'....

4. בחרו בנעל מפירמה מוכרת וידועה. כאשר אתם קונים נעל של ניו בלאנס למשל - אתם יכולים להיות רגועים שהנעל היא איכותית, בנויה נכון, מיוצרת מחומרים מעולים, ותחזיק מעמד לזמן רב.

5. כדאי להיות ערניים למוצרים חדשים של החברות המוּכָּרות. הם נמכרים בזול על מנת להחדיר אותם לשוק ומי שמזהה ראשון - מרוויח.
המדור ממליץ לשים עין על נעלי טוגיי של ניו בלאנס. סדרה חדשה לגברים ונשים, באיכות מוקפדת ובגימור מושלם. ובמחיר סופר-משתלם של 139 ש"ח לזוג.
לא לנעל בודדת, לזוג.

וואו. ענק!
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בפורום 'איש את רעהו' התפרסמה הידיעה הבאה:
פותחה מערכת לטובת הנמנעים מסמארטפונים, הנותנת צינתוק לפני הגעת האוטובוס לתחנה, בהתאם להזנת הנתונים.
מתקשרים > מכניסים מס' תחנה וקו > מכניסים כמה דקות לפני הגעה לקבל צינתוק > ובזמן המיועד תקבלו צינתוק.
ומעניין מאד - על הצג יופיע לכם 000 מס' קו ודקות להגעה!

מס' הטלפון- 072-3718805
שלוחה 2
מס' תחנה#
מס' קו#
הקש 5 לקבלת התראה

זה מוצר חדש, ייחודי, שעונה על צורך אמיתי.
חסל סדר המירוץ המתנשף אחר האוטובוס.
חסל סדר הבירור הלחוץ: "מתי האוטובוס יגיע".
ונראה שעוד לא פותחה שם שפה שיווקית.

אז הנה, יש לנו הזדמנות להתאמן על מוצר חי שיכול לעזור להמון אנשים.
ואולי, ארשה לעצמי לדמיין, מישהו ירים את הכפפה ליצור שיתוף פעולה עם פורום 'עיצוב גרפי' וליצור 'אתגר משותף', שהם יעצבו את הרעיונות והטקסטים שלנו.

כיוון שעולה לי בראש כעת:
אמא אמרה לי לחכות בתחנה עד שהאוטובוס יגיע...

@רחל סרולוביץ @עיתונאית @Natan Galant Tweenset @אשר שרבר @בא בחשבון @הדוויג - מה אתם אומרים? רוצים ללכת על זה?
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
5 טיפים לבחירת נעל מושלמת

למי מאיתנו זה לא קרה? בחנות הנעל הייתה נראית מעולה, ורק אחרי שבוע קלטנו איזו בחירה גרועה זו הייתה. עכשיו לך תחפש את החברים שלך....
קיבצנו עבורכם 5 טיפים לבחירה חכמה של נעל מושלמת.

1. מומלץ לנעול את שני הנעליים של הזוג ולהסתובב עם הנעליים בחנות לפחות חמש דקות. נעל שמרגישה נוח ברגע הראשון - יכולה להתברר לאחר הליכה קצרה כלא נוחה בעליל.

2. רצוי גם לעלות ולרדת במדרגות עם הנעליים. מחקרים מוכיחים שעליה וירידה במדרגות מפעילים שרירים שונים בכף הרגל ויכולים לספק אינדיקציה מצויינת להתאמה לרגל שלכם.

3. אם זה קצת לא נוח - תוותרו. נעל צריכה להיות נוחה מהרגע הראשון. אל תאמינו למוכרי הנעליים שמנסים למכור לכם בכוח; 'זה מתרחב בהמשך', 'זה מתכווץ בכביסה', 'אחרי 15 שנה זה מתרכך'....

4. בחרו בנעל מפירמה מוכרת וידועה. כאשר אתם קונים נעל של ניו בלאנס למשל - אתם יכולים להיות רגועים שהנעל היא איכותית, בנויה נכון, מיוצרת מחומרים מעולים, ותחזיק מעמד לזמן רב.

5. כדאי להיות ערניים למוצרים חדשים של החברות המוּכָּרות. הם נמכרים בזול על מנת להחדיר אותם לשוק ומי שמזהה ראשון - מרוויח.
המדור ממליץ לשים עין על נעלי טוגיי של ניו בלאנס. סדרה חדשה לגברים ונשים, באיכות מוקפדת ובגימור מושלם. ובמחיר סופר-משתלם של 139 ש"ח לזוג.
לא לנעל בודדת, לזוג.
אני מתחיל לרצות שתיחסם פה. רף בלתי אפשרי. רק לקנא ולרייר כמו טיפשים.
איזה סיום מהדהד וחכם.
אז איפה החנות, לא כתבת. נרוץ לקנות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה