דיון האשכול שיעזור לך להתפרנס מהכתיבה | בואו נתרגל יחד לכתוב כתיבה שיווקית נכונה

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בהמשך לאשכול 'האם יש לך נסיון בכתיבה שיווקית',
אני פותח את האשכול הזה, בו יתאפשר לכל מי שרוצה להתחדד בכתיבה שיווקית, לתרגל, להתייעץ, להתלבט בקול, ובעצם - לפתח בעצמו את היכולת לקחת נושא יבש ולהגיש אותו בצורה 'רטובה', חיה, מושכת, מרתקת ומעניינת.

מניסיוני הדל, מי שרוצה להתפרנס מכתיבה, חייב לרכוש לעצמו את היכולת לכתוב 'כתיבה יזומה'.
להתחבר לרעיונות חיצוניים לו, גם אם הם נראים בעיניו כיבשים ומשעממים - ולהגיש אותם בצורה מושכת ומרתקת.
אחרת, נישאר תמיד כותבי שירים סיפורים ומאמרי הגות, ולא נוכל לספק שירותי כתיבה לכל דורש.

אי לכך ובהתאם לזאת, מוזמן כל אחד לעלות נושא שיווקי יבש, לתועלת כלל הכותבים.
הרעיון הוא למצוא בכל נושא את הנקודה בו הוא עונה על צורך מסוים / מצוקה של קהל היעד, קרי: הקורא.

אנכי הקטן מתכבד להעלות את הנושא (הפקטיבי) הראשון:
חברת הנעליים 'ניו-בלאנס' מייצרת דגם חדש של נעלי ספורט, במחיר נמוך יותר ממה שמכרה עד היום.
קהל היעד: גברים ונשים שמחפשים את הנוחות של החברה ומסוגלים לשלם פחות.

מי מרים את הכפפה לכתוב להם כתבה שיווקית לא-משעממת?
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
האם כל הנושא של 'כתיבה שיווקית' לא שייך ל'קהילת הפרסום והקופירייטינג'?

לא נראה לי.
אני לא למדתי מעולם פרסום וקופי, ויוצא לי להתעסק בזה הרבה.
וכמה שאני מבין - אני לא היחיד.

כל כותב יכול למנף את הכתיבה שלו לערוצי פרנסה.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ומה עם סיפורים?
כמובן (וגם תיקנתי את זה בהודעה למעלה).
אבל מי שרוצה להתפרנס מכתיבת סיפורים, צריך במקרים רבים ג"כ לתרגל את היכולת הזו.
 
נערך לאחרונה ב:

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא מדויק. תכתוב ב'וורד' 'הלכך' ותבדוק מילים נרדפות.
בתור אחד שלמד כמה דפי גמרא, אני בהחלט יודע ש'הלכך' בארמית הוא 'לכן'.
התיקון היה שמטבע הלשון המקורית של 'אי לכך ובהתאם לזאת' היתה 'אי לכך' ולא 'הלכך'.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בתור אחד שלמד כמה דפי גמרא, אני בהחלט יודע ש'הלכך' בארמית הוא 'לכן'.
התיקון היה שמטבע הלשון המקורית של 'אי לכך ובהתאם לזאת' היתה 'אי לכך' ולא 'הלכך'.

נכון, הצדק עמך!
ומה אתה אומר על הרעיון בעצמו?
 

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
לאחר מליוני מכירות של נעליים ונתח שוק רחב ביותר, ניו בלאנס משיקה דגם חדש שיוצר הישר מהמענה שבשטח.
ניו באלנס יוצאת במחווה יוצאת דופן ומתמחרת את הדגם החדש במחיר זול משמעותית לשאר הדגמים.
וכל זה מבלי להוריד מרמת הנוחות והאיכות הידועה של 'ניו - באלנס'.
הדגם מגיע בצבעים שונים ומתאים לגברים ולנשים.
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
ומסוגלים לשלם פחות.
יש מישהו שלא מסוגל לשלם פחות על משהו שהוא אוהב?

הכחול לג'וגינג והירוק לאירובי!
ניו בלאנס דואגת שיהיה לך ספורט כיפי ומגוון. עם המחיר החדש של ניו בלאנס אתה יכול להרשות לעצמך לגוון את הפעילות השגרתית בכמה זוגות נעליים שונות שתוכל להחליף ביניהן לפי מצב הרוח, בלי להתפשר על הנוחות שתמיד חיפשת.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הנה הנסיון הדל שלי:
'ניו באלנס' עושה צעד נוסף לקראת הלקוחות

מכירים את ההתלבטות בין הנעל הנוחה לנעל הזולה?
גם אתם עומדים בחנות הנעליים, מגרדים בראש ולא מצליחים להחליט אם להתחשב בארנק או ברגל? אם לרכוש נעל לא-איכותית במחיר זול, ולהתכחש לעובדה שבעוד חודשים ספורים תצטרכו לבקר כאן בחנות שוב... או להוציא עוד מאתיים שקלים על נעל איכותית שתחזיק מעמד לאורך זמן?

ההתלבטות הזאת שייכת לעבר.

בחברת 'ניו באלנס' קיבלו החלטה אסטרטגית, להנפיק סדרת נעליים חדשה - 'טוגיי' – שתעניק שילוב בין נוחות בלתי מתפשרת למחיר השווה לכל כיס. זאת בכדי לאפשר לכולם ליהנות מנעליים נוחות במחיר הגיוני.

אז מהיום, אין סיבה שלא לצעוד 'ניו בלאנס'!
 
נערך לאחרונה ב:

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יש מישהו שלא מסוגל לשלם פחות על משהו שהוא אוהב?

הכחול לג'וגינג והירוק לאירובי!
ניו בלאנס דואגת שיהיה לך ספורט כיפי ומגוון. עם המחיר החדש של ניו בלאנס אתה יכול להרשות לעצמך לגוון את הפעילות השגרתית בכמה זוגות נעליים שונות שתוכל להחליף ביניהן לפי מצב הרוח, בלי להתפשר על הנוחות שתמיד חיפשת.
בגלל שאני גרפיקאית בשוטף, ניסחתי את זה כמו פרסומת ולא כמו כתבה...
מעניין באמת לחדד את ההבדלים שכמובן אינם מתבטאים רק באורך.
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יש מישהו שלא מסוגל לשלם פחות על משהו שהוא אוהב?

הכחול לג'וגינג והירוק לאירובי!
ניו בלאנס דואגת שיהיה לך ספורט כיפי ומגוון. עם המחיר החדש של ניו בלאנס אתה יכול להרשות לעצמך לגוון את הפעילות השגרתית בכמה זוגות נעליים שונות שתוכל להחליף ביניהן לפי מצב הרוח, בלי להתפשר על הנוחות שתמיד חיפשת.

זה יפה מאוד!
אבל יש כאן פנייה לקהל יעד אחר, שיש לו כסף לקנות שלושה זוגות נעליים...
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בגלל שאני גרפיקאית בשוטף, ניסחתי את זה כמו פרסומת ולא כמו כתבה...
מעניין באמת לחדד את ההבדלים שכמובן אינם מתבטאים רק באורך.

לדעתי - ואני באמת לא מומחה גדול - ההבדל העיקרי הוא
שבכתיבה שיווקית יש לנו הזדמנות 'לדבר' עם הלקוחות. לנהל איתם שיחה פתוחה. לכתוב את הטקסט בשפה 'מדוברת'. לא כמו מודעה שאנחנו מלטשים ומזקקים את המסרים למינימום האפשרי של המלל.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
זה לא יגרום להם לנפילה במכירות של הנעל המקורית?

ייתכן.
אבל האימון כאן הוא ממוקד על הכתיבה ולא על האסטרטגיה.
אני בסך הכול קופירייטר קטן שמקבל בקשה לכתיבת יח"צ ורוצה להתאמן לכתוב אותה בצורה הנכונה ביותר.
 

DESIGNIK

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
זה יפה מאוד!
אבל יש כאן פנייה לקהל יעד אחר, שיש לו כסף לקנות שלושה זוגות נעליים...
זה ההבדל בין איש יח"ץ למי שלא כזה
היכולת של כותב לגרום לך להבין שהמוצר שעומד מולך הוא הכרחי לחיים שלך, היכולת לפתח רמת צריכה גבוהה במוצר מסוים היא זו שהופכת את הכותב מכותב סתם לאיש יח"ץ
כמובן שישנם מוצרים שיותר קל להסביר לצרכן עד כמה הוא זקוק להם, אבל בגדול רוב בני האדם נופלים הרבה בפחים שטומנים להם אנשי השיווק במשרדי הפרסום
 

DESIGNIK

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
באשר לשאלה איך כותבים כתיבה שיווקית הכלל הבסיסי הוא לא למכור את המוצר אלא את החוויה שהמוצר מעניק לך, וזה ההבדל בין מותג למוצר
קוקולה לא מוכרת בקבוקי פלסטיק ממולאים בנוזל שחור ומתוק היא מוכרת את טעם החיים,
אתה רוצה להרגיש cool, צעיר, ומשוחרר, תטעם קוקולה
חברות גדולות משקיעות מליונים בחסויות ובפעילות למען הקהילה בתחום החוויתי שבהן הן ממקדות את החווית משמש שלהן
זהו נושא רחב וכתבתי בכמה מילים, אבל הבסיס לכתיבה שיווקית הוא לחשוב על הערך המוסף של המוצר, מה יש לו שאין לאחרים ואם אין כזה אז להמציא
שמעתי פעם ממי שמיתג את שוקולד עלית שהסביר שבנתונים של הטעם לא היה לעילית הרבה מה למכור, השוקולד שלהם לעומת חברות אחרות (לאו דווקא ישראליות אבל כאלו שמשווקות פה בארץ) היה הרבה פחות איכותי.
אז במקום להמליץ על חומרים יקרים והשבחה של הטעם הם חשבו על הרעיון של פרה, והציבור קנה והאמין שהשוקולד מלא בחלב טעים שהפרה של עילית (אלא של מי של תנובה?) מייצרת.
בקיצור כמ' שאתם יודעים במבחן טעימה קוקולה לא זכתה במקום הראשון אבל במבחן מותג העל כן
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
באשר לשאלה איך כותבים כתיבה שיווקית הכלל הבסיסי הוא לא למכור את המוצר אלא את החוויה שהמוצר מעניק לך, וזה ההבדל בין מותג למוצר
קוקולה לא מוכרת בקבוקי פלסטיק ממולאים בנוזל שחור ומתוק היא מוכרת את טעם החיים,
אתה רוצה להרגיש cool, צעיר, ומשוחרר, תטעם קוקולה
חברות גדולות משקיעות מליונים בחסויות ובפעילות למען הקהילה בתחום החוויתי שבהן הן ממקדות את החווית משמש שלהן
זהו נושא רחב וכתבתי בכמה מילים, אבל הבסיס לכתיבה שיווקית הוא לחשוב על הערך המוסף של המוצר, מה יש לו שאין לאחרים ואם אין כזה אז להמציא
שמעתי פעם ממי שמיתג את שוקולד עלית שהסביר שבנתונים של הטעם לא היה לעילית הרבה מה למכור, השוקולד שלהם לעומת חברות אחרות (לאו דווקא ישראליות אבל כאלו שמשווקות פה בארץ) היה הרבה פחות איכותי.
אז במקום להמליץ על חומרים יקרים והשבחה של הטעם הם חשבו על הרעיון של פרה, והציבור קנה והאמין שהשוקולד מלא בחלב טעים שהפרה של עילית (אלא של מי של תנובה?) מייצרת.
בקיצור כמ' שאתם יודעים במבחן טעימה קוקולה לא זכתה במקום הראשון אבל במבחן מותג העל כן
אני לא קונה את זה.
השוקולד שלהם הרבה יותר טעים!
כשאני מביאה מתנה לסינים שוקולד של עלית הם עפים עליו!!!
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
ניו בלאנס לואו קוסט!

טרנד הלואו קוסט שהולך וכובש את העולם
הגיע לחברה הענקית בתחומה, שהחליטה לייצר ליין יחודי של נעליים בנוחות המפורסמת, באיכות המטורפת, ובמחיר שהוא לואו קוסט לחלוטין! 139 ש''ח לזוג בלבד!

הליין החדש כולל שלושה דגמים במבחר צבעים, הזמינים לרכישה מיידית. כשבחברה מבטיחים להוסיף 2 דגמים נוספים עד סוף החודש. סה''כ הליין יכלול חמישה דגמים, הזמינים לרכישה בכל סניפי הרשת ובחנויות המתמחות.
הליין כרגע בהרצת נסיון והכמות מוגבלת, אל תחמיצו!​
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה