• משתמשים יקרים!
    בשל עבודות תחזוקה בשרתים ייתכן שתחוו שיבושים ואיטיות באתר. אנחנו מטפלים בתקלות ומקווים שהן תבאנה על פתרונן בהקדם. תודה על הסבלנות!

עזרה האם Zelle או Quickpay בשימוש גם בארץ הקודש?

A052

משתמש סופר מקצוען
לא מכיר אותם, אבל אם הם מעבירות כמו כל בנק מחו"ל עם מס' IBAN וכו', אז למה לא?
 

מינדי שטרן

חוויה ויזואלית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
מקפיצה
אשמח לדעת האם ואיך ניתן לקבל העברה מחו״ל דרך zelle?
תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

שלום לכולם,

כאחד שגר במקום עם מצוקה קשה בתחבורה ציבורית, התוודעתי לגודל התועלת שניתן להפיק, לו השאלת רכב בתשלום סמלי, הייתה דבר פשוט וקל.
כמדומני שהמחחסום המרכזי בפני הרבה בעלי רכב, זה הדעה הרווחת שגביית תשלום עבור השאלת רכב נחשבת להשכרה, וממילא משפיעה על הביטוח.
להפתעתי גיליתי - (מסייג שמדובר בבדיקה והתייעצות ראשונית ) שמבחינה חוקית אין מניעה לגבות תשלום סמלי עבור השאלת רכב בין ידידים.

אני משער שהרבה בעלי רכב (ואני בתוכם) היו שמחים לעזור לשכנים ומכרים, ועל הדרך לעזור גם לעצמם במימון אחזקת הרכב.
וחושבני, שאם יוגש לציבור, סקירה משפטית מפורטת, ע"י עורך דין מקצועי. המסבירה באילו תנאים הדבר אפשרי,
כולל ניסוח חוזה לדוגמא בין המשאיל לשואל, המפרט בדיוק מה עושים במצב של תאונה/נזק/וכד'
זה יכול לגרום להרבה מאוד אנשים להשאיל את הרכב שלהם, ויהיה חסד עצום עבור אנשים שאינם בעלי רכב.

מה אומרים?


או אם תרצו איך שג'ימיני מנסח את זה (:

לכבוד [שם הנמען],
ברצוני להציג בפניך הזדמנות ייחודית לקחת חלק במיזם קהילתי חדשני: השכרת רכבים בין שכנים.
הרעיון פשוט ויעיל: שכנים חולקים ביניהם רכבים בזמנים שבהם הם אינם בשימוש, תוך גביית תשלום סמלי.
מדוע זה חשוב?
  • חיסכון כלכלי: הפחתת הוצאות על תחבורה, במיוחד לנסיעות קצרות או מזדמנות.
  • הגנה על הסביבה: הפחתת מספר הרכבים בכבישים, הפחתת זיהום אוויר ועומסי תנועה.
  • חיזוק הקהילה: יצירת קשרים חברתיים חדשים בין שכנים ועזרה הדדית.
האם זה חוקי?
  • גביית תשלום סמלי: ברוב המקרים, גביית תשלום סמלי עבור השאלת רכב אינה נחשבת כפעילות מסחרית, אלא כהסדר בין שכנים.
  • הבדל בין השכרה להשאלה: השכרה היא פעילות מסחרית שמטרתה להפיק רווח, בעוד שהשאלה היא הסדר זמני בין פרטים.
  • ייעוץ משפטי: למרות שהמקרים הנפוצים אינם כרוכים בבעיות חוקיות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין כדי לקבל ייעוץ מותאם אישית.
כיצד להימנע מבעיות:
  • הסכם כתוב: הכנת הסכם פשוט המגדיר את תנאי ההשכרה, כגון תאריך ההשכרה, משך ההשכרה, גובה התשלום והאחריות של השוכר.
  • ביטוח: ודא כי פוליסת הביטוח של הרכב מכסה מקרים של השאלת רכב לשימוש פרטי.
לסיכום,
השכרת רכבים בין שכנים היא יוזמה חדשנית ובעלת פוטנציאל רב להשפיע לטובה על הקהילה ועל הסביבה. על ידי התייחסות נכונה לנושאים המשפטיים והכנת הסכמים מתאימים, ניתן להבטיח שהמיזם יתנהל בצורה חלקה ובטוחה.
הערה חשובה: המידע המוצג כאן הוא למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין לראות בו ייעוץ משפטי.
דיבורים של תשובה /י.מ.י.

מן החסדים העצומים שנתן לנו הבורא
ומן הטובות הגדולות שהיטיב עמנו ה' יתברך
היא האפשרות לתקן את מה שקלקלנו
לכפר ולמחוק מעשים שנעשו באונס בשוגג ואפילו במזיד
אותו פתח שפתוח בפני כל נברא, ודרכו אפשר בכל זמן ובכל מצב לחזור אל ה'
מה שנקרא 'לחזור בתשובה'.

המונח 'לחזור בתשובה' הוא לא ממש ברור
'לשוב אל ה'' נשמע קצת יותר מדויק

כך גם זה נאמר בתורה:
'ושבת עד ה' א-להיך'
'ואתה תשוב ושמעת בקול ה''
'לכו ונשובה אל ה''
'השיבנו ה' אליך ונשובה'
ועדיין – 'פוק חזי מאי עמא דבר'
המונח שהתקבל על הלשון הוא 'חזרה בתשובה!'

ננסה להשתמש במונח הזה כדי להתבונן דרכו על התהליך שעובר אדם בדרכו אל ה'תשובה'.

כולם מדברים על ה'תשובה'...
אבל אף אחד לא מדבר על השאלה!

כולם עסוקים ב – 'מה זה 'תשובה'?' ו'איך חוזרים בתשובה?'
ו'מה קורה אם חלילה לא מנצלים את הזמן המסוגל לתשובה...'
ה'תשובה' ממלאת את חלל החדר
ה'תשובה' תופסת את כל המרחב
ומה עם ה'שאלה'?
השאלה כאילו לא קיימת...

בעולם, 'תשובה' באה כמענה ל'שאלה'
יש הרבה ספרי שו"ת בארון הספרים היהודים שיכולים להוכיח זאת...
באף אחד מהן אין תשובה שמתחילה בתשובה!
זה תמיד מתחיל בשואל ששאל... ובתשובה שהשיב לו הרב
לפעמים גם השואל מתעורר לתשובה מעצמו לאחר עיון ולימוד מחדש של הדיון
אך תמיד המבנה הלוגי יהיה שאלה שמובילה לתשובה!

גם ל'לומדים' מתחילים... מסבירים שכשלומדים תוס' –
צריכים לפעמים לחפש את 'השאלה הסמויה'... שמתחבאת מתחת לפירוש שמציע תוס' בסוגייא.

במפגש עם 'בעל תשובה' שמספר את סיפורו האישי - את דרכו אל עולם המצוות
יש תמיד שלב בסיפור בו מתחילה התפנית בעלילה
ה'בעל תשובה' בטח גם יתרגש כשהוא יגיד את המשפט הבא:
'ברגע הזה... שאלתי את עצמי בשביל מה אני חי???'
'למה באתי לעולם?' 'אולי באמת יש אלוקים?' 'האם חייתי עד היום בשקר?'

זו תמיד תהיה שאלה שגוררת עוד שאלה שגוררת עוד שאלה...
עד שיהיו מספיק סימני שאלה, תהיות וחיבוטי נפש, שיגרמו למיודענו לעשות את הצעד הנכון לעולמה של תשובה.

אכן כן!
השאלה היא זו המביאה לידי תשובה!

אז לפני שנחזור בתשובה אולי כדאי וצריך לחזור בשאלה?!

אולי לפני שנעבוד על קיום מצוות תשובה
כדאי לחזור רגע לשאלות שמסתתרות מתחת לרצון שלנו לעשות 'תשובה'?!
האם בכלל ידענו על קיומן של אותן שאלות?

הגיע הזמן לחשוף את 'השאלות הסמויות'
ולדרוש איתן את התשובה!
כי אי אפשר ואין דרך לעשות תשובה בלי לעורר קודם את השאלות הנכונות!

המשל המפורסם של השערי תשובה מתאר מעשה מטופש של אסיר בבית הסוהר
שראה חתירה חתורה לפניו שממנה ברחו כל האסירים
אך הוא נשאר בבית הסוהר ולא ברח אל החופש
בתגובה, שר בית הסוהר היכה אותו במטהו ואמר לו:
'קשה יום! הלוא המחתרת חתורה לפניך, ואיך לא מיהרת הימלט על נפשך'...

אדם הגון וישר המקפיד על ציות לחוקי מדינתו לא ממש מבין את הבעיה
האם מצופה מאזרח לברוח מגזר הדין שנפסק עליו על פי דין?

ובכלל האם המשל דומה לנמשל?
במשל - לברוח מבית הסוהר הוא מעשה של מרידה במלכות
בנמשל - לעשות תשובה זה קיום של מצווה מהתורה
אין הנידון דומה לראייה!

התבוננות קלה במידת הדין, לא מעלה את האפשרות של תשובה!
המשוואה היא ברורה –
חטאת – קילקלת! שברת – שילמת!

'שאלו לחכמה, חוטא, מהו עונשו? אמרה להם 'חטאים תרדוף רעה!'
שאלו לנבואה חוטא מהו עונשו? אמרה להם 'הנפש החוטאת היא תמות!'
שאלו לתורה חוטא מהו עונשו? אמרה 'יביא קרבן ויתכפר!'
כלומר! החכמה, הנבואה, והתורה, בצד של אותו אדם שבחר שלא לברוח מבית הסוהר
כולם מבינים שעל פי הסדר והחוק המקובל אין לו תקנה אלא להישאר שם ולשלם את חובו לחברה...

ובכל זאת יש עליו טענה...

כי יש עוד אחד שאותו אפשר לשאול את אותה שאלה
וסוף סוף לקבל – תשובה!

'שאלו לקודשא בריך הוא - חוטא מהו עונשו?
אמר להן - יעשה תשובה ויתכפר לו!'

הקב"ה ברוב רחמיו חתר חתירה, דרכה כל אדם יכול לחזור אליו
אין מקום ממנו אי אפשר לחזור אל ה'
אין שאלה שאין עליה – תשובה!

כשהאדם רחוק מה', אסור בכבלי היצר, זרוק במעמקי בור
כשאדם מוגדר כ'חוטא' או 'רשע'
ישנם שתי ברירות!
או להתייאש ולהשלים עם המצב! או להרגיש לא בנוח ולקוות לשנות את המציאות!

הטענה העיקרית על אותו קשה יום שבחר להישאר בבית הסוהר
היא גילוי חוסר הרצון שלו לצאת מבית הסוהר
אדם שבוחר להישאר בין כותלי בית הסוהר הוא מעיד על כך שהוא מרגיש בנוח להיות מאחורי סורג ובריח
הוא לא מרגיש שם כל כך מסכן
טוב לו שם
הוא מרגיש שזה המקום שלו!
אדם כזה חוטא בכפלים
הוא גם עבר על החוק וגם לא רואה בעונש את העונש.

לשאול, זה גם לבקש ולרצות - 'אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש'

אדם שחטא ומתרחק מה' - הוא לא במצב טוב!
הוא אמור לשאול את עצמו –
האם אני חי נכון?
האם אני רוצה להישאר במקום שלי?
האם אני מרגיש בנוח עם איך שהוא מתנהג?
האם לא כדאי לי להשתנות?
האם עבדתי על עצמי כדי להיות יותר טוב?
האם אני באמת קרוב אל ה'?
האם מה שמעסיק אותי זה 'כבוד שמים' או 'כבוד עצמי'?

עוד ועוד שאלות, עוד ועוד תהיות
יביאו את האדם אל הפתרון
אל התשובה!

אדם שמתבונן במצב שלו, יכול להרגיש את המרחק בינו לבין הקב"ה
ו'לשאול' ממעמקי בור הגלות שבו הוא שרוי -
'למה לנצח תשכחנו תעזבנו לאורך ימים?'
ובתוך כדי דיבור לענות את התשובה -
'השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כקדם'.

אם אדם לא שואל את השאלות הללו בזמן מפי עצמו...
הוא עלול חלילה לשמוע אותם מפי אחרים...

'ואמרו כל הגויים: על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת? מה חרי האף הגדול הזה?
ואמרו - על אשר עזבו את ברית ה'...'

גם לשאלה הזו התשובה תהיה -
'ושבת עד ה' א-להיך ושמעת בקולו...' 'ואתה תשוב ושמעת בקול ה' א-להיך...'

אין שאלה שאין עליה תשובה!
התשובה לכל השאלות באשר הן היא – הקב"ה בכבודו ובעצמו!

כשאדם מרגיש בקושי מסוים, או נתון במצב סבוך, ולא יודע מה לעשות ואיך לעשות?
תמיד תמיד הצעד הנכון יהיה - לשוב אל ה'!
להתקרב אל הבורא, לחשוף בפניו את הרצון האמיתי החבוי בנו -
את הכמיהה להיות עובד ה' באמת!

כדי לקבל תשובה אמיתית! שלימה! שתתקבל ברצון!
צריך לא לפחד לשאול את עצמנו את השאלות הקשות!

אל דאגה!
הקב"ה כבר מחכה לנו עם ה'תשובה'...

וה'תשובה' שלו היא כנראה התשובה היחידה על כל השאלות!​

ספירת העומר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

אתגר AI

תספרו 50... תזכורת • אתגר 252

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה