החלטתי לשלוח את המחשב נייד לתיקון.
הטכנאי אמר לי שיבוא לאסוף את המחשב בשישי או חמישי בלילה.
פתאום, בין היתר בגלל הלו״ז של הטכנאי ובגלל שזה טכנאי פרטי ולא חברה,
עלתה לי התהייה אולי הוא יתקן לי את המחשב בשבת.
שלחתי שאלה לקו ההלכה בוואטסאפ ששם אני נוהג מפעם לפעם לשאול שאלות מוזרות בהלכה, וזו לשון השאלה:
״שלום,
האם ניתן למסור מוצר לתיקון אצל בעל מקצוע פרטי ביום שישי, כאשר ישנו סיכוי סביר שבעל המקצוע יעבוד על זה בשבת, או שזה לא אמור להיות עניין שלי?
תודה״
תשובה קצרצרה בעלת כמה מילים שקיבלתי כעבור מס דק׳: ראוי למצוא מי שאינו מחלל שבת.
בתשובת המשך גם לה אין התייחסות לשאלה הספציפית,
אלא שכללית ברמת העיקרון לא כדאי לתת לבעל מקצוע כזה לתיקון גם בלי קשר לחשש הנ״ל של חילול שבת, אלא לתת לאנ״ש.
במילים אחרות יש לתת עדיפות ליהודי שומר שבת אבל לא בגלל שצריך לחשוש לזה (אולי, ככה הבנתי בכל אופן)
ומכיוון שזה לא היה רלוונטי לי (מחשב מאוד ייחודי בעלות של למעלה מ10k ועד שמצאתי מישהו אחד שנוגע בתקלה הזאת ויש לו את החלקים הרלוונטיים, גם ככה הפכתי בזה שבועיים) כן נתתי לו לתיקון.
שאלתי: הרי ידוע דברי שחילול שבת במזיד של יהודי כמו בישול, אסור לו ליהנות מאותה מלאכה גם לאחר שבת (לדעת החת״ס אם המלאכה נעשתה ספציפית עבור יהודי מסוים אסור לאותו יהודי לעולם להנות מאותה מלאכה)
במה זה שונה במקרה כזה? ואם כן צריך לחשוש, אז איפה הגבול ומתי החשש מוגזם? ברור ששישי אחהצ לתת לבעל המקצוע שאומר שזה יהיה מוכן במוצש זה בעייתי, אבל שישי בבוקר? חמישי?
הייתם חושבים על הדבר הזה בכלל?
הטכנאי אמר לי שיבוא לאסוף את המחשב בשישי או חמישי בלילה.
פתאום, בין היתר בגלל הלו״ז של הטכנאי ובגלל שזה טכנאי פרטי ולא חברה,
עלתה לי התהייה אולי הוא יתקן לי את המחשב בשבת.
שלחתי שאלה לקו ההלכה בוואטסאפ ששם אני נוהג מפעם לפעם לשאול שאלות מוזרות בהלכה, וזו לשון השאלה:
״שלום,
האם ניתן למסור מוצר לתיקון אצל בעל מקצוע פרטי ביום שישי, כאשר ישנו סיכוי סביר שבעל המקצוע יעבוד על זה בשבת, או שזה לא אמור להיות עניין שלי?
תודה״
תשובה קצרצרה בעלת כמה מילים שקיבלתי כעבור מס דק׳: ראוי למצוא מי שאינו מחלל שבת.
בתשובת המשך גם לה אין התייחסות לשאלה הספציפית,
אלא שכללית ברמת העיקרון לא כדאי לתת לבעל מקצוע כזה לתיקון גם בלי קשר לחשש הנ״ל של חילול שבת, אלא לתת לאנ״ש.
במילים אחרות יש לתת עדיפות ליהודי שומר שבת אבל לא בגלל שצריך לחשוש לזה (אולי, ככה הבנתי בכל אופן)
ומכיוון שזה לא היה רלוונטי לי (מחשב מאוד ייחודי בעלות של למעלה מ10k ועד שמצאתי מישהו אחד שנוגע בתקלה הזאת ויש לו את החלקים הרלוונטיים, גם ככה הפכתי בזה שבועיים) כן נתתי לו לתיקון.
שאלתי: הרי ידוע דברי שחילול שבת במזיד של יהודי כמו בישול, אסור לו ליהנות מאותה מלאכה גם לאחר שבת (לדעת החת״ס אם המלאכה נעשתה ספציפית עבור יהודי מסוים אסור לאותו יהודי לעולם להנות מאותה מלאכה)
במה זה שונה במקרה כזה? ואם כן צריך לחשוש, אז איפה הגבול ומתי החשש מוגזם? ברור ששישי אחהצ לתת לבעל המקצוע שאומר שזה יהיה מוכן במוצש זה בעייתי, אבל שישי בבוקר? חמישי?
הייתם חושבים על הדבר הזה בכלל?
נערך לאחרונה ב: