עזרה האם זה שבירת שוק או יותר נכון *ריסוק* שוק?

איש הככר

משתמש פעיל
הרבה אנשים לא יודעים לזהות חומר איכותי.
אותם אנשים, למה שישלמו הרבה על מה שהם לא יודעים להעריך?
כדי לפרנס את היוצרים?
זכותו של אדם להעריך תוצר בהתאם לתפיסתו.
לקוחות שיודעים להעריך איכות, ישלמו עבורה ויקבלו תוצר מושלם.
לקוחות שלא יודעים להעריך איכות (או לא נזקקים לה, או לא יכולים לשלם עליה) - יחפשו מי שיספק עבור כספם תמורה פחותה.
וזו זכותם.
כמו שזכותי לבחור אם לקנות טילון מגעיל משומן צמחי בשקל ורבע, גם אם יצרן טילוני השמנת ושוקולד 70% יצעק לי ששלו איכותי יותר ועלי להבין שהוא שווה 15 ש"ח. לא יעזור לו. והלקוחות יכריעו בסופו של דבר, האם שווה לחברות לייצר טילונים נחותים או איכותיים.
(שורה תחתונה, יש מקום לכל חובבי הטילונים. ויש כאלה שקונים זול, וכשיגדלו ויתעשרו יקנו יקר. לא לדאוג.)
 
נערך לאחרונה ב:

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
השוק חופשי לגמרי, זכותו של כל אדם לתת בחינם שירות וגם למכור אותו בשקל אחד בלי לחשוב שזה פוגע בערך המוצר.

לי מפריע שיש פה יוצרים מנוסים ומבוקשים ששכחו כמה זה קשה להכנס לשוק כשאתה מתחיל ללא נסיון
 

איש הככר

משתמש פעיל
שיתוף אישי.
לפני כ-15 שנה, כשהתחלתי את דרכי המקצועית, 'העזתי' לקבוע מחירים נמוכים מן המקובל בשוק.
בעירי פעלו כשלושה בעלי מקצוע בתחום. היה זה בימים שהתקשורת הוירטואלית היתה פחות נפוצה, כך שהיתה משמעות מכרעת לאיזור המגורים של בעל המקצוע.
יום אחד התקשר אלי אחד מאותם שלושה (עצם פנייתו גרמה לי להתרגשות ולחלחלה, מי אני דג רקק ליד לוויתן), והודיע לי כי לאחר התייעצות החליטו הוא ועמיתיו לאסור עלי להציע שירות מקצועי במחיר כזה, ואם אמשיך לפרסם הם ידאגו להרחיק ממנו לקוחות ולסגור את העסק שלי וכו' וכו'.
הייתי צעיר ומבוהל. לאחר השיחה רעדתי בכל גופי. דמיינתי את הפשקוילים שעוד מעט יציפו את העיר עם הכותרת: זהירות, נוכל! דמיינתי את תמונתי מרוחה על לוחות המודעות. החלטתי לסגור את העסק.
לאט לאט נרגעתי, בסיועם של בני משפחה וחברים טובים. אמנם לא העזתי לפרסם את המחיר הנמוך, וזה הכאיב לי. כי למה שלקוחות יבואו אלי, מתחיל וחסר נסיון, כאשר באותו מחיר הם יכולים לקבל עבודה מבעלי מקצוע מומחים?
אבל ה' רצה שכן יגיעו אלי לקוחות, וב"ה התפרסמתי בתחומי, התמקצעתי והשתדרגתי. כיום אני דורש תמורת העבודה מחיר גבוה בהרבה מן המקובל בשוק, וב"ה הלקוחות ממתינים בתור. ויש תור...
אני מבין את החשש של פותחי האשכול הדואגים מפני ריסוק המחירים, אך מנסיוני הדל אומר כי לא מחייב שזו תהיה התוצאה. יש בים מקום לכרישים, לווייתנים, קרפיונים וסרדינים. הים גדול.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מציעה לא לזלזל כ''כ מהר בדברים שאנשים אומרים כאן
נשמע שיש כאן זעקת אמת, והיא מוכרת בכל מקצוע שהוא
ובפרט במקצועות "לא ממותגים" בהם השוק פרוץ והמחירים נתונים להחלטת בעל המקצוע בעצמו.

אני רוצה להרגיע אותך שאלו כאבי גדילה.
את כבר לא במקום שלוקח כל עבודה בכל מחיר
מעלה את המחירים בהתרגשות
והופ - הלקוחות זולגים מטה, לעבר המחיר הזול........

אם ננתח את מה שקרה כאן-
עד עכשיו הם שילמו לך את המחיר הזול, כעת, כשהמחיר שלך לא מתאים להם - הם מחפשים בעל מקצוע אחר במחיר שהם רגילים אליו.

אז מה? אי אפשר להעלות מחירים?
בטח שאפשר!
אלא שבמקביל לתמחור השונה, גם קהל היעד השתנה
ופה מתחילים לחוש את כאבי הגדילה
הקרקע מתערערת, קצת כועסים על מי שלוקח מחירי אפס, קצת נעלבים מהלקוחות הקבועים שעזבו אותנו
וזה בסדר.
אבל לא לשכוח לעבוד נכון
יש מי שמעריך עבודה יותר איכותית. יש מי שרוצה ומחפש לשלם יותר, כדי לקבל יותר
עובדה שיש גם כאלו שלוקחות יקר ממך ועובדות, אוהו עובדות...
אולי קל יותר למצוא את הלקוחות שמחפשים זול
אבל שווה יותר לעבוד עם אנשים שמחפשים איכות, ולקבל תשלום הולם ליכולות והנסיון שצברת.

זה לא היה בתכנון לפתוח את הבוקר עם כזה נאום
מקווה שהועלתי :)

בהצלחה לכולנו, בכל מקום שהוא על הסקאלה
יומוצלח!
 
נערך לאחרונה ב:

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אותם אנשים, למה שישלמו הרבה על מה שהם לא יודעים להעריך?
כדי לפרנס את היוצרים?
זכותו של אדם להעריך תוצר בהתאם לתפיסתו.
לקוחות שיודעים להעריך איכות, ישלמו עבורה ויקבלו תוצר מושלם.
לקוחות שלא יודעים להעריך איכות (או לא נזקקים לה, או לא יכולים לשלם עליה) - יחפשו מי שיספק עבור כספם תמורה פחותה.
וזו זכותם.
כמו שזכותי לבחור אם לקנות טילון מגעיל משומן צמחי בשקל ורבע, גם אם יצרן טילוני השמנת ושוקולד 70% יצעק לי ששלו איכותי יותר ועלי להבין שהוא שווה 15 ש"ח. לא יעזור לו. והלקוחות יכריעו בסופו של דבר, האם שווה לחברות לייצר טילונים נחותים או איכותיים.
(שורה תחתונה, יש מקום לכל חובבי הטילונים. ויש כאלה שקונים זול, וכשיגדלו ויתעשרו יקנו יקר. לא לדאוג.)
מסכימה לחלוטין.
אני מסכימה שיש כאן נישות שונות של לקוחות. רק רוצה להביא לתשומת ליבן של אלו שפונות לנישה הזולה- שימו לב שהמחיר שאתן לוקחות שווה את העבודה שלכן. כי גם קליפ פשוט לבת מצווה לוקח זמן.
 

פלוס הפקות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
לא קראתי הכל אבל מנסיון, אני עובדת באימון כתיבה וכו' ואני נעזרת המון בעורכות, יש לי עורכת אחת שבתחילה הייתה נותנת לי שרות במחיר אפסי, 50 ש"ח- היה סכום נאה. והיום סה"כ 3 שנים אחרי היא אוחזת באלפי שקלים שהיא לא יכולה להכניס סיכה גם בתקופה הזו!
כי במחיר הזול- היא נתנה תוצאות מדהימות, צברה לקוחות והיום הם כבר "שלה".
אימצתי את השיטה שלה, לקחתי זול לתוכניות, לאימונים, לכתיבות- והיום מעגל הלקוחות שלי גדול וחזק מספיק בשביל להעלות מחירים.
ואילו מכרה אחרת שלי עם אף גבוה- אין לה עבודה כי היא י-ק-ר-ה.
כנראה שלחם- לחכמים ולא לעפים ע"ע.
ממליצה לכל מתחילה לעבוד ולעבוד ולעבוד בגרושים גם ב5 ש"ח כדי להגיע למעגל לקוחות מעריך ומשלם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ום אחד התקשר אלי אחד מאותם שלושה (עצם פנייתו גרמה לי להתרגשות ולחלחלה, מי אני דג רקק ליד לוויתן), והודיע לי כי לאחר התייעצות החליטו הוא ועמיתיו לאסור עלי להציע שירות מקצועי במחיר כזה, ואם אמשיך לפרסם הם ידאגו להרחיק ממנו לקוחות ולסגור את העסק שלי וכו' וכו'.
אלימות במיטבה.

וזהירות גם כאן. מי שמפרסמת בזול - עושה את החשבון שלה - נכון או לא. היא לא אמורה לדאוג לאחרים, כשם שהאחרים לא דואגים לה, אלא לעצמם.
 

קוראים לי #C

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
שיהיה לכולם לבריאות
אף אחד לא מתכנן לשבור שוק
כל אחד רוצה להרויח
ושיהיה לה בהצלחה
ובמאמר מוסגר : אני בכלל לא מבינה בנושא אבל כן מבינה שמותר לכל אחד לעשות את הצעדים שלו להצלחה
 

מטעמים

משתמש מקצוען
שיתוף אישי.
לפני כ-15 שנה, כשהתחלתי את דרכי המקצועית, 'העזתי' לקבוע מחירים נמוכים מן המקובל בשוק.
בעירי פעלו כשלושה בעלי מקצוע בתחום. היה זה בימים שהתקשורת הוירטואלית היתה פחות נפוצה, כך שהיתה משמעות מכרעת לאיזור המגורים של בעל המקצוע.
יום אחד התקשר אלי אחד מאותם שלושה (עצם פנייתו גרמה לי להתרגשות ולחלחלה, מי אני דג רקק ליד לוויתן), והודיע לי כי לאחר התייעצות החליטו הוא ועמיתיו לאסור עלי להציע שירות מקצועי במחיר כזה, ואם אמשיך לפרסם הם ידאגו להרחיק ממנו לקוחות ולסגור את העסק שלי וכו' וכו'.
הייתי צעיר ומבוהל. לאחר השיחה רעדתי בכל גופי. דמיינתי את הפשקוילים שעוד מעט יציפו את העיר עם הכותרת: זהירות, נוכל! דמיינתי את תמונתי מרוחה על לוחות המודעות. החלטתי לסגור את העסק.
לאט לאט נרגעתי, בסיועם של בני משפחה וחברים טובים. אמנם לא העזתי לפרסם את המחיר הנמוך, וזה הכאיב לי. כי למה שלקוחות יבואו אלי, מתחיל וחסר נסיון, כאשר באותו מחיר הם יכולים לקבל עבודה מבעלי מקצוע מומחים?
אבל ה' רצה שכן יגיעו אלי לקוחות, וב"ה התפרסמתי בתחומי, התמקצעתי והשתדרגתי. כיום אני דורש תמורת העבודה מחיר גבוה בהרבה מן המקובל בשוק, וב"ה הלקוחות ממתינים בתור. ויש תור...
אני מבין את החשש של פותחי האשכול הדואגים מפני ריסוק המחירים, אך מנסיוני הדל אומר כי לא מחייב שזו תהיה התוצאה. יש בים מקום לכרישים, לווייתנים, קרפיונים וסרדינים. הים גדול.
סיפור קצת אלים וחריג.
בכל אופן זה לא מעיד על הכלל,
רובנו מתנהלים לפי האמונה הפשוטה שפרנסה משמים.

לפעמים החריגים תופסים מקום מתוקף חריגותם.
כלומר, אנו נוטים לחשוב שהעולם מתנהל לפי מקרי קיצון ששמענו וראינו, אבל האמת היא שרוב רובם של האנשים טובים וישרים.
 

פלוס הפקות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
רציתי לשאול אתכן,
איך אני, מתחילה, אמורה להכנס לשוק אם לא דרך העבודות האלה?
אני מצייינת במפורש שהמחיר זול במיוחד בגלל שאני מתחילה.
ואני זולה גם למתחילות.
כן, אני יודעת שלא יוצא לי אפילו 5 שקל לשעה, בעבודות רציניות.
אבל ככה אני בונה את תיק העבודות שלי.

כמה אחוזים לדעתכם ממחיר של עבודה רגילה שווה עבודה של סטודנטית?
אשמח לשמוע ואולי להעלות מחירים בעקבות כך.

ושאלה נוספת-- איך אתן התמקצעתן ומה הכניס אתכן למקצוע?

אשמח לכמה שיותר תשובות, ללמוד מהניסיון שלכן.
עשית מצוין! מחזיקה לך אצבעות!
כולן כאן התחילו כך!
רק חשוב שלמרות המחיר הזול תתני עבודה סופר מקצועית!!
לקוחות ינעלו עלייך למרות העלאת המחירים. מנסיון.
לאימון המסיבה הראשון- קיבלתי תהילים במתנה! אחרי 4 שנים באותו בית ספר קיבלתי 10 אלף....
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אם כבר מדברים נשמח לטיפים איך אנשים מצליחים להעלות מחירים ללקוחות ששילמו 50 ש"ח ופתאום דורשים מהם על אותה עבודה 500???
אני מבין שהם מכירים וסומכים והכל, אבל עדיין, זה לא אי בודד וברגע שמתחילים לעשות יקר אז הלקוחות בורחים.
 

פלוס הפקות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אם כבר מדברים נשמח לטיפים איך אנשים מצליחים להעלות מחירים ללקוחות ששילמו 50 ש"ח ופתאום דורשים מהם על אותה עבודה 500???
אני מבין שהם מכירים וסומכים והכל, אבל עדיין, זה לא אי בודד וברגע שמתחילים לעשות יקר אז הלקוחות בורחים.
לא צריך לקפוץ כ"כ, אבל לעלות לאט ובעיקביות, כשמישהו מתפלא, למה 250 ולא מאתיים כמו לפני חודשיים, מסבירים בכבוד, שהתמקצעתי יותר- או שהוא יקבל את זה ויופי, או שלא, ולא נורא, כי מילא האידיאל של הוא 500, ואת זה ודאי הוא לא ישלם, והוא לקוח לא משלם.
 

לא אני

משתמש מקצוען
היום כשנכנסתי לאתר צדה את עיני מודעה של עורכת וידאו חביבה שמתמחרת עריכת וידאו כל כך בזול, שהייתי צריכה לקרוא פעמיים, כמעט בחינם.
לצערי באותו רגע חשתי כעורכת וידאו ואנימטורית, קצת "זילות המקצוע"..
למה שלקוח רנדומלי, שאינו מבין מספיק בענף, ייקח עורך וידאו לבר מצווה של הבן שלו ב500 או 1,000 שח אחרי שהוא רואה פרסומים של עריכת וידאו בערך ב50 שקל?!
אני מרגישה קצת לא נעים לומר את זה אבל גם הרגשתי לא נעים לראות את זה.
יש לכם הסבר אפשרי לנושא?
כעוסקת בתחום שונה לחלוטין חושבת שאת טועה באופן חד משמעי.
יש תוצר שונה לעוסק מתחיל וותיק.
ועל ידע, נסיון ומותג משלמים.
רופא סטאזר מוצלח ככל שיהיה מקבל משכורת רעב ועובד בפרך. כשיגדל יוכל לדרוש במקרה הסביר 1,000 ש"ח לפגישת ייעוץ של רבע שעה.
רו"ח. עו"ד. בכל התחומים קיימת חובת התמחות תמורת שכר מינימום ואפילו גרוע מכך..
אפילו בהיי טק - מבצעים פרוייקטים בתור התנסות.
חושבת שהפגיעה הנוראית בעצם יצירת החלופה, בפרט בתחומי האומנות שניתן ליצור בידול - מעידה על חוסר בטחון כלשהו בתוצר.
יש מקצועות בהם הבעיה היא הרבה יותר אקוטית, היות ואין שום הבדל בתוצר המוגש ללקוח.
 

שרה שרם צילומותק

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
יש אנשים שמוכנים לשלם זול ויש אנשים שמוכנים לשלם יקר
בשביל זה יש את המתחילים ויש את המקצוענים
זהו..
 

נורה אדומה

משתמש פעיל
אם כבר מדברים נשמח לטיפים איך אנשים מצליחים להעלות מחירים ללקוחות ששילמו 50 ש"ח ופתאום דורשים מהם על אותה עבודה 500???
אני מבין שהם מכירים וסומכים והכל, אבל עדיין, זה לא אי בודד וברגע שמתחילים לעשות יקר אז הלקוחות בורחים.

אצלי עיקר הבעיה היתה בלקוחות שכבר יצרו קשרי חברות...
הם התפלאו ב"קול",
"מה מתי גדלת ככה?, שנה שעברה לקחת לי חצי מזה"
ואני רק עניתי עם כל הכוונה: אז למה לא קבעת שנה שעברה?
זה שובר את הקרח אחר כך אפשר להסביר מה שתרצי...

בשיווק יש הרבה את הקטע שלא להעלות מחירים עד שאתה בטוח שאתה אכן ראוי לכך
שבי עם עצמך תחשבי חזק למה מגיע לך כזה סכום, אחרי שתהיי בטוחה בזה , תשדרי את זה אוטומטית
והלקוחות יקבלו ,
ב96% !!!!!!!!!!!! מהלקוחות עבד לי מצוין!.
 

נורה אדומה

משתמש פעיל
כעוסקת בתחום שונה לחלוטין חושבת שאת טועה באופן חד משמעי.
יש תוצר שונה לעוסק מתחיל וותיק.
ועל ידע, נסיון ומותג משלמים.
רופא סטאזר מוצלח ככל שיהיה מקבל משכורת רעב ועובד בפרך. כשיגדל יוכל לדרוש במקרה הסביר 1,000 ש"ח לפגישת ייעוץ של רבע שעה.
רו"ח. עו"ד. בכל התחומים קיימת חובת התמחות תמורת שכר מינימום ואפילו גרוע מכך..
אפילו בהיי טק - מבצעים פרוייקטים בתור התנסות.
חושבת שהפגיעה הנוראית בעצם יצירת החלופה, בפרט בתחומי האומנות שניתן ליצור בידול - מעידה על חוסר בטחון כלשהו בתוצר.
יש מקצועות בהם הבעיה היא הרבה יותר אקוטית, היות ואין שום הבדל בתוצר המוגש ללקוח.
נראה לי שזה מתחלק ל2 - שירות ומוצר, אני טועה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה