האם זה מקובל?

מנדולינה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
שמשרד פרסום שעיצב לנו מודעה, ששילמנו עליה טבין ותקילין
לוקח עמלות לעצמו גם עבור הפרסום בעיתונים?

למשל,
במקום מודעה רגילה במקומון שעולה 1,200 כולל מע"מ
הם מבקשים ממני 1,450 + מע"מ.

זה נורמלי? זה מקובל?

או שזה אמור להיות שירות עבור המזמין?
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
למה שלא תכניסו לבד לעיתונים?
יותר יקר לכם? בדיוק שם הם עודים את הכסף שלהם...
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אתה לא חייב לעבוד עם משרד הפרסום הספציפי הזה.

אבל זה מאד מאד מקובל. זה הכסף הגדול שלהם.

מודעה בעיתון שמרד הפרסום רצה עבורו 15,000 ש"ח (מחיר מחירון) הצלחתי בזמנו להוריד את העתון ל 8,000 ש"ח.
ואין לי ספק שלמשרד הפרסום זה עלה עוד פחות.

במשרד הפרסום שאיתו עבדתי לא הסכימו להוריד לי שקל (העיתון הזה הם חזקים בשוק והם לא מורידים מחירים לאף אחד וכו')

זה די נחמד לקבל מהלקוח 1500 ש"ח על מודעה אחת ועוד איזה 8000 ש"ח עמלת הכנסה לעיתון
 

מנדולינה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הבנתי שמקומונים גובים מחירים גבוהים יותר ממשרדי הפרסום, ולכן הפרסום דרכם יקרים יותר. זה נכון?
אני עצמי עובדת במקומון, ואין אצלנו דבר כזה..
 

מנדולינה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אפרתה;1071091:
למה הם צריכים להרויח פעמיים?

נכון! זה מה שמעצבן אותי!!!
ועוד הם מעגלים את המחירים, כאילו זה העלות. אין מה להתווכח,
כשהסרח העודף, נופל ישר לידיים שלהם. בלי הרבה עבודה. רק עם 'הצעת מחיר'...
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
שניה... אם הזמנת מודעה. את לא יכולה לבקש שישלחו לך את זה במייל?
בשביל מה שילמת על העיצוב??!
 

מנדולינה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י itzuvim;1071172:
שניה... אם הזמנת מודעה. את לא יכולה לבקש שישלחו לך את זה במייל?
בשביל מה שילמת על העיצוב??!
גם אם המודעה אצלי, הם דורשים שכל פרסום יעבור דרכם
 

מנדולינה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
נכתב ע"י אפרתה;1071239:
מה זה דורשים?
חתמת על דרישה כזו?
לא חתמתי. אבל הם כבר הציעו לי הצעת תקציב לפרסום לפי מה שביקשתי (ולא ידעתי שזה גובה ממני 'עמלות') בהצעה הם כותבים את כל הדרישות:
* המחירים אינם כוללים מע"מ.
* כל פרסום שיעשה יעבור דרך המשרד פרסום ___.
* המחירים אינם כוללים תוספות שאינם רשומים לעיל כגון: שירותי חוץ, מדיות, צילומים, דפוס, רכישת זכויות של תמונות וכו'. אלו יתומחרו בנפרד ויובאו לידיעת הלקוח מראש. ההתקשרות בין הצדדים הינה בהתאם למפורט בהסכמות שב"טופס הזמנת עבודה ופרסום ראשי" של משרד הפרסום.
* תנאי תשלום: מקדמה. ריטיינר: שוטף+ 30, המדיות: שוטף+ 60

אני רוצה לשמור עם יחסים טובים איתם, אני אצטרך לעבוד איתם עוד הרבה...
 

בונפיס

משתמש צעיר
ויזל, כפרסומאי תן לי להסביר לך משהו

אכן משרדי הפרסום מרוויחים מה שנקרא "עמלת מדיה". העמלה איננה אמורה ליקר את המחיר בצורה קיצונית כפי שהדגימו כאן אחדים בצורה מוגזמת של 7000 ש"ח יקר יותר מאשר המחיר האמיתי.

ישנו מושג שנקרא מחירי ברוטו ונטו. משרדי הפרסום לעולם ידברו על מחירי ברוטו שכוללים גם עמלת מדיה עבורם ואילו הם בפועל ישלמו לעיתונים את הנטו בלבד וירוויחו את הפער.

למה? כי הם עובדים עבור זה.

בואו נדייק משהו. לבצע מודעה מבחינת תכנון, כתיבה ועיצוב זה דבר אחד ועל כך משלמים במפורש את "עלות ביצוע מודעה". זה מובן. אך כאשר מעוניינים שהמשרד גם ירכוש את השטח במדיה וידאג לכך שיהיה שטח אפקטיבי (עמוד שמאלי, התחייבות לעמוד ספציפי) ובנוסף ישלם למדיה וידאג לגבות מהלקוח ויוציא חשבונית ללקוח ויוציא צ'ק למדיה, הפעולות הללו אולי נראות פשוטות וחסרות משמעות, אך אחרי 8 שנים בתחום הפרסום אני חייב להודיע לכולם, זה ממש לא פשוט.

משרדים רבים נפלו בדיוק על הנקודה הזאת של גבייה וניהול כספים.
כאשר משרד רוצה לתפקד הדבר החשוב ביותר זה שענייני הכספים יתפקדו וכאשר לקוח מעוניין שמשרד ירכוש עבורו מדיה, הוא מכניס את המשרד לסיכון כספי שמא לא יעביר לו את התשלום בזמן ובנוסף המשרד מבצע עבורו את פעולת הרכש והתשלום שיש בה עבודה ולא ניתן לזלזל בה.

אני יודע ומבין שכלפי חוץ זה נשמע ממש מוזר, אבל תאמינו לי כאחד שחווה את העניין הזה על בשרו לא אחת ולא פעמיים אלא עשרות פעמים, זה סיכון אמיתי וכן יש בזה גם נקודת רווח.

רק אזכיר לכולכם, שגם כשקונים שקית חלב או לחם במכולת, בעל המכולת החצוף מרוויח כמה אגורות ובפריטים רבים גם כמה שקלים בכדי להצדיק את עצם קיומו. תנסו פעם לקנות ישירות מיצרן ואני מבטיח לכם שתגלו שהמחיר זול יותר. בדוק.

ולכן,
במידה ואת מעוניינת להתחרבש עם קבלת חשבוניות והוצאת תשלומים לספקי המדיה השונים, תעשי זאת. ואם המשרד פרסום מתעקש על רכש מדיה דרכו, תעברי למי שמוכן לזרום עם דרישותייך, את הלקוח ואת המחליטה.
אך אם את מעוניינת שהם יבצעו עבורך ולחסוך לעצמך התחרבשות כספית מעצבנת ומסוכנת, תשלמי את מה שהם מבקשים ומקסימום תנסי להתמקח על גובה אחוזי העמלה שהם גובים.

לקבל שירות ולהתלונן שהוא עולה לכם כסף, זאת חוצפה ושטות.

נ.ב.
האשם האמיתי בתלונות מסוג זה, הן המדיות עצמן שמאפשרות ללקוחות לקבל מחירים נמוכים בעשרות אחוזים לעומת רכש דרך משרדי התיווך שלהם - משרדי הפרסום. הם מסרסים את משרדי הפרסום עם ההתנהלות הזאת וחבל...
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נתקלתי לאחרונה במצב של לקוחה, שרצתה לפרסם קמפיין שיצרתי עבורה באתר מגזרי גדול וידוע.
שכן שלה, דלת מול דלת, הוא מנהל מחלקת הפרסום באותו אתר, והיה לה מאוד פשוט להעביר לו את החומר.
בכל זאת, היא עשתה זאת דרך משרד הפרסום שאיתו עובד האירגון שלה, כי הבוס שלה אמר ש"צריך לשמור על יחסים טובים עם משרד הפרסום". השכן עיקם את האף ואמר לה שהם מפסידים 30% כשהיא מעבירה דרך משרד הפרסום, אבל לא היתה לה ברירה.
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י בונפיס;1071568:
אכן משרדי הפרסום מרוויחים מה שנקרא "עמלת מדיה". העמלה איננה אמורה ליקר את המחיר בצורה קיצונית כפי שהדגימו כאן אחדים בצורה מוגזמת של 7000 ש"ח יקר יותר מאשר המחיר האמיתי.

ישנו מושג שנקרא מחירי ברוטו ונטו. משרדי הפרסום לעולם ידברו על מחירי ברוטו שכוללים גם עמלת מדיה עבורם ואילו הם בפועל ישלמו לעיתונים את הנטו בלבד וירוויחו את הפער.

למה? כי הם עובדים עבור זה.

בואו נדייק משהו. לבצע מודעה מבחינת תכנון, כתיבה ועיצוב זה דבר אחד ועל כך משלמים במפורש את "עלות ביצוע מודעה". זה מובן. אך כאשר מעוניינים שהמשרד גם ירכוש את השטח במדיה וידאג לכך שיהיה שטח אפקטיבי (עמוד שמאלי, התחייבות לעמוד ספציפי) ובנוסף ישלם למדיה וידאג לגבות מהלקוח ויוציא חשבונית ללקוח ויוציא צ'ק למדיה, הפעולות הללו אולי נראות פשוטות וחסרות משמעות, אך אחרי 8 שנים בתחום הפרסום אני חייב להודיע לכולם, זה ממש לא פשוט.

לקבל שירות ולהתלונן שהוא עולה לכם כסף, זאת חוצפה ושטות.

נ.ב.
האשם האמיתי בתלונות מסוג זה, הן המדיות עצמן שמאפשרות ללקוחות לקבל מחירים נמוכים בעשרות אחוזים לעומת רכש דרך משרדי התיווך שלהם - משרדי הפרסום. הם מסרסים את משרדי הפרסום עם ההתנהלות הזאת וחבל...

להוציא דברים מהקשרם בצורה כזו, כבר הרבה זמן לא נתקלתי.
א.
פותח האשכול טוען שהוא לא מעוניין לפרסם באמצעות משרד הפרסום, והחוזה שהם חייבו אותו לחתום עליו הוא חוזה שמחייב אותו לפרסם דרכם. !!!
הם יכולים לדרוש שזה לוקח להם זמן והם רוצים להרוויח על הזמן הזה ? תנו לבעלי העסקים לעמוד מול העיתונים לבד.


ב.
ממש חוצפה ושטות להתלונן על שירות ! ומי האשם ? ..... :)

דוגמא אמיתית לשטות לעבוד מול משרד פרסום.
הכנסתי מודעה ליתד נאמן באמצעות משרד פרסום כשלהוא, המועדה עלתה 5000 ש"ח (סטריפ) ופורסמה מצד ימין למטה בעמוד מספר 11.
כשבאתי באופן אישי לעיתון, הם הציעו לי עסקה של 4 סטריפים ב 11,000 ש"ח (פחות מ 3000 ש"ח לסטריפ) ו...בצד שמאל בעמוד 3 או 5.
והיפה בכל זה היה שהמשווק שם אמר לי שאת הסטריפ שרכשתי ב5000 ש"ח ממשרד הפרסום הם קיבלו אותו בחינם כבונוס על פרסומות אחרים שאני הכנסתי דרכם....

ממש חוצפה ושטות להתלונן ! וממש האשם זה בעל העסק שמעוניין לשלם למשרדי הפרסום פר עבודה ולא פר ניצול הסעיף בחוזה שמחייב לפרסם באמצעות משרד הפרסום.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י בונפיס;1071568:
אכן משרדי הפרסום מרוויחים מה שנקרא "עמלת מדיה". העמלה איננה אמורה ליקר את המחיר בצורה קיצונית כפי שהדגימו כאן אחדים בצורה מוגזמת של 7000 ש"ח יקר יותר מאשר המחיר האמיתי.

ישנו מושג שנקרא מחירי ברוטו ונטו. משרדי הפרסום לעולם ידברו על מחירי ברוטו שכוללים גם עמלת מדיה עבורם ואילו הם בפועל ישלמו לעיתונים את הנטו בלבד וירוויחו את הפער.

למה? כי הם עובדים עבור זה.

בואו נדייק משהו. לבצע מודעה מבחינת תכנון, כתיבה ועיצוב זה דבר אחד ועל כך משלמים במפורש את "עלות ביצוע מודעה". זה מובן. אך כאשר מעוניינים שהמשרד גם ירכוש את השטח במדיה וידאג לכך שיהיה שטח אפקטיבי (עמוד שמאלי, התחייבות לעמוד ספציפי) ובנוסף ישלם למדיה וידאג לגבות מהלקוח ויוציא חשבונית ללקוח ויוציא צ'ק למדיה, הפעולות הללו אולי נראות פשוטות וחסרות משמעות, אך אחרי 8 שנים בתחום הפרסום אני חייב להודיע לכולם, זה ממש לא פשוט.

משרדים רבים נפלו בדיוק על הנקודה הזאת של גבייה וניהול כספים.
כאשר משרד רוצה לתפקד הדבר החשוב ביותר זה שענייני הכספים יתפקדו וכאשר לקוח מעוניין שמשרד ירכוש עבורו מדיה, הוא מכניס את המשרד לסיכון כספי שמא לא יעביר לו את התשלום בזמן ובנוסף המשרד מבצע עבורו את פעולת הרכש והתשלום שיש בה עבודה ולא ניתן לזלזל בה.

אני יודע ומבין שכלפי חוץ זה נשמע ממש מוזר, אבל תאמינו לי כאחד שחווה את העניין הזה על בשרו לא אחת ולא פעמיים אלא עשרות פעמים, זה סיכון אמיתי וכן יש בזה גם נקודת רווח.

רק אזכיר לכולכם, שגם כשקונים שקית חלב או לחם במכולת, בעל המכולת החצוף מרוויח כמה אגורות ובפריטים רבים גם כמה שקלים בכדי להצדיק את עצם קיומו. תנסו פעם לקנות ישירות מיצרן ואני מבטיח לכם שתגלו שהמחיר זול יותר. בדוק.

ולכן,
במידה ואת מעוניינת להתחרבש עם קבלת חשבוניות והוצאת תשלומים לספקי המדיה השונים, תעשי זאת. ואם המשרד פרסום מתעקש על רכש מדיה דרכו, תעברי למי שמוכן לזרום עם דרישותייך, את הלקוח ואת המחליטה.
אך אם את מעוניינת שהם יבצעו עבורך ולחסוך לעצמך התחרבשות כספית מעצבנת ומסוכנת, תשלמי את מה שהם מבקשים ומקסימום תנסי להתמקח על גובה אחוזי העמלה שהם גובים.

לקבל שירות ולהתלונן שהוא עולה לכם כסף, זאת חוצפה ושטות.

נ.ב.
האשם האמיתי בתלונות מסוג זה, הן המדיות עצמן שמאפשרות ללקוחות לקבל מחירים נמוכים בעשרות אחוזים לעומת רכש דרך משרדי התיווך שלהם - משרדי הפרסום. הם מסרסים את משרדי הפרסום עם ההתנהלות הזאת וחבל...

...התודה בטעות...

כשהטיפול במדיה הוא בסה"כ להכניס מודעה -
זו לא הרצה של קמפיין, שבו יש אכן תכנון נרחב, חלוקת משאבים מסודרת, גאנט פעילות מדוייק והתרוצצות בין ערוצי המדיה השונים
סה"כ מודעה.
אין שום הצדקה.
רק השיטה היא כזו, ובגלל שכבר רגילים אז גם במקום שאין הצדקה - מרשים לעצמם לקחת על זה עמלה
 

אפרתה

משתמש מקצוען
מה ההגיון שהמדיות עצמן תתנה מחירים נמוכים יותר ללקוח עצמו ולא למשרדי הפרסום?
פה טמונה הנקודה. ההגיון הוא שהם יעדיםו לעוד מול מערכת מאורגנת ולא מול לקוחות שאינם יודעים בין ימינם לשמאלם ומסבכים את העבודה. השאלה מה קורה שם?
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י ויזל;1070749:
שמשרד פרסום שעיצב לנו מודעה, ששילמנו עליה טבין ותקילין
לוקח עמלות לעצמו גם עבור הפרסום בעיתונים?

למשל,
במקום מודעה רגילה במקומון שעולה 1,200 כולל מע"מ
הם מבקשים ממני 1,450 + מע"מ.

זה נורמלי? זה מקובל?

או שזה אמור להיות שירות עבור המזמין?

עכשיו קראתי את המודעה בעיון, וזה דבר שלא נתקלתי עדיין מעולם.

אין הגיון והם לא יכולים לדרוש ממך סכום גבוה יותר ממחיר המחירון, ומומלץ למצוא חברת פרסום אחרת בהקדם....
זה פשוט מראה על התנהלות עתידית.

ואולי נוסיף כאן איזהשהוא סיפור של מנהל הפרסום של סודה סטרים:
"התייחס לסוגיית התשלום שגובים משרדי הפרסום מהלקוחות. "עבדתי עם משרד פרסום וגיליתי בדיעבד ששילמתי סופר קומישן (עמלת יתר, בנוסף לעמלה הרגילה המשולמת למשרדי הפרסום , נ"ט). עשיתי פרסום בישראל, וחוץ ממה שאני שילמתי להפקה התברר שהמפיק שילם עמלה למשרד הפרסום. שילמתי על פרסום 12 אלף שקל, ואחרי זה קניתי בסטנד ביי ב-2,700 שקל".
 

דאלארס

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מיכל123;1072171:
והיפה בכל זה היה שהמשווק שם אמר לי שאת הסטריפ שרכשתי ב5000 ש"ח ממשרד הפרסום הם קיבלו אותו בחינם כבונוס על פרסומות אחרים שאני הכנסתי דרכם....

אני מזדהה עם כל מה שכתבת חוץ מהקטע הזה, זה לא נכון ומרגיז במיוחד כאשר לקוח עושה את חשבון העלויות של הספק שלו.
הרי לא תעלי על דעתך להגיד למוכר הנעלים שאת הנעלים שאת קונה השנה הוא קיבל כבונוס מהספק שלו על נעלים שאת קנית בעונה שעברה, גם אם זה נכון שלא עסק שלך.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
דאלארס.
המשל שלך לא מדויק.

במקרה הזה צריך להמשיל את זה לסיפור כזה: הזמנתי נעליים ונעלי בית בחנות במרכז העיר ושלחתי לשם שליח שיקח לי את הנעליים, בלי לשאול מה המחיר. בא השליח, אמר לי תראי, המשלוח זה 40 שקל, הנעליים עלו 240 שקל והנעלי בית עוד 130. ושילמתי לו.
למחר מתברר לי שמחיר הנעליים היה בכלל 200 שקל, ולי כלקוחה קבועה ונאמנה הם בכלל נתנו שי חינם - נעלי בית.

זה לא מפוצץ? זה כן.
אבל אם זה היה מקובל בענף הנעליים או המשלוחים זה היה מרגיע, אני חושבת. ופה זה מקובל לחלוטין, גם במקרה שהם הוסיפו עוד עמלה על המחיר שהעיתון נתן להם, שהוא במפתיע יהיה גבוה יותר ממה שהעיתון יכול לתת ללקוח פרטי כלשהו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכח

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אַשְׁרֵי כָּל יְרֵא יְהוָה הַהֹלֵךְ בִּדְרָכָיו:ב יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ:ג אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פֹּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ:ד הִנֵּה כִי כֵן יְבֹרַךְ גָּבֶר יְרֵא יְהוָה:ה יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן וּרְאֵה בְּטוּב יְרוּשָׁלִָם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:ו וּרְאֵה בָנִים לְבָנֶיךָ שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  20  פעמים

לוח מודעות

למעלה