כללי האם אינדיזיין ?

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בכל מקום שהסתובבתי ליד אנשים מקצוענים בתחום תוכנות הגרפיקה אמרו לי שאינדיזיין זה ה תוכנה - וכל עבודה נגמרת באינדיזיין,.. כי התוכנה הזאת בנויה בשביל לסגור עבודות לדפוס כמו שצריך.

הדפסתי היום עבודה (דפוס דיגיטלי) והמעברי צבע לא יצאו יפה, הבעל הבית אמר לי שזה כנראה בגלל שעבדתי באינדיזיין כי אינדיזיין לא יודעת לשטח מעברים כמו שצריך...(:confused:)
ועוד יותר - היה אצלו פעם עבודות של כמה גרפיקאים שככה יצאו , והם התקשרו וביררו אצל כל מי שרק יכולהיות עד שהם הגיעו ל"שרביט" והיא אמרה להם שאחרי שהם גומרים את העבודה באינדיזיין שיפתחו את הכל בפוטו שופ ומשם יסגרו לדפוס כי הפוטו שופ משטח יותר טוב מאינדיזיין! ( :confused::confused::confused: )

מעניין לדעת מהחברה המקצוענים האם באמת נכון הדבר ?
ואם כן מה התלהבו על אינדיזיין (בסגירה לדפוס)?
[נשמע מוזר ומעניין]
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
בדפוס דיגיטלי יש לאינדי הרבה פעמים בעיות. מה שייעצו לי זה לסגור ל PDF 4 ולא 5
זה משטח את כל השקיפויות.
 

semel1

משתמש צעיר
גם אני ראיתי ושמעתי שהרבה גרפקיאים עובדים כך
מנסיון של שנים - אין צורך בכך!!!!!
זו לא צריכה להיות צורת העבודה
אני עובדת הרבה עם אילוסטרייטור וסוגרת pdf לדפוס
אין צורך לעבור לאינדיזיין בשביל סגירה לדפוס!!
כשעובדים באינדיזייין סוגרים באינדיזיין (עדיף יצוא ל-pdf) באילוסטרייטור סוגרים ישירות
מהתוכנה(save ל-pdf)
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י גולד;478970:
הדפסתי היום עבודה (דפוס דיגיטלי) והמעברי צבע לא יצאו יפה, הבעל הבית אמר לי שזה כנראה בגלל שעבדתי באינדיזיין כי אינדיזיין לא יודעת לשטח מעברים כמו שצריך...(:confused:
ידוע לי בברור על מכונות דיגיטליות מסויימות שיש להם בעיה רצינית עם גרדיאנטים למיניהם.
אלו תרוצים בעל בית הדפוס ייתן לך, זה כבר תלוי ביצירתיות שלו...
 

וואהו

משתמש רשום
מנוע הכיווץ של אינדי הוא הטוב מכולם, אין צורך בפוטושופ בפרט לא בטקסטים קטנים.
ישנה אפשרות לסגור לפוסטקריפט שהיא אגב מומלצת, אבל לרוב אין צורך, מספיקה הסגירה באינדי.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
שטות.
אני עובדת עם אינדיזיין כבר כ-4 שנים בהנאה רבה ומעולם לא נתקלתי בבעיות כאלה.
תשובה כמו שניתנה לך היא תשובה של בית דפוס לא רציני ולא מקצועי.

(את חושבת שבאמת, אם מעמדים ספר בפורמט אלבומי של 500 עמודים באינדיזיין, פותחים אח"כ עמוד עוד בפוטושופ? הרי זה לא יעלה על הדעת)
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא התכונתי בעבודה של עימוד,
אני מתכוין עבודות גרפיקה :עם שקיפויות
כי גם כפי מה שידוע לי זה הכי טוב לסגור מאינדיזיין
א ב ל פתאום שמעתי כ"מ מיני "מחשבות זרות"

מעניין לשמוע עוד בעלי מקצוע
 

שמים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
הסגירה צריכה להיות באנידיזיין, אם יש טקסטים אז ודאי.
אבל בעיני יש כן עדיפות ליצירת מעבר בפוטושופ, הוא יוצא יותר חלק ונעים.
כך שאם צריך מעבר - כדאי ליצור את הרקע הרצוי בפוטושופ, לייבא לאינדיזיין - ומשם לסגור.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אם מדובר בקובץ מרובה עמודים, ודאי שאסגור אותו מאינדיזיין.
במקרה של עבודה כמו פלאייר או כרטיס ביקור וכד', אסגור מאילוסטרייטור.
 

טאצ'

משתמש רשום
נכתב ע"י שמים;479170:
הסגירה צריכה להיות באנידיזיין, אם יש טקסטים אז ודאי.
אבל בעיני יש כן עדיפות ליצירת מעבר בפוטושופ, הוא יוצא יותר חלק ונעים.
כך שאם צריך מעבר - כדאי ליצור את הרקע הרצוי בפוטושופ, לייבא לאינדיזיין - ומשם לסגור.
זאת הדרך המצוינת!
בטח לא הפוך לעמד באינדיזיין ולסגור בפוטושופ.....:rolleyes:
 

עדי רביד

משתמש רשום
נכתב ע"י גולד;478970:
הדפסתי היום עבודה (דפוס דיגיטלי) והמעברי צבע לא יצאו יפה, הבעל הבית אמר לי שזה כנראה בגלל שעבדתי באינדיזיין כי אינדיזיין לא יודעת לשטח מעברים כמו שצריך...

לשטח מעברים... זה חדש.
ממתי משטחים מעברים?
ועם מה?

בדפוס הדיגיטלי יש בעיה ידועה ששמה Bending (מאז ומעולם היתה ולעולם כנראה תשאר). בעיה זו כמעט אינה מורגשת כאשר הדפוס יודע איך להתייחס אליה ולטפל בה נכון, אבל מחריפה כאשר הוא אינו יודע.
הבעיה מופיעה לרוב כאשר כיוון המעברים בהדפסה הוא בכיוון הזנת הנייר של המכונה.
באחוז גדול של המקרים, הבעיה נעלמת כאשר העבודה מודפסת כשהמעברים שבה בניצב לכיוון ההזנה של הנייר.
במקרים אחרים, פשוט צריך להגדיר את אופן העיבוד של המכונה למצב שבו כל המידע עובר פירוק אחיד (שקרוי גם dot) ולא מטופל על פי סוגו (תמונות בקו עיבוד נפרד ועצמים וקטוריים בקו עיבוד נפרד).
כמו כן, מומלץ מאד לבטל את פעולת מיטוב התמונות של המכונה, על מנת שתוצאת הצבעים תתקבל אחידה ונכונה, בעיקר במפגשי צבע בין תמונות ועצמים וקטוריים.

החלק שהכי אהבתי בתגובתו של הדפוס הוא שהתוכנה אשמה.
הם (הדפוס) בסדר.
גם אתה, בסדר.
אבל מי שאשם זו התוכנה.
נפלא ונהדר.

נכתב ע"י גולד;478970:
ועוד יותר - היה אצלו פעם עבודות של כמה גרפיקאים שככה יצאו , והם התקשרו וביררו אצל כל מי שרק יכולהיות עד שהם הגיעו ל"שרביט" והיא אמרה להם שאחרי שהם גומרים את העבודה באינדיזיין שיפתחו את הכל בפוטו שופ ומשם יסגרו לדפוס כי הפוטו שופ משטח יותר טוב מאינדיזיין!

נו באמת. זה הרי קישקוש מוחלט!!!
כל מה שפוטושופ עושה זה להפוך את כל העבודה לערמת פיקסלים ברזולוציה סופית. איפה כאן בדיוק השיטוח?
אז יופי, המעברים יהפכו לתמונת פיקסלים וכעת הם יטופלו אחרת ב-RIP ומכונה תצליח להדפיס אותם, אבל מה עם שאר הדברים כמו קווים, צורות ופונטים, שההמרה לפיקסלים תפגע בהם?

בוא נעשה תרגיל פשוט. אם המעברים נראים כמו שצריך ב-PDF ופוטושופ מוצאת בהם את כל המידע כדי ליצור מהם תמונת מעבר חלקה, מאיפה בדיוק מגיע המידע הזה אם אינדיזיין לא "שיטחה" אותם נכון? (אני עדיין לא יודע איך משטחים מעבר).

עשרות, מאות, אלפי, גרפיקאים ומעמדים ברחבי העולם סוגרים עבודות עם מעברי צבע בכל יום ושולחים אותם לדפוס ואין להם שום בעיה. הרי כמעט בכל מודעה שניה בעיתון יש מעבר צבע כזה או אחר והם מודפסים בלי שום בעיה. נראה לכם שמישהו במשרדי הפירסום יושב וממיר את כל העבודות בפוטושופ?

אז בכנות, במקום לשלוח אנשים לברר מה לעשות, הייתי מייעץ לצאת וללמוד (1) מה מהות הבעיה, (2) מה גורם לה, ו-(3) איך פותרים אותה.

כן, יש פתרון, ומי שאחראי ללמוד איך לספק אותו זה הדפוס!!!
 

גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
וכאן תם הדיון (מבחינתי)
אם הצלחתי להקפיץ את עדי רביד על הרגליים, ושיכתוב בפורום-כבר היה שווה:):D;)
:p ותודה רבה לעדי רביד על על ההיענות :p
פשוט כשהייתי בדפוס כבר הרגשתי הדפוק והמסכן שסוגר באינדיזיין ולא יודע,

הבעל דפוס אמר לי שבעיתון משפחה גם היה להם בעיות כאלה, ומאז הם שולחים את כל העיתון לדפוס והוא סוגר להם את הכל בפוטושופ..... נו נו :cool:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה