מידע שימושי האבחון של הילד שלך מחכה בפנים!

מצב
הנושא נעול.

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
השניה, בת 8.5. ממנה לא פרגנו לנו הרבה חומר, ולכן נאלץ לקצר מעט.
נ  9.jpg

נ נ9.jpg

זה מה יש ועם זה נסתדר.
אצלה הצבע הלבן מדבר, לא רק בדף הכתוב, שכמעט כולו לבן, גם בציורים. הגם שהדמויות גדולות אי אפשר להתעלם מה"רעש" הלבן שהדף משמיע (רק לאוזני?). אז מה זה? דף לבן, שכמעט כולו לבן מפחיד מאד, אך כיון שהיא כתבה על מפה וניכר שהיה לה קשה ומסרבל, וכיון שקיבלה טקסט, העדיפה לא להמשיך. אז מה פשר הלבן הזה? העדינות. הרגישות האצילות, האופי המופנם, החובב שקט. הרבה הרהורים, עיון, עמקנות, המון רגשות מוסתרים וגם סותרים. העולם כ"כ מורכב, וכמה זמן שיש להרגיש ולהבין אותו - לא מספיק. הבנו?
הנה לנו הטיפוס הרומנטי בגיל 8.5! כשתגדל תחפש ידיות נפש, וואלי כבר יש לה. תאהב שירה לירית, מוזיקה קלאסית, ותבכה כשמזדמן, היא חשה כל עווית =, שומעת כל צפצוף ציפור, רואה נסתרות. אינטואיציה רוחנית שעובדת שעות נוספות. היא מלא אהבה לאנשים (כרגע זה מומר לחפצים ולבובות וכדו') חושבת בדמויים ובמנגינות.
היא ציירה את אבא ואת אמא, שנראים מלאי רוך וסבלנות. ידיהם שוטו מה שמספר על תקשורת ואהבה מפורשת. אבא קטן ומרוחק, הוא כנראה פחות מצוי בבית. אבא הוא גם החלק הגברי שבאשיותה, הפחות דומיננטי כשהיא כה עדינה, ואמא הוא החלק הדומיננטי אצלה, רגש מתינות עומק כנראה בעיניים העמוקות.
את ההססנות המובהקת שלה ציירה בדואליות של אמא. העינים פונות ימינה בעוד הרגליים שמאלה. מה שאומר : לא החלטתי. יתכן שאמא האמיתית לא סגורה על עבודה נניח, כשאבא מוצב יציב ומוחלט, כיאה לגבר החלטי, אבל יותר משאנו למדים על אמא, אנו מזהים את חוסר ההחלטיות של הנשמה הענוגה הזאת.
 
נערך לאחרונה ב:

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
המשפט בסוגרים האחרון מאד נכון היא ביחסים מעולים רק לפעמים יש מצבי רוח (שחשבתי שמדי מוקדמים לגיל).
היא סקרנית אבל מתחת לקרקע, לא תשאל אני יראה את זה על העינים שלה...
אם מלחיץ אותה שהיא מתבגרת אז שתשאר עוד צעירה, מה מפריע לה?
ובעץ תאמת היא התחילה לציר ענפים והסתבכה אז מחקה אותם, ורצתה גם שהעץ יסתיר חלק מהבית אבל המחק לא נענה לה...
באמת מה מפריע לה? יש לי יסוד ריאלי להניח שגם את התבגרת כשהורייך לא הבינו מה בוער לך...
לבריאות ושפע נחת!
 

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
ואחרונה חביבה הקטנטנה שלנו בת ה-6.
עוד נ6.jpg
נ 6.jpg

אז אנו יודעים כבר שהיא סוערת שובבה אנרגטית במיוחד. בדקנו שמדובר אכן בבת ולא בציור של האח שהשתרבב. שהיא עוד לא בת 6 מה שמסביר יותר את רמת הציור, שטרם תואמת בית ספר. את הקופצנות ניתן לחוש. הילדה הזו אימפולסיבית ולא באמת מסוגלת לשבת במשך ריכוז, עאכו"כ שיעור. היא זריזה מאד, והמוטוריקה הגסה שלה סופר מפותחת. יש לה שיווי משקל גבוה, שמיעה מוזיקלית מעולה ובטחון עצמי מצוין. היא בעלת אנרגיה גבוהה מהממוצע, ועל אף שמעדיפה לעבוד ב'גדול' יש לה ריכוז מצוין גם כשצריך לעבוד בעדינות, ויוכיחו השושנים הצבועות בשני הציורים בקפדנות, כמו השיבולת האדומה שבציור הימני ששורטטה באדיקות מלמעלה ועד מטה. אבא ואמא מאד נוכחים בחייה ויש עוד איזו אמאל'ה, כנראה אחות גדולה.
היא סקרנית ומענין אותה כל מה שלא מרשים לה לדעת, לבדוק, לרחרח ולטעום. מאד סקרנית לגבי גופה, אופייניי ובריא לגיל. חברותית במיוחד ויוצרת קשרים במהירות רבה, גם עם זרים.
הדמות המפחידה שצוירה בקצה הדף הימני היא כנראה איזו דמות מבוגרת שעצבנה אותה באותו יום, ובאופן כללי מערכת העצבים שלה עדיין לא בשלה, ולא קשה להרגיז אותה. האף המוצלל מגלם את העקשנות הרבה שלה.
ילדה יוצאת דופן, עם מאגרי אנרגיה ומיומנויות עוצרי נשימה. היא עוד תגיע רחוק, משום שיש לה את כל הנתונים להצליח במשימות שאדם סטנדרטי ישבר מהם.
בנוסף נראה שיש לה חוש רתמי קצבי ומוזיקלי מולד מעולה.

ולהורים של השלישיה המאתגרת הזו, לא נותר לי אלא לאחל שה' יתן לכם הרבה כח לנחת הלא סטנדרטית הצפויה לכם. אמן!
 

אברך מהשורה

משתמש חדש
כתב קטן וצפוף יכול לספר על עמקנות וריכוז עצומים, גאונות, המצאות בעולם פרטי . יכול לספר על תלותיות חטטנות, ירידה לקטנות, נודניקיות, 'ראש קטן', צמצום; יכול לספר על ענווה אצילות. לעיתים על מצוקה קשה, חנק, בריחה מה'אני'.
מה לעשות שגרפולוגיה כ"כ מסובכת?
אפשר לנסות קצת?(בלי הרבה מחשבה, רק קצת לנסות לקשר לשם שעשוע)
א.יוצא מבפנים תנועה בחירתית נשלטת תנועה דקה צרה רציפה, יכול לספר על עמקנות וריכוז עצומים המצאות בעולם פרטי, ולכן הכתב קטן דק יורד לדקויות מדקדק לעומק, הרציפות צפיפות מוסיפים להראות ריכוז החוט מחשבה לא נפסק יש רצף, גאונות נו ממלא
המצאות בעולם פרטי גם קשור, אבל אפשר לבודד, שהתנועה שלו מתכווצת כלפי עצמו מכל הצדדים ולכן הכתב הוא קטן(לפי מה שהבנתי אז צפוי שהתחלת הכתב תתחיל יותר מימין)

ב.יכול לספר על תלותיות-- כאן התנועה נובעת מעצם תחושת האני מרגיש קטן חלש ולכן יוצא קטן,

ג.התנועה כלפי הבחוץ(האחר החברה) קטן מנסה לחטט, ירידה לקטנות לכן דק וקטן "נוגע בכל פרט שולי וקטן" לא רואה את המכלול אלא מחפש את האחר, נודניקיות על אותו דרך(אולי ע"י הצטרפות הרציפות בכתיבה)
'ראש קטן' ומצומצם התנועה נובעת מהפנים הקטן והכתב קטן לא מצד ירידה לדקיות אלא כי הוא עצמו קטן ומצומצם.

ד.לעיתים על מצוקה קשה, מרגיש שצר לו מבפנים 'חנק' התנועה אינה במקור אלא מחמת שמרגיש שמבחוץ חונקים אותו ומצירים אותו מכל הכיוונים הטווח תמרון שלו נקטן והתנועה הפנימית גדולה ובוערת והכתב יוצא קטן ורציף כי יש הרבה מאגר בפנים,
ד.בריחה מה-אני לא טוב לא עם עצמו מרגיש צר צער ולכן יוצא קטן ורציף כבורח
 

אברך מהשורה

משתמש חדש
תנועה דקה צרה רציפה
אולי גם רואים מרכוז ואיזון לימין(ע"פ מה שנכתב כאן בעבר לגבי נטיה לימין ושמאל)
דרך אגב מהירות מחשבה ממלא הכתב מעכב את השפע מידע והוא מתפרץ אז הכתב צריך להיות ככתב שנכתב מהר הכותב לא הרים את יותר מידאי את העט הכתב מתחבר(טוב צריך לחשוב על זה)
יומרני מידאי?:)

מוסיפים להראות ריכוז החוט מחשבה לא נפסק יש רצף
אולי גם עצם הריכוז במחשבה פחות בנכתב שגורם פחות נראות הכתב והפרדתו, פחות הראש והמחשבה בורחת לצורת הכתב ויותר בתוך המחשבה הפנימית
גאונות נו ממלא
מה באמת באתם להוסיף בזה?
האני מרגיש קטן חלש
אולי יכול להיות גם שהחוזק של הכתב אמור להיות נוטה לחלש
והכתב יוצא קטן ורציף כי יש הרבה מאגר בפנים,
אולי גם הכתיבה יותר חזקה,
ולכן יוצא קטן ורציף כבורח
אולי הכתיבה תיהיה יותר רפויה
 

געציל

משתמש פעיל
ואחרונה חביבה הקטנטנה שלנו בת ה-6.
צפה בקובץ המצורף 1265367צפה בקובץ המצורף 1265368
אז אנו יודעים כבר שהיא סוערת שובבה אנרגטית במיוחד. בדקנו שמדובר אכן בבת ולא בציור של האח שהשתרבב. שהיא עוד לא בת 6 מה שמסביר יותר את רמת הציור, שטרם תואמת בית ספר. את הקופצנות ניתן לחוש. הילדה הזו אימפולסיבית ולא באמת מסוגלת לשבת במשך ריכוז, עאכו"כ שיעור. היא זריזה מאד, והמוטוריקה הגסה שלה סופר מפותחת. יש לה שיווי משקל גבוה, שמיעה מוזיקלית מעולה ובטחון עצמי מצוין. היא בעלת אנרגיה גבוהה מהממוצע, ועל אף שמעדיפה לעבוד ב'גדול' יש לה ריכוז מצוין גם כשצריך לעבוד בעדינות, ויוכיחו השושנים הצבועות בשני הציורים בקפדנות, כמו השיבולת האדומה שבציור הימני ששורטטה באדיקות מלמעלה ועד מטה. אבא ואמא מאד נוכחים בחייה ויש עוד איזו אמאל'ה, כנראה אחות גדולה.
היא סקרנית ומענין אותה כל מה שלא מרשים לה לדעת, לבדוק, לרחרח ולטעום. מאד סקרנית לגבי גופה, אופייניי ובריא לגיל. חברותית במיוחד ויוצרת קשרים במהירות רבה, גם עם זרים.
הדמות המפחידה שצוירה בקצה הדף הימני היא כנראה איזו דמות מבוגרת שעצבנה אותה באותו יום, ובאופן כללי מערכת העצבים שלה עדיין לא בשלה, ולא קשה להרגיז אותה. האף המוצלל מגלם את העקשנות הרבה שלה.
ילדה יוצאת דופן, עם מאגרי אנרגיה ומיומנויות עוצרי נשימה. היא עוד תגיע רחוק, משום שיש לה את כל הנתונים להצליח במשימות שאדם סטנדרטי ישבר מהם.
בנוסף נראה שיש לה חוש רתמי קצבי ומוזיקלי מולד מעולה.

ולהורים של השלישיה המאתגרת הזו, לא נותר לי אלא לאחל שה' יתן לכם הרבה כח לנחת הלא סטנדרטית הצפויה לכם. אמן!
המון דברים נכונים להפליא!
אבל דוקא זה שקשה לה לשבת בריכוז ממש לא נכון, היא ילדה ממושמעת מאד בגן יושבת יפה ומקשיבה נהדר לגננת שלה. (כך ע"פ דברי הגננת)
 

אברך מהשורה

משתמש חדש
היא ילדה ממושמעת מאד בגן יושבת יפה ומקשיבה נהדר לגננת שלה
תבדקו עד כמה קולטת את החומר ביחסיות לבני גילה כי יכול להיות שהיא מטיילת ברחבי דמיונה, וחוץ מזה לפעמים שהמורה מרתקת זה מחפה וגם מה שהיא ילדה טובה(אני מדבר מניסיון), אבל סתם ככה נראה דבגיל הזה כל עוד אין איתות חריג אין צורך להעמיס
 

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
המון דברים נכונים להפליא!
אבל דוקא זה שקשה לה לשבת בריכוז ממש לא נכון, היא ילדה ממושמעת מאד בגן יושבת יפה ומקשיבה נהדר לגננת שלה. (כך ע"פ דברי הגננת)
ואיך היא בבית מבחינת הישיבה הארוכה?
ריכוז יש לה טוב ביותר כשהיא רוצה, זה הרי נכתב. אולם נמשכת בהרבה להיפר.
ענין של בשלות ותו לא. יתכן גם שמאחר והיא מהגדולות בגן (מנהסתם), היא שווה אליהן בישיבה בריכוז.
 
נערך לאחרונה ב:

יופלה אפרסק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
הנה לנו ציורים קלאסיים של ילדה תמימה שעדיין שקועה בעולם שכולו טוב, מלבד כשהמבוגרים מפריעים...
אי אפשר לפספס אותה , הילדונת מצוירת בכל ציור מחדש בצורה בולטת, וגם בציור הפסטורלי, בו ילדונת בעלות צמות מעופפות עושה רושם שולי, עוד נראה כמה היא מרכזית.
ילדים הם נרקיסיסטים ב"ה, אא"כ האגו שלהם חווה פגיעה נוראה, כך שהצפיה מילד בריא לצייר את עצמו גדול בולט מרכזי. עוד יבואו הימים בהם יאלץ לפנות את הבמה לכל מי שקטן ממנו.
אז כן, בעלת דימוי עצמי מפותח, חברותית, טיפוס שאוהב ליהנות ולמצות כל רגע וכל מה ומי שאפשר. מה שהכי מענין אותה זה המשוב . רגשנית, מלאת פאתוס וכריזמה, אוהבת שמקשיבים לה ומדברת בצורה ציורית. תמימה מאד, מאמינה לכל הבטחה קל מאד לשלהב אותה. במקביל היא סופר פחדנית, יש לה חרדות לא מעטות, סיפורים מפחידים, חדשות קשות, עתיד לא ברור גורמים לה סיוטים. תסבול מחלומות ביעותים ותחפש מיד הגנה.
אוהבת מאד את אמא שלה וסומכת על אביה בעיניים עצומת.
בציור הפנטזיה ("בית הפטריה") פרסה לפנינו את כל עולמה: השמים והשמש הלא הם הוריה המסורים. בית הפטריה הוא המקום הברור שלה בעולם, וזה כולל את מעמדה המשפחתי האיתן החברתי והקהילתי, שדרכו סוגה בשושנים. הכל מוגן ובטוח. העצים האיתנים משני צידי הבית הם דמויות בוגרות אהובות עליה מאד, אולי אחים נשואים. העצים גם מספרים על העבר והעתיד. השמאלי עמוס פרות כל ההישגים שלה, והימני אליו צמוד סולם, מוכיח כמה היא אופטימית ומלאה תוכניות לטווח הרחוק.
ואחרי כל הבלונום, המתנות הפרחים החיוכים האינסופיים שלה, למה הפטריה כה רועמת? ומהו חוסר הפרופורציה בילדות הגדולות שציירה: ראש ענק וגוף הולך וקטן...
היא מאושרת מרופדת עוצמתית קופצת רוקדת שרה מציגה מכינה יפה שיעורי בית, ובכל זאת היא ילדה קטנה...והמבוגרים לפעמים מגבילים מדי, לא מבינים מספיק כמה הקשקושים שלה חשובים. ילדת זהב שכזו אוכלת תסכולים לא פעם לנוכח המציאות הלא מתחשבת...והלא זוהרת,,, שמנפצת דמיונות וחלומות באכזריות.
עברתי בעיון על ההודעה, את רוצה שאפרט לך בערך מה נכון?

אז כן, בעלת דימוי עצמי מפותח, חברותית, טיפוס שאוהב ליהנות ולמצות כל רגע וכל מה ומי שאפשר- נכון!. מה שהכי מענין אותה זה המשוב - נכון! . רגשנית- נכון!, מלאת פאתוס וכריזמה, אוהבת שמקשיבים לה - נכון! ומדברת בצורה ציורית. תמימה מאד- נכון!, מאמינה לכל הבטחה קל מאד לשלהב אותה. במקביל היא סופר פחדנית-לא נכון, יש לה חרדות לא מעטות, סיפורים מפחידים, חדשות קשות, עתיד לא ברור גורמים לה סיוטים. תסבול מחלומות ביעותים ותחפש מיד הגנה-לא נכון.
אוהבת מאד את אמא שלה -מקווה : ) וסומכת על אביה בעיניים עצומת- נכון!,.
בציור הפנטזיה ("בית הפטריה") פרסה לפנינו את כל עולמה: השמים והשמש הלא הם הוריה המסורים. בית הפטריה הוא המקום הברור שלה בעולם, וזה כולל את מעמדה המשפחתי האיתן החברתי והקהילתי, שדרכו סוגה בשושנים-לא הייתי אומרת, אבל אולי בעיניה. הכל מוגן ובטוח. העצים האיתנים משני צידי הבית הם דמויות בוגרות אהובות עליה מאד, אולי אחים נשואים - יתכן סבתא משני צדדים?. העצים גם מספרים על העבר והעתיד. השמאלי עמוס פרות כל ההישגים שלה, והימני אליו צמוד סולם, מוכיח כמה היא אופטימית ומלאה תוכניות לטווח הרחוק.
ואחרי כל הבלונום, המתנות הפרחים החיוכים האינסופיים שלה, למה הפטריה כה רועמת? ומהו חוסר הפרופורציה בילדות הגדולות שציירה: ראש ענק וגוף הולך וקטן...- למה באמת?
היא מאושרת מרופדת עוצמתית קופצת רוקדת שרה מציגה מכינה יפה שיעורי בית, ובכל זאת היא ילדה קטנה...והמבוגרים לפעמים מגבילים מדי- נכון, כי הרבה יותר כיף לחיות בכללים משלה, לא מבינים מספיק כמה הקשקושים שלה חשובים-צודקת. ילדת זהב שכזו אוכלת תסכולים לא פעם לנוכח המציאות הלא מתחשבת...והלא זוהרת,,, שמנפצת דמיונות וחלומות באכזריות.
תודה רבה!
 
נערך לאחרונה ב:

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
אולי גם רואים מרכוז ואיזון לימין(ע"פ מה שנכתב כאן בעבר לגבי נטיה לימין ושמאל)
דרך אגב מהירות מחשבה ממלא הכתב מעכב את השפע מידע והוא מתפרץ אז הכתב צריך להיות ככתב שנכתב מהר הכותב לא הרים את יותר מידאי את העט הכתב מתחבר(טוב צריך לחשוב על זה)
יומרני מידאי?:)


אולי גם עצם הריכוז במחשבה פחות בנכתב שגורם פחות נראות הכתב והפרדתו, פחות הראש והמחשבה בורחת לצורת הכתב ויותר בתוך המחשבה הפנימית

מה באמת באתם להוסיף בזה?

אולי יכול להיות גם שהחוזק של הכתב אמור להיות נוטה לחלש

אולי גם הכתיבה יותר חזקה,

אולי הכתיבה תיהיה יותר רפויה
יש לך את זה ללא ספק! עצם הירידה הזו לדקדוקי הסימפטומים הגרפולוגיים מספרים כמה מתאים לך להיות מאבחן! ומאמינה שלו תחליט ללכת על זה - מאושר יהיה המורה שתבחר בו, תלמדו 'עיון' בגרפולוגיה, שזה מרתק ויכול לארוך שעות. לא שכל המורים אוהבים את זה. קח בחשבון!!!
חלק לא מבוטל ממה שכתבת (ונראה לפי השפה שכבר יש לך מושגים וקראת ספר או שניים )הרי שהוא נכון או בכיוון. וחבר'ה אם אתם לא הבנתם מה הכותב המלומד כתב - אל תרגישו נחיתיים, זה לא סטנדרט.

אכתוב בקצרצה: א. שים לב, שלא נשאלתי על כתב מחובר כ"א צפוף. כתב צפוף לא מחייב שיהיו בו חיבורים, דווקא החיבורים שממהרים את הכתב רווחים יותר בכתב מאוורר, א"כ שוב הכל יתכן. לחיבור יש פרשנות משלו, ולכל סוג חיבור ולכל השתלבות בכתב הספציפי וכו'. אבל יש חיבורים ספציפיים מאד ונדירים יחסית שאכן שייכים ל'היתפסות' לענין בלי שיעור.

ריכוז גבוה מקטין את הכתב, כמובן ריכוז עיוני. אבל אפשרי בהחלט גם בכתב בגודל בינוני ריכוז מעולה +, בכתב גדול יותר יתאים ריכוז מעשי.

לגבי כתב צפוף: צפיפות הכתב היא ענין תחושתי. כלומר: הגם שישנם ערכים סנטימטריים של תקן, יותר ופחות, בסופו של דבר אנו מתרשמים מהכתב אם הוא נותן תחושה צפופה או מאווררת. לתחושה שלנו יש הרבה מאד משקל באבחון (שגם אותה יש לפתח נכון כמובן), ולכן כתב שנותן תחושת חנק או צפיפות יתר מספר על עומס כלשהוא, אם רגשי אם נפשי (תחושת חנק), אם דתי, אם משפחתי או קוגנטיבי.בכל מקרה יש פה עומס, וכעת השאלה הגדולה היא כיצד מתמודד הכותב עם העומס. ישנם שמסוגלים להתמודד עם עומס בלי שום בעיה, יישנו פחות בלילה, יבצעו שני דברים בו זמנית או יוציאו קיטור ויילכו הלאה לחיים ולשלום. יש את אלה שיכרעו כמובן בשלל צורות, ויש את המאוזנים שיוותרו על...יקצצו ב... וכדו'.

האופן שבו מתפרס הכתב על הדף, הרווח בין מילים ואתיות שורות, שוליים וכו' מגלם בינהיתר את ההתנהלות החברתית, החשיבה והמצב הנפשישל הכותב. רווחים ברורים מרבים בהירות, אובייקטיביות, שכליות ולעיתים עלולים לספר על בידוד, שיתוק נפשי, תלישות, דכאון. תלוי. צפיפות פוגעת בנתונים לעיל אא"כ הכתב יוצא דופן בפרמטרים אחרים, ואז יש לכותב המחונן היכולת לשמור על אובייקטיביות ושכליות למרות היותו שקוע כל כולו בענין. זה כבר לוקח אותנו לגאונות או מחוננות לעיתים. (כתב של הרמב"ם למשל). אבל רוב רוב העילויים המפורסמים, כמו מחברי ספרי קודש עצומים (הגר"ח קנייבסקי זצ"ל או להבדיל איינשטיין) שומרים על ארגון גבוה מאד וריווח לפחות ברור אם לא יותר ממנו.
אגב באבחון חובה שיופיע אוורור ניכר, מה שמדהים אותי כל פעם זה לראות כיצד מתאוורר הכתב של הגרפולוג ככל שהוא נעשה מיומן יותר, משהו שארע גם בכתב שלי.

מרתק? מסכימה. מוזמנים ללמוד גרפולוגיה בהתמדה.
 
נערך לאחרונה ב:

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
עברתי בעיון על ההודעה, את רוצה שאפרט לך בערך מה נכון?

אז כן, בעלת דימוי עצמי מפותח, חברותית, טיפוס שאוהב ליהנות ולמצות כל רגע וכל מה ומי שאפשר- נכון!. מה שהכי מענין אותה זה המשוב - נכון! . רגשנית- נכון!, מלאת פאתוס וכריזמה, אוהבת שמקשיבים לה - נכון! ומדברת בצורה ציורית. תמימה מאד- נכון!, מאמינה לכל הבטחה קל מאד לשלהב אותה. במקביל היא סופר פחדנית-לא נכון, יש לה חרדות לא מעטות, סיפורים מפחידים, חדשות קשות, עתיד לא ברור גורמים לה סיוטים. תסבול מחלומות ביעותים ותחפש מיד הגנה-לא נכון.
אוהבת מאד את אמא שלה -מקווה : ) וסומכת על אביה בעיניים עצומת- נכון!,.
בציור הפנטזיה ("בית הפטריה") פרסה לפנינו את כל עולמה: השמים והשמש הלא הם הוריה המסורים. בית הפטריה הוא המקום הברור שלה בעולם, וזה כולל את מעמדה המשפחתי האיתן החברתי והקהילתי, שדרכו סוגה בשושנים-לא הייתי אומרת, אבל אולי בעיניה. הכל מוגן ובטוח. העצים האיתנים משני צידי הבית הם דמויות בוגרות אהובות עליה מאד, אולי אחים נשואים - יתכן סבתא משני צדדים?. העצים גם מספרים על העבר והעתיד. השמאלי עמוס פרות כל ההישגים שלה, והימני אליו צמוד סולם, מוכיח כמה היא אופטימית ומלאה תוכניות לטווח הרחוק.
ואחרי כל הבלונום, המתנות הפרחים החיוכים האינסופיים שלה, למה הפטריה כה רועמת? ומהו חוסר הפרופורציה בילדות הגדולות שציירה: ראש ענק וגוף הולך וקטן...- למה באמת?
היא מאושרת מרופדת עוצמתית קופצת רוקדת שרה מציגה מכינה יפה שיעורי בית, ובכל זאת היא ילדה קטנה...והמבוגרים לפעמים מגבילים מדי- נכון, כי הרבה יותר כיף לחיות בכללים משלה, לא מבינים מספיק כמה הקשקושים שלה חשובים-צודקת. ילדת זהב שכזו אוכלת תסכולים לא פעם לנוכח המציאות הלא מתחשבת...והלא זוהרת,,, שמנפצת דמיונות וחלומות באכזריות.
תודה רבה!
יפה.
איך היא מגיבה לאסון, פיגוע? מה היא עושה כששומעת על מישו שהלך לאיבוד נניח?

סבתות משני הצדדים בהחלט באות בחשבון, ובכללי סבא וסבתא חמים אכן מרפדים לילדים את החיים בצורה שאין לה תחליף. לא פעם הסבא-סבתא משמעותיים לילד כמו אמא! ומהווים משקל מאזן ליומיום הפחות זוהר.
 

יופלה אפרסק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
איך היא מגיבה לאסון, פיגוע? מה היא עושה כששומעת על מישו שהלך לאיבוד נניח?
לא הייתי אומרת שהיא מגיבה בצורה קשה יותר מכל ילד, מקבלת בצורה שכלית, אבל אולי באמת שומרת את הפחד בפנים.
 

געציל

משתמש פעיל
ואיך היא בבית מבחינת הישיבה הארוכה?
ריכוז יש לה טוב ביותר כשהי רוצה, זה הרי נכתב. אולם נמשכת בהרבה להיפר.
ענין של בשלות ותו לא. יתכן גם שמאחר והיא מהגדולות בגן (מנהסתם), היא שווה אליהן בישיבה בריכוז.
גם בבית לא נתקלתי בקושי לשבת הרבה זמן במשהו מסוים. בואי נאמר סוג ילדה שלא הייתי מכנה אותה היפר בכלל, אבל מילא את רואה שסה"כ האבחון מדויק ויפה.
 

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
והנה התגובה של אמא של שבי :

10:55 ‎(לפני שעתיים)‎

אני






וואהו, רק עכשיו ראיתי את האבחון לבת שלי בפרוג.
את מדהימה.
מקווה לשלוח לך עוד מעט את הציורים והכתב שלי לאבחון בשבילי.
את יכולה להעתיק את הקטע הבא לפרוג:

זה פשוט מדוייק על שבי בול. כל מילה.
וזה מילים שמאפיינות רק אותה מתוך כל הילדים שלי, כך שא"א לומר שכל אבחון יתאים לכל אחד.
היא באמת כשרונית בלי עין הרע, והכשרונות אכן ניכרים החוצה גם היום.

ממד האורך המוגזם בולט בכתב של שבי, זוית הכתיבה שלה שמאלית, הכתב איטי ומוקפד. נסו לכתוב כך וחושו בעצמכם כמה מתח דורשת כתיבה כזו משרירי האצבעות וכף היד.
שבי ילדה מתוחה ורצינית לא רק כאשר מאושפז מישהו שיקר לליבה . -
מדהים כמה זה נכון, תמיד אני חושבת שהיא מידי רצינית ולוקחת את החיים ברצינות יתר...

גם בציורים היא מקפידה מאד על כל פרט ופרט, בסבלנות ובדקדקנות, כמו בהבעות הפנים השונות. היא אלופה בקליטת רמזים חברתיים, אלופה בריצוי וויתור. שבי עדינה מאד, ערכית במיוחד, דורשת מעצמה מעל ומעבר. יש לה נטיה קלה לפרפקציוניזם לא כפייתי כ"א ערכי מוסרי, בגרות נפשית , אחריות. - כל תכונה שציינת נכונה ומתאימה רק לה מכל הילדים שלי. רק אומר לי כמה הגרפולוגיה היא נכונה.

היא הילדה שכל הורה היה מתברך בה, -
נכון מאד!!! ברך ד', ילדה עם אופי שאני מאחלת לכל הורה!
תמיד תעזור, תסייע, מכבדת בחרדת קדש. היא מאד דתיה, דקדקנית בהלכה וגם בכל הוראה ניתן לסמוך עליה בעיניים עצומות - מדהים איך שאת רואה את הדקדקנות שלה בהלכה, לפעמים אני שואלת את עצמי אם זה לא כפייתי מידי.

חזקה במקצועות הריאליים ואוהבת את ההומאניים, רב תחומית ובעצם מסוגלת להתמודד עם כל דבר תמיד.
- נכון מאד היא בהחלט מסתדרת עם כל דבר, אבל ההתלבטות שלי היא על הרב תחומית - כי הרבה פעמים אני מתלבטת אם היא ADD, כי א"א לתת לה כמה מטלות ביחד.
אבל יש לה קושי בהתבטאות חברתית. בררנית מאד בחברה, סולדת מכל עוול או שמץ פגם. הרבה שותקת, חושבת לפני שמדברת האם צריך בכלל. וכשפותחת את הפה, לא תשמעו אותה פוגעת, מקניטה. לא מאבדת את עצמה אף פעם, בחברה ובבית. מחונכת להפליא!!!! - וואהו כמה שזה נכון, ועם כל הקושי בהתבטאות חברתית יש לה כמה חברות טובות מאד, ועוד כמה שרוצות, אבל היא בוררת אותן בפינצטה, והיא באמת צריכה להרגיש בטוחה לגמרי בנוח, עד שתתחבר למישהי.

הצלחת לגרום לאמוני בגרפולוגיה להתעצם.
 

אברך מהשורה

משתמש חדש
יש לך את זה ללא ספק!
תודה על המשוב(כמובן שאני לא מתיימר לחשוב שאני מבין משהו, אבל יש לי נקודת מבט מלמעלה שהקב"ה זיכני דרך התוה"ק, וניסיתי לראות אם קלטתי מלמעלה קצת מהרעיון)
(ונראה לפי השפה שכבר יש לך מושגים וקראת ספר או שניים)
אם הכוונה לשפה כפשוטו כמו 'תנועה' וכד' זה בא לי מהמקורות שלנו(חלקם מספרי , עכ"פ לא נחשפתי לגרפולגיה לא שמיעה ולא קריאה חוץ ממה שנחשפתי כאן, וגם זה היה מאוד מקרי(וכמובן שאין מקרה אצלנו),
כבר אובחנתי 'שעד לא מזמן הייתי מנותק מהעולם הכללי' וזה מאוד נכון, גם המילים והמונחים האקדמאים שדיברו כאן הייתי צריך כל פעם לכתוב במילון או בויקפדיה מה מתכוונים בערך

מי שיזכה לטעום את המקורות שלנו בצורה הנכונה על שורשיה רבדיה שכלי רגשי נפשי הבנת הלב איך הדברים מתמזגים, ושורשי וענפיה וכללי החכמה, המבט הנכון, הבנה ביצירת האיזון הנכון תמיד, יתבהר לו יותר ויותר השורשים של הכל הצורת חשיבה, יראה דברים מדהימים!!!! שלא ניתנים לתיאור(גם בתוך עולם התורה לא הרבה נחשפים לזה)

אני יכול טיפה להטעים מחלק בתורה שאני משתעשע בו בדרכים שהוא קצת קשור לגרפולגיה(וכן לוגיקה מדע פילוספיה פסיכולוגיה וכו') והכל רק ע"י אותיות לשה"ק
אבל לא יודע אם יש תועלת לבעלת הפורום בעניין(אם היו כאן הספקנים מהעבר אולי היה תועלת)

לא שכל המורים אוהבים את זה. קח בחשבון!!!
פשוט, יש לנו בעיה הגברים אנחנו מטבעינו בעלי 'אגו', וגם מתקשים להתמזג עם דרך חשיבה אחרת, לשנות תבנית ממצב 'מורה' למצב של חצי מורה חצי נושא ונותן(כמובן מי יותר ומי פחות, אבל דווקא רוב הטובים הגיעו לאן שהגיעו כי האגו שלהם עזר להם זה מנוע גדול וכל תכונה יש לה את היתרון שלה ואת החסרון שלה תלוי כמה אדם יודע לשחק איתה), ויש עוד כמה סיבות,
אע"פ לפי מה שאני רואה כדי להיות מוצלח במקצוע הזה חייב גם לפתח את החלק הנשי בנפש, האינטוציה והאינטלגנציה הרגשית אבל בסוף גבר זה גבר וכך הקב"ה ברא אותו

דווקא לנשים יש יתרון בזה הרבה מהם יותר שלמות עם עצמם לא להרגיש מאויימות

ב]כן אני אשתף(כי בזה יש וודאי תועלת) שבני הגדול(בן 11.5) עבר תהליך מפליא(בס"ד) שקשור למה שדובר, ואני מתכוון שכיום הוא תחילת כתה ז' ועד לפני שנתיים כתה ה' הוא היה מוגדר מאוד חלש(לשון המנהל) אע"פ שמצד דרך ארץ הוא היה ילד טוב, אבל הראש היה מאוד אטום לא היה נקלט דברים פשוטים הקישורים לא היו נכונים וכו'(גם באבחון דידקטי אמרו שהחלק העיוני הוא לא החלק החזק שלו), אני גם הייתי בטוח שכשרון הוא לא, אבל כן היה נראה לי שיש לו כמה דברים שתוקעים, השקעתי רבות בתפילה גם ממונית גם זמן וגם סבלנות היה צריך הרבה אורך רוח , ועד לקראת סוף שנה שעברה(לפני שלושה חדשים) היה הרבה שיפור, וגם בכתב שהתחיל להיות יותר ברור מאוזן בדף
והנה פתאום במהירות קרא תהליך מהיר של קפיצה ושינוי, עד שאני נפעמתי עד כמה, פתאום הוא ניהיה כל כך חד שואל שאלות מדוייקות ושום מבחן לא ירד ממאה(וגם הרצינות שלו)
והקשור לענייננו הוא שגם הכתב שלו וכל צורת הכתיבה השתנתה במהירות שינוי ניכר(והתעוררתי לזה אתמול), אז צרפתי קבצים לראות את ההבדל תוך פחות מג' חודשים(ושלא לדבר על הכתב שהיה הרבה לפני)

ג]ולסיום אני רוצה להגיד אחר שעברתי על האבחון יותר בדקדוק, אני חייב להגיד שמאוד התרשמתי רושם רב בעיקר מבעלת המקצוע, כי גם אם אני אחשוב איך אפשר ע"י בדילי מידע חיצוני להגיע לאבחון כזה(או לחפש ניסוחים נטרליים) ואני אמצא על הרבה דברים, אבל כי מי שיש לו שכל בקודקדו יבין(ויכול לבדוק) שא"כ עדיין הבעלת מקצוע היא בעלת רמת אבחון חד מאוד(ומסתבר שהיא גם בחנה כך את המקצוע שלה)
וחוץ מזה יש שם שני דברים שמאוד מעניינים שאם ישאלו את הסביבה החיצונית שלי הם יגידו שהם וודאי לא נכונים אלא ההפך, ואני מכיר את עצמי ויודע שהיא צודקת(והם דברים שהם לא מחמאה), וזה רק נראה להפך
אבל כל זה ביחס לאבחון בזק

אבל תקני אותי אם אני טועה, רואים שהמקצוע הזה דורש כישורים בכמה רבדים מלמטה למעלה(כי לכאורה הוא גם מתעסק עם החלק הנירולוגי "הפסיכאטרי" וגם החלק "הפסיכולוגי") מלבד הצורך בעין(כפשוטו) חדה שמבדילה דקיות, הרבה שכל ורגש ישר(אוביקטיביות בלע"ז) אינטואציה, ועוד
וגם חיבור למקצוע התפתחות מתמדת, שפשוף, יודע לצאת מתבניות שצריך ישרות ועוד(שלא לדבר גם על אומץ ולדעת לפרק
ולכן אני מבין שבלי בדיקה יסודית אתה לא יכול לדעת אם הגרפולוג שלפניך הוא ברמה(ואפ' אם יש לו תעודה, בסופו של דבר תמיד את אלו שעוברים על הגבול לכאורה)
>>>בקיצור מומלץ ביותר למי שלא מכיר לקחת דבר מוכח וטוב כבעלת הפורום!!!!!!!, אפילו מחוץ לעיר
 

קבצים מצורפים

  • כתב סוף תמוז פב.pdf
    KB 448.2 · צפיות: 42
  • כתב תחילת חשון פג.pdf
    KB 492.3 · צפיות: 35

שושי בורד

פשוט לדעת הכל
זהו.
תמו ימי השוב...גרפולוגיה באשכול זה.
היו לי שבועיים מרתקים במיוחד, עם כל הניקים האינטליגנטיים דפרוג: )

רציתי לומר תודה-
לכל הממליצים שפתחו ניק במיוחד עבור ההמלצה וחטפו חוסר אמון זועם
(הוכחתם ביקורתיות, חשדנות, וחוש בילוש מפותח במיוחד. ממליצה להתעסק בתחם!)
לכל מי שנתן אמון ועודד,
לכל מי שהעז וקפץ למים, והופתע לראות תוצאות מפעימות
לכל המאובחנים שחשפו ע"ג האתר את האבחונים שלהם, הפידבק שלכם חימם את הלב!
וכן, תודה גם לכל מי שהטיל ספק והקפיץ את האשכול: )

אתגרתם אותי. היה כיף.

בסופו של דבר, ומה שחשוב באמת-
זה לדעת, ולזכור תמיד:
כשיש בעיה, תקיעות או קושי, כשהנפש שלכם צריכה עזרה
אפשר לדעת מה עובר עליה, ואיך לטפל בה.
אבחון גרפולוגי מעמיק אצל איש מקצוע אמין יביא לכם מידע שלא חלמתם לגלות
ובעיקר- תוצאות. הדרכה לעזרה.
וזה מה שחשוב.
בע"ה עוד תצאו מהכל.

תודה שהייתם איתי
שהגבתם, שקראתם, שקראתם שוב, או לייקתם, שעניתם לסקר, שהתעניינתם-
רק תזכורת-
היום זה היום האחרון לאבחון מלא ב10% הנחה לקוראי פרוג,
550 ש"ח לאבחן במקום 600.


נ.ב.
אם הייתם איתי עד עמוד 18, וקראתם כל מילה, כנראה שאתם -
משוגעים לדבר!
הגרפולוגיה מעניינת אותכם, עולם הנפש מרתק אותכם
הגיוני שאתם מתעסקים בתחום הטיפול/ אימון, ועוד.

ובכן-
מספיק להישאר לבד במגדל העורבים הזה!
בע"ה עוד תקום רשימת תפוצה שמיועדת למשוגעים לדבר:
אוהבי הגרפולוגיה, הנפש ונסתרותיה
מי שאוהב לדעת הכל, להבין, אוהב את הנפש, אוהב ללמוד, להטיל ספק, לחקור....

מעוניינם להצטרף ולקבל תכנים, ידע, וטיפים בנושא הגרפולוגיה?
אתם משלנו.
להצטרפות לקבלת ידע, טעימות, ועולם שלם ומרתק-
יש לשלוח מייל לכתובת @ss36353635 עם כותרת- הצטרפות לרשימת משוגעים לדבר- גרפולוגיה.

זהו זה
סופית זהו.
נפרד כידידים:)
שושי בורד, גרפולוגית מדעית.
פשוט לדעת הכל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה