דרוש פלייליסט לקלרינט

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ברוך השם אני מבעלי הנטפרי
רוב הסרטונים של המוזיקה החרדית ביוטיוב פתוחים בנטפרי!
ומה שלא, ניתן לבקש והם פותחים מיד.
בעז"ה אני יעלה חומרים של סעודות
בחדרי מחשבים זה חסום, כי זה נטפרי הכי מחמיר, פלוס חותם, פלוס וידאו אוף...
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
ואם כבר מדברים בנושא הקלרינט. יצא לכם לשמוע מוסיקה קלאסית / יצירות שמיועדות לקלרינט
מילה אחת - "וואו".
פשוט להאזין ולהבין: "אהה בשביל זה מיוצר הקלרינט לכתחילה". פתאום אתה קולט שהקלרינט במקור נשמע הרבה יותר עדין וטהור.
(ולא שאני מזלזל במוזיקת כלייזמר חסידית ירושלמית ברסלבית..., אבל זה כמו היחס לקלרינט ערבי שמנגן חיג'אז ברבעי טונים - לד' בבות משתפך ברגיסטר הנמוך בקלרינט).
אז אגדיל בקשתי - העלו גם יצירות (כמובן ללא זכויות יוצרים וכדו'), קלאסיות, והרבה.
ואם יש לכם מידע או ידע בנושא - שתפו.
בהצלחה
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרב "יוק" - לך אין מידע בנושא? אתמהה
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
טוב אהיה יותר נדיב במילים
רציתי לכתוב כך

וואוו! 10 לייקים.
זה כ"כ נכון! בפעם הראשונה ששמעתי קונצ'רטו לקלרינט (אחרי 20 שנה עם הקלרינט)הייתי בהלם! חשבתי שהמקסימום בקלרינט זה משהו בין חיליק לצוקר...... ואז נודע לי שזה לא כך ויש רמות הרבה יותר גבוהות...

זה לגבי הפוסט שלך

אבל לגבי זה
פתחנו את השירשור הזה בשביל חלוקת ידע !
אני אכן מצפה לראות חומרים מאנשים נוספים....

לעת עתה מצורף ה"קונצ'רטו לקלרינט של מוצרט" חצי שעה של תענוג צרוף!
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הנה כמה חומרים שעלו בידי - באמת תענוג צרוף.
הקונצ'רטו לקלרינט ב-E FLAT MAJOR היא יצירה ששווה לשמוע שוב ושוב.
 

קבצים מצורפים

  • Clarinet Concertino in E flat major, Op. 26.mp3
    14 MB

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
שונא קלאסי , הקלרינט הוא כלי יהודי חסידי , לא קלאסי, עוד בגמרא מוזכר הקלרינט (החליל חמישה ושישה)
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
ומה טהור ועדין במוזיקה קלאסית ,טפו , ניגון ד' בבות טהור ועדין הרבה יותר מכל דבר ,והכלייזמר אחד הדברים היפים שקימים , עזוב אותך משטויות , קלאסי שייך לפסנתר וכינור(גם כינור כלי יהודי , אלא שהיעוד שלו הפך לקלאסי מלפני שנים משום מה) , לא לקלרינט
 

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שונא קלאסי , הקלרינט הוא כלי יהודי חסידי , לא קלאסי, עוד בגמרא מוזכר הקלרינט (החליל חמישה ושישה)
ערב טוב לך ידידי היקר
ראיתי את התגובות שלך (גם את מה שמחקת...)ואנסה לענות לך על אחת אחת
מה שכתבת "שונא קלאסי" זה עניין של טעם וכידוע על טעם וריח אין מה להתווכח.. אבל אם תבדוק בצורה אובייקטיבית מה מעניין יותר אנשים בעולם האם מוסיקה קלאסית או כלייזמר צועני אתה תופתע מהתוצאה.
דבר נוסף, הקלרינט אינו כלי יהודי כי אין כזאת הגדרה כלי יהודי! כל כלי כשמשתמשים בו לניגון יהודי כמו שצריך הופך להיות כלי יהודי.
מהזווית ההיסטורית הקלרינט נמצא במוסיקה הקלאסית כבר מראשית ה-1700 עוד לפני שהתחילה המוסיקה הכליזמרית (שבדך אגב מגיעה בכלל מהצוענים ולא מהיהדות....)
מה טהור ועדין במוזיקה קלאסית ,טפו , ניגון ד' בבות טהור ועדין הרבה יותר מכל דבר
אף אחד לא אומר שמוזיקה קלאסית היא טהורה, והאדמו"ר הזקן לא צריך את ההסכמה שלנו על הניגון שלו!
אבל עדיין מוסיקה קלאסית היא בד"כ יצירת מופת מרשימה שגורמת תענוג למאזין (לא תענוג רוחני אבל תענוג)
הכלייזמר אחד הדברים היפים שקימים , עזוב אותך משטויות
אף אחד לא אומר שכליזמר זה לא יפה אבל מבחינה מוזיקאלית נטו אין ספק שנגני קלרינט קלאסיים מפיקים פי כמה וכמה תוכן ממוסיקת הכליזמר ולכן קשה לומר על זה שטויות.
קלאסי שייך לפסנתר וכינור(גם כינור כלי יהודי , אלא שהיעוד שלו הפך לקלאסי מלפני שנים משום מה) , לא לקלרינט
טעות!
א' כמו שכתבתי למעלה הקלרינט קודם בהרבה למוסיקה הכליזמרית
ב' יש ספר בשם "שלטי הגיבורים" שהודפס במונטובה לפני 418 שנים, חיבר אותו ר' אברהם הרופא שהיה תלמיד חכם עצום וחכם הכולל בסגנון של הרמב"ם, ידע כמה וכמה שפות והיה בקיא גדול בהרבה חכמות,
הספר הנ"ל סובב סביב עבודת בית המקדש ומחולק לתשעים פרקים שכל אחד מדבר על נושא אחר כגון הכלים ,הבגדים, וכו'
מתוך תשעים פרקי הספר תשע פרקים מדברים מעניין עבודת הנגינה בבית המקדש ולפי איך שהוא מתאר את עבודת הלווים זה היה הרבה יותר דומה למוסיקה קלאסית מאשר לכל מוזיקה אחרת שקיימת בימינו! כל ההרמוניות, השילוב בין המקהלה לכלים, הרכבי הכלים וכו'
(אגב מומלץ מאד ללמוד את זה)
מצורף עמוד מתוך רשימת הפרקים עיין בכותרת לפרק ד'
(הדפוס קשה לקריאה אבל למעוניינים הספר יצא במהדורה מהודרת ע"י מכון ירושלים)
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הקלרינט מוזכר בהקשר לשמחת בית השואבה , יתכן שהשתמשו בו גם למוזיקת הלוים במקדש אבל שימושו העיקרי היה בשמחת בית השואבה
נראה שדרכתי פה על מוקש. ידידי היקר מר תווים, אני כמוך גדלתי על מוזיקת כלייזמרים ישנה וטובה של חיליק פרנק ומוריו. אכן אין תחליף לשמחה יהודית אמיתית עם ניגונים (ולא משנה מקורם) משמחים ונקיים ללא יותר מדי תחכום, פשוט לרקוד לקול צלילים ענוגים המופקים לא משנה מאיזה כלי (ולא צריך הרבה טכנו וביט מסביב... רק הצליל והריקודים והשמחה).
אך בנוגע למוזיקה, ממרום גילי (שנות העשרים...) אני יכול להגיד לך שבמוזיקה יש כמה רבדים:
יש את הקטע של השמחה, ובעיקר שמחה יהודית, שבזה כמבואר לעיל צדקת במאה אחוז ויותר.
יש את הרובד של הנשמה, שהוא יותר עמוק, ובשביל לענג את הנשמה צריך שהמלודיה תהיה יהודית, שמלחינה כיוון בשעת יצירתה על שפת הנפש, ולא רק שלחן יהיה קליט/מסחרי/וכו', ועל זה דוגמת הד' בבות היא דוגמא מצויינת. (ואגב לפי מה שידוע לי בחסידות חב"ד לא שרים את השיר הזה רק במקרים מיוחדים מרוב קדושתו).
וישנו הרובד המוזיקלי האומנותי. שכמו כל אומנות, אין סוף סגנונות וטעמים וריחות וצלילים מעורבבים בו, טעם וריח. כל אחד והחיבור שלו לסגנון מסויים. יש שיאהבו את הישן והטוב, יש שיאהבו את המורכב והמתוחכם, יש שיאהבו את הלא מובן וה'רוחני'... (במלעיל). ויש שיאהבו את הסטטי והמתוכנת.... ואין סוף לרשימה.
המוסיקה הקלאסית היא בעצם מוסיקה טהורה, (ולא במובן היהודי או הנשמתי), דהיינו יש בה את כל הרבדים של המוסיקה על שלל מרכיביה. להאזין ליצירה קלאסית אמיתית, זה כמו לקרוא ספר מתח מרגש ומצחיק, סוחף ומותח, עצוב ושמח...
במוסיקה הקלאסית יש מתמטיקה, פסיכולוגיה, אומנות, פשטות, תחכום, מסתורין, (לא יודע לגבי רגש...) עושר מוזיקלי.
זו מוזיקה. נקודה. כל שאר סגונות המוזיקה הם ענפים היוצאים ומתפשטים מתוך המוסיקה הקלאסית שהיא האם לכל הסגנונות.
ואני מסכים עם הרב "יוק" שככל הנראה שירת הלוויים בבית המקדש היתה יותר דומה למוסיקה קלאסית הרמונלית ומורכבת עם הרמוניות ומלודיות מורכבות (הרי הלוויים היו צריכים ללמוד שנים כדי לשלוט בנגינתם), ופחות דומה לשיר עם צועני או דרוזי או צ'רקסי, מרים רחבות או מקפיץ פרנצ'אות ככל שיהיה....
ואתן פראפראזה, ובלי להעלב או להשוות יותר מידי.
זה כמו קולה ויין.
אין כמו קולה, אי אפשר בלי קולה, עצוב בלי קולה. בקולה יש את כל המרכיבים כדי להנות (ולא מיירי הכא בשיעור מוסר...).
אך מצד שני היין. ביין יש כל כך הרבה עומק של טעם וארומה (ואני לא מבין ממש בזה). שלפעמים רק אניני הטעם יבינו על מה המהומה.
אז נכון שבחתונה או בסעודת שבת אפשר אולי לוותר על היין (חוץ מהקידוש כמובן), אבל לא על הקולה. אבל הנאה גבוהה יותר יש למי שמבין ביין וטועם יין ישן וטוב, מילד מיוזע שטועם כוס קולה מבר הקוגל באולמי אינזליכט...
זה לא אומר שהקולה לא טעימה, להיפך, היא טעימה מאוד, אך יש מושגים גבוהים שהיא לא מגיעה עליהם.
כנ"ל לגבי כלייזמר - קלאסי. אף אחד לא היה מוותר על המוזיקה העממית והשמחה והיהודית והטהורה והאהובה.
אך כדי להרגיש עונג מוסיקלי אמיתי (שוב לא רגשי, לא יהודי, לא נשמתי, רק כמו ספר טוב או כוס יין משובח). בשביל זה צריך סבלנות ואוזן חדה ויצירה מוזיקלית קלאסית מובחרת.
ודרך אגב, לגבי התפתחות המוזיקה ה"חסידית", כמו שמכנים אותה כיום, היא תולדה של המוסיקה הקלאסית, פשוט תאזין לכל השירים והלחנים החסידיים העתיקים, כדוגמת חב"ד, סקולען, שומרי אמורים, וויז'ניץ, כולם הם כמעט אחד לאחד יצירות קלאסיות, שבמקום רביעית כינורות יש מקהלת חסידים ומלחיני/זמרי חצר.
יצירות מורכבות, מתוחכמות, מעניינות (גם בפן המוסיקלי, וגם בפן היהודי).
ומה שהכי טוב בהם, שיש בהם משני העולמות. הם יצירות קלאסיות לכל דבר [חוץ מזה שהביצוע שלהם בדרך כלל פשוט ועממי], והם יצירות קדושות וטהורות שהולחנו לפעמים על ידי גדולי עולם השולטים בעולם הנגינה הסמוך לעולם האצילות וברזי סודותיו המגיעים עדי עולמות עליונים. כך שההנאה היא כפולה, גם מוזיקלית, וגם הנשמה היהודית מתענגת על מנוחה ושמחה של וויז'ניץ. שמחה ומקפצת בניגון תלמידי הצמח צדק, ודומעת בד' בבות או בעל הכל יתגדל ויתקדש (המוכר יותר כשיר החופה העממי). מתרוממת לגבהים בק-ה אכסוף. וחודרת לעמקי הלב בוטהר ליבנו.

א'קיצר, זה נושא פולמוסי ארוך ונרחב. והיריעה קצרה מלהכיל.
בהצלחה
 

מ. בלוי

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הקלרינט מוזכר בהקשר לשמחת בית השואבה , יתכן שהשתמשו בו גם למוזיקת הלוים במקדש אבל שימושו העיקרי היה בשמחת בית השואבה
ונראה לי שלא היה קלרינט בבית המקדש, מה שהיה (לפי "מחקר" שערכתי בצעירותי...) מנוגן בבית המקדש הוא ווריאצות שונות של חליל, והיה גם האבוב (החליל של משה רבינו).
ולא נראה לי שהיו אז המכניקות והמפתחות של הקלרינט. גם בחצוצרה לא היו כפתורים רק קרן ארוכה עשויה זהב וכדו'.
 

16תווים

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
נסחפנו עם הנושא , אוסיף הערה אחרונה ונגמור עם זה, לדעתי זה שהלוים היו מסודרים כמו פילהרמונית לא הופך אותם למנגנים קלאסי תם ונשלם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה