דרוש מידע דרוש מקור! לתלמידי חכמים של פרוג...

לוי ויצחק

משתמש רשום
איור וציור מקצועי
אני צריך מקור לשתי דברים לצורך כתיבת תוכן...

א. למה מתחילים עם ילדים הגמרא בפרק אלו מציאות האם היה ככה מקובל בכל הדורות והאם יש מקור לזה בספרים?

ב. איפה כתוב בשו"ע ארור עושה מלאכת ה' רמיה דהיינו מלמד דרדקי שעוזב הילדים לבד ?


אשמח מאוד למי שיכול לעזור לי
 

אבן כחול

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
המשתמש נחסם
הלכות תלמוד תורה רמבם פרק ב הלכה ה
נראה לי המקור זה גמרא בבא בתרא כא עמוד ב תשובה לשאלה ב
 

bujo bizual

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
ב. איפה כתוב בשו"ע ארור עושה מלאכת ה' רמיה דהיינו מלמד דרדקי שעוזב הילדים לבד ?
ברמב"ם (פרק ב' הלכה ד' מהלכות ת"ת),
[ג] מלמד תינוקות שהוא מניח את התינוקות ויוצא, או שהוא עושה מלאכה אחרת עימהן, או שהוא מתרשל בתלמודן--הרי הוא בכלל "ארור, עושה מלאכת ה'--רמייה" (ירמיהו מח,י). לפיכך אין ראוי להושיב מלמד אלא בעל יראה, מהיר לקרות ולדקדק. [ד] ומי שאין לו אישה--לא ילמד תינוקות, מפני אימותיהן שהן באין אצל בניהן; וכן האישה--לא תלמד תינוקות, מפני אבותיהן שהן באין אצל הבנים."
 

ר. צדק

משתמש צעיר
הלכות תלמוד תורה לרמב"ם, פרק ב' הלכה ד:
[ג] מלמד תינוקות שהוא מניח את התינוקות ויוצא, או שהוא עושה מלאכה אחרת עימהן, או שהוא מתרשל בתלמודן--הרי הוא בכלל "ארור, עושה מלאכת ה'--רמייה" (ירמיהו מח,י). לפיכך אין ראוי להושיב מלמד אלא בעל יראה, מהיר לקרות ולדקדק. [ד] ומי שאין לו אישה--לא ילמד תינוקות, מפני אימותיהן שהן באין אצל בניהן; וכן האישה--לא תלמד תינוקות, מפני אבותיהן שהן באין אצל הבנים.
 

bujo bizual

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
שו"ע יו"ד (רמ"ה י"ז):
"מלמד תינוקות שמניח התינוקות ויוצא, או שעושה מלאכה אחרת עמהם, או שמתרשל בתלמודו -- הרי זה בכלל: ארור עושה מלאכת ה' רמיה (ירמיה מח, י). לפיכך אין להושיב מלמד, אלא בעל יראה, מהיר לקרא ולדקדק."
 

י ר 3D

דגם
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
לגבי אלו מציאות אין לי מקור בספרי הקדמונים
חוץ מעצם הדבר שזה מנהג ישראל תורה ברוב מדינות אשכנז כבר מאות בשנים. (כמו שטוען המהר"ל וקובל על זה שלא לומדים קודם כל התנ"ך והמשנה ועפ"ז מבוסס שיטת 'זכרו')
אבל מאחרוני זמננו הגר"מ פיינשטיין ה'שפע חיים מצאנז הגרש"ז אוירבאך ועוד זי"ע ויבלחט"א הרב יצחק זילברשטיין והמשגיח רבי דן סגל שליט"א מצאתי וכולם בסגנון אחיד להראות לתלמידים איך שצריכים להיזהר בכסף של השני, אבל בלימוד המשנה כן התחילו מברכות שזה יסוד האמונה ברכות ותפילה
‏‏לכידה.PNG
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה