דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יתכן שאם הרבה רצון טוב,
כן היה ניתן לעשות זאת בחלק מהקורסים,
וגם בחדש יש למשל כרגע קורס שמועבר בזום , ומועבר ע"י גבר (בצור המוסימת כל המשתמשות עולות דרך הסמינר, לזום כך שאין לו םפרטי תקשורת של הבנות..)
כך שאני חושבת שבצורה אולי מעט עקומה ועם המוןןןן רצון טוב, כן אפשר..
אבל שוב אנחנו מגיעות לאותו שיוןיון של הבנה- שזה כנראה לא יקרה,
כך שהדיון מתיתר..
אפשר גם להבין שיש מקצועות שבהם זה לא ריאלי
וגם להבין שלא כל דבר ניתן ללמוד בתוככי סמינרים מסוימים.
 

Dream vs. Reality

משתמש צעיר
מבחינת הזמן-
תואר במדעי המחשב אורך 4 שנים.
בסמינר זה נלמד בשנתיים אינטנסיביות מאוד. ומתכנתות חרדיות מוערכות כיום כמעט בכל מקום, ומשובצות בתפקידים בכירים מאד, ועם משכורות גבוהות.
גם כאן אפשר לדחוס שעות רבות ואינטנסיביות בשנתיים וחצי.
בסמינר זה לא נלמד! בסמינר יוצאים עם תעודה מקצועית מטעם מה"ט של הדסאי תוכנה - לא מתקרב לתואר ראשון במדעי המחשב...(4 שנים אקדמאיות) או אפילו להנדסת מחשבים (3 שנים אקדמאיות).
וכמובן שאין להשוות מתכנתת קוד במקסימום הרסה תוכנה (ותמיד יש גיבוי), ואפילו מורידה לטימיון כמה מיליונים לעומת הרס נפשות.
תחום הטיפול הוא כ"כ מלא אחריות וצריך לגשת אליו בחרדת קודש, עם המון יראת שמים. מלבד הצורך כמובן לעשות כל השתדלות שהיא וללמוד את התחום ישר והפוך - מה שלכאורה לא ניתן לעשות בשנתיים לימוד סמינר, בשילוב חיי חברה, לימודי קודש ועוד...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא מתקרב לתואר ראשון במדעי המחשב...(4 שנים אקדמאיות) או אפילו להנדסת מחשבים (3 שנים אקדמאיות).
הפוך
תואר מדמח זה שלש שנים
הנדסה זו שנה נוספת על התואר הנ"ל לשם פרוייקט ורישום בפנקס המהנדסים ובטוטל ארבע שנים.
 

אלי365

משתמש פעיל
בלת"ק.
אני סבור שנים כבר, שהפתרון להרבה דברים הוא
(וזה גם יקרה בסוף)
שיהיה מל"ג חרדית, שתהיה מקצועית ובלתי תלויה, בעלת סמכות יחידנית (לא כמו ההכשרים, אלא כמו וועדת הרבנים לעניני תקשורת)
שכל ענין חרדיותה יהיה לוותר על הוכחות חילוניות לאוריינות (כמו פסיכומטרי של אלף דברים לא נצרכים, וריבוי תארים שלא קשורים לנושא, ובזבוזי שעות. וכן רף בינלאומי מיותר)
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
בלת"ק.
אני סבור שנים כבר, שהפתרון להרבה דברים הוא
(וזה גם יקרה בסוף)
שיהיה מל"ג חרדית, שתהיה מקצועית ובלתי תלויה, בעלת סמכות יחידנית (לא כמו ההכשרים, אלא כמו וועדת הרבנים לעניני תקשורת)
שכל ענין חרדיותה יהיה לוותר על הוכחות חילוניות לאוריינות (כמו פסיכומטרי של אלף דברים לא נצרכים, וריבוי תארים שלא קשורים לנושא, ובזבוזי שעות. וכן רף בינלאומי מיותר)
והועדה הזו תתיר קורסים בגנטיקה, מערכות יחסים, פתולוגיות בתוך משפחה, מיניות, רביה וכן הלאה? או שבמלג החרדית יקבלו לטיפול רק מקהילות שאין בהן בעיות "כאלה"?
 

שפריצרית

משתמש מקצוען
למה שלא נשלים עם זה שאי אפשר ללמוד כל מקצוע בסמינר?
לא כל מקצוע אפשר לשכתב, להתאים, לגזור ולהדביק קורסים בדבק מדריכות העיקר שתהיה איזו תעודה.
הסמינרים יכולים להיות אחלה מוסד ללימודי הוראה, הנדסאים, ראיית חשבון וכיוצ"ב.
הרמה במקצועות הנ"ל הולכת ומשתפרת עם הזמן.
מה שאי אפשר - פשוט אי אפשר. לא צריך בכח.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
והועדה הזו תתיר קורסים בגנטיקה, מערכות יחסים, פתולוגיות בתוך משפחה, מיניות, רביה וכן הלאה? או שבמלג החרדית יקבלו לטיפול רק מקהילות שאין בהן בעיות "כאלה"?
בטח ילמדו בראשי תיבות
כמו שבעיתונים כתוב
בגדי ה.
ומעקב טרום ל.
 

Libby-design

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
נדמה לי שמתכוונים לזאתי שמדריכה את בן ה-6 להוציא ש ימנית במקום שמאלית או את בת הארבע לגזור ישר ולצבוע מדויק. היא לא הולכת לחלק כדורים ואפילו לא לשוחח שיחות מעמיקות עם מתבגרות.
זה בכל אופן מה שכל העמך מחפש בהיסטריה בקופות חולים.
כמו שיש לנו למידה מקצועית וברמה בשלל מקצועות, עם התאמה ורגישות, אפשר גם ללמוד את בסמינרים (אני מהאלה שיכולים לעשות הכל!)
באופן אישי- הגננת המליצה לנו על ריפוי בעיסוק לילדה- מתישהו בסבך השאלונים התייאשנו... לקראת סוף השנה הגננת שאלה איך טיפלנו בה. איך ? ישבתי איתה כל יום אחה"צ- צבענו, גזרנו מדויקקקק קיבלנו עדשים, היו מבצעים. העיקר שיש לה בדיקת שמיעה וראיה.
 

יעל OT

משתמש רשום
נדמה לי שמתכוונים לזאתי שמדריכה את בן ה-6 להוציא ש ימנית במקום שמאלית או את בת הארבע לגזור ישר ולצבוע מדויק. היא לא הולכת לחלק כדורים ואפילו לא לשוחח שיחות מעמיקות עם מתבגרות.
זה בכל אופן מה שכל העמך מחפש בהיסטריה בקופות חולים.
כמו שיש לנו למידה מקצועית וברמה בשלל מקצועות, עם התאמה ורגישות, אפשר גם ללמוד את בסמינרים (אני מהאלה שיכולים לעשות הכל!)
באופן אישי- הגננת המליצה לנו על ריפוי בעיסוק לילדה- מתישהו בסבך השאלונים התייאשנו... לקראת סוף השנה הגננת שאלה איך טיפלנו בה. איך ? ישבתי איתה כל יום אחה"צ- צבענו, גזרנו מדויקקקק קיבלנו עדשים, היו מבצעים. העיקר שיש לה בדיקת שמיעה וראיה.
אוי וי
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
נדמה לי שמתכוונים לזאתי שמדריכה את בן ה-6 להוציא ש ימנית במקום שמאלית או את בת הארבע לגזור ישר ולצבוע מדויק
אם זה היחס לקלינאיות תקשורת ולמרפאות בעיסוק כנראה לא הייתם זקוקים להם באמת.
וטוב שלא תפסתם תור של משהו אחר שזקוק באמת כי הילד שלו כבר בן חמש ועדין לא מוציא מילה מהפה ולא הצליחו לאשר גן שפה.
או שהילדה בת שנתיים ועדין לא פסעה את הפסיעה הראשונה בחייה.

ולא, המדבקות והפרסים והשעות שישבו איתה לא עזרו, היא עדיין לא הולכת.
 

ה. בקר

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
תגובה שהתבקשתי להעלות לכאן

כמרפאה בעיסוק חרדית שלמדה בסמינר גדול וחשוב ורק לאחר החתונה הלכה ללמוד במבחר יכולה לומר שהשינויים כפי שמוגדרים בהסכמים הקואלציוניים אינם הגיוניים. לא יתכן שמורה שעברה הסמכה להוראה תלמד רק 3-6 חודשים ותחשב מטפלת פרא רפואית. מדובר בהיקף ידע רחב מאד שחסר לה ואין כל קשר בין מורה למטפלת פרא רפואית. מעבר לתכנים שוודאי אין דרך להתאימם לסמינר, יש משמעות לתהליך אותו עובר המטפל לאורך שנות לימודיו העמוסות וההכשרות בהם משתתף. ואני יכולה להעיד על כך גם ממקומי כמדריכת סטודנטיות בתחומי בשנים האחרונות.
אם ברצון הפוליטיקאים ודומיהם להמציא משרות חדשות לציבור וכן לבוא ולפתור את מצוקת החסר המטפלים שלא יקראו להם באותם שמות של אלו שעשו את המסלול הארוך כי אי אפשר להשוות את איכותם ורמתם. וכן מי שיפגע יהיה לגמרי המטופלים שלא ידעו מי למדה ומי לא וילכו לאנשי מקצוע ללא ידע מתאים....מעניין אן מישהו מפה היה הולך לרופא שעשה את ההתמחות שלו באופן מזורז רק למחלות ילדים.... או רק לצד מסלול מקוצר ממש לעניים... וכן אני כאשת מקצוע מרגישה שככל שהוותק והנסיון שלי עולים אני מבינה כמה אני לא מספיק יודעת וכמה הלמידה אינסופית...
.. אז ההצעות כפי שהם כיום פשוט אינן רלוונטיות. (ואגב מצוקת המטפלים כלל אינה קיימת, יש בעיה גדולה מאד של העדר תגמול- ואל תגידו שיש דרישות בשמים- אשמח אם תבוא מישהי שמשתכרת בשכר של 60 לשעה לאחר שלמדה 3 וחצי שנים לתואר ומאז לא מפסיקה ללמוד ולהשתלם וכיום עם וותק של קרוב לעשור במקצוע, וכן זה שכר בלי תוספות מסביב והעבודה לא נגמרת כשהמטופל יצא מחדר הטיפולים יש כתיבת דוחות, שיחות עם צוות וכו' שבחלק גדול ממקומות העבודה אינו מתוגמל... בקיצור זה לא הנושא כאן..)
 

יעל OT

משתמש רשום
למה ללמוד שנתיים הוראה בסמינר ועוד חצי שנה זה פשוט לא מספיק כדי להיקרא מרפא בעיסוק?
יפה ששאלתם!
1. אין קשר בין הוראה לריפוי בעיסוק. מרפאה בעיסוק היא לא מורה גם אם היא עובדת עם ילדים.
2. רופא ילדים הוא לא מורה אפילו שהוא עובד עם ילדים.
3. בשנתיים של לימודי חינוך והוראה לא לומדים אנטומיה, ביומכניקה, קינזיולוגיה, גנטיקה, שיקום נוירולוגי, שיקום אורטופדי, התפתחות תקינה, הכנת סדים, כלי אבחון, ניתוח פעילות, טכניקות טיפול, שיקום גריאטרי, פגים, הערכה וטיפול קוגנטיבי, פתולוגיות בבני נוער, 1000 שעות הכשרה קלינית, סטאז' בטח מצלצל לכם יותר מוכר, ועוד ועוד.
4. בחצי שנה אי אפשר ללמוד את כל זה.
5. תגידו שהן מראש יטפלו רק במגזר החרדי. אז מה, לילד עם ADHD לא מגיעה מטפלת שלמדה במשך 4 שנים על גישות טיפול, אבחונים, מחקרים חדשים, התפתחות תקינה, קוגניציה, לקויות למידה ועוד ועוד?
6. אז מה, לסבא שלך שעבר אירוע מוחי לא מגיעה מטפלת שיודעת מה זה תת פריקה בכתף ומה עושים, איך לעשות הפעלה לגפה ספסטית, איך לתרגל מעברים בטוחים, איך לאבחן ולטפל בליקויים הקוגנטיביים?
7. רגע, ואם תיהיה מעורב בתאונת דרכים ותשבור כתף והעצב הרדיאלי ייחתך, לא מגיעה לך מטפלת שתדע איך לטפל בצלקות, בנפיחות, להתאים סדים כשיש פגיעה עצבית, לתרגל טווחי תנועה ותפקוד?
8. יש קשר ישיר בין חוסר ההבנה והכבוד למקצוע הזה, לבין תנאי ההעסקה והשכר.
9. נראה לכם שמורה שלמדה חצי שנה נוספת יכולה לעסוק בשיקום נפגעי ראש או לעבוד לפי פרוטקול אחרי העברת גידים?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  18  פעמים

לוח מודעות

למעלה