אנחנו טסים ביוניטד ככה שאי אפשר. ואין לנו דרך לא לקחת מזוודות כי אנחנו טסים לחודש+אם תטוסו באל על או דרך טורקיה תוכלו לעשות בידוק וצ'ק אין בחיפה, יום קודם הטיסה, ולחסוך את כאבי הראש.
אנחנו טסים ביוניטד ככה שאי אפשר. ואין לנו דרך לא לקחת מזוודות כי אנחנו טסים לחודש+אם תטוסו באל על או דרך טורקיה תוכלו לעשות בידוק וצ'ק אין בחיפה, יום קודם הטיסה, ולחסוך את כאבי הראש.
לייאש אותך?הטיסה שלי היא צ'רטר
בצ'רטר מצב יותר גרוע או יותר טוב?
מבחינת מזוודות שלא מגיעות ליעד
מבחינת עיכובים וביטולים
ומבחינת עומס ותורים
עכשיו אני מיואשת לגמרי...כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.
לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.
דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.
וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.
ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.
חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.
כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.
ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.
רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.
מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.
אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!
גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!
ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.
וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.
וכמובן שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה, ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור.
מקווה שהועלתי.
בצ'רטר גם יכול להיות שהמטוס ימריא ולא יחכה למזוודות?כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.
לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.
דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.
וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.
ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.
חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.
כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.
ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.
רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.
מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.
אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!
גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!
ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.
וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.
וכמובן לזכור שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור, כי כל זה תלוי ברצונו הבלעדי, וכל מה שכתבתי הוא רק לעניין ההשתדלות.
מקווה שהועלתי.
כמו שציינו כאן לפני, הסיכוי של טיסת צ'רטר להתעכב הוא הרבה יותר גדול, מכיוון שאין כל כך מחויבות לצוות שדה התעופה לחברות שלא מבצעות טיסות סדירות.בצ'רטר גם יכול להיות שהמטוס ימריא ולא יחכה למזוודות?
חברת תעופה: arkia israeli airlinesאם תפרט את שם החברה אוכל לעזור לך יותר.
בגדול זה אמור להיות בסדר, גם בגלל שזה טיסה ישירה וגם בגלל שזה חברה ישראלית שהבסיס שלה כאן (עיין בהערה הקודמת) וגם בגלל שבנושא המזוודות הם (ספציפית) יחסית בסדר (הרבה יותר טוב מאל על...), אבל עדיין כדאי להגיע לפחות 4 שעות לפני הטיסה, אע"פ שסביר מאוד להניח שיהיה עיכוב והטיסה בין כך לא תצא בזמן.חברת תעופה: arkia israeli airlines
תודה רבה
בהלוך אני ממריא מטרמינל 1 ביום שישי ב5 לפנות בוקראם תכתוב לי את שדה התעופה שממנה אתה חוזר (ועדיף גם שעת המראה), אוכל לכתוב לך כמה זמן להיות שם לפני.
אפשר גם?אם תכתוב לי את שדה התעופה שממנה אתה חוזר (ועדיף גם שעת המראה), אוכל לכתוב לך כמה זמן להיות שם לפני.
בהלוך צריך להגיע לשדה התעופה לא יאוחר משעה 1:30 לפנות בוקר (בגלל השעה המוקדמת יש יותר סיכויים שהטיסה שלך תצא בזמן).בהלוך אני ממריא מטרמינל 1 ביום שישי ב5 לפנות בוקר
וחזור מ באוטמי - גאורגיה ביום שני ב9:30
תודה רבה
גטוויק הוא אחד משדות התעופה הכי בעיתיים בבריטניה, לכן כדאי להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה.אפשר גם?
חוזרים משדה התעופה גטוויק בלונדון בשעה 14:05
תודה!
נשימה עמוקה...גטוויק הוא אחד משדות התעופה הכי בעיתיים בבריטניה, לכן כדאי להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה.
רק להוסיף עוד נקודה.נשימה עמוקה...
תודה על המידע
אנחנו טסים באלעל.אנחנו טסים בעוד 24 שעות ולוקחים מזוודות וספר תורה ששוויו מאה אלף שקלים בתא המטען.
זה לא נכון.רק להוסיף עוד נקודה.
הבעיה העיקרית שאיתן מתמודדות הרבה משדות התעופה בעולם זה המחסור בכח אדם בביטחון, ולכן עיקר התורים הארוכים שרואים שם הם לאו דווקא בצ'ק אין (ובפרט שבהרבה מקומות זה כבר צ'ק אין עצמי), אלא בעיקר בבידוק הביטחוני, ולכן גם אם נניח שעברתם את הצ'ק אין די מהר, אל תמהרו להתרווח על כסאות שדה התעופה עד שאתם עוברים את הבידוק הביטחוני, ואם לא תעברו את הבידוק בזמן אתם יכולים לפספס את הטיסה, ולדאבוננו זה לא מעניין את אף אחד שם שבגלל עומס יתר אתם עלולים לפספס טיסה יקרה, בשונה מישראל שעיקר התורים זה בצ'ק אין, ואחרי שעברתם את הצ'ק אין כמעט אין לכם מה לדאוג על איחור שלכם להגעה לטיסה (וגם אם אתם חוששים מכך, אתם תמיד יכולים לבקש עזרה מאנשי הצוות והם יעבירו אתכם במסלול יותר מהיר), ולכן כדאי להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, ובפרט בשעה שלכם כי זה השעה הכי עמוסה בשדה התעופה.
טיסה נעימה ולילה טוב
יש משהו כזה גם בדרום?אם תטוסו באל על או דרך טורקיה תוכלו לעשות בידוק וצ'ק אין בחיפה, יום קודם הטיסה, ולחסוך את כאבי הראש.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכ
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה: