דרוש מידע דחוף!! האם זה באמת סיכון לקחת מזוודה לחו"ל?

ישראל אשר בך אתפאר

משתמש מקצוען
הטיסה שלי היא צ'רטר
בצ'רטר מצב יותר גרוע או יותר טוב?
מבחינת מזוודות שלא מגיעות ליעד
מבחינת עיכובים וביטולים
ומבחינת עומס ותורים
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
הטיסה שלי היא צ'רטר
בצ'רטר מצב יותר גרוע או יותר טוב?
מבחינת מזוודות שלא מגיעות ליעד
מבחינת עיכובים וביטולים
ומבחינת עומס ותורים
לייאש אותך?
ברור שלחברה סדירה הכל דופק יותר טוב
כלפי צ'רטר יש פחות מחוייבות בכל נמלי תעופה
לאל על לדוגמא יש תחנה קבועה בכל מקום שהיא טסה
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.

לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.

דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.

וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.

ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.

חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.

כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.

ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.

רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.

מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.

אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!

גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!

ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.

וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.

וכמובן לזכור שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור, כי כל זה תלוי ברצונו הבלעדי, וכל מה שכתבתי הוא רק לעניין ההשתדלות.

מקווה שהועלתי.
 
נערך לאחרונה ב:

גרפיקאית לשעבר

משתמש מקצוען
כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.

לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.

דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.

וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.

ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.

חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.

כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.

ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.

רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.

מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.

אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!

גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!

ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.

וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.

וכמובן שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה, ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור.


מקווה שהועלתי.
עכשיו אני מיואשת לגמרי...
 

ישראל אשר בך אתפאר

משתמש מקצוען
כאחד שמלווה עשרות טיסות בשבוע אנסה לתועלת הציבור לעשות קצת סדר בתחום.

לפני הכל כדאי לדעת שכל מה שהיה נכון עד לפני חודשיים כבר לא רלוונטי להיום, היום הכל נמצא תחת טירוף מוחלט ורגע לפני (או אחרי...) קריסת מערכות.

דבר ראשון צריך להבין שהתמונות על העומסים הרציניים שרואים עכשיו בשדה התעופה כאן ובעוד שדות תעופה גדולות בעולם (בעיקר לונדון מנצ'סטר פרנקפורט אמסטרדם וניו יורק), נובעות ממחסור עצום של כח אדם, ולכן ככל שהטיסה שלך מצריכה יותר כח אדם יש לה יותר סיבות שמשהו לא ילך כשורה.
ולכן אינו דומה אדם שטס טיסה ישירה בלי מזוודה לאדם באותה טיסה עם מזוודה, ועל אחת כמה וכמה לאדם שטס טיסה לא ישירה עם מזוודה.

וכדי לשבר את האוזן טיפה, אנסה לפרט:
בכל טיסה יש 2 צוותים, יש את הצוות של החברת טיסה שהם אחראים לבדוק שאתה רשאי לטוס (כרטיס טיסה, דרכון, מסמכים), ולקחת ממך את המטען, וכמו"כ לקבל אותך על סיפון המטוס, ולדאוג שהכל ילך כשורה במהלך הטיסה עד להגעה ליעד.
ויש גם את הצוות של שדה התעופה, שהם אחראים על הביטחון, על הביקורת גבולות, ועל שינוע המטען מדלפק הצ'ק אין לבטן המטוס.
ומכיוון שיש מחסור חמור בצוותים של שדות התעופה, לכן מומלץ מאוד כמה שפחות להזדקק לשירותיהם, וזאת מכיוון שיש סיכון מאוד גדול שלא יהיה להם מספיק אנשים כדי לטפל בצרכים של הנוסע.

ולכן כשאתם נוסעים לדוגמה בטיסה ישירה בלי מזוודה אלא רק עם כבודת יד, אתם הרבה פחות מזדקקים לשירותים של צוות שדה התעופה, וכל מה שנדרש מהם זה ביטחון (שאת זה אין סיכוי שיפספסו) וביקורת גבולות (שזה כמעט אוטומטי לחלוטין), אבל אם אתם גם מפקידים מזוודה בצ'ק אין לבטן המטוס, אתם כבר צריכים לסמוך על הצוות של שדה התעופה שישנע את המזוודה שלכם מדלפקי הצ'ק אין עד לבטן המטוס, ומכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן הרבה מזוודות לא מספיקות להגיע בזמן לבטן המטוס, והטיסה יוצאת בלעדיהם.

חמור עוד יותר זה טיסה לא ישירה עם מזוודה, מכיוון ששם הצוות בשדה התעופה צריך לבצע שתי פעולות, הראשונה להוריד את המזוודה שלכם מהטיסה הראשונה, והשניה להעלות אותה לטיסה השניה, ושוב מכיוון שיש מחסור חמור באנשי הצוות, לכן יש סיכוי גדול שעד שהם יעבירו את המזוודה שלכם לטיסה השניה, המטוס השני כבר ימריא והמזוודה שלכם תישאר בשדה התעופה.

כל זה גורם כמובן לעיכוב בטיסות היוצאות, שנכון לעת כתיבת השורות הוא עומד על ממוצע בין שעה לשעה וחצי איחור לטיסה, מה ששוב גורם שלא יהיה מספיק זמן בשדה התעופה ששם מבצעים את העצירה, להעביר את המזוודה ממטוס אחד לשני, חוץ ממה שזה גורם לפספוס הטיסה השניה, ולעגמת נפש על איחורים ופספוסים אחרים במדינת היעד.

ואם נשאל את עצמנו איפה חברת התעופה בכל הסיפור, התשובה היא שהם כמובן מאשימים (ובצדק חלקי) את שדות התעופה, מכיוון שהם טוענים שחלק מהתשלום שהם משלמים לשדה התעופה (מה שנקרא מיסי נמל) זה על השירות הזאת של שינוע המזוודות לאורך כל המסלול של הנוסע, ואם כן לדבריהם כל הסיפור של המזוודות זה באחריות שדות התעופה וזה כמעט לא קשור אליהם, ותמיד כמו בכל דבר אנחנו הלקוחות נופלים באמצע, כשכל אחד מאשים את השני ואנחנו מקבלים שירות לקוי.

רק מה, בעבר רוב הטיסות יצאו פלוס מינוס בזמן, (וגם אם הטיסה הראשונה איחרה להגיע או) ואפילו אם המטוס המריא לפני שהמזוודה עלתה על המטוס, אז חברת התעופה היתה אחראית להטיס אותה בטיסה הבאה הקרובה ביותר ולשלוח את זה לבית הנוסע, אך מכיוון שהיום עקב העומס יש עשרות אלפי(!) מזוודות שלא עולות במטוס, אין באפשרות חברות התעופה לטפל בכל המזוודות, ושוב אנחנו הלקוחות נופלים קרבן, ויכולים לאבד לגמרי את המזוודה שלנו.

מה קורה בישראל? כמו בכל העולם רק קצת יותר גרוע, וזאת מכיוון שהישראלים יודעים יותר טוב מכולם להאשים אחרים ולהתחמק מאחריות, מה שקורה שאלפי מזוודות לא מגיעות ליעד.

אבל מה שהכי חמור ואת זה הרבה אנשים לא יודעים, שלמעשה רוב המזוודות בסופו של יום (אולי באיחור יום) כן מגיעות ליעד, וכמעט כולם שוכבות בשדה התעופה כאן ללא דורש, ואין כמעט שום דרך לאתר את המזוודה אלא אם כן נוסעים לשם ומחפשים, כמובן שמיד אחרי הנחיתה צוות הקרקע ממלאים טופס של איבוד מזוודה והם נותנים טלפון לברר, אבל מה לעשות שבגלל העומס אין מענה אנושי, אלא הודעה מוקלטת שיש לחפש באתר מסויים, והאתר הזה פשוט לא עובד!

גם אני הקטן הייתי לפני פחות משבוע בשדה התעופה כדי לחפש מזוודה לקרוב משפחה שכבר נחת שבוע לפני ועדיין לא קיבל את המזוודה, אחרי חיפושים של קרוב לשעה מצאתי את המזוודה (לבד, אין שום עזרה מהצוות...), ומה התברר, שהמזוודה כבר נחתה בישראל באותו יום של הטיסה (כמה שעות אחרי) ועד לאותו רגע אף אחד אפילו לא טרח לרשום שזה הגיע (עובדה, שהחברה האחראית לא ידעה אם זה הגיע או לא), וכמובן להתקשר אלינו כדי לעדכן, ואם לא הייתי אוסף את המזוודה בעצמי סביר להניח שעד עכשיו לא היינו מקבלים אותו!

ולמסקנת הדברים כמה עצות מועילות (נכון לעכשיו עד אחרי החגים בתשרי):
1. מי שיכול להסתדר בלי מזוודה זה עדיף מעל הכל.
2. גם מי שחייב לשלוח מזוודה שיקפיד להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, כי אז יש סיכויים גבוהים שיהיה מספיק זמן לצוות לשנע את המזוודה לבטן המטוס.
3. כשבוחרים טיסה עם עצירה (כגון לארה"ב או למזרח הרחוק), יש לבחור עצירה עם מינימום 4 שעות עצירה, כך שגם אם יהיה עיכוב לטיסה הראשונה (וגם אם לא), עדיין יהיה מספיק זמן לצוות של שדה התעופה בתחנת המעבר להעביר את המזוודות ממטוס אחד לשני.
4. למי שיכול, מאוד כדאי להוציא ביטוח על המזוודה (יש את של פספורטכארד), כך שגם במקרה שהמזוודה לא מגיעה בזמן, היא תחסוך לכם לפחות הרבה כסף ועוגמת נפש, כשאף אחד אחר לא יעזור לכם.

וכל הסיפורים שאתם מכירים עם פיצוי מחברות התעופה על איחור במזוודה הם נחלת העבר, ומנסיון אישי אין מה להסתמך עליהם עכשיו בנושא הזה, כי לא תראו מזה שקל.

וכמובן לזכור שהכל הכל מתחיל ונגמר בסייעתא דשמיא, ומה שצריך לעשות לפני הכל זה להתפלל לבורא עולם שהכל ילך כשורה ושלא נצא מופסדים מכל הסיפור, כי כל זה תלוי ברצונו הבלעדי, וכל מה שכתבתי הוא רק לעניין ההשתדלות.

מקווה שהועלתי.
בצ'רטר גם יכול להיות שהמטוס ימריא ולא יחכה למזוודות?
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
בצ'רטר גם יכול להיות שהמטוס ימריא ולא יחכה למזוודות?
כמו שציינו כאן לפני, הסיכוי של טיסת צ'רטר להתעכב הוא הרבה יותר גדול, מכיוון שאין כל כך מחויבות לצוות שדה התעופה לחברות שלא מבצעות טיסות סדירות.
אבל, במקרה של מזוודות זה דווקא יכול להיות יתרון גדול, וזאת משום שהסיבה האמיתית שאנשי הצוות של חברות התעופה לא מחכים וממריאים לפני שכל המזוודות עלו על המטוס, היא מכיוון שכידוע החברות תעופה משלמות מיסי נמל לפי הזמן שהמטוסים נמצאים על הקרקע של שדה התעופה, וכל איחור עולה להם בהרבה כסף, ולכן הם מעדיפים להציל את עצמם ולשלם קצת פחות לשדה התעופה, מאשר לדאוג לנו שכל המזוודות שלנו יעלו על המטוס.
אבל בטיסת צ'רטר תמהיל המיסים עובד אחרת לגמרי, ולכן רוב הסיכויים שהם יחכו עד שכל המזוודות יעלו לבטן המטוס, מה גם שבדרך כלל בטיסה שיוצאת ממדינה ששם זה הבית של המטוס (כגון חברות אל על, ארקיע, וישראייר) יש פחות סיכויים שהמזוודות לא יעלו למטוס, מכיוון שהם לא לחוצים לא להישאר דקה יותר בקרקע של שדה התעופה, כמו חברות התעופה הזרות.
אבל כדאי מאוד לדעת שגם אחרי הכל זה תלוי איזו חברה מפעילה את הטיסה הזאת כי לא כולם שווים, אם תפרט את שם החברה אוכל לעזור לך יותר.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
חברת תעופה: arkia israeli airlines

תודה רבה
בגדול זה אמור להיות בסדר, גם בגלל שזה טיסה ישירה וגם בגלל שזה חברה ישראלית שהבסיס שלה כאן (עיין בהערה הקודמת) וגם בגלל שבנושא המזוודות הם (ספציפית) יחסית בסדר (הרבה יותר טוב מאל על...), אבל עדיין כדאי להגיע לפחות 4 שעות לפני הטיסה, אע"פ שסביר מאוד להניח שיהיה עיכוב והטיסה בין כך לא תצא בזמן.
מה שכן הייתי ממליץ לך, שבטיסה חזור תהיה בין הראשונים לעשות צ'ק אין, כי שם זה כבר יותר בעייתי.
אם תכתוב לי את שדה התעופה שממנה אתה חוזר (ועדיף גם שעת המראה), אוכל לכתוב לך כמה זמן להיות שם לפני.
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
בהלוך אני ממריא מטרמינל 1 ביום שישי ב5 לפנות בוקר
וחזור מ באוטמי - גאורגיה ביום שני ב9:30
תודה רבה
בהלוך צריך להגיע לשדה התעופה לא יאוחר משעה 1:30 לפנות בוקר (בגלל השעה המוקדמת יש יותר סיכויים שהטיסה שלך תצא בזמן).
בחזור צריך להגיע לשדה התעופה לא יאוחר מהשעה 7:00 בבוקר (שעתיים וחצי מספיק), כי זה שדה תעופה קטן.

טיסה נעימה
ואל תשכח פרק תהילים לפני...
 

חיים של תורה

משתמש מקצוען
נשימה עמוקה...
תודה על המידע
רק להוסיף עוד נקודה.
הבעיה העיקרית שאיתן מתמודדות הרבה משדות התעופה בעולם זה המחסור בכח אדם בביטחון, ולכן עיקר התורים הארוכים שרואים שם הם לאו דווקא בצ'ק אין (ובפרט שבהרבה מקומות זה כבר צ'ק אין עצמי), אלא בעיקר בבידוק הביטחוני, ולכן גם אם נניח שעברתם את הצ'ק אין די מהר, אל תמהרו להתרווח על כסאות שדה התעופה עד שאתם עוברים את הבידוק הביטחוני, ואם לא תעברו את הבידוק בזמן אתם יכולים לפספס את הטיסה, ולדאבוננו זה לא מעניין את אף אחד שם שבגלל עומס יתר אתם עלולים לפספס טיסה יקרה, בשונה מישראל שעיקר התורים זה בצ'ק אין, ואחרי שעברתם את הצ'ק אין כמעט אין לכם מה לדאוג על איחור שלכם להגעה לטיסה (וגם אם אתם חוששים מכך, אתם תמיד יכולים לבקש עזרה מאנשי הצוות והם יעבירו אתכם במסלול יותר מהיר), ולכן כדאי להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, ובפרט בשעה שלכם כי זה השעה הכי עמוסה בשדה התעופה.
טיסה נעימה ולילה טוב
 

משתדרגת

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מניסיון טרי בנתבג , באזור 11 עד 12 בלילה ריק בשדה תעופה לגמרי
מ 12 מתחיל עומס מטורף לקראת טיסות הבוקר
לכן עדיף לקחת טיסה לפנות בוקר, וב 11 להיות בנתבג
זה יוצא לכאורה זמן מת ושעמום, אבל עדיף מטירוף....
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
אנחנו טסים בעוד 24 שעות ולוקחים מזוודות, ספר תורה ששוויו מאה אלף שקלים ובית וקישוטים לספר התורה מכסף טהור בתא המטען.
 
נערך לאחרונה ב:

HP מעצבת

משתמש מקצוען
רק להוסיף עוד נקודה.
הבעיה העיקרית שאיתן מתמודדות הרבה משדות התעופה בעולם זה המחסור בכח אדם בביטחון, ולכן עיקר התורים הארוכים שרואים שם הם לאו דווקא בצ'ק אין (ובפרט שבהרבה מקומות זה כבר צ'ק אין עצמי), אלא בעיקר בבידוק הביטחוני, ולכן גם אם נניח שעברתם את הצ'ק אין די מהר, אל תמהרו להתרווח על כסאות שדה התעופה עד שאתם עוברים את הבידוק הביטחוני, ואם לא תעברו את הבידוק בזמן אתם יכולים לפספס את הטיסה, ולדאבוננו זה לא מעניין את אף אחד שם שבגלל עומס יתר אתם עלולים לפספס טיסה יקרה, בשונה מישראל שעיקר התורים זה בצ'ק אין, ואחרי שעברתם את הצ'ק אין כמעט אין לכם מה לדאוג על איחור שלכם להגעה לטיסה (וגם אם אתם חוששים מכך, אתם תמיד יכולים לבקש עזרה מאנשי הצוות והם יעבירו אתכם במסלול יותר מהיר), ולכן כדאי להגיע לפחות 4-5 שעות לפני הטיסה, ובפרט בשעה שלכם כי זה השעה הכי עמוסה בשדה התעופה.
טיסה נעימה ולילה טוב
זה לא נכון.
אני ראיתי כתבה שעשו בערוץ 13 והכתבת הלכה מראש התור של בדיקת כבודת היד לסוף התור וזה היה תור אינסופי!
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכ

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֶל יי בַּצָּרָתָה לִּי קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי:ב יי הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְּׂפַת שֶׁקֶר מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה:ג מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה:ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים:ה אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי מֶשֶׁךְ שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי קֵדָר:ו רַבַּת שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם:ז אֲנִי שָׁלוֹם וְכִי אֲדַבֵּר הֵמָּה לַמִּלְחָמָה:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה