מידע שימושי גרים בבית דו מפלסי?

ציפופו 1

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
אין להכחיש שהתפתחה תרבות לא הכי מנומסת של לזרוק חפצים נצרכים למטה למי שביקש, ושל קריאות מקומה לקומה. אבל לא נורא...


את הקריאות בין הקומות פתרו אצל הורי עם מערכת אינטרקום. לי אין כרגע... ובינתיים לא מרגישה שחר לי. אולי כשהמשפחה תגדל...[/QUOTE]
גם אצל ההורים שלי, לא אינטרקום, אלא מערכת טלפונים פנימית. כך כשאם הייתי בחדר שלי, בשקט שלי, ואמא שלי היתה צריכה משהו בקומה למטה היא היתה מתקשרת
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
בכלל אישה צריכה שאיזור העבודה שלה יהיה קרוב אליה דהיינו חדר הכביסה והמטבח
אחרת זה טיילת
אצלי מרפסת השירות היתה סמוכה למטבח אבל לא סמוכה לאזורי המגורים (אמבטיה, חדרי שינה ושות') וזה היה מתסכל לחלוטין להוריד, למיין, לכבס, נערם, לקפל, להעלות...
הרמתי את מרפסת השירות למעלה. הרבה יותר נח ופרקטי.

הקטע הכי מפחיד זה הילדים שזוחלים למדרגות... אה?
:eek::rolleyes:

יש לי שער שקניתי לפעוט התורני כשנכנסתי לדירה.
עד עכשיו הוא בבוידם.
מהר מאד הילדים לומדים למעלה לא להתקרב למדרגות בזחילה ולמטה הם מטפסים, אבל זה יותר מבסדר מבחינתי. בהמשך (9-10 חודשים) הם לומדים לרדת הפוך, בתחילה שומרים עליהם בחרדה אדוקה עד שהם עושים את זה בטוח וטוב, בכל מקרה אני דואגת שהם ישוטטו לידי ולא אנשהו הרחק מהישג עיני...

בעניין השער, יש לסייג שזה תלוי מאד במבנה הדירה. אם יש מרחב ליד המדרגות או שהן פתאום נפערות מתוך מסדרון צר שאז החשיבות של השער הרבה יותר חיונית.

כדי לסבר את האוזן, אני עולה בעצמי 20 פעמים ביום לפחות. מתוכם 7-8 פעמים על הבוקר, (אולי המוקש תלוי גם בזה שהשטח הכולל של המפלס התחתון הוא קרוב ל70 מ"ר ולמעלה עוד פחות כי יש גם מרפסת גדולה שלא משמשת ממש למגורים. )

יש לי חשד שהמדרגות שלך לא בנויות בצורה מספיק קלה ונוחה. מספיק שהן מעט צרות או גבוהות בשביל שיהיה קשה יותר לעלות אותן. אני לא סופרת כמה אני עולה ולא מתעצלת לעלות רק בשביל להכניס מכונה או לקחת דבר מה. (אם כי ברור שלפעמים אני אשלח ילדים) וגם בזמנים רתוקים יותר... עדיין ממש לא קשה לעלות אצלי.

לעלות 7-8 פעמים רק בבוקר נשמע לי מוגזם, יש תהליך בוקר שמתחיל למעלה - התלבשות והתארגנות. ואח"כ יורדים למטה - מזון. מי שמאחר מתארגן ויורד בהמשך... כל מי שזקוק לעזרתי יקבל אותה לפני שאני יורדת בפעם הראשונה.
 

מגנום

משתמש סופר מקצוען
הקטע הכי מפחיד זה הילדים שזוחלים למדרגות... אה?
:eek:.

אצלי בית עם מפלס אחד אבל הכניסה לבית זה ירידה של 6 מדרגות מדלת הכניסה לסלון.
הבת שלי בת שנה ושלוש משוגעת על זה, רוב היום היא בסביבות המדרגות, מביאה לשם את הבובה וכלי מטבח. המדרגה הראשונה היא כמו ספסל בשבילה נח לה לשבת שם ולעשות שם הכל. כמובן שהיא מטפסת מעולה, יורדת מעולה, ונהנת לעמוד שם למעלה היא מרגישה על במה. היא יודעת לטפס ולרדת משרפרף(!) וכן מכסא קטן. היא מאוד בכושר לדעתי בזכות המדרגות.
נכון לפני גיל שנה הייתי צריכה לשמור עליה עד שהיא למדה לרדת. אבל למדה מהר מאוד והם גם מפחדים לטפס הרבה מידי. (בהתחלה הסתובבה על המדרגה הראשונה והשניה בלבד)
 

Rachel Greenstein

משתמש סופר מקצוען
קומה תחתונה סלון ענק מטבח ענק חדר שירותים
קומה עליונה חדרי שינה חדר אמבטיה וכביסה
בגדים לא יורדים ללמטה, אוכל לא עולה למעלה בשום פנים ואופן, ויש לכם דירה למופת.
אם תשמרו על הכללים האלה תיהנו מה2 קומות, ואם לא תשמרו עדיף ללכת על מפלס אחד
כמי שגדלה בבית 2 קומות הייתי מוסיפה פרט אחד - חדר שינה אחד למטה, לאורחים
פרטיות לאורחים ולמארחים, מאד פרקטי! ובימות החול החדר שימש כחדר להכנת ש"ב, משחקים וארוח חברים וחברות. למעלה לא עלו בכלל בשעות היום.
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
ירשה לי לשאול איפה חדר ההורים?
והאם רוב האוכלוסיה בבית היא בוגרים שדואגים לצרכיהם בעצמם?
כי האשכול הזה ממש מתסכל אותי, כולם מרוצים עד השמיים ורק אני רוצה לברוח (אחרי שחלמתי על דירה דו מפלסית שנים ארוכות...) כדי לסבר את האוזן, אני עולה בעצמי 20 פעמים ביום לפחות. מתוכם 7-8 פעמים על הבוקר, (אולי המוקש תלוי גם בזה שהשטח הכולל של המפלס התחתון הוא קרוב ל70 מ"ר ולמעלה עוד פחות כי יש גם מרפסת גדולה שלא משמשת ממש למגורים. )
חדר ההורים למטה, ושוב - כתבתי (כי הבנתי מפה) שעם ילדים קטנים זה מורכב יותר וכנראה פחות מתאים.
אצלינו כשבנינו (12 ילדים, כבר חצי היו נשואים) זה היה ממש הצלה, גם בשביל הבוגרים וגם בשביל האירוח, כיום זה בכלל היה בלתי אפשרי כמעט לארח אם לא היו לנו 2 קומות, כי חדר אחד תופסת סבתא, בבבסיס עוד חדר לבן וחדר לבת - שנשארו לא נשואים (זה בשנתיים האחרונות כך), ואז כשבאים נשואים - אם לא היה את העוד חדר הזה שהבן עובר ממנו - לא היה כ"כ לאן להכניס אותם... בליעה"ר 10 נשואים, הרבה נכדים...
ושוב - הכל תלוי באופי, השאלה מה מפריע לך?
 

rachelgo

משתמש פעיל
בדירה שיש בה שני חדרי שינה למטה ושני חדרי שינה למעלה (הסלון והמטבח למטה), איפה עדיף לעשות חדר הורים וחדר ילדים קטנים, למעלה או למטה? אשמח להמלצות
 

מרגלית הגר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כדאי שכל החפצים השימושיים יהיו זמינים, כלומר בקומת קרקע.
יחד עם זה לעשות סוויצ' בראש שהקומה השניה איננה מעבר לנהר. כולה כמה מדרגות, יאלה, נעלה, זה ממש כמו לעבור מחדר לחדר.
פשוט להכניס את זה לראש.
דבר שמאוד עוזר - מערכת אינטרקום: אם את רוצה לקרוא לאחד הילדים, לא תאלצי לאמץ את מיתרי הקול עד לפקיעה, או להזדקק לשירותי בלדרות, אלא פשוט תלחצי על המתג של חדר בנות ותקראי או תבקשי מה שאת צריכה וכן להיפך.
ברשותי דירת דו מפלסית ואני מחפשת מערכת אינטרקום מה את ממליצה???????? נשמח להיעזר
 

מרגלית הגר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ברשותי דירת דו מפלסית ואני מחפשת מערכת אינטרקום מה את ממליצה???????? נשמח להיעזר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה