דרוש מידע גזירת המעונות

מצב
הנושא נעול.

א שיינפלד

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
איווט ליברמן, נכשלת: סעיף שהוכנס לתקנות החדשות של איווט ליברמן בנוגע ל'גזירת המעונות', מאפשר לאברכי הכוללים לקבל את הסבסוד המגיע לילדיהם הקטנים הלומדים במעונות היום.

כפי שכבר דווח בהרחבה פעמים רבות ב'חדשות JDN', שר האוצר רוצה לפגוע בפעוטות ובילדים קטנים רק בשל העובדה שאבותיהם לומדים תורה, ומבקש למנוע את השתתפות המדינה בהוצאות מעונות היום, מה שיוביל לכך שאימותיהם תפסקנה לעבוד או שהם יישלחו למעונות פרטיים ללא פיקוח.

כך, ברשימת הזכאים לסבסוד, בהם מופיעים הלומדים לימודים אקדמאיים למשל, הוסרו לומדי התורה. אך מתברר כי יש פתרון קל ויעיל כיצד לעקוף את הגזירה החדשה של איווט.

יאיר שרקי מדווח בחדשות 12 כי קיים סעיף חדש, שהוכנס על ידי אנשי משרד המשפטים, ובו נכתב כי כל מי שלומד בפיקוח או מימון ממשלתי שתכליתם השתלבות בשוק העבודה – זכאי גם למימון.


כל אברך שמקבל קצבה של כמה מאות שקלים ממשרד הדתות – בעצם לומד בפיקוח או במימון ממשלתי – ומי שעושה מבחני רבנות או דיינות למעשה לומד מקצוע – ולכן זכאי לסבסוד. זה גם מה שאמר אמש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, בדיון שנערך בנושא.

לדבריו, רבנות ודיינות זה מקצוע – ולכן יהיה קשה למנוע מאברך שנמצא בפיקוח ממשלתי וניגש למבחנים לקבל את המימון. קשה לכם ללמוד לרבנות או לדיינות? יש דרך קלה יותר: כל אברך שיירשם לקורס משגיחי כשרות יוכל להגיד גם כן שהוא לומד מקצוע והוא עומד בקריטריונים.

כעת, בדומה ללומד באוניברסיטה או מכללה שלא בודקים אחריו אם הוא יעבוד בתחום אותו הוא לומד, כך גם מי שלומד בכולל ויירשם ללימודי רבנות, דיינות או השגחת כשרות, יזכה לסבסוד לילדיו בלי קשר לשאלה אם יעבוד בתחום – או לא.

*JDN
 

10 בן 10

משתמש חדש
יש למישהו מידע בעניין האם הדברים הללו אכן עוזרים?
 

חייים125

משתמש פעיל
לע"ע עדיין לא ניתן להגיש בקשה לדרגה במעון/משפחתון.
כך שעדיין אין משהו שעוזר או לא עוזר
בשורות טובות
 

Deep Media

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה