גוגל עושה פרסונליזציה ל-20% מהחיפושים

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
בין אם אתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם ובין אם אין לכם בכלל ג'ימייל או גוגל באז - מנוע החיפוש של גוגל משתמש בנתונים שיש לו עליכם כדי לתת לכם תוצאות חיפוש מותאמות אישית. הנתונים האלה כוללים, כמובן, קוקיז שנשמרות במחשב והיסטוריית גלישה.
על פי דברים שאמר בריאן הורלינג, מהנדס תוכנה בצוות הפרסונליזציה של גוגל, מנוע החיפוש של החברה עושה פרסונליזציה לכ-20% מהחיפושים המבוצעים דרכו. אם אתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם, אז מנוע החיפוש ישתמש לא רק בהיסטוריית הגלישה שלכם, אלא גם באנשי הקשר שלכם בג'ימייל וברשימת האנשים שאחריהם אתם עוקבים בגוגל באז.
העובדה שתוצאות החיפוש משתנות ממדינה למדינה היתה ידועה מזמן, אולם נראה שעכשיו מושכים בגוגל לכיוון הרבה יותר פרטני, ובקרוב לא יהיה מנוס מתוצאות חיפוש אישיות.
לדבריו של הורלינג, השינויים אינם דרמטיים: התוצאות עשויות להיות מוזזות למעלה ולמטה מספר מקומות, אבל אופי עמוד התוצאות לא משתנה בצורה קיצונית. עוד הוסיף הורלינג ואמר שהם נמנעים משינוי קיצוני של תוצאות החיפוש, אפילו בשם ההתאמה האישית, כי למרות כל המידע שיש להם על המשתמש, הם לא תמיד צודקים ולא תמיד מצליחים לחזות מה הוא באמת מחפש.
מה המשמעות של חיפוש פרסונלי כפוי?
אובדן הפרטיות במקרה הזה בהחלט ברור מאליו. נניח אותו בצד לרגע, בלית ברירה.
יש בעייתיות מסוימת בכך שגוגל יוצרת מעין גן סגור למחצה - היא משתמשת בנתונים שכבר ידועים על הגולש כדי לתת לו מידע שמתאים לטעמים שלו. כך, הגולש נשאר בתוך מעגל הטעמים וההעדפות הקבוע שלו, ונחשף פחות לדברים חדשים שחורגים מגבולותיו הרגילים.
מלבד זאת, מומחי SEO מתחילים כבר למרוט את השערות שעוד נשארו להם. חיפוש פרסונלי משמעותו תוצאות שונות לכל משתמש, בתלות הולכת ופחות במאמצי האופטימיזציה שנעשו באתר. גוגל בעצמה כבר רומזת לאנשי ה-SEO: בנו אתרים במחשבה על קהל היעד שלכם, ולא אתרים לרובוטים של גוגל.
ברמת המשתמש המתוחכם, זה בעיקר עלול לעצבן. חיפושים שבעבר הניבו תוצאות הגיוניות, עלולים פתאום לזרוק אתכם למחוזות ביזאריים. הפתרון הוא להקפיד יותר על חיפוש חכם ומתקדם ולצמצם את היריעה על ידי דיוק רב יותר. מנועי חיפוש אלטרנטיביים גם הם אופציה, במיוחד לטובת הצלבת מידע ומקורות - תנו צ'אנס ליאהו, או אפילו להברקות נחמדות כמו Duck Duck Go.

http://www.revitalsalomon.com/?p=611

=======

בא נעבור לעתיד הבדיוני הלא רחוק,
וירוסים מופצים ומתבייתים על מחשבים השייכים לדמויות\מפורסמות, מריצים שאילתות מסויימות בעלות ריבוי אופציות תשובה מסוימות, ומחזירים את המידע לשולחיהם,
כך יתגלה כי פוליטקאי X דווקא מתעניין להיפך מהמצע המפלגתי, הווי אומר: עריקות סבירה, תמיכות בחוקים, ואף סחיטה, או חבר דירקטוריון בכיר מתעניין במידע המורה כי באסיפה הבאה הוא יצביע X, חברה פלונית כן\לא מתכוננת לרכוש מוצר\חברה פלוני, ותאגיד ידוע באמת העתיק את קו המוצרים האחרון שלו מהמתחרים, תדמיינו מכאן הלאה....
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
אמאל'ה...
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
החשבון שלי > הצג את הנתונים המאוחסנים בחשבון זה.

וכן ניתן לחסום שם את היסטוריית חיפושים, ולמנוע את המעקב אחריכם...
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הנתונים המלאים השוכנים בארון הקודש במאונטן וויו, לא נמסרים, ודרך שאילתות כאלו (או הזרקת קוקיס) יוכלו להגיע למידע הנ"ל, גם אם תחסום את מה שהצעת, ובכלל הפרסונליזציה עובדת גם אם אין לך בכלל חשבון גוגל כלשהו, מספיק שהחיפושים שלך מבוססי גוגל, ואתה מקוטלג בים של שדות בקובץ הXML הענק בעולם...
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
חלון "גלישה בסתר" למיטב ידיעתי לא נותן תוצאות מותאמות אישית (למעט התאמה על בסיס מיקום גיאוגרפי)
 

דינקיס

משתמש פעיל
D I G I T A L
רשמית אכן הוא לא נותן, אבל עדיין המידע נשמר במרתפי גוגל..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה