קורונה בקשה: תנמיכו ווליום!

מצב
הנושא נעול.

ש+

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שלחו לי כעת

עם המניין של החלון בסלון גמרתי כל עוד נוימן גבאי, נשארה לי רק המרפסת כביסה, שומעים משם את רמב"ם 18.

למרפסת של החדר ילדים לא התקרבתי מלכתחילה. אסור לי לשתף פעולה עם ההרחבה הפראית של 7 ולשמוע קריאת התורה מתוך אחת היחידות הלא חוקיות שלהם. לא הפסדתי הרבה – הם מתפללים יותר לאט מזיכרון דוד ושרים כל קדושה והלל.

מנייני המרפסות הקימו מרבצם אינספור גבאים וחזנים נולדים שלגודל הזוועה קיבלו קרש קפיצה נהדר למימוש חלומם החבוי. לא שאני מעריץ גדול של שיף – הגבאי הרגיל – אדרבה, לדעתי היה עליו לפרוש אחרי הסיפור של ימים נוראים, אבל מול ההתנהלות החובבנית של נוימן מ-6, שיף הוא גבאי השנה.

הטעות הראשונה שלו הייתה עם החזן. כדי ש4 ו-3 יוכלו להצטרף אתנו, הוא חיפש מישהו עם קול חזק ומצא את הלפגוט למרות שאין לו כלל קירבה משפחתית עם הטנור העולמי, להיפך – יש לו קול של מגה-פון משטרתי. למה לדחוף את 4 ו-3 למניין שלנו? שיסתדרו עם 2, זה גם לא הכי בטיחותי. הדבר החשוב הוא חזן עם קול נעים וחתוך ומי שלא התברך בזה שיחפש כישורים אחרים להתבלט בהם.

אבל זה כלום לעומת הפרשיה של השעות. פתאום 6 נהיו צדיקים ורוצים מגן אברהם שזה דבר יפה אבל לא על חשבון אשתי והילדים שצריכים להתעורר ב-8:15 מנהימות העורב של הלפגוט.

בגלל שאני טיפוס מבליג הצעתי פשרה שנתפלל בנץ. אם חומרות דוחות גזל שינה – למה שלא ניקח אותן צעד אחד קדימה ושעה-שעתיים אחורה. דיברתי עם אייזנבאך הזקן והוא דווקא נהנה מהרעיון אבל נוימן דחה על הסף כל ניסיון פשרה, גם את ההצעה להתפלל בנץ הנראה שהוא שש דקות אחרי.

המשכתי במדיניות ההבלגה שלי ושמרתי על איפוק אבל שיערתי שהאירוע הבא הוא לא שאלה של האם אלא של מתי. צדקתי.

אין חולק שמניין פלג המנחה בשעון קיץ הוא צורך אלמנטרי בסיסי; הילדים הפוכים; ההורים ממוטטים; המיטה קורצת. אלא שהדחיינות הטבעית שלנו מנחה אותנו בניגוד להיגיון הזה ושבת נכנסת ברגע האחרון המותר.
כל מה שחסר הוא רק לוח זמנים מחייב.

לו המניין שלנו עם השם הלא מקורי 'יושבי ביתך', יתקיים לפי זמני פלג המנחה, כל ששת הבניינים יקבלו שבת מוקדם שזה לכשעצמו מנהג מבורך וסגולה נגד הקורונה; ישכימו לישון או אפילו יספיקו כמה דפי גמרא אחרי הסעודה; יקומו רעננים לשחרית וכתוצאה מזה יתפללו בריכוז וכוונה משופרים; בשבת בצהריים יהיה פנאי להורים הערניים לזמן איכות עם הילדים בתוך התקופה הלא קלה הזו.

כל זה יכול היה להתממש אלא שנוימן דרש 10 חתימות במקום לתת לציבור פעם אחת לטעום את הטעם של הרעיון המצוין הזה ואחר-כך לדבר על החתמות.
כדרכי – שוב שלטתי בעצמי והתפללתי פלג המנחה ביחידות, אבל כשנוימן נעמד מול העיניים שלי וחילל שבת עם סיגריה בוערת אחרי השקיעה של פלג, זה אצלי גבול אדום – העברתי את הסטנדר למרפסת כביסה.

החיים במרפסת כביסה לא היו הכי קלים בפרט בערב פסח עם כל המערך של הכביסות אבל מתברר שגם ברמב"ם 18 תפס את המושכות גבאי קורונה שבנוסף מינה את עצמו לחזן למרות קולו הלא גבוה בגלל שהוא חיוב. קצת היה קשה לשמוע אותו אבל ידעתי שזה המניין האחרון שנשאר לי והגנתי עליו בציפורני. זכור לטוב שרעבי מרמב"ם 20 שה''אמנים' הארוכים שלו סייעו לי רבות בהתמקדות.
אני לא יכול להתערב לרמב"ם בשיקולים אבל לדעתי הגבאי והחזן צריכים להיות שני אנשים שונים כדי למנוע ניגוד אינטרסים.

המסמרים בארון הקבורה של מרפסת הכביסה היו ניגוני ההלל של 7, הם השתלטו על כל מרחב השמע וגם קולו המסתלסל של שרעבי לא יכול היה להם

כבר חששתי שאאלץ להצטרף לתפילה המשודרת של קול ברמה אבל אז הגיע המחקר האיטלקי שטרף את הקלפים וטען שהנגיף עובר גם באמצעות גלי קול. כולם חיכו בחרדה לתוצאות ההרסניות של שירת מה-נשתנה בחלונות אך לפי-שעה כל המניינים נסגרו ושקט מבורך ירד על כלל המרפסות.
פורסם פה בפרוג ע"י אחד הניקים

הכי שווה ברחוב שלנו!!!
פתחו מניין אחד מסודר לכל הדיירים
נקרא בית כנסת "מציץ מן החלונות" (מקווה שלא טעיתי בשם....)
אסור לאף מתפלל לצאת מפתח ביתו
מי שאין לו חזית יכול לצאת לחצר הפנימית של הבניין
החזן התורן עומד על גג הבניין שלו כך שכולם יוכלו לשמוע
תפילות בשעות נורמליות
שחרית- מניינים קטנים כדי לא להעיר את הישנים
מנחה וערבית- מניין אחד גדול

ותפילות שבת עולות על כולנה!!!!
מנחה- נוסח עדות המזרח
קבלת שבת- עממי
ערבית- נוסח חסידי

ומוסף- זכינו שברחוב שלנו גר אחד מהחזנים של בויאן- שיש לו קול יפייפה וגבוה ככה שכולנו נהנים.

ככה כל התפילות מסודרות כולל קריאת התורה.

התפילות כולן ללא רמקול- בחרו שכנים עם קול חזק וברור

ובשאר השעות שקט ושלווה.

ומדובר ברחוב שעד שהתחילה הקורונה לא ידענו אפילו מי השכנים שלנו......
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מי שאין לו חזית יכול לצאת לחצר הפנימית של הבניין
מרגש!
אבל שאלה: מה קורה כשיש כמה כאלו שאין להם מרפסת בחזית???
האם זו לא בדיוק הסיבה שיש רבנים שאוסרים גם מנייני מרפסות???
וסליחה שתפסתי טרמפ על האשכול הזה.. אבל זה נושא כאוב לי
 

שואל ומשיב

משתמש מקצוען
שלחו לי כעת

עם המניין של החלון בסלון גמרתי כל עוד נוימן גבאי, נשארה לי רק המרפסת כביסה, שומעים משם את רמב"ם 18.

למרפסת של החדר ילדים לא התקרבתי מלכתחילה. אסור לי לשתף פעולה עם ההרחבה הפראית של 7 ולשמוע קריאת התורה מתוך אחת היחידות הלא חוקיות שלהם. לא הפסדתי הרבה – הם מתפללים יותר לאט מזיכרון דוד ושרים כל קדושה והלל.

מנייני המרפסות הקימו מרבצם אינספור גבאים וחזנים נולדים שלגודל הזוועה קיבלו קרש קפיצה נהדר למימוש חלומם החבוי. לא שאני מעריץ גדול של שיף – הגבאי הרגיל – אדרבה, לדעתי היה עליו לפרוש אחרי הסיפור של ימים נוראים, אבל מול ההתנהלות החובבנית של נוימן מ-6, שיף הוא גבאי השנה.

הטעות הראשונה שלו הייתה עם החזן. כדי ש4 ו-3 יוכלו להצטרף אתנו, הוא חיפש מישהו עם קול חזק ומצא את הלפגוט למרות שאין לו כלל קירבה משפחתית עם הטנור העולמי, להיפך – יש לו קול של מגה-פון משטרתי. למה לדחוף את 4 ו-3 למניין שלנו? שיסתדרו עם 2, זה גם לא הכי בטיחותי. הדבר החשוב הוא חזן עם קול נעים וחתוך ומי שלא התברך בזה שיחפש כישורים אחרים להתבלט בהם.

אבל זה כלום לעומת הפרשיה של השעות. פתאום 6 נהיו צדיקים ורוצים מגן אברהם שזה דבר יפה אבל לא על חשבון אשתי והילדים שצריכים להתעורר ב-8:15 מנהימות העורב של הלפגוט.

בגלל שאני טיפוס מבליג הצעתי פשרה שנתפלל בנץ. אם חומרות דוחות גזל שינה – למה שלא ניקח אותן צעד אחד קדימה ושעה-שעתיים אחורה. דיברתי עם אייזנבאך הזקן והוא דווקא נהנה מהרעיון אבל נוימן דחה על הסף כל ניסיון פשרה, גם את ההצעה להתפלל בנץ הנראה שהוא שש דקות אחרי.

המשכתי במדיניות ההבלגה שלי ושמרתי על איפוק אבל שיערתי שהאירוע הבא הוא לא שאלה של האם אלא של מתי. צדקתי.

אין חולק שמניין פלג המנחה בשעון קיץ הוא צורך אלמנטרי בסיסי; הילדים הפוכים; ההורים ממוטטים; המיטה קורצת. אלא שהדחיינות הטבעית שלנו מנחה אותנו בניגוד להיגיון הזה ושבת נכנסת ברגע האחרון המותר.
כל מה שחסר הוא רק לוח זמנים מחייב.

לו המניין שלנו עם השם הלא מקורי 'יושבי ביתך', יתקיים לפי זמני פלג המנחה, כל ששת הבניינים יקבלו שבת מוקדם שזה לכשעצמו מנהג מבורך וסגולה נגד הקורונה; ישכימו לישון או אפילו יספיקו כמה דפי גמרא אחרי הסעודה; יקומו רעננים לשחרית וכתוצאה מזה יתפללו בריכוז וכוונה משופרים; בשבת בצהריים יהיה פנאי להורים הערניים לזמן איכות עם הילדים בתוך התקופה הלא קלה הזו.

כל זה יכול היה להתממש אלא שנוימן דרש 10 חתימות במקום לתת לציבור פעם אחת לטעום את הטעם של הרעיון המצוין הזה ואחר-כך לדבר על החתמות.
כדרכי – שוב שלטתי בעצמי והתפללתי פלג המנחה ביחידות, אבל כשנוימן נעמד מול העיניים שלי וחילל שבת עם סיגריה בוערת אחרי השקיעה של פלג, זה אצלי גבול אדום – העברתי את הסטנדר למרפסת כביסה.

החיים במרפסת כביסה לא היו הכי קלים בפרט בערב פסח עם כל המערך של הכביסות אבל מתברר שגם ברמב"ם 18 תפס את המושכות גבאי קורונה שבנוסף מינה את עצמו לחזן למרות קולו הלא גבוה בגלל שהוא חיוב. קצת היה קשה לשמוע אותו אבל ידעתי שזה המניין האחרון שנשאר לי והגנתי עליו בציפורני. זכור לטוב שרעבי מרמב"ם 20 שה''אמנים' הארוכים שלו סייעו לי רבות בהתמקדות.
אני לא יכול להתערב לרמב"ם בשיקולים אבל לדעתי הגבאי והחזן צריכים להיות שני אנשים שונים כדי למנוע ניגוד אינטרסים.

המסמרים בארון הקבורה של מרפסת הכביסה היו ניגוני ההלל של 7, הם השתלטו על כל מרחב השמע וגם קולו המסתלסל של שרעבי לא יכול היה להם

כבר חששתי שאאלץ להצטרף לתפילה המשודרת של קול ברמה אבל אז הגיע המחקר האיטלקי שטרף את הקלפים וטען שהנגיף עובר גם באמצעות גלי קול. כולם חיכו בחרדה לתוצאות ההרסניות של שירת מה-נשתנה בחלונות אך לפי-שעה כל המניינים נסגרו ושקט מבורך ירד על כלל המרפסות.
אדיר. פשוט אדיר.
 

ש+

משתמש מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
מרגש!
אבל מה קורה כשיש כמה כאלו שאין להם מרפסת בחזית???
האם זו לא בדיוק הסיבה שיש רבנים שאוסרים גם מנייני מרפסות???
וסליחה שתפסתי טרמפ על האשכול הזה.. אבל זה נושא כאוב לי
הרחוב שלנו ספציפי מורכב מבניינים נמוכים ככה שבכל בניין יש רק 2 משפחות שלא פונות לחזית ולכן אחד עומד בקצה המגרש והשני בצד השני או אחד בחצר והשני התוך החדר מדרגות
(ויש לנו גם כמה משפחות לא דתיות שפונות לעורף והם למרבה הצער לא משתתפים בתפילות)
 

Yiskah Goteherer

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
לא יודעת מה המצב אצלכם.
אצלנו תעשיית הבוקסות פורחת.
אנשים מתפללים / מתחזנים / שרים / עורכים חידונים משפחתיים / מוסרים 'שמועס', והכל ברמקול, ובעוצמות בלתי נסבלות.
זה נושא למחקר, אגב, מה גורם לבנאדם להתאהב בקול של עצמו... אבל עד עת מחקר, מבקשת מאד: כל הדבוקים לרמקול, תנמיכו את עוצמת הסאונד. בבקשה.
החלונות בבית שלנו סגורים. התריסים מוגפים. ובכל זאת, אי אפשר לנהל שום שיחה שקטה והגיונית בין כותלי הבית, כשאתם פותחים את הבוקסה.
תודה על הרצון הטוב לזכות את הציבור בהאזנה לתפילה / לשיעור מוסר. תסתפקו ברצון הטוב...
את צודקת כשמדובר בניסיון לשמח ולרומם את מצב הרוח. בתפילה המצב קצת שונה. אצלנו בשכונה מתפללים שחרית, מנחה וערבית במניין רק בצורה כזאת. רמקולים ובוקסות. לפעמים הזמנים פחות קולעים לנוחות שלנו. אבל זו מצווה. ומצוות אמנם לא תמיד נוחות אבל זו זכות. זו זכות לעשות אותן וזכות לא פחות לסבול למענן.
 

dvory

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
אצלנו בשכונה מתפללים שחרית, מנחה וערבית במניין רק בצורה כזאת.
גם אצלנו התפילות נערכות ברוב עם וחלונות, והבוקסות עוזרות לפעמים. וכל תפילה כזאת מרגשת ומדמיעה - אחד הבונוסים שהביאה הקורונה לחיינו. לא כתבתי על תפילות כאלה, שנערכות במניין מסודר, בעוצמת קול סבירה. התכוונתי לשכנים שמהדהדים את עצמם לעצמם. ובעוצמות לא סבירות. והם עושים זאת, אגב, בלי שום התחשבות במניין המשותף. הערב עקבתי מהחלון אחרי השכנים שניסו להתפלל ערבית. לצערם ולצערי, אחד השכנים, שקנה בוקסה עם עוצמת סאונד לא חוקית, לא ממש אפשר להם. הוא החליט לספר לכולנו, בדיוק אז, מעשייה חסידית. וזאת לא הייתה מעשיה קצרה...
עליו ועל חבריו במועדון הרמקולאים כתבתי.
 

Yiskah Goteherer

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
גם אצלנו התפילות נערכות ברוב עם וחלונות, והבוקסות עוזרות לפעמים. וכל תפילה כזאת מרגשת ומדמיעה - אחד הבונוסים שהביאה הקורונה לחיינו. לא כתבתי על תפילות כאלה, שנערכות במניין מסודר, בעוצמת קול סבירה. התכוונתי לשכנים שמהדהדים את עצמם לעצמם. ובעוצמות לא סבירות. והם עושים זאת, אגב, בלי שום התחשבות במניין המשותף. הערב עקבתי מהחלון אחרי השכנים שניסו להתפלל ערבית. לצערם ולצערי, אחד השכנים, שקנה בוקסה עם עוצמת סאונד לא חוקית, לא ממש אפשר להם. הוא החליט לספר לכולנו, בדיוק אז, מעשייה חסידית. וזאת לא הייתה מעשיה קצרה...
עליו ועל חבריו במועדון הרמקולאים כתבתי.
את צודקת לגבי זה. דרך אגב. כתבתי בשורה הראשונה שאני מסכימה איתך כשלא מדובר על התפילות.
 

מ.ב.

משתמש מקצוען
עוד דבר חשוב:
בשבת וחג לא לקיים מניינים למנחה גדולה רוב ככל הציבור נח בשעות האלו! גזל שינה!
אין לאף אחד לאן למהר
 

צריח

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מחאה
בלי לפגוע באף אחד ברצוני להביע מחאה גדולה על כל הזלזול שנשמע כאן על תפילות ועניית אמן בקול אפשר להבין מי שכותב שזה מפריע לו
אבל מי שמנסה לעשות ליצנות מהתפילה
זה לא ראוי

ומוטב לדעתי שמי שעשה כן יחזור בו
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
שלחו לי כעת

עם המניין של החלון בסלון גמרתי כל עוד נוימן גבאי, נשארה לי רק המרפסת כביסה, שומעים משם את רמב"ם 18.

למרפסת של החדר ילדים לא התקרבתי מלכתחילה. אסור לי לשתף פעולה עם ההרחבה הפראית של 7 ולשמוע קריאת התורה מתוך אחת היחידות הלא חוקיות שלהם. לא הפסדתי הרבה – הם מתפללים יותר לאט מזיכרון דוד ושרים כל קדושה והלל.

מנייני המרפסות הקימו מרבצם אינספור גבאים וחזנים נולדים שלגודל הזוועה קיבלו קרש קפיצה נהדר למימוש חלומם החבוי. לא שאני מעריץ גדול של שיף – הגבאי הרגיל – אדרבה, לדעתי היה עליו לפרוש אחרי הסיפור של ימים נוראים, אבל מול ההתנהלות החובבנית של נוימן מ-6, שיף הוא גבאי השנה.

הטעות הראשונה שלו הייתה עם החזן. כדי ש4 ו-3 יוכלו להצטרף אתנו, הוא חיפש מישהו עם קול חזק ומצא את הלפגוט למרות שאין לו כלל קירבה משפחתית עם הטנור העולמי, להיפך – יש לו קול של מגה-פון משטרתי. למה לדחוף את 4 ו-3 למניין שלנו? שיסתדרו עם 2, זה גם לא הכי בטיחותי. הדבר החשוב הוא חזן עם קול נעים וחתוך ומי שלא התברך בזה שיחפש כישורים אחרים להתבלט בהם.

אבל זה כלום לעומת הפרשיה של השעות. פתאום 6 נהיו צדיקים ורוצים מגן אברהם שזה דבר יפה אבל לא על חשבון אשתי והילדים שצריכים להתעורר ב-8:15 מנהימות העורב של הלפגוט.

בגלל שאני טיפוס מבליג הצעתי פשרה שנתפלל בנץ. אם חומרות דוחות גזל שינה – למה שלא ניקח אותן צעד אחד קדימה ושעה-שעתיים אחורה. דיברתי עם אייזנבאך הזקן והוא דווקא נהנה מהרעיון אבל נוימן דחה על הסף כל ניסיון פשרה, גם את ההצעה להתפלל בנץ הנראה שהוא שש דקות אחרי.

המשכתי במדיניות ההבלגה שלי ושמרתי על איפוק אבל שיערתי שהאירוע הבא הוא לא שאלה של האם אלא של מתי. צדקתי.

אין חולק שמניין פלג המנחה בשעון קיץ הוא צורך אלמנטרי בסיסי; הילדים הפוכים; ההורים ממוטטים; המיטה קורצת. אלא שהדחיינות הטבעית שלנו מנחה אותנו בניגוד להיגיון הזה ושבת נכנסת ברגע האחרון המותר.
כל מה שחסר הוא רק לוח זמנים מחייב.

לו המניין שלנו עם השם הלא מקורי 'יושבי ביתך', יתקיים לפי זמני פלג המנחה, כל ששת הבניינים יקבלו שבת מוקדם שזה לכשעצמו מנהג מבורך וסגולה נגד הקורונה; ישכימו לישון או אפילו יספיקו כמה דפי גמרא אחרי הסעודה; יקומו רעננים לשחרית וכתוצאה מזה יתפללו בריכוז וכוונה משופרים; בשבת בצהריים יהיה פנאי להורים הערניים לזמן איכות עם הילדים בתוך התקופה הלא קלה הזו.

כל זה יכול היה להתממש אלא שנוימן דרש 10 חתימות במקום לתת לציבור פעם אחת לטעום את הטעם של הרעיון המצוין הזה ואחר-כך לדבר על החתמות.
כדרכי – שוב שלטתי בעצמי והתפללתי פלג המנחה ביחידות, אבל כשנוימן נעמד מול העיניים שלי וחילל שבת עם סיגריה בוערת אחרי השקיעה של פלג, זה אצלי גבול אדום – העברתי את הסטנדר למרפסת כביסה.

החיים במרפסת כביסה לא היו הכי קלים בפרט בערב פסח עם כל המערך של הכביסות אבל מתברר שגם ברמב"ם 18 תפס את המושכות גבאי קורונה שבנוסף מינה את עצמו לחזן למרות קולו הלא גבוה בגלל שהוא חיוב. קצת היה קשה לשמוע אותו אבל ידעתי שזה המניין האחרון שנשאר לי והגנתי עליו בציפורני. זכור לטוב שרעבי מרמב"ם 20 שה''אמנים' הארוכים שלו סייעו לי רבות בהתמקדות.
אני לא יכול להתערב לרמב"ם בשיקולים אבל לדעתי הגבאי והחזן צריכים להיות שני אנשים שונים כדי למנוע ניגוד אינטרסים.

המסמרים בארון הקבורה של מרפסת הכביסה היו ניגוני ההלל של 7, הם השתלטו על כל מרחב השמע וגם קולו המסתלסל של שרעבי לא יכול היה להם

כבר חששתי שאאלץ להצטרף לתפילה המשודרת של קול ברמה אבל אז הגיע המחקר האיטלקי שטרף את הקלפים וטען שהנגיף עובר גם באמצעות גלי קול. כולם חיכו בחרדה לתוצאות ההרסניות של שירת מה-נשתנה בחלונות אך לפי-שעה כל המניינים נסגרו ושקט מבורך ירד על כלל המרפסות.
הדפסתי ותליתי בבית
מושלם.
 

שרית קובל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
למה להתלונן בפרוג?
א"א לגשת לשכנים ולבקש להנמיך?
אני התקשרתי, והסבירו לי שישנם מצטרפים למנין ממרחק גדול, ולכן ישנו קושי להוריד ווליום,
אך לאחר שהסברתי בצורה מאד עדינה שזה מפריע לעוד שכנות, ונשמח להצטרף למנין אבל בווליום מעט נמוך יותר,
הגבאי בשמחה העביר את המיקום של הרמקול, וכעת זה יותר נעים לשמיעה.

לגבי אלו שמדליקים מוזיקה בקולי קולות, אי אפשר להתקשר אליהם - כי הם לא שומעים את צלצול הטלפון, כי המוזיקה מפריעה להם :) [מחייכת כמובן]
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

חיבורים • אתגר 18

לוח מודעות

למעלה