בקשה ליעוץ דחוף בענין רישיונות לבניה

סופרוומן

משתמש מקצוען
שואלת בשביל חברה. השכנים מתחתיה בנו מרפסת בלי אישורים וחתמו לה שאם היא בעתיד תרצה לבנות הם יאפשרו לה. כיום היא רוצה לבנות והם מסכימים בתנאי שיבנו להם את כל המעטפת + מרפסת חלופית על חשבונה. הם טוענים כי אדריכלית אמרה להם שזה החוק. האמנם?!
יצוין כי יש אשורים לבניה (של החברה) בעירייה.
 

מנחם הויזמן

משתמש רשום
למיטב ידיעתי חוק התכנון והבניה לא קובע מי ישלם על איזה בניה.

יתכן והעיריה דורשת שהשכנה למעלה לא תבנה בלי שהשכנה למטה תבנה. לפעמים זה הוראה מפורשת בתב"ע ולפעמים זה בקשה/דרישה של העיריה ואז יש אולי אפשרות לקבל הקלה מזה. כדאי לשאול אדריכל שעובד באזור הספציפי הזה.

לגבי מי צריך לשלם על מה, כדאי להתייעץ עם דיין.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה