דו"ח בעקבות האשכולות על דו"חות בתח"צ

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
בעקבות האשכולות הרבים על דו"חות בתח"צ והחקיקה בעניין בפעילותו של הרב פינדרוס.
ציטוטים מפרוטוקול הועדה מהדיון הראשון שלה בנושא (בדיון השתתף גם @איצ'ה קו המידע וזה שוב המקום להודות לו על הפעילות הציבורית שלו), עם מעט קטעי קישור על דעתי. אולי זה ילמד אותנו משהו על ההתנהלות של חברות התח"צ, ועל איך שהם מתייחסים ועושים כל שביכולתם על מנת לשרת את ציבור הנוסעים (ככה לפחות חלק מחברות התח"צ מדגישות במענה לתלונות).
עיקר השינוי הוא בהצעת החוק שתפסיק את הקשר בין כמות הדו"חות לשכר שמקבל הפקח. אבל יש כאן דוגמא שלכאורה על פניו מראה איך נציג של חברת תח"צ מתנהל בהצגת נתונים בועדה.
יש מקום להניח שכל ההתנהלות שלהם מול משרד התחבורה, מול בתי המשפט כשהם נתבעים, ומולנו הנוסעים היא דומה.
אז זה רק ציטוטים (גם טעויות הכתיב), והדברים מדברים בעד עצמם, עם קצת קטעי קישור והערות קטנות שהן דעתי האישית בלבד.
ניר לנדאו הוא נציג אגד לועדה (בפרוטוקול הוא מוגדר: סמנכ"ל מינהל, חברת אגד)
קישור לפרוטוקול המלא

ניר לנדאו:
... בבדיקות שנעשו בעיקר בשנתיים האחרונות, מעל 20% לא מתקפים באוטובוסים. זאת אומרת יש בעל עסק, הוא מנהל עסק, נכנסים 100 אנשים לחנות שלו, 20 אנשים לא משלמים, לא מתקפים. זאת נקודת המוצא. ... שיקול הדעת הוא אחר מתי שיש 20% של המתקפים ושמעתי את התיאורים הדרמטיים, ואני לא מכיר פלוגות של פקחים, ...
....
כל מה שנדרש זה לתקף, ויש שיקול דעת, אנחנו ערניים לתקופה, אנחנו ערניים למצב הרוח, אנחנו ערניים להכול. אבל 20% מכמות האנשים לא מתקפים באוטובוסים.


שוב ושוב נציג אגד מדבר על 20% שלא מתקפים.
בהמשך הפרוטוקול פונה נציג אגד ליו"ר הועדה:


ניר לנדאו:
אתה מוכן רגע לשאול את הנכבדים, כל אחד פה זה מעניין, מה כמות הנוסעים שלא משלמים בכל חברה?
....

ניר לנדאו:
אני שואל על כמות האי-תיקופים, כמה אצל כל מפעיל בתחבורה הציבורית?
....

בועז הירש:
בועז מהרכבת הקלה. ... צוות אב לתחבורה, לפי שיטת המדידה שלו טוען ל-19% של לא משלמים, אצלנו הנתונים יותר נמוכים בסביבות 9-10 אחוז לפי המדידה שלנו.

קריאה:
שניהם יותר נמוכים מאגד.

ניר לנדאו:
ואצלכם כמה?
....

קריאה:
בין 15-20 תלוי באזור. אגב, בחרדי פחות.

ניר לנדאו:
ועוד איה חברות יש פה בסביבות 15-20?

מירי:
מירי מחברת אקסטרה, בין 15-20.

היו"ר יצחק פינדרוס:
כמה אצלכם באגד?

שימו לב שינוי חד לפניכם

ניר לנדאו:
לאור הפעילות המבורכת שעשינו, בסביבות 10.

קריאה:
מקודם נאמר 20 אני רק מדייק.

ניר לנדאו:
אני אמרתי 20, יצאנו לדרך עם 20, עכשיו אנחנו עומדים על 10. זה נתון שנמצא והרשות יודעת ומכירה. זאת אומרת אגד היחידה שלקחה את הנחיות הרשות כמו שצריך, גם מאינטרסים עסקיים, אני לא אומר, וכרגע הורידה בחצי בטווח של שנה וחצי את הנתון הזה. כאשר על פי הנתונים, ויושב פה יושב-ראש הרשות בשוק התחבורה בין 20 ל-20 ומשהו לא מתקפים באוטובוסים, וקרה אגד שיצאה לדרך הזאת ביחד עם הרשות לפני שנה וחצי זה עשרה.

בהתחלה הוא מדבר שוב ושוב על 20% בשנתיים האחרונות שלא מתקפים, ולא מזכיר את "הפעילות המבורכת" של אגד. ורק אחרי קבלת הנתונים מהחברות האחרות ואחרי שיו"ר הועדה הרב פינדרוס מעמת אותו עם כמות התלונות הגדולה כנגד אגד מול שאר החברות אנו שומעים על הפעילות המבורכת של אגד שהורידה את כמות האי תיקופים ל-10%.

שמא נשאל אולי הירידה לקטנות של 10 או 20 אחוז לא כל כך חשובה ומעניינת את נציג אגד.
אז בואו נראה מה קורה כשנציגת ארגון 15 דקות מדברת:


איריס דור-און:
איריס דור-און, 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית. האמת שלא התכוונתי להעלות את זה, אבל מאחר שזה עלה, אני חייבת להגיד שמתוך כל התלונות שקיבלנו על פקחים שהאמת אנחנו לא מקבלים כל כך הרבה, 70% מהתלונות הן על אגד, למרות שהם מהווים 28% מהנסיעות באוטובוסים. ...

ואחרי הדברים האלה לנציג אגד דוקא מאוד חשוב הדיוק בנתונים:

ניר לנדאו:
את יודעת כמה תלונות אגד קיבלה במספר?

איריס דור-און:
אני יודעת מה הפניות למוקד שלנו.

ניר לנדאו:
במספר, כי בסוף צריך לא להטעות ולהיות מדויק.
....

ניר לנדאו:
היא קיבלה תלונות כארגון 15 דקות. 70% מ-20? 70% מ-30? 70% מ-5? מ-50?

איריס דור-און:
היו לנו כ-2,300 פניות ב-2023 בשלל נושאים. מתוכם כ-11% היו לגבי נושא של פקחים.

ניר לנדאו:
11% מ-2,000?

אכן, כדברי נציג אגד חשוב להיות מדוייקים ולא להטעות.
לא אמרתי שום דבר רק ציטטתי ונתתי מעט דברי קישור והסבר על דעתי בלבד.
 
נערך לאחרונה ב:

ראובן שפירא

משתמש פעיל
אני לא מאוד מתחבר לפרשנות שלך לדברים, אבל לא עברתי על כל הפרוטוקול.

יכול להיות שאגד הצליחה להוריד את כמות הנוסעים שאינם מתקפים מ20% ל10%, אבל בשיטה אלימה כ"כ שהרווח [לציבור] מזה לא שווה את ההפסד. זו צריכה להיות הנקודה לדיון.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
אני לא מאוד מתחבר לפרשנות שלך לדברים, אבל לא עברתי על כל הפרוטוקול.

יכול להיות שאגד הצליחה להוריד את כמות הנוסעים שאינם מתקפים מ20% ל10%, אבל בשיטה אלימה כ"כ שהרווח [לציבור] מזה לא שווה את ההפסד. זו צריכה להיות הנקודה לדיון.
ברור שהנקודה העיקרית היא אופן פעולת הפקחים וכו' ויש גם שינויים בעניין.
אני רציתי להראות נקודה אחרת והיא האופן בו נציג חברת תח"צ מציג את הנתונים. יכול להיות שהוא גם צודק אבל זה לא העניין.
העניין שכשחברה ובפרט חברת תח"צ משחקת בנתונים ומציגה אותם באופנים שונים, זה השירות שאנחנו מקבלים. כי במקום שהחברה תשפר ותשתפר היא קוברת את הפאשלות שלה בשלל הסברים ותירוצים.
אוטובוסים לא מגיעים? כי יש עבודות בכביש.
אוטובוס דילג על תחנות? כי היו הפגנות (אתמול).
האופן שבו הוא התנהל בדיון מצביע לטעמי ולדעתי בלבד על כל ההתנהלות הכללית שדי מתחמקת, ואת זה רציתי להראות.
 

היונגערמאן!!

משתמש חדש
לפי מה ששמעתי נחשף היום בוועדה שהפקחים מקבלים בונוסים על מהשהם קונסים אנשים.[באגד!] ולכן הם מחפשים לעשות זאת מה שיותר......
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
לא נעים לי לכתוב
הסתובבתי בחודש האחרון באוטובוסים במודיעין עילית בקווים הפנימיים
יש יותר מ20% שלא מתקפים את הרב קו
זה חבורות של בחורי ישיבה שעולים יחד בתחנה אחרי הישיבה ורצים לתפוס מקום
בנות ביסודי שעולות בחבורה ולא מתקפות
זה בחורת סמינר עם 4 ילדים קטנים שמדדים לתוך האוטובוס ולא זוכרים לשלם
זה פרחחים/ נוער מתמודד שעולים עם האוזניות ישר לספסלים האחרונים
זה אברך שעלה עם עגלת תינוק ושקיות מיש חסד
בכל נסיעה שהייתי היה כמה וכמה שלא שילמו!!!
ראיתי גם שעלה מבקר וכ20 נוסעים מתחילים לתרץ לו תירוצים !


מאז , אני כבר פחות מתחבר לטענות על הפקחים
כי אם בכל נסיעה יש הרבה שמתחילים עם תירוצים, בשלב מסוים אמור להימאס להם
והם אמורים להפסיק להאמין לכולם גם לכאלה שבאמת יש להם סיבה.
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
צר לי
אך לא ההתחברתי לכל הדיון
אם כולם ישלמו לא יהיו פקחים
אם העונש על אי תיקוף לא יהיה 180 ש"ח עם אפשרות בריחה אלא 5000 ש"ח בטוחים אף אחד לא יעז לא לשלם.
כשלא משלמים זה פוגע בכולנו יותר מאי אלו שנפגעו מאלימות של פקחים.
מי כמו @יוסי ב.ק יודע את זה שכמות הנסיעות המאושרות תלוי ממש על כמות התיקופים.
שהם יטפלו בדתות, באופק חדש, ובעוד.
את הפקחים צריך למגר על ידי שלא יהיה להם תעסוקה.
מעצבן? נכון.
אני חושב שזו האמת.
אם שיפור אתם רוצים, רוצו לשלם.
 

משה 05276

משתמש מקצוען
@איצ'ה קו המידע
האם זה נכון ש 90 אחוז מהתלונות מתבררות כלא נכנות

ציטוט מפרוטוקול
<< אורח >> זיו יותם: << אורח >>

אני רוצה לומר, הוועדה הזאת מתעסקת בתלונות ציבור. איצ'ה יודע, ארגון 15 דקות יודע, קוראים לי יותם מהתפעול של אגד, אני מטפל תלונה תלונה. 90% מהתלונות של הציבור נגד מבקרים מתבררות אחרי מצלמות גוף כאינן נכונות. האחוז הבודד הזה, אפשר לנהל עליו דיון, אבל אני לא יודע כמה תלונות מפה אכן נבדקו לעומק. איצ'ה יודע, אני מדבר איתו פעמיים בשבוע.
 

משה 05276

משתמש מקצוען
לא נעים לי לכתוב
הסתובבתי בחודש האחרון באוטובוסים במודיעין עילית בקווים הפנימיים
יש יותר מ20% שלא מתקפים את הרב קו
זה חבורות של בחורי ישיבה שעולים יחד בתחנה אחרי הישיבה ורצים לתפוס מקום
בנות ביסודי שעולות בחבורה ולא מתקפות
זה בחורת סמינר עם 4 ילדים קטנים שמדדים לתוך האוטובוס ולא זוכרים לשלם
זה פרחחים/ נוער מתמודד שעולים עם האוזניות ישר לספסלים האחרונים
זה אברך שעלה עם עגלת תינוק ושקיות מיש חסד
בכל נסיעה שהייתי היה כמה וכמה שלא שילמו!!!
ראיתי גם שעלה מבקר וכ20 נוסעים מתחילים לתרץ לו תירוצים !


מאז , אני כבר פחות מתחבר לטענות על הפקחים
כי אם בכל נסיעה יש הרבה שמתחילים עם תירוצים, בשלב מסוים אמור להימאס להם
והם אמורים להפסיק להאמין לכולם גם לכאלה שבאמת יש להם סיבה.

צר לי
אך לא ההתחברתי לכל הדיון
אם כולם ישלמו לא יהיו פקחים
אם העונש על אי תיקוף לא יהיה 180 ש"ח עם אפשרות בריחה אלא 5000 ש"ח בטוחים אף אחד לא יעז לא לשלם.
כשלא משלמים זה פוגע בכולנו יותר מאי אלו שנפגעו מאלימות של פקחים.
מי כמו @יוסי ב.ק יודע את זה שכמות הנסיעות המאושרות תלוי ממש על כמות התיקופים.
שהם יטפלו בדתות, באופק חדש, ובעוד.
את הפקחים צריך למגר על ידי שלא יהיה להם תעסוקה.
מעצבן? נכון.
אני חושב שזו האמת.
אם שיפור אתם רוצים, רוצו לשלם.
אין מושג כמה משלמים כמה לא
וברור לי שצריך להעניש ולקנוס את מי שלא משלם
אבל פקח הוא נציג נותן השרות וצריך להתנהג בהתאם.

ציטוט מהפרוטקול :
<< יור >> היו"ר יצחק פינדרוס: << יור >>

אנחנו מדברים על עיקרון. אנחנו לא מדברים על תלונה ספציפית. הדיון בוועדה הוא לא על תלונה ספציפית אם היא מוצדקת או לא. זה על תפיסה ועל תחושה. אם בסוף יושבים פה 5-6 ארגונים ואומרים לך שיש בעיה באגד; למה אומרים את זה על אגד? הרי נוסעים הם עם הרבה חברות. אומרים שיש בעיה, ואומרים בין השאר יש בעוד מקומות. יש משהו שצריך לעשות בדק בית. אתה מתעלם, אתה אומר תשמע בהקלטה זו וזו בסוף הפקח קיבל מכות. אני שואל אז למה הפקח בקווים לא קיבל מכות?

<< אורח >> ניר לנדאו: << אורח >>

אבל אולי הוועדה מתעלמת?



<< יור >> היו"ר יצחק פינדרוס: << יור >>

שמה? שהביאו 300 מיליון שקלים למדינת ישראל? אני אומר לך עכשיו כחבר נבחר, מעניין את הסבתא שלי ה-300 מיליון שקלים אם הדבר הזה יוצר אלימות מול אזרחים. אל תבוא פה לוועדה בכנסת ותציג לי 300 מיליון שקלים מול אלימות כלפי אזרחים. אתה יודע מה, יש לי פתרון יותר טוב מ-300 מיליון שקלים, אני מקצץ מיליארד שקלים למשטרה, תהיה קצת אלימות ברחובות, לא נורא, העיקר הרווחנו מיליארד שקלים. זה בעצם מה שאתה אומר לי. תחשוב רגע על מה אמרת עכשיו, אני אקצץ למשטרת ישראל מיליארד שקלים, תהיה קצת יותר אלימות ברחובות, וואלה חסכתי כסף. אחד עומד מול השני? נו באמת חבר'ה, תהיו רציניים.
 

משה זאב

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
בשלב מסוים אמור להימאס להם
והם אמורים להפסיק להאמין לכולם גם לכאלה שבאמת יש להם סיבה.
אם הינך קוסם אולי תבוא ותראה איך מתנהגים הפקחים של אגד בירושלים, ואולי אז תתחבר יותר לטענות על הפקחים,
שבשלב מסוים זה כבר נמאס על האנשים שכל כמה דקות בודקים אותם כאילו לא יודע מה הם עשו,
ואגב שווה בדיקה כמה פחות משלמים לדוגמה בחברות - אקסטרה וסופרבוס, ששם משום מה אין התנהלות כזו של פקחים.
צר לי
אך לא ההתחברתי לכל הדיון

הגולם החולם

 

משה 05276

משתמש מקצוען
<< יור >> היו"ר יצחק פינדרוס: << יור >>



אני רוצה לחזור לסיכום. אני חושב שעולה פה תמונה – הייתי אומר, בלשון המעטה – לא מוצלחת, של מעגל. איפה אתה רוצה להתחיל את המעגל? אתה יכול להגיד אני לא רוצה להתחיל את המעגל, זכותך. אני הצעתי לך. אתה רוצה להגן על העובדים? חלק מההגנה על העובדים זה לעצור את המעגל הזה. המעגל הזה הוא מעגל בלתי אפשרי. צריך לעשות הכול בשביל להוריד את מספר האנשים שלא מתקפים ולא משלמים, זה ברור. צריך לעשות הכול כדי להוריד את זה, השאלה לא במחיר של להעמיד אנשים בסיכון, לא במחיר של לא לתת לאנשים סמכויות. ולכן, אחד תלוי בשני.



בסוף, בסופו של דבר, דבר ראשון לא יכולה להיות במערכת סבירה ונורמלית מדידה לפי כמות דוחות, צריך לשנות את הסכם השכר, ובזה אתם חלק מהסכם השכר, אתם לא חלק בלתי נפרד, ההסתדרות היא חלק מהסכם השכר וצריך לשנות את הדבר הזה. זה אחד.



אני חושב שמשרד התחבורה כן צריך לשים לב לדבר הזה, בטח אם מדברים עם משרד המשפטים על סמכויות. פקח מצטיין לא צריך להיות בחלק הזה, וחייב להיות יותר שיקול דעת לפקחים ויותר מיקוד בנושא, כמו שאמרנו ואני מסכים, עם אלה שבעצם עולים בלי לשלם, אלה שרוצים לא לשלם, אלה שבורחים, לא אלה ששילמו בעצם ויש בעיה טכנית כרגע בתיקוף כי יש לו חופשי חודשי שנתי, או חופשי חודשי ואין לו אינטרס, צריך לראות איך להתמקד בדבר הזה. ונכון, להרגיל את הנוסעים האלה לתקף ולמצוא את הדרך איך, במסגרת החוזה שלכם מול החברות, הדבר הזה יבוא לידי ביטוי. כמו שאני לא יודע למה, אבל בסופו של דבר הוא בא לידי ביטוי מול חברות אחרות ופחות מול חברת אגד.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אני מתקשה להאמין שיש 10% שלא מתקפים בירושלים.
ולפני כן היו 20% .
לא מאמין.
=============
הנושא עקרוני
לא יתכן והחברה בכלל והפקח בפרט ירוויחו אישית מהדוחות.
ברגע שהם מקבלים את הכסף לכיסם, אז הם כל הזמן ינסו לתת דוחות גם בלא הצדקה.
וכיצד נאמין להם שאכן היה צריך לתת דוח ?
הפקח נוגע בדבר.

חובה לנתק את הקשר בין הקנס לחברה בכלל ובמיוחד לפקח בפרט.
זה ישנה דרמטית את ההתנהלות שלהם.
 

משה זאב

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אגד טענה שהיה 20 אחוז והם ירדו ל10 אחוז
שכוייח אז עכשיו אולי אפשר קצת להרגיע ולהתנהג כמו שמתנהגים בחברות האחרות, - רק הצעתי.
ברגע שהם מקבלים את הכסף לכיסם, אז הם כל הזמן ינסו לתת דוחות גם בלא הצדקה.
וכיצד נאמין להם שאכן היה צריך לתת דוח ?
בדידי הוה עובדה של מתן קנס ללא הצדקה אחרי שתִקַפתי (בטענה שתִקַפתי כשראיתי את הפקחים) כשיש לי חופשי שנתי.. (כנראה חשב שאני רוצה לדפוק את אגד..)
וב"ה בוטל אחרי ערעור ואיום לפנות לערכאות בתביעה לפיצויים וכו' (כמובן שלא הייתי עושה דבר כזה בלי שאלת רב)
ואח"כ נתנו אפשרות לתת עדות על אותו הפקח ולא הלכתי (לא ברור למה)
המסקנה שלי - לא הכל ברור וחלק (כנראה שאני לא פוליטיקאי..)
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה מסוג הדברים שכולם צודקים....
חובה לשלם מצד אחד, וחובה שהפקחים יתנהגו בצורה הולמת מצד שני.
הגיוני שמי שלא שילם ישלם קנס, לא הגיוני שיהיה תמריץ כספי לפקח שיעודד אותו...
קראתי בהרבה אשכולות כאן בפרוג על טענות כנגד פקחים. חלקם נראים צודקים וחלקם נשמעים לא צודקים. ואת זה צריך לאזן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה