מובא בשם החתם סופרהראשון יששכר.
ואח"כ כולם ישכר.
מקור? לא זוכר!
מובא בשם החתם סופרהראשון יששכר.
ואח"כ כולם ישכר.
מקור? לא זוכר!
אותיות אהו"י נקראות "אמות קריאה" שהם האותיות היחידות שבאים לפעמים רק להורות את דרך הקריאה ולא לשנות, כלומר, שאפילו אם נוריד אותם ונשים ניקוד זה ייקרא אותו דבר, לדוגמא "בְּנֵ בִנְיָמִן" ורק באופן זה חל הכלל של בגד כפת רפה אחרי אהו"י. אבל במקרה של פתח עם יו"ד לאחריו, אלמלא היו"ד הקריאה משתנית לפתח רגיל, הרי זה מוכיח שהיו"ד היא במקרה זה לא אם קריאה אלא עיצור כמו כל אות נחה בסוף תיבה שהיא מורגשת אך ללא תנועה, [נ.ב. וזה גם הסיבה ש"ע" בסוף תיבה לא נחשב לאם קריאה כגון "נשבע" כיון שהע' משנה את ההגייה של הב']. מקווה שהובנתי.וכן וַתִּקְרְב֣וּן אֵלַי֮ כֻּלְּכֶם֒
ולמה בני לא נחשב לעיצור?
עִם־בְּנֵֽי־בִנְיָמִ֥ן אָחִ֖י אִם־אֶחְדָּ֑ל
מקורמובא בשם החתם סופר
ספרדי או אשכנזי?את הספר "טעם למקרא" (בצירוף דיסק שמע וערכת כרטיסים, לימוד טעמי המקרא בשיטה חווייתית ומהנה, תומכי זיכרון, ציורים מרהיבים, משימות ושעשועונים, שאלות ותרגילים, תרגילים לשינון בהדרגה, הדרכה להכנת פרשה, תפקידי הטעמים, כללי הטעמים, מדיני קריאת התורה, גרמן חדש לבר מצוה והדרכה למורה בכיתה).
כבר כתבתי בעבר שייתכן שבכל מקרה אינו מעכב כיוון שהשינוי הוא רק ע"י הטעמים ולא בניקוד.בלת"ק
היום נפל לי אסימון, רוצה לשמוע אם זה באמת אסימון או שרק ביצה שתתפוצץ.
כל ילד יודע השבוע (פר' ויצא) לצטט את הרש"י על החילוק בין באה לבאה, בהוה ובעבר. ולפי זה אם הבעל קורא טועה וקורא את הראשון במלעיל ואת השני במלרע יהיה צריך לחזור.
היום חשבתי שאולי על פי הרש"י (כמה פעמים השבוע, ואחד פסוק לפני כן): "כל לשון הווה משתנה לדבר בלשון עתיד ובלשון עבר לפי שכל דבר ההוה תמיד כבר היה ועתיד להיות". אז עכ"פ הבאה השני אם קורא במלרע, אין צריך לחזור.
האמנם?
ורש"י חולק עליך ואומר בפירוש: "כל לשון הווה משתנה לדבר בלשון עתיד..."לא ייתכן לקרות בלשון עתיד רק בגלל שאחר כך ההווה הוא עתיד.
האמת שלא עיינתי ברש"י קודם, עכשיו עיינתי וראיתי שבאמת לא הבנתי את שאלתך.עיינת ברש"י בפנים?
מנחת שימחפש מקור לכך שהמילה הלה' תגמלו זאת - שבתחילת האזינו - נקראת כמילה אחת, למרות שנכתבת כשתי מילים. (ה לה')
וכן מקור לכך שהאות ל' היא בשוא נח, והאלף נשמעת במבטא. (בשונה מכל שמות ה' שהאל'ף נעלמת והלמ'ד בפתח)
בגד כפת בראש מלה דגושוַתֹּאמֶר אֵלַי תָּבוֹא (בראשית ל טז) למה התי'ו דגושה?
אם מפסיק אחרי אבי חוץ מזה שאינו נכון לפי הטעמים, הרי זה נשמע ח"ו כאומר שאלוקי אבי הוא אברהם. ולכן יפסיק באלוקי, אבי אברהם. שכך נשמע שאלוקיו הוא זה שגם היה אלוקי אביו.השיטמ"ק ומענה לשון כתבו תרוויהו
שיש להפסיק יפה בין אלוקי-אבי אברהם, אלוקי-אבי יצחק בשביל שלא ישמע שאלוקי יעקב הם אברהם ויצחק.
ולא זכיתי להבין מדוע אלוקי אבי-אברהם לא עדיף מיניה.
ולמה לא שהאלוקים של אבי הוא אברהם.כאומר שאלוקי אבי הוא אברהם
הוא אשר אמרתיולמה לא שהאלוקים של אבי הוא אברהם.
ולמה לא שהאלוקים של אבי הוא אברהם.
כי בהברה החסידית (גור צאנז בעלז) הצירי נשמע כמו פתח. ואֱלֹהֵי נשמע כמו אֱלֹהַי)הוא אשר אמרתי
למה הכוונה? אין הרגש מיוחד בזה שהוא דגש זה לא כמו "ב[גד] כפת".ולכאו', מי שלא ידגיש את הנו"ן הראשונה יצטרך לקרוא "חננני" בשלושה נוני"ם
יש אזושהי אופציה להדגיש את הנו"ן, לא?למה הכוונה? אין הרגש מיוחד בזה שהוא דגש זה לא כמו "ב[גד] כפת".
שעות אחרונות! אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח ממשיך לשעות בודדות 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: