חברה קטנה בשם "בלקו" משחררת גרסת ניסוי של מנוע חיפוש חדש, שלדבריה , יש בו מרכיב מפתח שחסר בגוגל, -המגע האנושי.
לפי בלקו, האינטרנט הפכה לרוויית אתרים דמויי ספאם בקצב גובר והולך, אתרים שנבנו ותוכננות במיוחד כדי להופיע גבוה בתוצאות של גוגל אבל עיקר התוכן שלהם ממוקד בשיווק ולא נמצא בהם תוכן איכותי ובעל ערך אמיתי.
הנוסחה, לפי ריץ' סקרנטה, מנכ"ל בלקו, היא לצמצם את החיפוש לקבוצת אתרים, שבני-אדם, לא מחשבים, אישרו את היותם מקורות מידע טובים לפי נושאים ספציפיים.
השיטה בהחלט נחשבת "מיושנת" בתעשיה שבה אלגוריתמים ממחושבים שפותחו ע"י מהנדסים בגוגל ומייקרוסופט במשך שנים, נחשבים לשיטה האידאלית למציאת מידע בים האינפורמציה המקוונת.
בלקו גייסה 24 מליון דולר למימון פיתוח המוצר שהיא מפתחת במהלך שלושת השנים האחרונות, כמה מהמשקיעים בחברה הם דמויות מפתח בתעשיית האינטרנט, ביניהם רון קונוויי שהשקיע בחברות טכנולוגיות כולל טוויטר וגוגל.
בלקו מצטרפת בזה לרשימה ארוכה של חברות שניסו את כוחן מול מנוע החיפוש של גוגל, בלא הצלחה יתרה יש לציין. "Cuil", מנוע חיפוש שהושק ב-2008 ע"י עובדי גוגל לשעבר, נסגר בשקט בספטמבר. "Powerset", מנוע שאמור לאפשר לאנשים לשאול שאלות בשפה טבעית, נרכש ע"י מייקרוסופט ב-2008.
גרג סטרלינג, יועץ אינטרנט ועורך בבלוג "Search Engine Land", אמר שהוא לא צופה שבלקו תהווה איום על גוגל מתישהו בעתיד הקרוב. עם זאת הוא אמר שהחברה פיתחה גישה יצירתית לחיפוש, גישה שעשויה להפוך להיות פופולרית כמנוע חיפוש משני לחיפושים מסויימים.
גוגל הגיבה בדיפלומטיות כששיחררה הצהר לפיה היא מקדמת בברכה תחרות שמסייעת למשתמשים להגיע למידע שימושי ומעניקה לאנשים אפשרויות בחירה חדשות.
בלקו משיקה את מנוע החיפוש עם ספריה מיוחדת של אתרים שיכולים לבפק תוצאות "נטולות ספאם" בשבע קטגוריות עיקריות: בריאות, מתכונים, מילות שירים, מלונות, רכב, מכללות ופיננסים.
בלקו גם מאפשר לכל משתמש ליצור ספריית אתרים משלו שמנוע החיפוש יחפש את המידע המבוקש רק מתוך המקורות שהמשתמש הגדיר כרלבנטיים או אמינים.
יש קסם בהתמקדות באיכות על פני כמות, אמר סטרלינג. "לא מעניין אותנו אם ישנם 30 מליון תוצאות או 40 מליון, זה יותר 'תנו לי את המידע שאני מחפש, באופן יעיל, כדי שלא אצטרך לתהות ותמוה בחיפושים אחריו בתוך כל השטויות האלה'"...
לפי בלקו, האינטרנט הפכה לרוויית אתרים דמויי ספאם בקצב גובר והולך, אתרים שנבנו ותוכננות במיוחד כדי להופיע גבוה בתוצאות של גוגל אבל עיקר התוכן שלהם ממוקד בשיווק ולא נמצא בהם תוכן איכותי ובעל ערך אמיתי.
הנוסחה, לפי ריץ' סקרנטה, מנכ"ל בלקו, היא לצמצם את החיפוש לקבוצת אתרים, שבני-אדם, לא מחשבים, אישרו את היותם מקורות מידע טובים לפי נושאים ספציפיים.
השיטה בהחלט נחשבת "מיושנת" בתעשיה שבה אלגוריתמים ממחושבים שפותחו ע"י מהנדסים בגוגל ומייקרוסופט במשך שנים, נחשבים לשיטה האידאלית למציאת מידע בים האינפורמציה המקוונת.
בלקו גייסה 24 מליון דולר למימון פיתוח המוצר שהיא מפתחת במהלך שלושת השנים האחרונות, כמה מהמשקיעים בחברה הם דמויות מפתח בתעשיית האינטרנט, ביניהם רון קונוויי שהשקיע בחברות טכנולוגיות כולל טוויטר וגוגל.
בלקו מצטרפת בזה לרשימה ארוכה של חברות שניסו את כוחן מול מנוע החיפוש של גוגל, בלא הצלחה יתרה יש לציין. "Cuil", מנוע חיפוש שהושק ב-2008 ע"י עובדי גוגל לשעבר, נסגר בשקט בספטמבר. "Powerset", מנוע שאמור לאפשר לאנשים לשאול שאלות בשפה טבעית, נרכש ע"י מייקרוסופט ב-2008.
גרג סטרלינג, יועץ אינטרנט ועורך בבלוג "Search Engine Land", אמר שהוא לא צופה שבלקו תהווה איום על גוגל מתישהו בעתיד הקרוב. עם זאת הוא אמר שהחברה פיתחה גישה יצירתית לחיפוש, גישה שעשויה להפוך להיות פופולרית כמנוע חיפוש משני לחיפושים מסויימים.
גוגל הגיבה בדיפלומטיות כששיחררה הצהר לפיה היא מקדמת בברכה תחרות שמסייעת למשתמשים להגיע למידע שימושי ומעניקה לאנשים אפשרויות בחירה חדשות.
בלקו משיקה את מנוע החיפוש עם ספריה מיוחדת של אתרים שיכולים לבפק תוצאות "נטולות ספאם" בשבע קטגוריות עיקריות: בריאות, מתכונים, מילות שירים, מלונות, רכב, מכללות ופיננסים.
בלקו גם מאפשר לכל משתמש ליצור ספריית אתרים משלו שמנוע החיפוש יחפש את המידע המבוקש רק מתוך המקורות שהמשתמש הגדיר כרלבנטיים או אמינים.
יש קסם בהתמקדות באיכות על פני כמות, אמר סטרלינג. "לא מעניין אותנו אם ישנם 30 מליון תוצאות או 40 מליון, זה יותר 'תנו לי את המידע שאני מחפש, באופן יעיל, כדי שלא אצטרך לתהות ותמוה בחיפושים אחריו בתוך כל השטויות האלה'"...