נכתב ע"י Ben2648;2167098:וואו.. לא רוצה לבאס אותך, אבל את חייבת לקרוא את זה.
הכתבה הבאה היא בדיוק על המחשב הזה.
מצ"ב ציטוט של מישל סורסקי - מומחה לצבע בערך מאתיים שנה בתחום:
------------
"
האם המחשבים מותאמים לצרכים של מעצבים או צלמים?
במקרה של האיימק 27 עם מסך הרטינה התשובה היא חד משמעית - לא! המחשב אמנם מעולה אך המסך לא מתאים...
הנה 4 סיבות:
1. אין אחידות תאורה וצבע על פני המסך
אחרי שכיילתי לקרן את המסך עדיין היתה שונות בין התמונה בפוטושופ ללייטרום. כאשר כיוונתי את התוכנות כך שיציגו את אותה התמונה אחת מתחת לשניה (במקום אחת ליד השניה), השונות נעלמה. צד ימין לא מציג את אותה הצבעוניות כמו צד שמאל. רמת השונות - מובהקת ולא מתאימה למי שעובד בפוטושופ או לייטרום.
2. יותר מידי מהדבר הטוב
הרוויה של המסך חזקה במיוחד. זה נפלא לראות סרט בצבעים מדהימים. זה רע לראות תמונה בצבעים שהלקוח לא יראה (אלא אם יש לו איימק 27 עם מסך רטינה). מסך מקצועי צריך לדמות מסך של לקוח/ דפוס/ תקן בין לאומי. העבודה מול הצבעוניות החזקה מעייפת את העיניים ומאלצת לנחש כל הזמן איך העבודה תראה במציאות (שמחוץ למסך).
3. לבן חזק מידי
עוצמת הלבן של המסך חזקה מאוד. כאשר מחלישים אותו לרמה נסבלת, התאורה הכללית של המסך נחלשת מידי. כיול של המסך לעקומת גמה של 2.2 אמנם משפרת את
המצב אבל לא פותרת את הבעיה. הקונטרסט נשאר חזק מידי והזכוכית שעל המסך רק
מעצימה אותו.
4. טווח צבע - SRGB
אנשי מקצוע עובדים בפוטושופ ובלייטרום בטווח של ProPhoto RGB. פרופיל זה מייצג את מלא טווח הצבע של חיישן המצלמה.
מדפסות איכותיות של אפסון למשל, יודעות להדפיס את הצבעוניות החזקה הזו באמצעות שימוש בצבעים נוספים (כתום, ירוק, מגנטה vivd).
מסכים מקצועיים משתמשים בטווח צבע של Adobe RGB כדי להגיע קרוב להדמיית העושר הצבעוני.
מסך הרטינה של האיימק מציג SRGB. אפילו שהוא עושה זאת בצורה טובה מאוד, זה לא מספק את הצרכים של איש מקצוע.
טווח הצבע של ה Imac קטן בצורה משמעותית מ ADOBE RGB אפילו שהוא מציג רוויה חזקה.
התאווה הכי גדולה של בעל מקצוע כמוהו זה לנפץ מיתוסים,
אגב זה שיווק עצמי מדהים...
במקרה, שמעתי אותו בעבר, לא התרשמתי במיוחד.
הוא קונה את האנשים בכמה מילים מפוצצות שהרבה לא מבינים מה זה ואיך קוראים את זה.
רוויה על המסך אני מעיד שאכן יש, אבל בהדפסה זה יוצא הרבה יותר קרוב למסך "הבעייתי" עם הרוויה מאשר למסך ללא הרוייה. בדוק ומנוסה.
מסך מקצועי אמור לדמות מסך של לקוח? לא ידעתי.
בקיצור לשיטתו צריך להתאים מסך לפי כל סוגי המסכים שקיימים אצל הלקוחות, נשמע מגניב.
מסך מקצועי צריך לדמות מסך של דפוס? אולי כן, אבל במציאות זה לא עובד גם אם אדון מישל סורסקי ייצר בעצמו את המסך.
מנסיוני, לא קיים דפוס שדומה לשני, בכל דפוס הגוונים יוצאים אחרת, וגם באותו דפוס באותו מכונה יש הבדלים, זה נתונים מהשטח.