דרוש מידע בירור אודות קורסי הסמכה למטפלים רגשיים בציבור החרדי

מצב
הנושא נעול.

ככר השוק

משתמש מקצוען
מה ההבדל בין יהודי לגוי?
נתחיל מהגוף-
בקצרה- מאגר מח עצם העולמי שנמצא בהאג לא נותן מענה ברובו המוחלט ליהודים,
עד שלא הוקם המאגר של עזר מציון שזה המאגר היהודי היחיד- נפטרו הרבה יותר אנשים בארץ מסרטן מאשר בחו,ל,
מהסיבה הזאת שלא נמצא להם תורם מח עצם מתאים.
בנפש זה תורה שלימה ולא אעלה פה את הכל, אבל יותר משווה בדיקה.,מנסיון.
כדי שמח עצם יתאים צריך התאמה גנטית מושלמת. בד"כ מוצאים אותה רק בתוך משפחה. העם היהודי שמר על המשפחתיות ולכן יש סיכוי למצוא בקרב משפחות דומות. לא תהיה התאמה בין משפחה אשכנזית למשפחה מרוקאית, בלי שום קשר לעובדת יהדותם המשותפת.
זה נתון שלא עושה חסד עם הטיעון
 

מערבבנו הידוע

משתמש מקצוען
בוודאי לא יעיל
קביעה יומרנית בוודאי שיש טיפול שונה לכל סוג חולי בכל שיטה ואין טיפול אחד לכל הבעיות ככה ששיטה מבוססת אמורה לגעת בכל סוגי האנשים בכל הבעיות
האם זה יעיל לגמרי לא תמיד וודאי שיש מה להוסיף ועוד שיטות לפעמים יעילות למי שלא מתבלבל בגלל זה ואינו דומה דוקטור לפרופסור
 

חושב123

משתמש פעיל
ללמוד שיטה אחת זה בוודאי לא יעיל.
צריך לדעת כמה שיטות ולפי זה להתאים למטופל
אישית לא הייתי הולכת למישהו שלמד קורס 3 חודשים אצל צישינסקי/בויאר/אמיר קוליק וכו'
מידיעה לימודים אצל צישינסקי שנתיים וחצי ועוד שנה וחצי עבודה תחת הדרכה, בויאר לימודים של שנתיים.
מה שמראה שכל המתנגדים ללימודים הלא אקדמאיים, לא בדקו את הנתונים ומפריחים סיסמאות באוויר.
ובפרט שידוע על המון נזקים מאלה שטופלו אצל בעלי תואר שני, ואף אחד לא בדק נתונים מדוייקים איפה יש יותר מטפלים לא מוצלחים אלה מהאקדמיה או האחרים (תלוי כמובן כל קורס לגופו).
גם השאלה הקודמת מה הם הדברים שאינם נכונים מדעית מוסרית וכו' וכו' נותרה ללא מענה.
גם באשכולות קודמים בנושא תומכי האקדמיה מתמחים בעיקר בהפרחת סיסמאות ובהתקפות חריפות.
אם יש טענות ספציפיות על קורס מסוים תמיד כדאי לבדוק כל טענה לגופה.
זכור לי שבאשכול הספציפי בנושא הקורס של צישינסקי הטענות הופרכו בצורה מדויקת אחת לאחת.
 

חיולה

משתמש מקצוען
מה ההבדל בין יהודי לגוי?
נתחיל מהגוף-
בקצרה- מאגר מח עצם העולמי שנמצא בהאג לא נותן מענה ברובו המוחלט ליהודים,
עד שלא הוקם המאגר של עזר מציון שזה המאגר היהודי היחיד- נפטרו הרבה יותר אנשים בארץ מסרטן מאשר בחו,ל,
מהסיבה הזאת שלא נמצא להם תורם מח עצם מתאים.
בנפש זה תורה שלימה ולא אעלה פה את הכל, אבל יותר משווה בדיקה.,מנסיון.
זה ממש לא קשור!
נכון שבד"כ ליהודי תמצא תרומת מח עצם במאגר שמכיל תורמים יהודים כי למרות ההתבוללות רוב השנים יהודים התחתנו עם יהודים ולכן שימרו את הקוד הגנטי הייחודי ולכן יהיה יותר סיכוי למצוא תרומה מתאימה במאגר של עזר מציון

ליהודי יש אותו דם כמו גוי מבחינה פיזית..
ואין שום הבדל בין גוף של יהודי לגוי (לכולם יש אותו מספר כליות, אותו לב, אותו כבד וכו)
אני לא יודעת למה את מתכוונת במילה נפש אבל אם הכוונה לפתולוגיות כמו דיכאון *אופן* הטיפול בהם יהיה אותו דבר בין יהודי לגוי וזה ממש לא משנה המוצא והדת
ולראיה הטיפולים היחידים שנבדקו ונחקרו כמועילים הם מה שלומדים במסגרת לימודי טיפול באקדמיה.
כל טיפול אחר שאולי הועיל אבל נעשה ע"י מטפל לא מקצועי או שחשב שפיתח שיטה זו לא הוכחה ליעילות.

אני בטוחה שאם היית צריכה טיפול פיזי כלשהו לא היית מסתפקת בטיפול נסיוני שפיתח מישהו שלמד 3-4 חודשים רפואה אלטרנטיבית והיית מחפשת את הטיפול שיש עליו הכי הרבה מחקרים שהוכיחו שהוא יעיל ובטוח.
 

חיולה

משתמש מקצוען
מידיעה לימודים אצל צישינסקי שנתיים וחצי ועוד שנה וחצי עבודה תחת הדרכה, בויאר לימודים של שנתיים.
מה שמראה שכל המתנגדים ללימודים הלא אקדמאיים, לא בדקו את הנתונים ומפריחים סיסמאות באוויר.
ובפרט שידוע על המון נזקים מאלה שטופלו אצל בעלי תואר שני, ואף אחד לא בדק נתונים מדוייקים איפה יש יותר מטפלים לא מוצלחים אלה מהאקדמיה או האחרים (תלוי כמובן כל קורס לגופו).
גם השאלה הקודמת מה הם הדברים שאינם נכונים מדעית מוסרית וכו' וכו' נותרה ללא מענה.
גם באשכולות קודמים בנושא תומכי האקדמיה מתמחים בעיקר בהפרחת סיסמאות ובהתקפות חריפות.
אם יש טענות ספציפיות על קורס מסוים תמיד כדאי לבדוק כל טענה לגופה.
זכור לי שבאשכול הספציפי בנושא הקורס של צישינסקי הטענות הופרכו בצורה מדויקת אחת לאחת.
אני לא מתנגדת ללימודים לא אקדמיים בתחומים שלא מצריכים אחריות גדולה כ"כ כמו: גוף ונפש, ושהנזק במקרה של טעות הוא רב כ"כ עד בלתי הפיך.
ואישית, אני ויתרתי על לימודי טיפול כחרדית שיודעת שלא מתאים לי ללמוד באקדמיה ומאידך אין לי אפשרות להתמקצע כמו שצריך בתחום במסגרת המקומות הקיימים כיום בציבור החרדי

גם אם מטפל בעל תואר שני גרם לנזק קודם כל יש למי לפנות, תלונה אחת ורישיונו מותלה, מה שאין כן במטפל לא מורשה וללא תואר.
ונכון שאף אחד לא מלאך וגם כירורג שלמד 7 שנים והתמחה 7 שנים עלול לעשות טעות בניתוח אבל האם זו תהיה סיבה לומר שבגלל שהוא עשה טעות אז עדיף לעשות ניתוח אצל מטפל ברפואה משלימה שלמד מספר חודשים?
ברור שלא!

וזו בדיוק הבעיה שלא ניתן בהכשרות כמו של צישינסקי ודומיו לבדוק יעילות והצלחה של מטפלים ולכן גם לא ניתן להשוות אל מול מטפלים באקדמיה מהסיבה הפשוטה שהאחרונים נתונים תחת פיקוח ואלו לא ואני בספק אם אחרי שהם יוצאים לשוק הפרטי מתנהל אחריהם איזשהוא מבדק והדרכה
 

שואל לעניין

משתמש פעיל
אדרבה,
העולם מחכה למי שימציא רפואה על פי התורה
מותאם לגוף של היהודי (כמובן שלא נתייחס לכל המחקרים שנעשו על גויים והתרופות כנ"ל)
מפתח השיטה יתמוך דבריו בציטוטים ממהרח"ו (שבו לרוב התלמידים אין הבנה)
+ קצת מההיגיון שנרכש לאחר לימוד גמרא בישיבות,
והופ, מטפל בכל סוגי המחלות כולל סרטן ודמנציה
וכמובן מעמיד תלמידים הרבה...

מישהו ילך אליו????

נ.ב. לא ברורה הדרישה-תוכיחו שזה שטויות. אדרבה תביאו טיעון שהוא אומר נגד הפסיכולוגיה (הרי לטענתו זה משהו אחר בתכלית), ונראה מה מקורותיו.
מה שאני ראיתי- הוא מוכר תיאוריות מקובלות במעטפת תורנית, לפעמים זה יושב טוב על המקור אבל הרבה פעמים ממש לא, ולפעמים תיאוריות לגמרי שלו- מבוסס על מלבושי הנפש לפי הקבלה, מי שמבין בזה-שיקום, אני לא. קטע אחד שכן הבנתי שהוא ציטט מרב צדוק הוכחתי שאמנם המילים מלמעלה נראה שמדברות על הרעיון שהוא המציא, אבל טיפה להתעמק מבינים שאין כל קשר. שטחיות.

עולם הפסיכולוגיה עמוס במחקרים, השיטה שלו נחקרה אי פעם? נטל ההוכחה עליו!
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
אשמח לדעת האם מקבלים 'תואר' או הסמכה רשמית אחרת, מלימוד אצל צישינסק'י.
ואם לא אם מותר ללמוד שמה ולקחת אחריות על טיפול בלי הסמכה רשמית.לא מקבלים תואר רשמי
לא מקבלים תואר רשמי ולגבי הטיפול כל זמן שאומרים בפירוש למטופל שאין לכם הסמכה רשמית ואתם רק למדתם טיפול זה לא אמור להיות בעיה מבחינה חוקית אבל יש קוד אתי שאסור לעבור עליו וצריך לדעת את זה ולדווח בכל מיני מצבים ואסור לקחת לקוחות עם בעיות קליניות
 

שואל לעניין

משתמש פעיל
ע"פ החוק ככל שידוע לי אין הסמכה מחייבת
דהיינו כל אחד יכול לכתוב על הדלת שהוא מטפל זוגי (בגישת שלום רב)
אין "רשיון מטפל" רשמי (כמו רשיון רופא לדוגמא, או קלינאי תקשורת)
יש מאבק ארוך להסדרת העניין, כרגע משרדי הממשלה עושים כרצונם:
משרד החינוך מכיר רק בטיפול רגשי של טיפול באומנות,
משרד הרווחה בטיפול ע"י עו"ס,
משרד הבריאות בטיפול ע"י פסיכולוג.

קוד אתי יש רק לארגונים מקצועיים כמו הר"י הפ"י וכדו'
לא רלוונטי למי שלא קשור אליהם כמו צישינסקי ינר קוליק ודומיהם.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
מהיכרות עם 'קיויתי' - צישינסקי
כמו כל דבר הוא מורכב,
הרעיון טוב מאוד - יש שם חומר לימודי מאוד טוב, וגישה שמאוד התחברתי אליה.
הביצוע קצת פחות, וכמו בכל מטפל - לא הייתי מפקיד את הילד שלי אצל מטפל משם ללא בירור מקדים עליו.
למרות שהם עושים הרבה כדי לשפר את המהלך הלמידה וההכשרה - לדעתי זה לא מספיק.

אודה שדעתי גם על הלימודים האקדמיים היא מורכבת,
יש באקדמיה הרבה טוב והרבה רע,
וגם שם הייתי שולח רק לאחר בירור מקדים.

אם הייתם מציעים לי שתי מטפלים שאני יודע שהם טובים הן אתית והן מקצועית, אחד מהאקדמיה ואחד מ'קיויתי' אודה ולא אבוש שככל הנראה הייתי שולח ל'קיויתי'. כי אני מתחבר הרבה יותר לגישת הטיפול - שגם אם זה יישמע מפתיע - לדעתי היא רואה בראייה יותר מורכבת את המטופל ואת המקרה, וגמישה יותר מחשבתית.
השאלה היא אם מצליחים ליישם את הרעיון שבבסיס השיטה, וזה שאלה שאין לי עליה תשובה כי פשוט לא ראיתי באופן אישי מקרים מורכבים לאורך זמן. לפי מה ששמעתי בהרבה מקרים כן.

חלק מהבעיה שלי עם האקדמיה זה שאמנם ההכשרה יותר רצינית ללא השוואה - מבחינת כמות ההכשרה והלמידה- אופן הלמידה ג"כ איכותי יותר מבחינת ידיעת החומר ועמידה במטלות וכו'. אבל הבעיה שלי היא שיש שם ריבוע שלפעמים קשה לצאת ממנו. יש עיוורון כלפי דברים מסוימים שלוקח זמן עד שהם מוכנים לשחרר ולקבל דעות אחרות.
וזה אמור גם כלפי השלילה המוחלטת של כל מי שלא בדיוק למד באקדמיה.
זה בעיה כללית אבל היא בולטת יותר בעולמות הטיפול לסוגיו.

ואני ישמח שאנשים יהיו מסוגלים לקבל דעות שונות ולא לשלול באופן מיידי כל מה שלא נראה להם.
 

שואל לעניין

משתמש פעיל
זה רלוונטי לדעת כדי שלא להגיע לבעיות פליליות שלא דיווחו על כל מיני דברים וזה לא קשור לאיזה קורס או איזה שיטה אתה מלמד
על איזה קוד אתי אתה מדבר?
אם אני מטפל בשיטת " רווח קל ומהיר" לאיזה קוד אתי אני מחוייב?
של הסתדרות הפסיכולוגים?
העוסי"ם?
הרופאים?
איט"ה?
או שיש קוד אתי לרב בויאר שלא שמענו עליו (הקוד האתי היחיד שאני מחוייב אליו כרגע הוא תרי"ג מצוות)
אם פסיכולוג עובר על הקוד האתי אפשר לשלול לו את הרשיון, מה שוללים למטפל בשיטות הנ"ל אם הוא עבר על האתיקה?
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
אין כזה דבר "חכמת הנפש עפ"י התורה"! וזה חלק מגימיק פרסומי של כל מיני רבנים ומטפלים
הפסיכולוגיה כולה גויית

נספר לכם סיפור:

ישבו פעם קבוצה של משגיחים עם פסיכולוג באופן קבוע מידי שבוע כדי ללמוד ולהחכים.
הוא היה חילוני והיה מסביר את הסבריו המלומדים
בסיומו של מפגש נהיה תופעה שאחד מהמשתתפים היה נעמד ויודעומר שמה שהם למדו זה מה שר' צדוק הכהן אומר בספר פלוני, ומה שהוא אמר גם זה נמצא במכתב מאליהו
כך אחרי כל מפגש.
נעמד לו הפסיכולוג החילוני ואמר לו:
זה לא נכון מה שאתה אומר.
אם אני לא הייתי פה ומביא לך את הדברים לא היית יודע למצוא אותם בספרים שלך
הפסיכולוגיה היא תהליך גויי , כמובן שבחכמת התורה נמצא כל החכמות . אבל כשיטה מאורגנת זה משהו גויי.

ולכן:
כל מי שמוכר לכם טיפול עפ"י התורה
הוא פשוט אדם שלמד שיטת טיפול והוא משתמש בפסוקים וחזלי"ם ככותרת וסיסמאות.

אין שיטת טיפול עפ"י התורה.
 

שואל לעניין

משתמש פעיל
אין כזה דבר "חכמת הנפש עפ"י התורה"! וזה חלק מגימיק פרסומי של כל מיני רבנים ומטפלים
הפסיכולוגיה כולה גויית

נספר לכם סיפור:

ישבו פעם קבוצה של משגיחים עם פסיכולוג באופן קבוע מידי שבוע כדי ללמוד ולהחכים.
הוא היה חילוני והיה מסביר את הסבריו המלומדים
בסיומו של מפגש נהיה תופעה שאחד מהמשתתפים היה נעמד ויודעומר שמה שהם למדו זה מה שר' צדוק הכהן אומר בספר פלוני, ומה שהוא אמר גם זה נמצא במכתב מאליהו
כך אחרי כל מפגש.
נעמד לו הפסיכולוג החילוני ואמר לו:
זה לא נכון מה שאתה אומר.
אם אני לא הייתי פה ומביא לך את הדברים לא היית יודע למצוא אותם בספרים שלך
הפסיכולוגיה היא תהליך גויי , כמובן שבחכמת התורה נמצא כל החכמות . אבל כשיטה מאורגנת זה משהו גויי.

ולכן:
כל מי שמוכר לכם טיפול עפ"י התורה
הוא פשוט אדם שלמד שיטת טיפול והוא משתמש בפסוקים וחזלי"ם ככותרת וסיסמאות.

אין שיטת טיפול עפ"י התורה.
מדוייק!!
מצוי גם שלעיתים מרצון למצוא את החכמה אצלנו בספרים מעקמים קצת את המקורות שיתאימו...

בוודאי שכל החכמות נמצאות בתוה"ק, הבעיה שלא קם מישהו בר סמכא שארגן את זה לבסיס-ידע נגיש ללמידה.
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מעניין שהרמב"ם כתב "ילך אצל רופא הנפשות" עוד לפני שקמה הפסיכולוגיה.
ומה עם חובות הלבבות, ר' ישראל סלנטר? הכל מחוק?
 

ברכת הגשם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מיהו "בר סמכא"- האקדמיה? האוניברסיטה? גדולי ישראל? ראשי ישיבות? התבלבלנו?
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
מעניין שהרמב"ם כתב "ילך אצל רופא הנפשות" עוד לפני שקמה הפסיכולוגיה.
ומה עם חובות הלבבות, ר' ישראל סלנטר? הכל מחוק?

מיהו "בר סמכא"- האקדמיה? האוניברסיטה? גדולי ישראל? ראשי ישיבות? התבלבלנו?
זה שאלות נכונות.
והתשובה היא שהרופאים הללו למדו את זה באותו מקום שהרופא שיניים דאז למד זאת , ולא בבית המוסר המקומי.

הבר סמכא בנושא הזה זה האוניברסיטה כמו שהיא בר סמכא בנושא רפואת השיניים וכו'
וזה הדעה של פוסקי הדורות תמיד בנושא הרפואה.
גם כיום גדולי הדור שולחים לרופאים עם תעודה מהאוניברסיטה ולא למטפלים שהוסמכו ע"י אנשים שהצטלמו ליד גדולי הדור.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
בוודאי שכל החכמות נמצאות בתוה"ק, הבעיה שלא קם מישהו בר סמכא שארגן את זה לבסיס-ידע נגיש ללמידה.
זה לא יהיה

ואני יסביר למה:
הפסיכולוגיה עובדת שאני רוצה להיות מי שאני , רק יש לי בעיה ב.. וב.. ואני רוצה לשנות את זה .

התורה היא ספר הוראות כדי לחיות כאן למען העולם הבא
וכקשה לך היא מבקשת ממך להשתנות ואת זה עושים בצורה מושלמת ובעבודת חיים

לכן אף פעם התורה לא תהיה שיטת פסיכולוגיה,
אלא שחז"ל לכל הדורות ידעו להסביר ולתת כלים לעבודה
אבל לא כדי שיהיה לך כיף פה, אלא כדי תוכל להגיע לשם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  22  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה