התייעצות בום! וכל המטבח רסיסים מפצפצים!!

יעקב הרמתי

משתמש פעיל
חחחחחחחח..... קראנו את האשכול פה וגם את האשכול בלינק של @יופלה אפרסק וצחקנו עד דמעות. החלטנו שבע"ה בל"נ לא קונים כיריים עם מכסה זכוכית, ליתר בטחון...
אל תשכח גם כוסות מבלסטיק
או ממיחזור מצבות
זה קרה לי בבית.
אך נראה לי שהתפתח פה איזה אלרגיה לזכוכית.
 

לא כמו כולם

משתמש מקצוען
חחחחחחחח..... קראנו את האשכול פה וגם את האשכול בלינק של @יופלה אפרסק וצחקנו עד דמעות. החלטנו שבע"ה בל"נ לא קונים כיריים עם מכסה זכוכית, ליתר בטחון...
וגם לא תנור עם דלת זכוכית...
חיפשתי קצת חומר בנושא ועושה רושם שהרבה דלתות של תנורים
מצאו את מותן בהתפוצצות פתאומית.
 

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
קרה גם לנו, זה פגם בייצור של הזכוכית שלא זוהה בעת הייצור, שהלך התפתח עם הזמן ובסוף קרה להתנפצות פתאומית. תתבעו את הגורמים בדבר, ייתכן ותכלו לשלשל כמה חפיסות טובות מהסיפור.
הערת אגב
הקב"ה מכיר את המסלול עד לארנק שלי, מנסיון
אז למה להתערב לו בכח

לא מחפש לתפור אנשים, גם לא חברות ענק
לא חושב שעל העוגמה הקטנה שהיתה לי מגיע לי לקבל חפיסות
מקסימום להכין לי כוס קפה רותח.
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@עכביש, תברר האם המכסה זכוכית הזה קיבל מכה (אפילו קטנה) בחלק העליון שלה היום או אתמול.
זה סוג זכוכית שעושים אותה נגד פציעות, כמו חלון (של אחד הצדדים ולא הקדמי) של רכב. שכשהוא מקבל מכה מדוייקת למעלה, הוא פשוט מתפרק כולו, יכול להיות בבת אחת ויכול להיות בכל פעמים, ויכול להיות שכמה שעות אחרי המכה.
זה בנוי בצורה הזו, כדי שאם החלון מתנפץ, היושבים ברכב לא יקבלו שריטות ודקירות מהשברים. והחיסרון של זה שקורה שהחלון מקבל מכה והוא פשוט מתפרק לרסיסים ממכה קטנה.
וע”פ התמונה זה נראה שגם המכסה הנ”ל בנוי בצורה הזו.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תודה ל @טרנטאטא. הנה הסבר שמצאתי באתר של 'אל סורג':
שבר ספונטני – התופעה
בעת שבר ספונטני השמשה נסדקת ונופלת כערימת גרגרים עקב כוח הכבידה היות ולא קיים שום מנגנון הגורם לה להישאר בצורתה הגיאומטרית הראשונית .זכוכית זו נפוצה כיום בשימוש נרחב בדלתות זכוכית, חלונות וקירות מסך, מעקות מרפסות, משטחי מדרגות וכו’ . התופעה מתמעטת בשמשות לאחר תקופה של כ -6 שנים מייצורן , אך נמשכת ע”פ הספרות והתיעוד הקיים עד כ-10 שנים לאחר הייצור וההתקנה של השמשות הללו.
שבר ספונטני/ עצמוני הינו אירוע המתרחש כתוצאה ממספר גורמים:

  • נזקים קלים במהלך ההתקנה כגון פגם או סדק מיקרונים בשולי השמשה אשר עלול מאוחר יותר לגרום לשבר.
  • קיבוע לקוי של הזכוכית אל המסגרת, המונע גמישות המתפתחת עקב שינויים תרמיים סביבתיים או לחצי רוח.
  • פגמים פנימיים הנוצרים בתהליך ייצור הזכוכית כגון: שאריות של תרכובת כימית הנקראת “ניקל סולפיד”, האמורה להיעלם בתהליך הייצור, חומר זה עלול לגרום ללא כל הסבר מדעי לתופעה של לחץ פנימי על הזכוכית ולגרום להתנפצותה הפתאומית ללא אפשרות לחזות זאת מראש.
הסכנה – שבר ספונטני, הגם שהתופעה נדירה עלול להתרחש בהפתעה וללא התרעה מוקדמת ועלול לגרום לפגיעה חמורה ופציעה, כאשר הוא מתרחש במעקות וחלונות זכוכית גבוהים, אשר נמצאים מעל לרחוב או בכל מקום הומה אדם, עת רסיסי הזכוכית מוטחים למטה צוברים תאוצה ומתרסקים לכיוון הרצפה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה