אתר מכירות לפי ההלכה חוקי? תקף?

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
אני מעונין לעשות באתר מכירות שיהיה בתקנון של נידון תביעה וכו ידון בבית דין רבני או לחילופין כל המשתמש קונה מקבל על עצמו בוררות בבית דין רבני האם זה יכול לתפוס לפי החוק אשמח אם יש מישהוא שמתמצא בנושא או יוכל להפנות למישהוא מתאים שידע איך מנסחים
תודה מראש
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
אני לא לוקח את האחריות, אך עד כמה שידוע לי: בהסכמת הלקוח לתנאי המשתמש יש לסדר שיסמן וי או אישור מיוחד על תנאי זה, כי בחוזה ארוך אי אפשר להכניס כל סעיף שרוצים, אלא רק סעיפים הגיוניים, וכמה זה סעיף הגיוני וסטנדרטי זה נתון לויכוח.
הנוסח הוא בערך כך: [דוגמא, ניתן לרשום כל בי"ד אחר]
"בית הדין דרכי הוראה של הרב אשר וייס שליט"א [או ביה"ד אחר מטעמו] יהיה הסמכות הבלעדית לדון בסכסוכים ומחלוקות שיתגלו בין הצדדים, הסכמה לתנאי זה מהווה חתימה על שטר בוררות"
 

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
השאלה איך בית המשפט יסתכל על זה במקרה של בעיה
 

yosi7708

משתמש רשום
נכתב ע"י shuki53;2261500:
השאלה איך בית המשפט יסתכל על זה במקרה של בעיה
לאחרונה נתקלתי במשהו דומה...
חברת התקשורת טלזר כתבה בתקנון שלה כך:

  1. על תנאי ההתקשרות יחולו חוקי מדינת ישראל ותנאי ההתקשרות יפורשו על-פיהם; סמכות השיפוט הבלעדית בכל הנוגע להתקשרות (לרבות בכל הנוגע לפרשנות תנאי ההתקשרות) נתונה לבתי המשפט המוסמכים במחוז מרכז.
  2. על אף האמור לעייל בסעיף 20.10 להסכם התקשרות זה ובכפוף להסכמה של המנוי ושל החברה גם יחד, יהיו המנוי והחברה רשאים למסור כל מחלוקת הקשורה להתקשרות להכרעה של בד"צ ב"ב בראשות מרן הגאב"ד רבי ניסים קרליץ שליט"א, וזאת במסגרת של בוררות מוסמכת שתיערך על פי דין תורת ישראל.
 

shuki53

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
הם כתבו רשאי השאלה אם זה מחויב
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
בחברה בע"מ אין בעלים, ולכן אין מי שיכול לחתום על שטר בוררות!

לגבי הנ"ל:
מצאתי כאן פסק של בית משפט שהכיר בזה, כשסעיף כזה היה בחוזה שכירות.
http://www.fridmanwork.com/lawyers3684.html

הנוסח שם היה כזה:
"כל חילוקי הדעות בין הצדדים ידונו בביה"ד של הרב ואזנר או של הרב שפרן, לפי בחירת המשכיר, ובלבד שלא יהיה פיצול לדיונים נפרדים עם כל משכיר בבית דין אחר וזאת כבורר מוסכם בין הצדדים, והשוכרת מוותרת על הטענה של "הולך התובע אחר הנתבע". חתימת הצדדים על חוזה זה מהווה גם חתימה על שטר בוררין".
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  36  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה