כללי אתם בקשר עם הדפוס אחרי סיום העבודה

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
סקר מעניין, עבור גרפיקאים ומעמדים, מה קורה כאשר אתם מסיימים את העבודה מול הלקוח?
 

דוריה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אם מדובר בעבודה מורכבת אני עומדת בקשר מול בית הדפוס או מבקשת מהלקוח שיעדכן אותי שהעבודה הודפסה והכול תקין
 

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
בואו נשתמש רק בסקר ולא בתגובות כאן. זה יהיה יותר קל לפלח את מה שקורה בשוק.

תודה ובהצלחה
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
תלוי. אם הסיכום היה שאני דואג לדפוס, אז זה טלפון לדפוס והתחלת התהליך...
אם לא.
אז תמיד אני מוציא קובץ הוראות לדפוס שבו יש מידע על העבודה ומה לעשות בדיוק, כדי שלא יהרסו לי את העיצוב [יש כאלה שקרופ מארקס אצלם זה המלצה בלבד..], וגם שם יש את הטלפון שלי אם משהו לא מובן או שצריך לתקן או להתאים משהו.
אחרי זה שום דבר מלבד איזה טלפון ללקוח :"נו מה קורה??".... "איך שזה מוכן אתה מרים טלפון.." וכו'.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
לדעתי- מן הראוי לקבל על התיווך לדפוס, וכל הכרוך בו. תוספת תשלום. הרי בשביל הלקוח זו ממש טירדה. ואנחנו בתוך זה ויודעים איך הקובץ אמור להיות מודפס ומשתמשים במושגים שהלקוח לא תמיד מבין כמו- גלישות, ביג ועוד...

אבל- מי משלם על כך?
לקוח אחד היה לי שהיה משלם לי על נסיעות לדפוס (העיר שונה משלי) וכן על הזמן של הנסיעות והשהייה בבית הדפוס. אבל אחד מאלף איש מצאתי....
 

חיים דיקמן

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
לא זה הדיון.
השאלה להיכן 'נוסעים' הקבציים ממך והלאה... האם ללקוח בלבד ושלום.
או שמקובל שהמעצב כחלק בממה שהוא עושה הוא גם שולח לדפוס בד"כ, ומתעניין מתוך האחריות שלו האם זה סגור לפי כללי הדפוס המדובר. (וכידוע יש הבדלים בין בתי דפוס לטוב ולרע..)
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ודאי!
יש עבודה של עימוד ויש עבודה של הדפסה!
זה שני דברים שונים לגמרי וגם יש אנשים שונים לגמרי שעושים את זה. ויש מתווכים לדפוס שכל כולם זה רק להעביר עבודות דפוס מוכנות לבתי דפוס.
לפעמים יש דברים שנופלים בין הכסאות: אחותו של הלקוח עושה לו את הכריכה, ואני עושה את העימוד. מי יקח על זה אחריות? לא אני. אתה רוצה שאני אקח אחריות? הכאב ראש שנחסך ממך עולה כסף.
 

דריבלית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
הדפסה היא שירות ללקוח
כלולה ברב הפעמים בעמלה (בדרכ בתוך ההצעת מחיר של ההדפסה)

אם לקוח מבקש הדפסה
אני מבררת דפוס הכי טוב והכי משתלם מבחינת מחיר
ואז אני גם אחראית לכל התהליך עד לגמר הטוב
(ללא שהיה בבית הדפוס)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
במידה והלקוח מבקש- אני בקשר עם הדפוס
ומוודאת איתו שהקובץ טוב טכנית.
אבל- אני דורשת מהלקוח לראות את העבודה לפני ההדפסה בדפוס
אני לא מוכנה לקחת אחריות שהקובץ נכון וסופי להדפסה.
 

ישראל סטריק

משתמש צעיר
לטובת לקוחותי

אני בקשר עם הדפוס

וגם נוהג להניע אותם לדפוסים שאני חושב שהם עושים את העבודה כפי שאני חשבתי שצריך להיראות אחרי ההדפסה
 

חותם1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אני שולחת את העבודה ישירות לדפוס, תמיד.
ובד״כ גם יוצרת קשר עם הדפוס.
הדפוס הוא המקום שמוציא לפועל את העבודה שלי, וחשוב לי לוודא שזה ייעשה כמו שצריך.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
בנוסף לנאמר לעיל
אני חושבת שיש להפריד בין הטיפול בקובץ מול הדפוס מבחינה טכנית- לזה יש אחריות אישית למעצב או למעמד, כגון: גודל, פורמט, איכות, סגירה וכדו'.
לבין- תוכן הקובץ שנשלח- לגביו האחריות נופלת על הלקוח בלבד.
אין למעצב קשר לתוכן של הקובץ שנשלח. מי שמתקשר עם הדפוס, משלם לו, ודואג לתקינות החומר- ואף משתמש בחומר המודפס, הוא ורק הוא רשאי לאשר את ההדפסה, גם אם מישהו אחר עשה טובה והעביר את המייל לדפוס.

אתן דוגמא שקרתה לי לפני כמה שבועות- הלקוח אישר עבודה, החומר הועבר לדפוס, ואני- עברתי ליד הדפוס ורציתי לראות את ההדפסה. הבנתי מהדפוס שהלקוח עדיין לא ראה את דוגמת החומר המודפס. הדפס התחנן שאאשר לו להמשיך את העבודה. אבל לא. אני לא מוכנה בשום אופן לעשות זאת במקום הלקוח.
נכון, שהיום, אחרי בית ספר של שנים אני יודעת בדיוק על מה אני לוקחת אחריות ועל מה לא.
אבל כל אחד צריך להפריד בין הדברים גם אם המעמד או הלקוח מתחילים בתחום ואינם יודעים להפריד בין הדברים יש להעמיד דברים על דיוקם.

ובמאמר מוסגר.
היום- אין מצב שאשלח קובץ לכל מקום שהוא בלי לפתוח אותו לפחות פעמיים לוודא שזה הקובץ האחרון.
 

עפה ברוח

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אני, בעיקרון לא שולחת לדפוס.
רק אם הלקוח מבקש (מה שלרוב קורה) אני עוזרת לו בטלפונים לדפוס.
שליחה, יצירת קשר עם הדפוס,
אבל- את הקובץ דוגמא הלקוח צריך ללכת ולאשר.
לא אני.
אם יש טעות או תקלה - מבחינתי זה על הלקוח.
ואני דואגת שהלקוח ידע את זה מראש.
בשביל אני גם לא מבקשת תוספת תשלום על שליחה לדפוס.
אני דואגת שהלקוח ידע שזה סוג של שירות בונוס שאני נותנת לו אך בלי אחריות.

זה החלטה שלי אחרי שעבדתי אצל משהי שהייתי שולחת לדפוס ולקחה כסף על התיווך הזה
וקרה לה לא פעם ולא פעמיים שאחר כך הלקוח לא היה בדיוק מרוצה ותמיד האשמה הייתה נופלת עליה
והיו פעמים שהיא הייתה צריכה לשלם מכספה הוצאת הדפסה חדשה.
 

חותם1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
אני חושבת שמתערבבים כאן שני נושאים שונים.
1. החלק הטכני של שליחת הקובץ לדפוס, ובירור שהדפוס הבין בדיוק על מה מדובר,
והמעצב ביצע את העבודה בצורה מותאמת לדפוס.
זה חלק שלדעתי הוא חלק מעבודת המעצב.
אלא במקרים שהלקוח עושה את עבודת התיווך, נותן למעצב את הנחיות הדפוס, ומעביר לדפוס את הוראות הגרפיקאי (בד״כ זה מסורבל יותר)
מה גם שבד״כ הלקוח לא מבין בזה.
2. האחריות על תוכן הקובץ, אישור הדוגמא והעתק שמש, וכמובן בחירת המפרט של ההדפסה,
זה כבר החלק ששייך ללקוח,
ובאם הוא מעוניין במעורבות המעצב, זהו שירות בתשלום, (או במתנה, אבל לא מובן מאליו)
 

חד וחלק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
עימוד ספרים
כאשר יש לקוחות שמעוניינים בבית דפוס אחר ממה שאני ממליצה אני אומרת להם מראש שאין לי שום אחריות על תוצאות ההדפסה, למרות שבאופן פיזי אני שולחת את הקובץ לבית הדפוס.
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רואה בזה אחריות שלי, כמובן אחרי אישור סופי של הלקוח.
שולחת קובץ יחד עם הוראות לדפוס (סוג נייר, השבחות וכד')
מבקשת שיאשרו שהגיע אליהם והכל תקין.
לא לוקחת עמלה על "הפקת דפוס" כי בד"כ היא זניחה ביחס למה שהלקוח משלם.
(גם לא לוקחת תשלום נוסף על תמונות ממאגרי תמונות)
לא מגיעה פיזית לדפוס.

בד"כ הלקוחות מבקשים המלצה ממני לדפוס טוב עם מחירים טובים ואני שמחה להמליץ על מי שעושה עבודה טובה ובמחיר הוגן.

לצורת העבודה הזו הגעתי כי הבנתי שרוב הלקוחות לא מבינים בדפוס,
וזה כאב ראש בשבילם להתעסק עם זה.
ובשבילי לא, זה פשוט לי, אז למה לא לתת את השירות הזה?
 

PRIMA

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בד"כ אני מעורבת גם בתהליך ההדפסה.
 

אסתי 052714

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
לתת את העבודה ללקוח בלי שום דאגה לדפוס זה לטמון את הראש בחול,
יש בתי דפוס שאם לא מדברים איתם ברורות הם ידפיסו בלי לחתוך, ישארו סימני חיתוך (שהלקוח לא מבין מה זה בכלל...)
חייבים לעקוב אחרי זה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה